Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
N-1: Onze Performer tandem gaat weg
Tot afgelopen jaar zijn de uk en ik een paar keer met onze Performer tandem op vakantie geweest. Erg leuk en gezellig, maar we worden er samen eigenlijk toch wat te groot voor (hij groeit als kool).

Nu het weer zomer wordt is het dus tijd om een nieuwe eigenaar voor onze tandem te zoeken.

[Afbeelding: tandemmm.png]

Het is dus een deelbare Performer Tandem: Met 8 inbusboutjes kan je 'm uit elkaar halen en dan is ie in een normale auto te vervoeren.
Het bouwjaar is onbekend, volgens mij worden ze inmiddels niet meer gemaakt.
ik heb 'm een paar zomers terug gekocht van een medeligger uit Kootwijk.

De lengte voor de voorste positie kan ingesteld worden van in ieder geval zo'n 1.75m tot ?? 1.94m gaat in ieder geval prima. 
Achter kan de trapas goed versteld worden, maar op een gegeven moment kom je met je knieen in de knel en dan moet de voorste rijder rechterop om ruimte te maken. Tot 1.65m was er in ieder geval meer dan voldoende ruimte (het is het best als de lichtste rijder achterop zit, dus dit is niet onhandig). We hebben een kleine aanpassing gemaakt om 1.40m ook mogelijk te maken.

Achter heeft de fiets een 35-559 band (momenteel een Michelin Wild Run'R, breder kan maar mogelijk moet het koffertje achterop dan wat bijgesteld worden). Voor zit een 50-406 Schwalbe Big Apple, lekker comfortabel dus Big Grin 

De fiets was uitgevoerd met een dubbele ketting aan de rechterzijde (volgens mij is dat niet origineel - er lijken bevestigingspunten links te zitten voor de voorste kettingrollen), twee spanrollen in het midden en dus twee normale ligfietslengte kettingen. Deze setup reed op zich niet onprettig, maar ik voelde de twee kettingen nogal veren en de achterste ketting is een aantal keer gesneuveld - twee explosieve kerels is blijkbaar echt teveel voor een KMC 10-speed, ondanks dat 1 van die 2 kerels nog maar 7 was Tongue  

We hadden er echter ook een tweede voorvork bij; momenteel is de fiets voorzien van jonge kettingen (~1000 km) en twee aparte 10-speed systemen, 1 naar het voorwiel en 1 achter. Dit stuurt goed, aandrijven in bochten is achter niet meer zomaar mogelijk en voor schakelt het momenteel ook niet feilloos (derailleur moet goed afgesteld worden of de shifter klopt niet, heb er geen tijd in gestoken om dat uit te zoeken). 
Verder slijt het geleidesteuntje dat de ketting in de voorste spanrol houdt vrij snel door, dus de voorste setup behoeft nog wat optimalisatie (we zijn er comfortabel mee op vakantie geweest, maar een reserve-geleidertje meenemen is aan te raden).

Remmen doet ie ook zwaar beladen zeer goed, met schijven voor en achter. Als laatste heb ik het voorste stoeltje een keer gerepareerd met carbon, dit was afgebroken maar is nu zeer stevig (ik heb ook nog ergens een groter volledig carbon stoeltje, maar dat is kneiterstijf en daardoor helaas echt oncomfortabel).

De fiets wordt geleverd zonder trappers en zonder de zijtassen, maar met de afsluitbare topkoffer, en de andere voorvork (zonder cassette, zodat je 'm ook weer terug kan bouwen naar enkele aandrijving), en volgens mij heb ik het originele derde 40T-tandblad ook nog wel ergens liggen.

Dit is een ontzettend leuke fiets om lekker mee op vakantie te gaan met je kind of partner.

Richtprijs € 1100
Af te halen in regio Rotterdam.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Foto's zonder verhaal
Dat is het risico va...Lopopodium — 12:45 AM
instellen ligfiets
Is het afstellen van...Bianca F — 12:40 AM
instellen ligfiets
Hallo allemaal, E...rolrek — 11:00 PM
Foto's zonder verhaal
Waar is de der...SnoekL#35 — 10:58 PM
N-1: Onze Performer tandem gaat weg
Tot afgelopen jaar z...365cycle — 10:48 PM
Winterfiets Elfstedentocht 2026
Zat er net te kijken...Hoekie — 09:15 PM
welk materiaal schuim voor een mal gebr...
De wielkasten ...Wim -de roetsende — 08:25 PM
Medeliggers onderweg
Vanmorgen een mooie ...Hoekie — 04:20 PM
Foto's zonder verhaal
Waar is de derde...Atrike — 09:53 AM
Het is belangrijk om...Jeroen S — 08:51 AM
Wereld Kampioenschappen 2026, Sittard
Ik kreeg een mailtje...Willeke_IGKT — 07:54 AM
Voor een proje...Steefvan — 11:13 PM
Tips voor een beginner? qua aankoop etc.
Voor mij is het da...Arend-Jan — 10:16 PM
Ik rij graag met z...ZoefZoef — 10:09 PM
Broekspijp in je sok...Niels van der Wal — 08:52 PM
Ik rij graag met zwa...Willeke_IGKT — 08:34 PM
Medeliggers onderweg
Ik ben vandaag een v...Tom Fekkes — 08:14 PM