Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke doelgroep moet ligfietsen bereiken.
#1
Aangezien ligfietsen niet echt doorbreekt zoals mountainbiken en racefietsen doet. Op welke doelgroep richt een ligfiets zich?
Of is het de bedoeling dat ligfietsen klein blijft
Antwoord }
Bedankt door:
#2
De doelgroep richt zich op alle fietsers die daar aan mee willen doen. Fietsers die met zo min mogelijke energieverspilling, zo comfortabel mogelijk, grote afstanden willen afleggen. Maar die groep mensen stapt op de elektrisch ondersteunde tweewielige fiets. Mensen zijn "kuddedieren". Ook doet het hardnekkige sprookje de ronde, dat je ligfietsen moet leren en ligfiets-spieren moet kweken. Ik ben zondag j.l. voor het eerst op m'n eigen tweewielige M5 gestapt en het was opstappen en wegrijden. Ben pas 71 en geen last van de spieren. Met dezelfde spieren als op de gewone fiets.

De verkoop van nieuwe tweewielige ligfietsen neemt dus jaarlijks af. Ook het aantal verkooppunten.
https://www.fietsen123.nl/fietsnieuws/el...etsverkoop

Een grote groep ligfietsers stappen over op trikes en velomobielen. Een kleine groep onderscheidt zich op een roeifiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Eigenlijk geef je het antwoord zelf al. Er is niet echt een doelgroep de want mensen die met zo weinig mogelijk energie comfortabel willen fietsen dat kan je niet indelen in een doelgroep.
Dat strookt ook niet samen met het afleggen van grote afstanden. Ik zie ook weinig mensen echt grote afstanden afleggen. Meer wat huis tuin en keukenfietsers. Maar niet als fietsen om te sporten.

Hoe ga je ooit een wielertoerist of mtb er trekken om te ligfietsen als je er mensen opzit die lui fietsen.

Mensen zijn geen kuddedieren anders had iedereen dezelfde auto of hetzelfde huis of kleding.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
geen kuddedieren? Er was een tijd dat de helft van de autobezitters een Opel Kadett had en de meeste Nderlanders wonen in een rijtjeshuis ?
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Dat de meeste mensen in een Opel kadett hebben gereden of een rijtjeshuis hebben is niet omdat perse hun eigen keuze is, meer omdat het een financiële kwestie en vraag en aanbod is.
Als je vraagt waar ze liever in zouden wonen of rijden krijg je vast een heel ander antwoord.

Het valt me op dat je de andere punten links laat liggen en daar niet op antwoord want dat vind ik persoonlijk interessanter. Ook om een beeld te krijgen wat voor mensen je nu wil trekken om te gaan rijden op een ligfiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(23-Aug-2019, 08:46 AM)Cees van dijk schreef: Eigenlijk geef je het antwoord zelf al. Er is niet echt een doelgroep de want mensen die met zo weinig mogelijk energie comfortabel willen fietsen dat kan je niet indelen in een doelgroep.

Ik denk dat 95% van de Nederlanders niet weet waar zijn trapenergie aan op gaat. En welke weerstand de grootste energieslurper is. Dan krijg ik lachend het antwoordt dat het onbelangrijk is met 5 standen op de elektrisch ondersteunde fiets.

(23-Aug-2019, 08:46 AM)Cees van dijk schreef: Dat strookt ook niet samen met het afleggen van grote afstanden. Ik zie ook weinig mensen echt grote afstanden afleggen.
Vele ligfietsers hebben deze week weer meegedaan aan Parijs - Brest - Parijs. Bijna 1200 km binnen 90 uur. Ook brevetrijder maken gebruik van ligfietsen, alsmede vele vakantiegangers.
http://www.m5-ligfietsen.nl/site/NL/Nieu...te_nieuws/
https://www.fietsersafstappen.nl/

(23-Aug-2019, 08:46 AM)Cees van dijk schreef: Mensen zijn geen kuddedieren anders had iedereen dezelfde auto of hetzelfde huis of kleding.

