|
Oliebollentocht 2026
|
Topics: 88
Bedankt: 46999
4830 x bedankt in 2080 berichten
Er is bekend gemaakt dat de OBT in oostelijk Nederland en mogelijk Duitsland gehouden gaat worden.
Ik geef de organisatoren een paar dagen voor ik meer informatie ga toevoegen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 30
Bedankt: 43
4521 x bedankt in 2491 berichten
29-Dec-2025, 09:46 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-Dec-2025, 09:48 PM door ZoefZoef.)
Dan kan ik nu al vertellen dat ik komend jaar ook niet zal meerijden 
Tenzij iemand de NS zover kan krijgen dat velomobielen in de trein mogen, maar ik vrees dat dat niet zal gaan gebeuren.
Topics: 135
Bedankt: 4722
5588 x bedankt in 3640 berichten
(29-Dec-2025, 09:43 PM)Willeke_IGKT schreef: Er is bekend gemaakt dat de OBT in oostelijk Nederland en mogelijk Duitsland gehouden gaat worden.
Ik geef de organisatoren een paar dagen voor ik meer informatie ga toevoegen.
Ik las iets van Peter en dan denk ik aan Peter de Rond.
Hij woont in Lattrop-Breklenkamp, wat in het Oost Nederlandse, Twente tegen de Duitse grens aan ligt. Dus ik ben benieuwd of ik goed zit.
Ik heb al twee mogelijke slaapplekken op het oog ergens halverwege.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 52
Bedankt: 1389
2942 x bedankt in 934 berichten
https://ligfiets.net/events/4936
De eerste, basale info is er! OBT gaat internationaal!!
Verder worden er verschillende routes voor verschillende snelheden aangeboden. Leuk, benieuwd hoe dat uitpakt!
En ik zie zo'n 135km enkele reis vanuit huis. Eens kijken of ik dat op de dag zelf heen en weer ga doen, ik denk het wel. Leuke uitdaging
Milan SL Mk3 #039 - RaptoBike lowracer - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Topics: 3
Bedankt: 1703
1367 x bedankt in 587 berichten
5 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 uren geleden door Tijanus.)
Also, eine Silvesterfutschenfahrt.
Dass klingt ja ganz toll!
Voor mij is het grofweg even ver als vorig jaar. Gegeven de omgeving -niet perfect vlak- is dat met verschillende groepen wel een goed idee. Al was het koudste deel van de tocht voor mij tijdens het wachten voor de start, niet tijdens het -inderdaad rustige- fietsen zelf. Met starten in meerdere groepen kan dat natuurlijk ook verbeteren.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine'
Topics: 192
Bedankt: 3746
11371 x bedankt in 5412 berichten
(5 uren geleden)Tijanus schreef: Met starten in meerdere groepen kan dat natuurlijk ook verbeteren.
Met meerdere groepen starten heeft Peter in 2015 ook gedaan. Ik was er helaas niet bij, omdat mijn vader toen op bijna 84-jarige leeftijd besloot te overlijden op 1e Kerstdag. Heeft hij goed gedaan, want mijn moeder heeft daarna sowieso nooit alleen gezeten op 1e Kerstdag.
In de praktijk bleek toen het merendeel van de deelnemers dezelfde route te rijden. Gewoon lekker ouderwets allemaal achter elkaar aan.
Vind ik persoonlijk ook de charme van een OBT. Meerdere routes hoeft voor mij zeker niet.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
(4 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Vind ik persoonlijk ook de charme van een OBT. Meerdere routes hoeft voor mij zeker niet. 100 mensen is gelijk aan 100 meningen he.
Zelf heb ik tijdens de Betuwe treffen gemerkt dat mijn lichaam niet te lang, te langzaam moet rijden. Mijn bewogen gemiddelde snelheid lag op 22,1 Km/u. Met nadruk op MIJN. Aangezien ik het laatste stuk nog even alleen langs het Amsterdams-Rijn kanaal naar Tiel ben gereden, om daar de viaduct te pakken (Beldertseweg). Om dat uiteindelijk via Maurik terug te komen.
Ik zelf al even gekeken hoe ver het is, het is. Nou de LOL is ervoor mij dan wel af. De Betuwe treffen was goed te doen, maar dit is meer dan eens zover.
Topics: 88
Bedankt: 46999
4830 x bedankt in 2080 berichten
Ik zou meerdere routes wel waarderen maar ik ben zo slecht met hoogte verschil dat ik er niet heen ga. 20 km/u is wel acceptabel, 2 km/u voor niemand. Maar zo langzaam ga ik soms helling op.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 19
Bedankt: 940
1820 x bedankt in 806 berichten
Dass klinkt ja sehr toll!!
90 km enkele reis, ja, dat kan net.
Topics: 3
Bedankt: 1703
1367 x bedankt in 587 berichten
3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 uren geleden door Tijanus.)
(4 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: (5 uren geleden)Tijanus schreef: Met starten in meerdere groepen kan dat natuurlijk ook verbeteren. (...)
In de praktijk bleek toen het merendeel van de deelnemers dezelfde route te rijden. Gewoon lekker ouderwets allemaal achter elkaar aan.
Vind ik persoonlijk ook de charme van een OBT. Meerdere routes hoeft voor mij zeker niet.
In principe ben ik het geheel met je eens Wim. Die absurde OBT-velomobielfile is zeker een van de grootste aantrekkingspunten van de OBT. Laat de meeste OBTs dat concept vooral vasthouden.
