Overzicht open liggers voor kleine mensen
|
Topics: 3
Bedankt: 88
148 x bedankt in 47 berichten
Dus, mijn partner is intussen genoeg gewend aan mijn (nieuwe ?) ligfietshobby, dat ze zelf ook eens een open ligger (2 wielen) wilt proberen. Nu is ze 1.59m lang, dus niet alle open liggers zijn geschikt voor haar lengte. Mijn Hurricane kan ik in ieder geval niet klein genoeg krijgen. Of nou ja, als ik de buis afzaag waarschijnlijk wel, maar dan pas ik er niet meer op  . Geen idee welke versie Hurricane ik heb trouwens, er staat geen Tour of Sport oid op.
Ik ben een beetje op marktplaats aan het zoeken voor leuke instapmodel ligfietsen (nee, (nog) geen velomobiel  ), maar om naar alle aanbieders de vraag uit te zetten of ze erop zou passen is voor nu wat onhandig, ook omdat ik als antwoord verwacht "kom maar proefrijden". Proefrijden bij 10+ mensen lukt ons logistiek gezien ook niet heel makkelijk de komende tijd.
Zoveel informatie kan ik online ook niet vinden, veel modellen worden al een lange tijd niet gemaakt en informatie over verschillende (versies van) modellen is niet altijd aanwezig of compleet.
Dus ik ben van plan een lijstje samen te stellen met mogelijke open liggers die voor haar geschikt zijn, zodat ik iets gerichter marktplaats/ligfiets.net kan afspeuren. Zijn er hier nog suggesties? Welke open liggers zijn typisch geschikt voor iemand <1.60m?
Doel is (nog niet) om wedstrijden mee te rijden, maar gewoon om te kijken of ze het ook leuk vind om liggend te fietsen. 2x20", 20/28, 26/28, 28/28 etc maakt voor nu nog niet uit (al denk ik dan een 2x20 of 20/28 fijner is, kan ze makkelijker bij de grond bij verkeerslichten etc.). Een onderstuur lijkt nu nog een voorkeur te hebben, maar het liefst wil ze een aantal modellen uitproberen. (hinthint: we zijn aanwezig bij de zomercompetitie in Assen, 21 sep  )
Op de website van M5 zie ik dat daar al een aantal fietsen geschikt zijn voor mensen vanaf 1,50 of 1,55, voor nu gebruik ik dit als startpunt om te zoeken. Meer suggesties zijn welkom!
Topics: 13
Bedankt: 126
709 x bedankt in 358 berichten
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door Josligfiets.)
Ik ben zelf 170cm met een bbl van 70, oftewel korte benen.
De eerste ligfiets waar ik op ging was een Sinner Demon 1620, onderstuur. Niets hoeven te veranderen, past prima.
Nu rijd ik een Nazca Paseo met aerostuur (2026). Neuspijp ingekort en kortere cranks.
De shockproof 451 past krap aan met 140mm cranks (speciaal laten inkorten, zou nog wat korter mogen)
De Greenmachine in framemaat S: perfect in te stellen ( wel boven stuur, ik ben bang dat onderstuur mij te veel in de weg gaat zitten met afstappen. De zithoogte is namelijk wat hoog).
Met 3 stuurtypes in de hand, fietst men door het ganse land ( en daarbuiten)
Topics: 116
Bedankt: 12716
9868 x bedankt in 4822 berichten
(9 uren geleden)Kapitein Bosui schreef: Dus, mijn partner is intussen genoeg gewend aan mijn (nieuwe ?) ligfietshobby, dat ze zelf ook eens een open ligger (2 wielen) wilt proberen. Nu is ze 1.59m lang, dus niet alle open liggers zijn geschikt voor haar lengte. Mijn Hurricane kan ik in ieder geval niet klein genoeg krijgen. Of nou ja, als ik de buis afzaag waarschijnlijk wel, maar dan pas ik er niet meer op . Geen idee welke versie Hurricane ik heb trouwens, er staat geen Tour of Sport oid op. Denk dat binnenbeenlengte vooral belangrijk is. V.w.b. die buis; volgens mij heb ik hier nog een buis liggen die ik uiteindelijk nooit meer gebruikt heb, gratis gekregen dus die geef ik ook graag weer gratis door. Als je 'm wil, check de diameter even, dan zoek ik de mijne en check die ook. Kan je één van de twee daarna afzagen
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 3
Bedankt: 88
148 x bedankt in 47 berichten
(8 uren geleden)365cycle schreef: Denk dat binnenbeenlengte vooral belangrijk is. V.w.b. die buis; volgens mij heb ik hier nog een buis liggen die ik uiteindelijk nooit meer gebruikt heb, gratis gekregen dus die geef ik ook graag weer gratis door. Als je 'm wil, check de diameter even, dan zoek ik de mijne en check die ook. Kan je één van de twee daarna afzagen  Binnenbeenlengte is nu nog onbekend, maar ik zal vragen of ze het wil opmeten.
