Te koop: mijn carbon Quest #501
|
Topics: 40
Bedankt: 706
1691 x bedankt in 593 berichten
Aftellen naar het ophalen van de Milan SL, dus de Quest mag wel vast in de verkoop.
Ik heb op Marktplaats erg mijn best gedaan voor een volledige advertentie, inclusief foto's etc. Dus hier volsta ik gemakshalve met een linkje: KLIK
Vragen of opmerkingen? Stel ze vooral!
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Topics: 15
Bedankt: 316
923 x bedankt in 451 berichten
Ouwe schoenen niet weggooien voor je nieuwe hebt!
Ow ja, beschikbaar na 5 juli dus
Topics: 111
Bedankt: 3764
4046 x bedankt in 2717 berichten
Ik wil hem morgen ophalen en anders haak ik af.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 11
Bedankt: 815
2810 x bedankt in 1293 berichten
Zo sta ik ook nog eens op marktplaats...
Topics: 116
Bedankt: 12770
9888 x bedankt in 4833 berichten
(, 12:20 AM)Frutsel schreef: Zo sta ik ook nog eens op marktplaats... quanta costa?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Ah, forum-bekende Geert wil hem wel kopen voor de helft. Schappelijk van hem....
(, 12:20 AM)Frutsel schreef: Zo sta ik ook nog eens op marktplaats...
En wat kost jij om als model op de foto te staan?
Topics: 167
Bedankt: 2670
8973 x bedankt in 4337 berichten
(10 uren geleden)TimSch schreef: Ah, forum-bekende Geert wil hem wel kopen voor de helft. Schappelijk van hem.... 
Tja, die berichtjes krijg ik ook altijd van hem als ik iets te koop aanbied.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
We kunnen hem wel een keer doorsturen naar ik bied de helft. Heeft ie nog meer aandacht
https://www.thebestsocial.media/nl/14-fa...ied-helft/
In words of others,
Topics: 3
Bedankt: 96
283 x bedankt in 147 berichten
6 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 uren geleden door Snoek043.)
(8 uren geleden)365cycle schreef: We kunnen hem wel een keer doorsturen naar ik bied de helft. Heeft ie nog meer aandacht
https://www.thebestsocial.media/nl/14-fa...ied-helft/
Of deze uitproberen:
De koper doet een té laag bod.
De verkoper zegt: ‘Oké, kom maar langs. Ik geef je het adres.’
De koper komt aan en belt: ‘Ik sta hier, maar het is een comedy‑club?’
De verkoper antwoordt: ‘Precies, ga maar naar binnen en kijk of je op het podium kunt — want je hebt duidelijk goeie grappen.
Topics: 34
Bedankt: 1
1720 x bedankt in 975 berichten
Ah, ik ben de Duitstalige versie daarvan ergens tegengekomen onlangs!
Een comedyclub in Berlijn, dacht ik onthouden te hebben.
De verkoper mag vragen wat hij wil.
De koper mag bieden wat hij wil.
Ook de helft.
Om iemand daarvoor naar een verkeerd adres te sturen en dus op kosten te jagen klinkt heel grappig, maar vind ik echt niet kunnen.
Dit zijn van die verhalen die je moet vertellen, maar niet echt moet uitvoeren.
Wim -de roetsende
Maak het nou niet te serieus Wim. Dadelijk komt er wel een verhaal over de rechtbank compleet met jurisprudentie voorbij enzo
In words of others,
Topics: 84
Bedankt: 2553
2831 x bedankt in 1238 berichten
Probleem met sommige grappen is dat sommigen menen dat ze nog grappiger worden als je ze uitvoert. Ik begrijp Wims zorgen wel.
Groet,
Marco
Topics: 11
Bedankt: 815
2810 x bedankt in 1293 berichten
"Play stupid games, win stupid prizes"
Dat geldt zowel voor de mensen die onbenullig bieden, als voor de verkopers die een potentiële koper op kosten jaagt door ze naar een verkeerd adres te sturen.
Het probleem lost zichzelf wel op.