Dezelfde soort auto, soort huis en kleding. Je gaat niet met een smoking disco binnen. Ook vaak niet met je strakke latex suit. Je gaat ook niet gemakkelijk ligfietsen tussen de elektrische fietsen. Zeker niet met een low-racer. Erbij horen is belangrijk. Net al op dit forum.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik hoef er niet bij te horen.
Je kan makkelijk uitgaan in een smoking doe ik persoonlijk zelf ook. Het ligt er maar net aan op welk feestje je bent.
Als mensen in het algemeen kuddedieren dan had een Afrikaan ook een rijhuis en woont een Amerikaan ook zo. Het mag toch duidelijk zijn dat er ook nog mensen buiten Nederland wonen want ik zie vooral kortzichtige antwoorden met betrekking op mensen in Nederland.

Waar energie naar toegaat en dergelijke is ook niet echt interessant. Het is vooral het doel wat je wil bereiken met fietsen.
Je hebt fun fietsers
Forensen die moeten fietsen om te gaan werken omdat ze geen auto hebben
Je hebt sporters die fietsen om een betere conditie te hebben.

Wat betreft Parijs Brest Parijs. Leuk dat mensen dan eenmalig eens lang fietsen maar dat zegt eigenlijk weinig. Ook genoeg mensen op een gewone fiets doen dat.

Kijk dan eens naar wat mensen gemiddeld per week afleggen dan zie je dat een wielertoerist vaak meer kilometers per week aflegt dan een ligfietser.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(23-Aug-2019, 11:11 AM)Cees van dijk schreef: Waar energie naar toegaat en dergelijke is ook niet echt interessant. Het is vooral het doel wat je wil bereiken met fietsen.
Je hebt fun fietsers
Forensen die moeten fietsen om te gaan werken omdat ze geen auto hebben
Je hebt sporters die fietsen om een betere conditie te hebben.


Daar heb je gelijk in. Gewoon een elektrische fiets aanschaffen. Voor funfietsen, forensen en voor een betere conditie. Daarom breekt de ligfiets nooit meer door. Je hebt het antwoord op jouw topic vraag al beantwoord.

(23-Aug-2019, 11:11 AM)Cees van dijk schreef: Wat betreft Parijs Brest Parijs. Leuk dat mensen dan eenmalig eens lang fietsen maar dat zegt eigenlijk weinig. Ook genoeg mensen op een gewone fiets doen dat.

Weinig of geen deelnemers die dat op hun gewone fiets doen. Wel op racefietsen, randonneurs en ligfietsen.

(23-Aug-2019, 11:11 AM)Cees van dijk schreef:  
Kijk dan eens naar wat mensen gemiddeld per week afleggen dan zie je dat een wielertoerist vaak meer kilometers per week aflegt dan een ligfietser.

Ook vaak minder.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Een gewone fiets is voor mij een fiets met een zadel. In welke vorm dan ook. Dat houd in alle vormen van fietsen buiten een ligfiets in al zijn vormen.

Ik denk dat je waarschijnlijk niet echt wielertoeristen volgt. Ik ken piet kort uit Groningen ongeveer jouw leeftijd die elke dag fietst op zijn racefiets. Ik weet zeker dat weinig ligfietsers zoveel kilometers rijden.

De vraag beantwoord jij door de schuld af te schuiven naar de electrische fiets. Tuurlijk zullen ouderen er makkelijker naar grijpen. Echter waarom zie je dan wel zoveel racefietsen of mtb?

Ik heb dus nog niet echt een antwoord
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Dan ben ik alle drie: een forensende fun-fietser en ook voor mijn conditie .......
ook om mijn hoofd leeg fietsen na een dag werken, sneller door de stad te gaan, geen last van autoverkeer-drukte, goedkoop en om het milieu zo weinig mogelijk te belasten (en ik heb een auto)
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(23-Aug-2019, 11:54 AM)Cees van dijk schreef: Een gewone fiets is voor mij een fiets met een zadel. In welke vorm dan ook. Dat houd in alle vormen van fietsen buiten een ligfiets in al zijn vormen.