Wat de neuspijp betreft: graag! Moet ik nog even kijken hoe die logistiek gezien in Groninen komt  Ik neem binnenkort wel contact met je op^
Topics: 1
Bedankt: 9
30 x bedankt in 11 berichten
(9 uren geleden)Kapitein Bosui schreef: Dus, mijn partner is intussen genoeg gewend aan mijn (nieuwe ?) ligfietshobby, dat ze zelf ook eens een open ligger (2 wielen) wilt proberen. Nu is ze 1.59m lang, dus niet alle open liggers zijn geschikt voor haar lengte. Mijn Hurricane kan ik in ieder geval niet klein genoeg krijgen. Of nou ja, als ik de buis afzaag waarschijnlijk wel, maar dan pas ik er niet meer op . Geen idee welke versie Hurricane ik heb trouwens, er staat geen Tour of Sport oid op.
Ik ben een beetje op marktplaats aan het zoeken voor leuke instapmodel ligfietsen (nee, (nog) geen velomobiel ), maar om naar alle aanbieders de vraag uit te zetten of ze erop zou passen is voor nu wat onhandig, ook omdat ik als antwoord verwacht "kom maar proefrijden". Proefrijden bij 10+ mensen lukt ons logistiek gezien ook niet heel makkelijk de komende tijd.
Zoveel informatie kan ik online ook niet vinden, veel modellen worden al een lange tijd niet gemaakt en informatie over verschillende (versies van) modellen is niet altijd aanwezig of compleet.
Dus ik ben van plan een lijstje samen te stellen met mogelijke open liggers die voor haar geschikt zijn, zodat ik iets gerichter marktplaats/ligfiets.net kan afspeuren. Zijn er hier nog suggesties? Welke open liggers zijn typisch geschikt voor iemand <1.60m?
Doel is (nog niet) om wedstrijden mee te rijden, maar gewoon om te kijken of ze het ook leuk vind om liggend te fietsen. 2x20", 20/28, 26/28, 28/28 etc maakt voor nu nog niet uit (al denk ik dan een 2x20 of 20/28 fijner is, kan ze makkelijker bij de grond bij verkeerslichten etc.). Een onderstuur lijkt nu nog een voorkeur te hebben, maar het liefst wil ze een aantal modellen uitproberen. (hinthint: we zijn aanwezig bij de zomercompetitie in Assen, 21 sep )
Op de website van M5 zie ik dat daar al een aantal fietsen geschikt zijn voor mensen vanaf 1,50 of 1,55, voor nu gebruik ik dit als startpunt om te zoeken. Meer suggesties zijn welkom!
Performer Dido
2x20" (406), lichaamslengte vanaf 150cm.
Ik had een blauwe, jaren ongebruikt in de schuur (te klein voor mijn vrouw van 1.85, 2e hands niemand interesse). Imiddels is het stuur, crankstel, derailleur+ketting en achterwiel gerecycled.
De overgebleven onderdelen (frame incl vork, stoel, voorwiel) mag je gratis ophalen als je voor weinig een nieuwe fiets wil opbouwen.
Topics: 5
Bedankt: 2
1403 x bedankt in 755 berichten
Dit is volgens mij een mini? hij oogt iig heel erg kort afgesteld.
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...snellingen
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Topics: 27
Bedankt: 33
3694 x bedankt in 2041 berichten
(5 uren geleden)Gideonaut schreef: Dit is volgens mij een mini? hij oogt iig heel erg kort afgesteld.
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...snellingen
Heb eigenlijk geen idee welk merk het is. Het heeft veel weg van een challenge hurricane, maar het frame lijkt breder te zijn de achterkant met de drager is ook anders.
Lijkt op het oog idd een kleine fiets te zijn.
Topics: 13
Bedankt: 198
1029 x bedankt in 327 berichten
Topics: 9
Bedankt: 100
639 x bedankt in 288 berichten
Toen mijn zoon die lengte had reed hij heel fijn op een hp grashopper. Een nazca fiero xs lijkt me ook heel geschikt, maar geen ervaring mee, maar als je die aangeboden ziet zou ik daar zeker een proefrit op doen.
Topics: 2
Bedankt: 940
651 x bedankt in 316 berichten
Er staat een Altena Estrellita op marktplaats, maar die is mogelijk zelfs te klein.
(Aangegeven voor 130-155, BBL wordt evenwel niet genoemd)
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Topics: 29
Bedankt: 0
1947 x bedankt in 1040 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door melle z.)
Ik heb een Alligt Kleine in de aanbieding, gratis af te halen in Groningen. Je moet er wel even een nieuw 406 achterwieltje en derailleur bij zoeken, want ik heb hem gekocht voor de DualDrive naaf met toebehoren, dus die wil ik graag houden.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Topics: 27
Bedankt: 33
3694 x bedankt in 2041 berichten
Optima stinger gaat ook wel lukken denk ik
Topics: 29
Bedankt: 0
1947 x bedankt in 1040 berichten
Ik vraag het me af, maar die kan desgewenst bij mij gepast worden (niet te koop).
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
|
Gebruikers die dit topic lezen: ZoefZoef, 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|