Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tochten met lager tempo en kortere afstanden.
Ik kwam dit bericht tegen van een van onze leden hier

(3 uren geleden)Lig-hen schreef:
Ik had graag een keer zoiets gewild, maar mijn tempo en actieradius blijven heel ver onder wat dergelijke tochten doen. Ik geniet dus nu erg van verhalen en video’s van anderen.

Mijn reactie 

(3 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Lighen, misschien kunnen we eens een tocht maken die op jouw afstanden en snelheid is aangepast en dicht genoeg bij jouw huis dat je het makkelijk red. Indien je ergens een paar dagen heengaat daar in de buurt.

En ik meen dat, we kunnen best af en toe of regelmatig tochten hebben op het tempo waar de langzamere fietsers onder ons ook mee kunnen. Ook ik rij zelden tot nooit mee met mijn locale groep, De Waterlandse Liggers, omdat het verschil in tempo te groot is.
Mijn top ligt onder hun rustig aan, en langdurig mee rijden is telkens een teleurstelling, ik word er ongelukkig van. Dit is geen verwijt aan de groep, het is dat ik een ander soort rijder ben dan de anderen.

Maar een tocht voor mensen als Lighen en ik moet toch te doen zijn?
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: martinR
En over welk tempo hebben en welke afstand hebben we het dan ? Zo is het 'n beetje vaag ....
Ik rij met m' n trike 1 x maand met een groep andere trikers en daarbij zijn de rondjes iets van een 50km en ligt de gemiddelde snelheid meestal rond de 18km/u. Ik kan zelf met m'n trike best langer en sneller, maar dat stoort me bij deze tochten niet.
Hase Kettwiesel (2004) - Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Azub Tricon GR - Snoek L #35
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Hoe snel hangt natuurlijk van de deelnemers af, iedere groep zal een langzaamste hebben.
Mijn gemiddelde over een langere tocht, en over een week woon-werk, ligt rond de 15 km per uur.
Dat is in mijn VM, deze zowel als de eerdere, op een open ligger zal het meer wind afhankelijk zijn maar gemiddeld niet veel trager, ik doe nog steeds ongeveer even lang over de 5 km naar het werk.
Een 20 km tocht met tegenwind op de flevobike ging zoveel langzamer (geen kilometer teller op die fiets) dat ik denk dat ik rond de 12 km gereden moet hebben met daarbovenop nog best veel stops om moed te vatten. (De echte reden dat ik een VM wilde kopen, destijds.)

Ik zou het niet raar vinden om indien nodig een tocht te hebben waar onder de 15 km/u als richtsnelheid gepland wordt.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Tom Fekkes, 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Garageverkoop tandwielen + gevraagd 52T
5-gaats BCD inderdaa...Hoekie — 02:38 PM
Een 70T voorblad is ...Tijanus — 02:25 PM
Heb nog voor tandwie...Hoekie — 01:40 PM
M-racer beschadigd frame
Wat is de diameter v...Tijanus — 01:10 PM
M-racer beschadigd frame
Bij gebrek aan inter...Bob Hagendijk — 12:42 PM
Tochten met lager tempo en kortere afst...
Hoe snel hangt natuu...Willeke_IGKT — 12:30 PM
Tochten met lager tempo en kortere afst...
En over welk tempo h...SnoekL#35 — 12:17 PM
wat ze zeggen
De laatste tijd kr...Willeke_IGKT — 11:54 AM
wat ze zeggen
De laatste tijd krij...Hoekie — 11:50 AM
Tochten met lager tempo en kortere afsta...
Ik kwam dit bericht ...Willeke_IGKT — 11:44 AM
LOL
Lighen, misschien ku...Willeke_IGKT — 11:34 AM
LOL
Ik had graag een kee...Lig-hen — 10:44 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Hoe dan?  Uberha...Wim -de roetsende — 07:32 AM
@Gideonaut, dat is f...gideon — 04:40 AM
Milan 4.2
Flinke update :) Ac...Arend-Jan — 11:24 PM