Maar wedstrijdrijders, brevetrijder, ATB rijders, rijden wel op speciaal materiaal. Vaak fietsen, gering in gewicht, zelf een bel ontbreekt, waarbij prestatie voorop staat. Die rijden niet op een gewone (stad) fiets.

(23-Aug-2019, 11:54 AM)Cees van dijk schreef: Ik denk dat je waarschijnlijk niet echt wielertoeristen volgt. Ik ken piet kort uit Groningen ongeveer jouw leeftijd die elke dag fietst op zijn racefiets. Ik weet zeker dat weinig ligfietsers zoveel kilometers rijden.

Ik fiets zoveel mogelijk en doe mijn boodschappen tot circa 80 km van huis. Ik rij niet zo veel. Circa 6.000 a 7.000 km per jaar.

(23-Aug-2019, 11:54 AM)Cees van dijk schreef: De vraag beantwoord jij door de schuld af te schuiven naar de electrische fiets. Tuurlijk zullen ouderen er makkelijker naar grijpen. Echter waarom zie je dan wel zoveel racefietsen of mtb?

Ik schrijf niet over schuld, maar over feiten. Niet alleen ouderen, maar in de polder rijdt de helft van de jeugd elektrisch ondersteund naar school v.v. Racefietsen en ATB's versterken het gevoel erbij horen, het kuddegevoel. Je wilt je toch eerder vergelijk met een soort Dumoulin, dan met een liggende "geitenwollen sokken" figuur. Tijdens de grote ronde wedstrijden zie ik meer wielrenners op de weg dan in de rest van het jaar.

Toen de UCI op 1 april 1934 de ligfiets in de ban deed, werd een ding duidelijk, dat wie te hard gaat, mag niet meer mee doen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achterg...gle.com%2F
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Allereerst: Dank PietV voor die link in de Volkskrant. Ook de andere artikelen die verschijnen als je op Ymte of Bram klikt, zijn leuk om te lezen.

Lekker bezig Cees. Zit je te stoken of ben je serieus?
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Hallo hoekje,

Jammer dat je dit als stoken ziet. Mijn hele vraag is door de dag heen uit zijn verband getrokken.
Mijn vraag is op welke doelgroep richt een ligfiets zich. Ik denk dat dat best een normale vraag is. Ook omdat er weinig wielertoeristen de overstap maken. Terwijl een ligfiets zich profileert als een fiets voor lange afstanden. Moet wel zeggen dat als ik de fiets en ligfiets gebruikersgroep zie op Facebook dat er weinig mensen zijn die moeten echt lang fietsen. Vaak meer worden gebruikt om lui een stukje te fietsen maar goed dat is niet echt te vatten in een doelgroep.

Om die reden mijn vraag hier.

Nogmaals jammer dat is gelijk door jou als stoken gezien word. En dat anderen eigenlijk helemaal niet op mijn vraag antwoorden en allerhande onzin erbij betrekken wat niet van toepassing is
Antwoord }
Bedankt door:
#14
De vraag is al een aanname. Een fiets is een voorwerp, die is niet in staat zich op een doelgroep te richten.

Welke doelgroep voelt zich aangesproken tot de ligfiets? Dat kan wel.

Op een forum wissel je informatie uit. Het is niet zo dat het ene lid van anderen kan eisen dat ze precies ingaan op zijn vragen. Iedereen reageert en daardoor wordt het een gesprek met meerdere deelnemers. Niemand kan een draad claimen en zeggen dat anderen zijn vragen niet beantwoorden. Je zou wel de vraag nogmaals kunnen stellen of op een iets andere manier.

Om terug te komen op die doelgroep. Kijk rond, wie fietsen er op een ligfiets? Ik zie vooral mannen in de leeftijd tussen de 40 en de 80 en soms nog iets hoger. Soms ook iets jonger. Er zijn forenzen, weekendrijders, mooi-weer-rijders, boodschappen-rijders, enz. enz. Het zijn eigenlijk net gewoon fietsers, die ligfietsers. Waarom hebben zij dan toch die ligfiets aangeschaft. Tja, dat is best interessant. Ik vermoed dat er veel redenen zijn, maar een tikkeltje eigenwijs zijn en gewoon kiezen voor iets dat jij zelf leuk/mooi/fijn vindt helpt wel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#15
Mijn vraag is niet een aanname maar een vervolg op een ander topic wat ik tegenkwam dat ligfietsen een niche iets is.
Om die reden vraag ik ook op welke doelgroep de ligfietsen zich richten. Iemand die een mtb of racefiets koopt oefent vaak een speciale vorm van sport. Dat kan bij mtb cross country enduro of freeride trail zijn. Bij racefietsen baan fietsen wegwielrennen wielertoerist of tijdrijden.

