Topics: 86
Bedankt: 45855
4752 x bedankt in 2034 berichten
Ik kwam laatst weer op de pont bij Akersloot een van de bemanningsleden tegen en hij vertelde de andere passagiers enthousiast over de voordelen van een velomobiel. Maar met de aantekening dat hij geen passende kan kopen.
Hij heeft proef gereden in de op maat gemaakte fiets van iemand anders maar in de handel zijn de fietsen allemaal geschikt voor maximaal 1,94 meter en hij is 2,04. En hij is ook geen smal mannetje die zich in een eigenlijk te kleine fiets kan wringen.
Hij kan waarschijnlijk wel een standaard nieuwe velomobiel betalen maar de extra kosten voor die extra 10 cm zijn buitensporig.
Weet iemand hier van fietsen die geschikt zijn? Of een andere oplossing voor mensen zoals hij die echt niet passen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 187
Bedankt: 3630
11149 x bedankt in 5312 berichten
(1 uur geleden)datakneder schreef: (2 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Weet iemand hier van fietsen die geschikt zijn? Of een andere oplossing voor mensen zoals hij die echt niet passen.
Het eerste waar ik aan denk is de Alpha 9.2. In de omschrijving staat dat hij voor mensen tot 2.10 geschikt is. En vervolgens denk ik aan Ymte, die volgens mij over de twee meter is en dus de Tuna. Ymte van intercitybike verkoop beide, dus daar zou ik als eerste eens mee gaan praten als ik langer dan 2 meter zou zijn.
Idem, dit zijn precies de 2 fietsen waar ik aan dacht. Pas trouwens op, want de Alpha 9 (zonder de .2) is echt kleiner.
Ymte fietste vroeger in een Quest. Dat zou dus ook gewoon moeten passen. Het instapgat is ook (een stuk) groter, dan van de andere 2.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Topics: 86
Bedankt: 45855
4752 x bedankt in 2034 berichten
Hij had in Dronten navraag gedaan en ook naar de Alpha serie gekeken. Ik heb het er al eerder met Ymte over gehad en die had ook geen oplossing voor over de twee meter.
Volgens wat ik gehoord heb is Ymte ook onder de 2 meter.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 3
Bedankt: 1636
1242 x bedankt in 541 berichten
17 minuten geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 minuten geleden door Tijanus.)
Het hangt er ook vanaf waar die 2 meter vandaan komt (of dat het toch vooral de (schouder/bekken) breedte is die problemen levert).
In de Alpha 9.2 passen vrij veel 'normale' mensen tot inderdaad circa 2.10.
In de Alpha 9(.1) passen 'doorsnee' lange mensen iets minder, maar met bepaalde extreme lengten (de 9.1 heeft een hogere neus, dus ik denk extreem lange (boven)benen (of vooral grote X-seam), maar dit typisch iets voor een proefrit) juist beter.
Voor zover ik weet zijn de Alpha 9's die in NL te koop staan (demo Ymte, demo Elan, Piet K) allemaal 9.1's.
Misschien toch op zoek naar een 9.2?
Of, als de 9.2 niet zonder meer past: Afspraak maken in Weil.
Heer Düsentrieb krijgt het (als het een lengte- en geen (indirect) breedteprobleem is) ongetwijfeld passend. Hij weet als geen ander waar welke ruimte te halen is in zijn fietsen.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine'
Topics: 132
Bedankt: 4637
5455 x bedankt in 3538 berichten
https://www.velomobileworld.com/nl/faq/w...omobielen/ schreef:De Alpha 9.2 is speciaal ontworpen voor langere rijders tot 2,10 m en combineert een unieke ruimtelijkheid met aerodynamische efficiëntie. Het revolutionaire anti-condensatiesysteem en de glasvezel-kratzone zetten nieuwe maatstaven in de branche.
Maar zoals aangeven zal Ymte de beste raadgever zijn in Nederland. Ik las ook nog dit:
https://www.velomobileworld.com/nl/product/alpha-w9-2/ schreef:Max rider weight: 90 kg
Ik weet niet zo goed wat een doorsnee iemand weegt, weet alleen dat ik relatief licht ben met 66-68 kg. En dat mijn vader rond de 90kg lag (misschien nu 80a85kg), dus mijn gevoel zegt dat het maximale rijders gewicht niet extreem is.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 7
Bedankt: 2
2197 x bedankt in 1103 berichten
Een DFxl kan rijders tot 2m aan, een Tuna zou misschien ietsje meer speelruimte hebben ivm kleine wieltjes en doorontwikkeld interieur?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175