Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OBT 2025 Groningen
(9 uren geleden)365cycle schreef: Daar kunnen we je wel aan houden denk ik, want het is flink Zuidelijker (maar dat is ook niet zo moeilijk, want er gaat niets boven Groningen Wink )

(9 uren geleden)Hardloper schreef: En anders organiseren we eventueel gewoon een kleine intieme alternatieve oliebollentocht. 
Wat mij betreft liever niet, of in ieder geval niet op/dichtbij dezelfde datum. Het kan zomaar zijn dat dan meer mensen voor die alternatieve oliebollentocht dichtbij kan kiezen, ten koste van de "officiële" tocht, en da's zonde van de inspanningen van de organisators. Hoe ver weg ook, Nederland is maar een klein landje, we helpen elkaar en met wat moeite komen we er gewoon allemaal.

Want voor hetzelfde geld bedoelde ik gewoon dat we een oliebollentocht houden voor ons twee he.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(9 uren geleden)365cycle schreef: Wat mij betreft liever niet, of in ieder geval niet op/dichtbij dezelfde datum. Het kan zomaar zijn dat dan meer mensen voor die alternatieve oliebollentocht dichtbij kan kiezen, ten koste van de "officiële" tocht, en da's zonde van de inspanningen van de organisators. Hoe ver weg ook, Nederland is maar een klein landje, we helpen elkaar en met wat moeite komen we er gewoon allemaal.

Dit is een aanname. De mensen die voor onze alternatieve tocht kiezen zijn zeker niet de mensen die aan de officiële tocht mee zouden doen.

Ieder jaar, als wij de OBT te ver weg vinden, wordt er door LOL een alternatieve Oliebollentocht gereden.
Dat doen we al jarenlang en dat gaat echt niet te koste van het aantal deelnemers aan de echte OBT. 
Deze deelnemers zouden daar namelijk niet aan hebben deelgenomen. Dus kan het daar geen invloed op hebben.

Je zegt dat we er "met wat moeite" allemaal kunnen komen. Dit weerspreek ik zeer stellig.

Ik kan naar mijzelf niet verantwoorden dat ik 340km met een auto + aanhanger ga rijden om een OBT te fietsen.
Ook ben ik niet in staat om dit fietsend in 3 dagen te doen. Dus "met wat moeite" geldt zeker niet voor iedereen.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(8 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Dit is een aanname. 
Klopt...

(8 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: De mensen die voor onze alternatieve tocht kiezen zijn zeker niet de mensen die aan de officiële tocht mee zouden doen.

Ieder jaar, als wij de OBT te ver weg vinden, wordt er door LOL een alternatieve Oliebollentocht gereden.
Dat doen we al jarenlang en dat gaat echt niet te koste van het aantal deelnemers aan de echte OBT. 
Deze deelnemers zouden daar namelijk niet aan hebben deelgenomen. Dus kan het daar geen invloed op hebben.
...maar dit is nog veel meer een aanname. Ik heb gisteren volgens mij een aantal mensen gespot die ook in jullie LOL meerijden. Die moeten dan dus kiezen, de animo om beide tochten mee te pakken zal sowieso kleiner zijn.

(8 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Je zegt dat we er "met wat moeite" allemaal kunnen komen. Dit weerspreek ik zeer stellig.

Ik kan naar mijzelf niet verantwoorden dat ik 340km met een auto + aanhanger ga rijden om een OBT te fietsen.
Ook ben ik niet in staat om dit fietsend in 3 dagen te doen. Dus "met wat moeite" geldt zeker niet voor iedereen.
Je kan het naar jezelf niet verantwoorden, schrijf je. Dat maakt het alles behalve onmogelijk. 
Dat jij de tijd niet aan wil besteden is volledig persoonlijk. De afstand (van de OBT) kan je fietsen, het tempo red je ook. Als er meer mensen uit jouw omgeving gaan, is er ongetwijfeld ook wat te regelen met een busje ofzo. 

Maar faciliteer je een alternatieve tocht in jouw regio, dan is dat ineens wel degelijk een optie voor anderen, die anders meer moeite moeten doen om bij de OBT te komen, als ze een tocht willen rijden. Het faciliteren van transport naar een plek waar we allemaal kunnen zijn lijkt mij dan gewoon veel gezelliger.

Misschien is deze discussie overigens iets voor een apart topic.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: NielsKo , TimSch , Willeke_IGKT
https://www.oogtv.nl/2025/12/oliebollent...groningen/
Antwoord }
(7 uren geleden)365cycle schreef: ...maar dit is nog veel meer een aanname. Ik heb gisteren volgens mij een aantal mensen gespot die ook in jullie LOL meerijden. Die moeten dan dus kiezen, de animo om beide tochten mee te pakken zal sowieso kleiner zijn.

Dit is juist het bewijs dat mensen die de OBT kunnen en willen rijden dat ook doen. Ze hebben dus daarvoor gekozen.

De andere 5 (nummer 6 was sowieso een nieuwe rijder) hebben ervoor gekozen om niet naar Groningen te gaan.
Als onze tocht op een andere dag was gehouden, dan waren zij en ik sowieso nog steeds niet naar Groningen gegaan. 
En dit is geen aanname, dit is juist de reden waarom de tocht wordt georganiseerd. Dit bespreken we in onze Signal-groep.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: edberg02 , Willeke_IGKT
(8 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Je zegt dat we er "met wat moeite" allemaal kunnen komen. Dit weerspreek ik zeer stellig.