Echter kan ik het me voorstellen dat er hele mooie gebieden in Nederland zijn waar dat praktisch niet of nauwelijks uitvoerbaar is (hoogteverschil, kleine wegen, etc.). Om de formule eens in de zoveel jaar een beetje aan te passen zodat de OBT ook daar gehouden kan worden, vind ik niet verkeerd.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine'
Geen idee in hoeverre het haalbaar is. Maar een gedeelte samen rijden en gedeelte in aparte groepen is ook een optie hè? Bv na de pauze x km gezamenlijk en daarna dat de snelle rijders afsplitsen.
Topics: 17
Bedankt: 1532
5397 x bedankt in 2586 berichten
Leuk, dat is een stuk van ca 100 km. Er is ook al vaak een behoorlijke Duitse vertegenwoordiging dus leuk dat het nu internationaal is. Ook de omgeving heeft daar wat bijzonder mooie plekken. Deels wat glooiend landschap, ook heel oud cultuurlandschap. Maar het is nog onbekend waar de route langs gaat. Mij trekt het wel.
Qua overnachtingen in de buurt zou ik omgeving Ootmarsum aanraden, mooi toeristisch plaatsje.
In Utrecht reden we in 2019 ook in groepjes, die als snel deels samensmolten, uit elkaar getrokken werden en weer samen klonterden. Soms zijn het ook eisen van lokale overheden die geen grote groepen willen. Dan krijg je gewoon geen vergunning.
Topics: 11
Bedankt: 1068
3472 x bedankt in 1549 berichten
(3 uren geleden)Hardloper schreef: Geen idee in hoeverre het haalbaar is. Maar een gedeelte samen rijden en gedeelte in aparte groepen is ook een optie hè? Bv na de pauze x km gezamenlijk en daarna dat de snelle rijders afsplitsen.
Tja, meestal (altijd?) heeft de OBT wel een lange en korte variant van de route, zodat je het laatste stuk kan 'afsteken'
Ik vind meerdere routes voor de verschillende snelheden een minder idee. Het is geen wedstrijd, het is juist een groot sociaal gebeuren.
Ik voorzie een (grote) groep die als malloten zo snel mogelijk de langste route willen rijden, en weinig interactie.
Topics: 52
Bedankt: 1389
2942 x bedankt in 934 berichten
(2 uren geleden)Frutsel schreef: Ik vind meerdere routes voor de verschillende snelheden een minder idee. Het is geen wedstrijd, het is juist een groot sociaal gebeuren.
Ik voorzie een (grote) groep die als malloten zo snel mogelijk de langste route willen rijden, en weinig interactie.
Organisatie geeft aan het te doen vanwege warm blijven. Nu reed ik zoals jullie weten afgelopen keer op kop met een voor mij sukkelgangetje van een km of 20 per uur, maar dat wist ik wel van tevoren. Ik heb me erop gekleed en het oprecht niet koud gehad.
Maar nu fiets ik er hoogstwaarschijnlijk heen, en dan ga ik me niet kleden op een gangetje van 20 per uur. Dus mogelijk sluit ik dan aan bij de malloten  Ik neem overigens ook aan dat er heus geen 50 km/u groep komt. Hoe snel zou de snelste zijn? Veel meer dan 35 toch niet vermoed ik...dan kunnen de snelheidsmonsters onder ons nog steeds keuvelen hoor
Milan SL Mk3 #039 - RaptoBike lowracer - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Topics: 14
Bedankt: 78
580 x bedankt in 245 berichten
1 minuut geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op Minder dan 1 minuut geleden door SnoekL#35.)
Dat zou voor mij 225km enkele reis zijn, ik voel er weinig (lees : niks) voor om dat in december te doen.
Hopelijk volgend jaar eens wat meer zuidelijker ....
Hase Kettwiesel (2004) - Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Azub Tricon GR - Snoek L #35 - Hase Tagun
|
Gebruikers die dit topic lezen: SnoekL#35, 10 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Oliebollentocht 2026
|
| Dat zou voor mij 225...SnoekL#35 — 05:14 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
|
In een tocht van 2...Raptobrikker — 05:07 PM |
|
Mistral ingekort, problemen
|
| Ik denk dat het onde...Hardloper — 05:00 PM |
|
Mistral ingekort, problemen
|
| Hallo allemaal,
D...SiskaBest — 04:31 PM |
|
Oliebollentocht 2026
|
|
Ik vind meerdere r...TimSch — 04:00 PM |
|
Oliebollentocht 2026
|
|
Geen idee in hoeve...Frutsel — 02:59 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
| Vanmiddag bij Hooger...arnoldl — 02:44 PM |
|
Oliebollentocht 2026
|
| Leuk, dat is een stu...Jeroen S — 02:14 PM |
|
Oliebollentocht 2026
|
| Geen idee in hoeverr...Hardloper — 01:53 PM |
|
Oliebollentocht 2026
|
|
Met starten in me...Tijanus — 01:46 PM |
|
Oliebollentocht 2026
|
| Dass klinkt ja sehr ...LigfietsWilsum — 01:43 PM |
|
Oliebollentocht 2026
|
| Ik zou meerdere rout...Willeke_IGKT — 01:03 PM |
|
Oliebollentocht 2026
|
|
Vind ik persoonlij...Hardloper — 01:00 PM |
|
Oliebollentocht 2026
|
|
Met starten in me...Wim -de roetsende — 12:29 PM |
|
Oliebollentocht 2026
|
| Also, eine Silvester...Tijanus — 12:04 PM |
|
Oliebollentocht 2026
|
|
De eerste, basale...TimSch — 11:42 AM |
|
Nieuw, klein van gestalte en ligfietslo...
|
|
Veel plezier met j...SiskaBest — 09:00 AM |
|