Topics: 67
Bedankt: 35592
3532 x bedankt in 1537 berichten
Als iemand een keer de helft van de vraagprijs biedt kan deze persoon een beter idee hebben van de werkelijke waarde van wat te koop is, of geen idee en maar iets bieden om de onderhandelingen te openen.
In deze gevallen is een antwoord met een tegenbod of het negeren of verwijderen van het bod (indien op de verkoopsite) de juiste reactie.
Maar als iemand regelmatig zulke biedingen doet en zeker weet wat de waarde is, want hij verkoopt het product zelf ook, en niet op een redelijke manier met de verkopers omgaat, in iedergeval niet altijd, dan vind ik het soort reacties als hierboven begrijpbaar.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 5
Bedankt: 2
1410 x bedankt in 757 berichten
Vroeger vond ik het ook wel grappig om zulke mensen het adres van een kringloop te sturen, nu blokkeer ik ze gewoon.
Ik kreeg een paar dagen geleden een figuur die mij de les ging lezen over hoe ik de DF moest repareren, ik kon hem beter in het afval gooien want een DF met "brandschade" is niet te herstellen. (ik heb helemaal geen brandschade???)
Gelukkig nog geen Geertjes in m'n inbox gehad 
Ik zag wel een bekende naam bij een van de nieuwere leden hier (geen zin in drama dus ik ga geen namen noemen) Die ging een paar jaar geleden helemaal tekeer naar me omdat ik mijn fiets niet goedkoper weg wou doen..
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Topics: 27
Bedankt: 34
3705 x bedankt in 2045 berichten
4 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door ZoefZoef.)
(6 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: De verkoper mag vragen wat hij wil.
De koper mag bieden wat hij wil.
Ook de helft.
Om iemand daarvoor naar een verkeerd adres te sturen en dus op kosten te jagen klinkt heel grappig, maar vind ik echt niet kunnen.
Dit zijn van die verhalen die je moet vertellen, maar niet echt moet uitvoeren.
Och Wim, een bezoekje aan het sprookjesbos in de Efteling of een Comedy club is toch wel leuk voor een keertje? Sommige mensen vragen erom. Net als dat sommige mensen erom vragen om deel te worden van jurisprudentie en een rechtsgang. De tendens lijkt dat zodra het om marktplaats gaat alles maar moet kunnen. Dat is jammer, erg jammer.
Jurisprudentie en meer specifiek de uitspraken lezen kan ook vermakelijk zijn. Soms leerzaam en interessant. Kan niet wachten op de jurisprudentie van iemand die naar de comedy club is afgereisd en zn reiskosten terug wil van de verkoper
Van de week had ik ook zo'n grappenmaker in mn inbox op marktplaats nadat ik eerder zn bod had afgewezen. Meer dan zijn bod zou ik er nooit voor krijgen, want het was geen nette fiets, blablabla. En inmiddels, paar dagen later dus, is ie verkocht voor wat ik ervoor wilde hebben.. Dik 400 euro meer dan zijn bod. Dat ie wederom reageerde verbaasde me ook, want hij gaf al eerder aan geen interesse meer te hebben..
En het zou me niets verbazen als deze persoon hier ook meeleest op dit forum, dus bij deze: de chr is verkocht voor de vraagprijs
(5 uren geleden)Gideonaut schreef: Vroeger vond ik het ook wel grappig om zulke mensen het adres van een kringloop te sturen, nu blokkeer ik ze gewoon.
Ik kreeg een paar dagen geleden een figuur die mij de les ging lezen over hoe ik de DF moest repareren, ik kon hem beter in het afval gooien want een DF met "brandschade" is niet te herstellen. (ik heb helemaal geen brandschade???)
Gelukkig nog geen Geertjes in m'n inbox gehad 
Ik zag wel een bekende naam bij een van de nieuwere leden hier (geen zin in drama dus ik ga geen namen noemen) Die ging een paar jaar geleden helemaal tekeer naar me omdat ik mijn fiets niet goedkoper weg wou doen..
It wasn't me, maar het eerste waar ook ik aan dacht bij het zien van jouw gerepareerde DF was ook hier 'oef, brandschade!'. Die ga je dus in die staat niet verkopen als je voor iets meer een schadevrij exemplaar hebt, vrees ik.
