Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
As voorwiel draait mee.
Ik heb een probleem met de as op het voorwiel. De as draait mee zodat ik het wiel nog wel vast kan zetten door met twee imbussleutels te werken. Maar als het dan los moet weet ik vantevoren niet welke bout los gaat komen.

Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de as vast zit in de trommelrem?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Dit was bij mijn Waw altijd het geval, om het wiel eraf te krijgen moest ik een inbus achter bij de veerpoot vasthouden en het boutje op het wiel losdraaien.
En het kon nog wel eens een gevecht zijn om het wiel er weer op te krijgen zonder dat het pennetje uit de veerpoot werd gedrukt.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder
Loctite lijkt me hier de passende oplossing. Maar kijk wel even welke je hebben moet. De meest vaste (rood) krijg je alleen met veel hitte los. 250 graden. De bovenste en onderste helft van de veerpoot zit ook verlijmd. En die lijmnaad zit daar ook. Dat ronde deel is een buisje wat in het onderste gefreesde onderdeel zit. Blauwe lijkt mij dus het meest verstandig. Er is ook vast wel een andere merk wat een schroefborg middel heeft. Een paar drupjes zijn meestal voldoende, zeker als je het ooit nog weer eens los wilt kunnen maken.
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT
(, 08:46 AM)Jeroen S schreef: Loctite lijkt me hier de passende oplossing. Maar kijk wel even welke je hebben moet. De meest vaste (rood) krijg je alleen met veel hitte los. 250 graden. De bovenste en onderste helft van de veerpoot zit ook verlijmd. En die lijmnaad zit daar ook. Dat ronde deel is een buisje wat in het onderste gefreesde onderdeel zit. Blauwe lijkt mij dus het meest verstandig. Er is ook vast wel een andere merk wat een schroefborg middel heeft. Een paar drupjes zijn meestal voldoende, zeker als je het ooit nog weer eens los wilt kunnen maken.

Bedankt. Ik had zelf ook dit idee al in gedachten. Want het gevecht dat Gideonaut had met het er weer opzetten van het wiel is me nu ook overkomen en dat bevalt me helemaal niet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Ik kwam vanavond z...365cycle — 12:52 AM
Medeliggers onderweg
Ik kwam vanavond zow...Frutsel — 11:58 PM
wat ze zeggen
Mijn net nieuwe Sn...365cycle — 09:53 PM
wat ze zeggen
Was het een zangfi...Niels van der Wal — 07:46 PM
wat ze zeggen