Topics: 119
Bedankt: 4078
4567 x bedankt in 3024 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Hardloper.)
Zo ja, waarom dan wel? Zodat je eerder op de bestemming bent. Of omdat je dan sneller kan optrekken na een stoplicht? Omdat het dan net wat lichter fietst? Voor de heuvels / bergen. Etc etc.
Het gaat hier puur om de hypothetische vraag. Geen goed of fout.
Als ik namens mezelf spreek, ik zou het niet inbouwen. Na een duidelijke inspanning voel ik me wel lekker.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 119
Bedankt: 13753
10619 x bedankt in 5143 berichten
Ik heb al eens overwogen om een velomobiel met hulpmotor en kenteken aan te schaffen. Als ik weer op 40-50km afstand ga werken zou ik er denk ik actief naar gaan zoeken. Daarmee kan ik dan rustdagen inbouwen, naast dagen van pittige training, en toch iedere dag met 40+ gemiddeld naar mijn werk gaan.
Daarnaast is het dan prima mogelijk om lange afstanden te rijden zonder me weer op te moeten frissen.
Topalternatief voor een auto.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 5
Bedankt: 2
1671 x bedankt in 890 berichten
Het is al legaal maar ik zou het best wel op een zware VM willen hebben, met de Versatile voelde ik het zeker in mijn knieën, tijdens het klimmen of wegrijden bij een stoplicht, ook de Velayo had zo zijn momenten. In een Milan of DF vind ik het totaal niet nodig maar misschien heb ik daar over 10 jaar wel een andere mening over :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)