Peiling: Wel of geen ondersteuning. Mocht de wetgeving je vrij laten.
Ja, tot 45km/u.
40.00%
4 40.00%
Ja, tot 25km/u.
0%
0 0%
Nee
60.00%
6 60.00%
Totaal aantal stemmen: 10 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mocht het legaal zijn, zou jij een hulp motor in je VM plaatsen?
Zo ja, waarom dan wel? Zodat je eerder op de bestemming bent. Of omdat je dan sneller kan optrekken na een stoplicht? Omdat het dan net wat lichter fietst? Voor de heuvels / bergen. Etc etc.

Het gaat hier puur om de hypothetische vraag. Geen goed of fout. 

Als ik namens mezelf spreek, ik zou het niet inbouwen. Na een duidelijke inspanning voel ik me wel lekker.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Ik heb al eens overwogen om een velomobiel met hulpmotor en kenteken aan te schaffen. Als ik weer op 40-50km afstand ga werken zou ik er denk ik actief naar gaan zoeken. Daarmee kan ik dan rustdagen inbouwen, naast dagen van pittige training, en toch iedere dag met 40+ gemiddeld naar mijn werk gaan.
Daarnaast is het dan prima mogelijk om lange afstanden te rijden zonder me weer op te moeten frissen.

Topalternatief voor een auto.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Het is al legaal maar ik zou het best wel op een zware VM willen hebben, met de Versatile voelde ik het zeker in mijn knieën, tijdens het klimmen of wegrijden bij een stoplicht, ook de Velayo had zo zijn momenten. In een Milan of DF vind ik het totaal niet nodig maar misschien heb ik daar over 10 jaar wel een andere mening over :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , Bobslee
Als ik ooit een QV of Orca koop komt/zit er ondersteuning in. Tot 25 km is genoeg voor mij dus ook nu al legaal.

Het gaat mij niet om een hogere snelheid maar om met een minder efficiënte maar ruimere fiets nog steeds redelijke snelheden te halen en langere afstanden te kunnen doen.

PS, ik ben waarschijnlijk al oud, hoop nog heel veel jaren VM te rijden tot ik heel oud ben.
Maar in de B4M heb ik geen motor nodig, ik ga snel genoeg zonder.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Bobslee , Tom Fekkes , Hardloper
Pas als ik oud en bejaard ben, en het allemaal niet meer zowil.
Maar dan wil ik er ook een sta-op stoel in, want ik denk dat dat de eerste hindernis wordt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus , Bobslee , Hardloper
Nee. Geen noodzaak toe in de vlakke omgeving waar ik woon. Bovendien ben ik nog vitaal genoeg om lekker zelf te kunnen trappen.
Antwoord }
Bedankt door: Bobslee , Willeke_IGKT , Hardloper
Die motor heb ik al ingebouwd, in 2019 toen ik hartritmestoornissen erbij kreeg. Een legale 25 km/u versie, helpt prima bij optrekken en hellingen rijden.
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat ik er eentje nodig zou hebben, maar de keuze tussen minder fietsen naar het werk of een aanpassing maken aan de fiets zodat ik me minder zou moeten inspannen was vlug gemaakt........
Dus investeerde ik in een Bafang middenmotor. Die na mijn 77.000 "bio" kilometers nu ook al ruim 47.000 km braaf zijn diensten vervuld. Ben ik nog steeds blij mee, voor mij was en is de velomobiel al lang een prima alternatief voor de auto!
Zodoende kon ik mijn dagelijkse 72 km blijven fietsen, en was mijn vrouw ook een stuk geruster, iedereen tevreden, een win-win situatie!
Ik volg wel mee met de Katanga Velion, zo'n snelle legale fiets lijkt me ook wel wat.......Dat is echt in de buurt van een 2de auto, zeker in Noorwegen waar de gemiddelde snelheid van een auto in onze woonstreek zelden boven de 50 km/u gemiddeld uitkomt.....
Huidige fietsen: Trek Emonda, Surly Midnight Special, Batavus Professional 1978, Quattrovelo 42
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Wereld Kampioenschappen 2026, Sittard
Als ik je gewicht ...Hardloper — 10:05 PM
Onderschat niet hoe ...Arend-Jan — 08:44 PM
Foto's zonder verhaal
LigfietsWilsum — 08:34 PM
Als ik je gewicht sc...365cycle — 08:34 PM
Mocht het legaal zijn, zou jij een hulp...
Die motor heb ik al ...Bobslee — 08:22 PM
Nee. Geen noodzaak t...ZoefZoef — 08:20 PM
Foto's zonder verhaal
Wat foto's ...Willeke_IGKT — 08:04 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heerlijke tocht gere...LigfietsWilsum — 07:52 PM
Pas als ik oud en be...LigfietsWilsum — 07:38 PM
Ik heb vandaag een r...Willeke_IGKT — 07:38 PM
Als ik ooit een QV o...Willeke_IGKT — 07:11 PM
wat ze zeggen
Er wordt ook harder ...PieterTrapt — 07:06 PM
Zo meteen 15 km naar...Niels van der Wal — 06:56 PM
Gisteren en eergiste...Josligfiets — 06:43 PM
Meelscheppen tegen koude handen.
Hardloper rijdt in...Hardloper — 06:07 PM
Nou 500 / 4 = 125 wa...Hardloper — 06:03 PM