Dacht overigens dat je 'm inmiddels al had gespoten? If not, zet er een beetje vaart achter. Als ie er optisch gewoon goed uitziet verkoop je m gewoon veel sneller.
(5 uren geleden)Roepers schreef: Probleem met sommige grappen is dat sommigen menen dat ze nog grappiger worden als je ze uitvoert. Ik begrijp Wims zorgen wel.
Groet,
Marco
Ik deel Wims zorgen niet. Wel die van het publiek van de comedyclub als zo'n kerel echt het podium op klimt om zn grappen te vertellen.
Topics: 3
Bedankt: 96
283 x bedankt in 147 berichten
Het is toch werkelijk bewonderenswaardig hoe sommige mensen alles zó letterlijk nemen. Je zegt voor de grap dat een koper met een belachelijk laag bod beter naar de comedy kan gaan — want hé, waar anders horen grappen thuis? — en plots moet je oppassen, want blijkbaar is dat een volwaardig reisadvies geworden. Straks stuur je iemand “naar de maan” en voor je het weet staat die kerel in z’n tuin zijn space shuttle te tanken. Helm op, zwaaien naar de buren, en weg is-ie.
Misschien moeten we voortaan waarschuwingsstickers plakken op onze ironie: “Let op: bevat sarcasme. Niet geschikt voor mensen zonder gevoel voor nuance of humor.”
(3 uren geleden)Snoek043 schreef: Het is toch werkelijk bewonderenswaardig hoe sommige mensen alles zó letterlijk nemen. Heel eerlijk, het verbaast me eigenlijk helemaal niks van dat de mensen hier het wel heel letterlijk nemen.
42 minuten geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 38 minuten geleden door Wim -de roetsende.)
(6 uren geleden)365cycle schreef: Maak het nou niet te serieus Wim. Dadelijk komt er wel een verhaal over de rechtbank compleet met jurisprudentie voorbij enzo
Ik neem het zeker niet te serieus en ook niet te letterlijk.
Ik weet alleen uit ervaring dat sommige grappen enorm leuk zijn om te bedenken, nog leuker om er helemaal om dubbel te liggen en bij de gedachte om het uit te voeren gaat echt iedereen stuk.
Toch ben je dan op het punt aangekomen om er nog een keer goed over na te denken zonder alcohol in het bloed en om het dan toch maar gewoon bij een idee te laten. Veel leuker en fijner voor iedereen.
Ik zal een voorbeeld geven:
Hier in het oosten van het land hebben mensen die woonachtig zijn in het buitengebied vaak een grote buurt en grote vriendengroepen. Hebben ze ergens anders misschien ook wel, maar daar weet ik geen voorbeeld van.
Een vriendengroep bedacht dat het leuk was om eendjes in de badkamer te verstoppen van een pas getrouwd stel. De vriendengroep had geholpen met de verbouwing, hadden een sleutel laten namaken en konden dit dus regelen.
Zo bedacht, gezegd en zo gedaan.
Toen het pas getrouwde stel thuiskwam na het Grote Feest, bleken de tegels van de badkamer niet bestand tegen de uitwerpselen van de eendjes.
Gevolg: de badkamer moest volledig opnieuw betegeld worden. Uiteraard heeft de vriendengroep dit betaald. Zo sportief waren ze wel.
Het idee was heel schattig.
Als het bruidspaar thuiskomt, dan zwemmen er echte badeendjes in het bad.
De werkelijkheid was een volledig ondergescheten badkamer met geruïneerde tegels.
Wim -de roetsende
Topics: 27
Bedankt: 34
3705 x bedankt in 2045 berichten
33 minuten geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 minuten geleden door ZoefZoef.)
Dat voorbeeld is ook echt vergelijkbaar met iemand naar de Efteling of comedyclub te sturen als reactie.
Hoop dat de eendjes wel lekker hebben gebadderd en het bier tijdens het opnieuw klussen als getrouwd stel extra lekker smaakte. En de herinnering eraan die nog steeds de ronde doet en zelfs het ligfiets forum haalt maakt het plaatje helemaal af. Geslaagde actie dus!
|
Gebruikers die dit topic lezen: Roepers, 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|