Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Laatste dag met een geldig rijbewijs
Vandaag laatste dag met een geldig rijbewijs, want, 75 jaar oud, en keuring kom ik niet door.
Dan is de vraag hoe mobiel te blijven, en dan ook nog op een woonplek waar de afstanden groot zijn, het openbaar vervoer weinig voorsteld, dan zijn er weinig andere mogelijkheden, scooter, scootmobiel, bukfiets, invalidenauto, allemaal te veel nadelen.
Nu was mij dat probleem met die keuring al jaren bekend, dus kon ik mij voorbereiden op wat komen gaat.
De afgelopen 3 jaar heb ik geleerd dat je met een aangepaste 2 sporige ligfiets ook onder uitdagende omstandiheden mobiel kunt blijven, welleswaar niet zo snel, maar daar leer je mee omgaan, en je doet als bijkomend voordeel wat goeds voor je gezondheid.
Op sommige punten ben ik technisch nog niet helemaal waar ik zijn moet / wil , maar dat komt nog.
Eigenlijk is het me ook wel goed zo, de kwaliteit van je leven laten afhangen van autorijden, dat heb ik jaren geleden al achter me gelaten.
Antwoord }
Goed te horen dat je gewoon zonder kan!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Goed dat je van te voren naar alternatieven bent gaan zoeken voor de auto. Ik ken er genoeg (collega’s) die niet naar werk komen omdat de auto het niet doet (woon-werk nog geen 10km) Fietsen vinden ze armoe en ov (gratis bij ons) “geen zin in”
Antwoord }
Vooruit denken helpt, en niet overal is het zo vlak als hier waar je met minimale inspanning op een fiets nog wel bij de dichtstbijzijnde supermarkt komt. Gelukkig heb je je eigen oplossing gebouwd.
Antwoord }
Bedankt door: PlantageBohémien
(, 07:11 PM)gideon schreef: Goed dat je van te voren naar alternatieven bent gaan zoeken voor de auto. Ik ken er genoeg (collega’s) die niet naar werk komen omdat de auto het niet doet (woon-werk nog geen 10km) Fietsen vinden ze armoe en ov (gratis bij ons) “geen zin in”
Dat fietsen uit armoe heb ik nooit zo begrepen, ik ben ook nooit jaloers op iemand met een auto, die tijd heb ik gehad, eerder moet ik lachen om mensen van mijn leeftijd die zich willen bewijzen en  voor de laatste keer een grote auto kopen, op mijn leeftijd ben je wat, als je meer of minder gezond en zelfstandig kunt leven naar eigen inzicht.
In Nederland heb ik vrienden, wat ouder dan ik, daar hangt alles af v d auto, hun sociale leven, bezoekje hier /daar en v d vraag of er een invaliden parkeerplaats dichtbij is, want meer dan 50 m lopen is een probleem.
Naar mijn mening is het ook een soort verplichting tegenover de jongere generatie, om als oudere zoveel mogelijk zelfstandig te leven en daar je best voor te doen, waar moeten anders die jongeren vandaan komen om al die oude mensen te verzorgen?
Begrijp mij goed, als het niet meer gaat, is wat anders, maar ik ken er ook die zich graag laten verzorgen.

(7 uren geleden)Jeroen S schreef: Vooruit denken helpt, en niet overal is het zo vlak als hier waar je met minimale inspanning op een fiets nog wel bij de dichtstbijzijnde supermarkt komt. Gelukkig heb je je eigen oplossing gebouwd.
Ja, dat zegt mijn dochter ook wel eens, Pa, kom toch terug naar Nederland, daar is alles dichtbij en dan kan ik een beetje op je letten,  maar dat is nu juist de uitdaging, en op mijn leeftijd moet je oppassen dat je niet teveel op de bank gaat liggen, wat ik in Ned ook zou missen is een werkplaats, die geeft me iedere dag het gevoel iets te moeten, actie ondernemen, dit / dat moet klaar, plannen uitwerken, enz.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , gideon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Stickers, bestikkering en plakletters
Ik zei laatst nog we...Veloquest — 03:43 AM
Antipolarisatieplek
Ik gebruik al jare...365cycle — 03:11 AM
Antipolarisatieplek
Ik gebruik al jaren ...Tom Fekkes — 01:18 AM
Vermogensmeter: enkel of dubbel?
Enkel of dubbel: h...Arend-Jan — 01:08 AM
Vermogensmeter: enkel of dubbel?