|
Mocht het legaal zijn, zou jij een hulp motor in je VM plaatsen?
|
Berichten: 3.600
Topics: 119
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 4088
4573 x bedankt in 3027 berichten
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door Hardloper.)
Zo ja, waarom dan wel? Zodat je eerder op de bestemming bent. Of omdat je dan sneller kan optrekken na een stoplicht? Omdat het dan net wat lichter fietst? Voor de heuvels / bergen. Etc etc.
Het gaat hier puur om de hypothetische vraag. Geen goed of fout.
Als ik namens mezelf spreek, ik zou het niet inbouwen. Na een duidelijke inspanning voel ik me wel lekker.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 6.556
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13754
10628 x bedankt in 5148 berichten
Ik heb al eens overwogen om een velomobiel met hulpmotor en kenteken aan te schaffen. Als ik weer op 40-50km afstand ga werken zou ik er denk ik actief naar gaan zoeken. Daarmee kan ik dan rustdagen inbouwen, naast dagen van pittige training, en toch iedere dag met 40+ gemiddeld naar mijn werk gaan.
Daarnaast is het dan prima mogelijk om lange afstanden te rijden zonder me weer op te moeten frissen.
Topalternatief voor een auto.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 921
Topics: 5
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1677 x bedankt in 893 berichten
Het is al legaal maar ik zou het best wel op een zware VM willen hebben, met de Versatile voelde ik het zeker in mijn knieën, tijdens het klimmen of wegrijden bij een stoplicht, ook de Velayo had zo zijn momenten. In een Milan of DF vind ik het totaal niet nodig maar misschien heb ik daar over 10 jaar wel een andere mening over :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Berichten: 2.609
Topics: 72
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 39739
3955 x bedankt in 1718 berichten
3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Willeke_IGKT.)
Als ik ooit een QV of Orca koop komt/zit er ondersteuning in. Tot 25 km is genoeg voor mij dus ook nu al legaal.
Het gaat mij niet om een hogere snelheid maar om met een minder efficiënte maar ruimere fiets nog steeds redelijke snelheden te halen en langere afstanden te kunnen doen.
PS, ik ben waarschijnlijk al oud, hoop nog heel veel jaren VM te rijden tot ik heel oud ben.
Maar in de B4M heb ik geen motor nodig, ik ga snel genoeg zonder.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 642
Topics: 16
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 507
1287 x bedankt in 596 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door LigfietsWilsum.)
Pas als ik oud en bejaard ben, en het allemaal niet meer zowil.
Maar dan wil ik er ook een sta-op stoel in, want ik denk dat dat de eerste hindernis wordt.
Berichten: 2.609
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3962 x bedankt in 2199 berichten
Nee. Geen noodzaak toe in de vlakke omgeving waar ik woon. Bovendien ben ik nog vitaal genoeg om lekker zelf te kunnen trappen.
Berichten: 2
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 16
7 x bedankt in 2 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Bobslee.)
Die motor heb ik al ingebouwd, in 2019 toen ik hartritmestoornissen erbij kreeg. Een legale 25 km/u versie, helpt prima bij optrekken en hellingen rijden.
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat ik er eentje nodig zou hebben, maar de keuze tussen minder fietsen naar het werk of een aanpassing maken aan de fiets zodat ik me minder zou moeten inspannen was vlug gemaakt........
Dus investeerde ik in een Bafang middenmotor. Die na mijn 77.000 "bio" kilometers nu ook al ruim 47.000 km braaf zijn diensten vervuld. Ben ik nog steeds blij mee, voor mij was en is de velomobiel al lang een prima alternatief voor de auto!
Zodoende kon ik mijn dagelijkse 72 km blijven fietsen, en was mijn vrouw ook een stuk geruster, iedereen tevreden, een win-win situatie!
Ik volg wel mee met de Katanga Velion, zo'n snelle legale fiets lijkt me ook wel wat.......Dat is echt in de buurt van een 2de auto, zeker in Noorwegen waar de gemiddelde snelheid van een auto in onze woonstreek zelden boven de 50 km/u gemiddeld uitkomt.....
Huidige fietsen: Trek Emonda, Surly Midnight Special, Batavus Professional 1978, Quattrovelo 42
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|