|
Agressie tegen velomobielen.
|
Topics: 33
Bedankt: 869
2780 x bedankt in 1256 berichten
Ik heb de titel wat algemener gemaakt want ik denk dat er allerhande voorbeelden langs kunnen komen.
Vandaag reed ik op het fietspad en komt er een man met een hond mij tegemoet. De hond wodt in de berm gedirigeerd en ik ga uiterst rechts rijden. Niets aan de hand denk je. Maar als ik dichterbij kom gaat de man steeds dichter tegen de weghelft aanstaan. Afijn, nog genoeg ruimte voor mij, dusgewoon doorrijden.
Kom ik vlak bij hem buigt hij ineens voorover richting mijn kant. Ik heb het sterke vermoeden dat hij probeerde een fluim in mijn fiets te spugen. Ik rijd met 35km/h en een klep, dus is de opening niet heel erg groot. Voor zover ik heb gemerkt is het hem ook niet gelukt. Sommige mensen
Topics: 0
Bedankt: 0
12 x bedankt in 6 berichten
Akelig hoor, kan je humeur verpesten.
Ik heb er een gehad die express met zijn auto op mij inreed (ging spookrijden nadat hij mij zag aankomen en versnelde plankgas) . Ik trappers stil, remmen....Net voor mij ging hij terug naar zijn weghelft, met een vinger wijzend op zijn voorhoofd. Ik zou gek zijn oid?! Ik reed gewoon aan rechter kant van de weg op een lange weg. Poging doodslag zou dat zijn...gelukkig bleef ik uiterst rechts rijden, brace yourself, kon de berm niet in...., anders was er een zwaar ongeluk geweest. Het ergste wat ik heb meegemaakt....
Geen kenteken en doorgereden. Ik was behoorlijk geschrokken! Idioot.
Sindsdien zoveel mogelijk camera erop.
Sommige mensen ?
Topics: 7
Bedankt: 2
2249 x bedankt in 1130 berichten
Koop een goedkope Go-Pro via marktplaats ofzo, al is het een hero 3 van honderd jaar geleden. Het weert echt een berg hufter gedrag zodra ze dat rooie lampje zien gloeien.
En anders met vol gas op op ze inrijden. (intrusive thoughts)
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Topics: 7
Bedankt: 109
515 x bedankt in 146 berichten
Ik heb hier tot nu toe één slechte ervaring gehad. Ik reed op een rustige weg. Het fietspad naast de weg is in zeer slechte staat en absoluut ongeschikt voor een velomobiel. Een auto kwam achter me aan en moest wachten tot het tegemoetkomende verkeer me voorbij was. Ze raakten duidelijk geïrriteerd dat ze 5 seconden langer moesten wachten, dus toen ze me eindelijk passeerden, deden ze dat zo dicht mogelijk. Toen ik vervolgens toeterde om ze te waarschuwen voor een onveilige inhaalmanoeuvre, remden ze abrupt.
Ik vermijd die plek nu. Gelukkig is er voor mij geen enkele reden om ooit nog naar de Filipijnen te rijden. Sommige mensen, inderdaad.
Topics: 131
Bedankt: 15649
12327 x bedankt in 5778 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 59 minuten geleden door 365cycle.)
Ach ja, automobilisten worden over de hele linie agressiever in het verkeer.
Ik was afgelopen week zelf met de auto, samen met de uk onderweg naar de eerste hulp (hij was heel hard gevallen, maar gelukkig geen breuken oid). Het feit dat ik niet voldoende te hard reed voor het heerschap achter me liep dusdanig uit de hand dat we aangifte gedaan hebben van bedreiging, belediging en vandalisme (aan de auto). Afsnijden niet meegerekend, deze deelauto had helaas geen camerasysteem aan boord (we hadden dus wel getuigen).
Ik bleef relatief rustig, ondanks dat ik in m'n gezicht gespuugd ben. Doel was om gewoon zo snel mogelijk te de escaleren zodat ik het zkh in kon, maar die gast bleef maar doorgaan. Het is lang geleden dat ik zo hoopte dat iemand zou slaan ofzo, zodat ik mezelf mocht verdedigen, dan was het met een paar tikken wel klaar geweest.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 35
Bedankt: 1
2128 x bedankt in 1186 berichten
Als iemand je bespuugt zie ik dat óók als een fysieke aanval. Ik weet niet wat de wet zegt, maar daar mag wel een klap tegenover staan naar mijn mening.
Ik ben aan het begin van de coronatijd ook eens bespuugd door een lulhannes op de fiets. Die slingerde terwijl hij op z'n fiets fietste en naar zijn telefoon keek, en terwijl ik 'm inhaalde precies op dat moment en dus geraakt had kunnen worden, zei ik dat hij die telefoon beter even weg kon doen. Dat vond hij blijkbaar al genoeg om er kwaad over te worden. Een meter of tweehonderd verder was de weg ineens afgezet en moest ik een stukje keren om een zijweg in de gaan. Daar trof mijnheer mij en spuugde mijn kant op. Ik werd niet geraakt, maar mijn fiets denk ik nog net wel. Ik heb tegenover 'm gestaan en verbaal aangegeven wat ik daar van vond en stond op het punt hem een klap te geven. Het is dat ik heel onhandig stond met mijn ligfiets met de buis tussen mijn benen in en de draai zijn richting op niet goed kon maken. Daar had hij geluk. Achteraf na die jaren nog steeds erg spijt dat ik er toch niet voor gegaan ben. En dat voor een niet-agressief persoon. Als je spuugt ben je gewoon een eersteklas lulhannes.
|
Gebruikers die dit topic lezen: Arno boogaart, 3 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| mn zending van Aliba...ZoefZoef — 02:33 PM |
|
Agressie tegen velomobielen.
|
| Als iemand je bespuu...Lopopodium — 02:19 PM |