Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alpen 2025
Ja het wordt zo een heeele lange rit  Big Grin
Ik had gedacht voor het eind van het jaar al uitgefietst te zijn maar dat gaan we niet redden.
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Willeke_IGKT
Appenzell & St. Gallen
Op deze dag staat de laatste Alpenpas van de vakantie gepland: de Schwägalp in het prachtige Appenzell. Vanaf Neu-St. Johann begint de klim met een paar kilometer steile hellingen van ongeveer 8-10%. Gelukkig wordt het daarna minder steil tot aan de Säntis-kabelbaan. Na de lunch keren we niet terug naar de hoofdweg, maar slaan we een smalle, verharde bergweg in die afdaalt langs de voet van de Säntis. Deze weg is niet toegankelijk voor motorvoertuigen, dus we kunnen volop genieten van het uitzicht. Na een lange, mooie afdaling door het heuvelachtige Appenzellerland rijden we verder naar St. Gallen. Via fietsroutes dalen we verder af richting het Bodenmeer, waar we weer kamperen op een boerderijcamping voorbij Winden in Täschliberg. Deze Zwitserse boerderijcampings zijn relatief goedkoop en hebben uitstekende faciliteiten.

[Afbeelding: medium.jpg]

GPS track:
Ricken – Winden 72 km https://ridewithgps.com/trips/333945636

Video:
korte versie

lange versie
Antwoord }
Boerencampings zien er heel leuk en geschikt uit. Was van plan om mn zwarte m5 chr van wat meer reflectie te voorzien, maar zie dat een fel gekleurde helm op een open ligger eigenlijk heel effectief is en al snel meer doet dan reflectie op een achtertas. Dus dat lijkt me wel een goed idee.
Antwoord }
Bedankt door: De tovenaar , Willeke_IGKT , Jeroen S
Ja een helm in een felle kleur valt zeker meer op!

Ik analyseer na iedere tocht de videobeelden en kijk wat er verbeterd kan worden.Zeker nadat ik vorig jaar regelmatig met narrow escapes te maken had. Die witte strepen op de zwarte helm hielpen niet echt. Ook ergerde ik me aan de scheve toptas achterop mijn ligfiets, dat kon en moest ook anders. De actioncam zat in het bidonvak waardoor camerabeelden ook vaak met een scheve horizon zat. Doh  Ik heb dat met een horizontaal buisje opgelost waarop de camera en klickfix mount bevestigd is.

[Afbeelding: 2024vs2025.jpg]
Antwoord }
De fel gekleurde helm valt goed op. Het rood van de toptas wordt toch wat bleek in de loop der jaren, heeft de mijne ook. Afhankelijk van wat erin zit, hangt ook mijn toptas nogal slordig achterop.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Bodensee & Donauradweg
Na een korte afdaling vanaf camping Manser volgen we de Bodensee Radweg tot Konstanz, Duitsland. Het stuk tot Radolfzell is vrij monotoon, voornamelijk langs het spoor. Het lijkt haast wel Nederland, zo vlak. Wel erg veel fietsers, hier wel veel op de e-bike. Na Radolfzell fietsen we door Geopark Schwäbische Alb en wordt de omgeving wat mooier en heuvelachtiger en klimmen we tot een hoogte van zo'n 800m. Daarna dalen we af naar het dal van de Donau. De fietsroute brengt ons tot aan de rivier, die hier niet breder is dan een beekje. De route steekt via wat rotsblokken de Donau over. Dit blijkt de Donauversinkung te zijn, een serie zinkgaten waarin de Donau verdwijnt en ondergronds verder stroomt. We hebben geen zin om de fietsen over de rotsblokken te zeulen en fietsen liever een paar kilometer om tot de volgende brug. Vlakbij Immendingen kamperen we op de Zeltplatz Donauversinkung. Een eenvoudig kampeerveldje naast een snackbar, voor slechts €5 per persoon (+€1 voor een douchemuntje). 
De volgende dag vervolgen we de Donauradweg. Onderweg kom ik eindelijk weer eens een ligfietser tegen! Vanaf Donaueschingen waar de Donau ontspringt fietsen we richting Villingen-Schwenningen waar we om 12 uur op de trein naar Karlsruhe stappen. Onze fietstocht door de Alpen zit er feitelijk op. We waren nog van plan om helemaal terug te fietsen door de Vogezen en langs de Saar maar vanwege de slechte weersverwachtingen pakken we een stukje de trein tot Trier. Met een Querdurchsland-ticket en 2x overstappen in Karlsruhe en Neustadt. Vooral de laatste trein is erg druk, we moeten ruim 2 uur staan in het halletje met onze fietsen die de hele doorgang blokkeren. Na een lange treinreis bereiken we Trier om 17u30. Hier regent het al, dus checken we in bij een hotel aan de rand van de Moezel.

GPS tracks:
Winden - Immendingen https://ridewithgps.com/trips/334458416
Immendingen - Villingen-Schwenningen https://ridewithgps.com/trips/334823416

[Afbeelding: map13.jpg]

Video's:
Korte versie 

Lange versie 
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Ligfiets video's maken?
Wb wegfilteren van g...De tovenaar — 10:56 AM
Alpen 2025
Bodensee & Donau...De tovenaar — 10:16 AM
OBT 2025 Groningen
*"In de buurt...365cycle — 12:01 AM
Medeliggers onderweg
Om een uur of 8 vana...Wim -de roetsende — 11:55 PM
OBT 2025 Groningen