Dat het in drie dagen niet gaat, betekent niet dat het niet kan. Willeke heeft er voor zover ik weet vijf dagen voor uitgetrokken. Daarmee kan het (voor haar) dus wel. En sommige mensen hebben zelfs de luxe van een tweede velomobiel als hun OBT-velomobiel even ergens anders slaapt.  Wink

Maargoed, zolang je elkaar niet in de wielen rijdt is het natuurlijk prima als iedereen zijn eigen ding doet. En ik denk dat de OBT van volgend jaar veel beter te doen is vanuit de regio Zutphen. Sterker nog, ik vond een uitnodiging in mijn mail voor een OBT in die hoek van het land voor...

[Afbeelding: Oliebollen-Amerongen.jpg]

...volgende week al!
Al geldt bij deze organisatie dan weer wel een helmplicht.
Het wachten is dus nog even op de aankondiging van Peter.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
(7 uren geleden)Tijanus schreef: Het wachten is dus nog even op de aankondiging van Peter.

Die heeft hij bij de laatste MooiTwente-tocht al gedaan  Big Grin 

Zijn die regionale tochten toch nog ergens goed voor  Wink

En wat die 5 dagen betreft: Iedereen maakt zijn/haar/diens eigen keuzes en ik respecteer die van anderen. 

Ik hoop echter dat die van mij ook gerespecteerd worden.
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , Willeke_IGKT

Er is een groot verschil tussen iets kunnen of iets willen. Ik denk dat ook jij, als je dat écht zou willen, ook naar Groningen zou kunnen fietsen (op jouw tempo, al zou je er verschillende dagen over doen). Ik zou het ook wel kunnen, maar ik had gewoon geen zin om 300km in de vrieskou te fietsen om een recreatieve tocht te gaan rijden. Toen ik nog een Alleweder had, fietste ik daar ook mee naar oa Dronten voor de OB in de kou, en dat vond ik destijds helemaal niet erg. 

Nu dus wel, en daar zal vast de leeftijd voor iets tussenzitten. Moest de OB hartje zomer worden gereden, zou ik wél mee hebben gereden dit jaar, dat geef ik eerlijk toe. Ik ben altijd met de vm naar de OB gereden en zo hoort het ook, vind ik persoonlijk. En net als jij ga ik ook niet 600km met de auto + aanhangwagen rijden voor een "tochtje" van 65km, al is dat hoofdzakelijk vanwege het milieu-aspect bij mij (tijd heb ik nu genoeg, sinds ik gestopt ben met werken). 

Maar ieder moet het maar voor zichzelf uitmaken, leven en laten leven zeg maar   Wink
Hase Kettwiesel (2004) - Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon GR - Snoek L #35
Antwoord }
Het mooie van de Oliebollentocht is natuurlijk de massaliteit!
Gewoon een sliert waar geen einde aan komt, en ja daarvoor moeten natuurlijk wel zoveel mogelijk mensen meedoen.  Big Grin
Gelukkig waren er toch nog wel een kleine honderd.
Antwoord }
Reportage van OogTV

Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
(5 uren geleden)TimSch schreef: Reportage van OogTV

Heel erg leuk. 

Gewoon een duidelijk en helder verhaal en op een leuke manier in beeld gebracht. Mooie reclame voor de volgende OBT's.

Dit jaar was ik er dus helaas niet bij. Mijn mooiste OBT's waren:
2014 in Nijmegen. Het had de dag ervoor erg hard gesneeuwd. Een memorabele tocht.
2016 in Dronten. Toen was het ook heel erg mistig. Wel een record aantal rijders van 209.
Antwoord }
Blijft wel onwijs leuk om zoveel velo's voorbij zien gaan Big Grin
Ik had zoals sommige anderen ook geen zin in de hele poespas om honderden kilometers naar het noorden te rollen dus ik wacht tot de volgende die wat dichterbij is voor mij, en dan ben ik ondertussen ook wat meer gewend aan de QV of wie weet is de Velayo dan weer in orde!

Maar goed om te zien en te lezen dat het weer een geslaagde dag was! ik geniet ondanks dat ik er niet bij was toch van alle foto's en filmpjes.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Oliebollentocht 2026
Zelfs de politie wac...LigfietsWilsum — 10:00 PM
Oliebollentocht 2026
Dan kan ik nu al ver...ZoefZoef — 09:46 PM
Oliebollentocht 2026
Er is bekend gemaakt...Willeke_IGKT — 09:43 PM
Tijd voor een rubriek "motoren"op dit f...
Bedankt voor de reac...PlantageBohémien — 08:58 PM
Toen ik op zoek ging...Arno boogaart — 08:56 PM
Mensen op straat vra...Veloquest — 07:38 PM
Een rubriek of categ...Gideonaut — 07:02 PM
OBT 2025 Groningen
Blijft wel onwijs le...Gideonaut — 06:57 PM
Die poll was mij eve...Lig-hen — 06:34 PM
OBT 2025 Groningen
Reportage van OogT...Wim -de roetsende — 06:24 PM
Van de 18 stemmen...Bobslee — 05:30 PM
OBT 2025 Groningen
Reportage van OogTV ...TimSch — 04:52 PM
OBT 2025 Groningen
Het mooie van de Oli...LigfietsWilsum — 04:13 PM
OBT 2025 Groningen
Je zegt dat we er ...SnoekL#35 — 04:04 PM
OBT 2025 Groningen
Het wachten is dus...Wim -de roetsende — 03:32 PM
OBT 2025 Groningen
Je zegt dat we er ...Tijanus — 02:47 PM
OBT 2025 Groningen