Om die reden ben ik ook benieuwd op welke doelgroep ligfietsen zich richt en waarom het dan niet doorbreekt zoals bij andere vormen van fietsen
Antwoord }
Bedankt door:
#16
(23-Aug-2019, 08:46 AM)Cees van dijk schreef: Dat strookt ook niet samen met het afleggen van grote afstanden.  Ik zie ook weinig mensen echt grote afstanden afleggen.  Meer wat huis tuin en keukenfietsers. Maar niet als fietsen om te sporten.

Wat beschouw jij als grote afstanden?

(23-Aug-2019, 08:46 AM)Cees van dijk schreef: Hoe ga je ooit een wielertoerist of mtb er trekken om te ligfietsen als je er mensen opzit die lui fietsen.

Waarom zou je dat willen?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#17
(23-Aug-2019, 08:23 PM)Bart Verbeek schreef:
(23-Aug-2019, 08:46 AM)Cees van dijk schreef: Dat strookt ook niet samen met het afleggen van grote afstanden.  Ik zie ook weinig mensen echt grote afstanden afleggen.  Meer wat huis tuin en keukenfietsers. Maar niet als fietsen om te sporten.

Wat beschouw jij als grote afstanden?

(23-Aug-2019, 08:46 AM)Cees van dijk schreef: Hoe ga je ooit een wielertoerist of mtb er trekken om te ligfietsen als je er mensen opzit die lui fietsen.

Waarom zou je dat willen?



Alles boven de 300 km zonder slaap op een open ligger. Ik heb ooit van piet andringa gehoord dat het rijden met een velombiel vele malen makkelijker gaat dan met een open ligger. 


Waarom ik dit wil weten dat is eigenlijk een vervolg op het topic waarom ligfietsen een niche iets is. En het dus ook niet echt doorbreekt.
Antwoord }
Bedankt door:
#18
(23-Aug-2019, 08:46 AM)Cees van dijk schreef: Hoe ga je ooit een wielertoerist of mtb er trekken om te ligfietsen als je er mensen opzit die lui fietsen.

Waarom moeten mensen niet 'lui' fietsen op een ligfiets?
Ik rij voor mezelf, niet om iemand te imponeren. Of ik nu 40 Km/h over de dijk fiets, of met 10 Km/h door het bos.

Ik kan je wel vertellen waarom mensen makkelijker op een MTB of racefiets stappen:
- Je hoeft niets aan/af te leren, je rijdt zo'n ding net als je gewone fiets, hooguit wennen aan klikpedalen.
- Het is minder eng dan zo'n laag ding (Dat hoor je nog het meest: "Je bent zo laag, iedereen ziet je over het hoofd" - Aan de andere kant zijn kinderen vaak niet hoger, maar dat is anders blijkbaar)
- Het is makkelijker uitproberen: Iedereen kent wel iemand met een racefiets/MTB.

Verder is er niet één soort ligfiets. Je hebt hoog, laag, casual, racer, trikes, tadpoles, bovenstuur, onderstuur, beenstuur.
Het is dus ook niet helemaal eerlijk om aan de ene kant specifiek racefietsen en MTBs te zetten, en aan de andere kant 'de ligfiets'

Een ligfiets is een andere kijk op een fiets. Met voor- en nadelen.

(Ik ben overigens van het 'lui' fietsen naast mijn vrouw op haar fiets met trapondersteuning)
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#19
Hier een aantal stellingen waarom ligfietsen een niche is (en zal blijven naar mijn idee). Basis zijn o.a. de reacties/vooroordelen die ik steeds onderweg krijg:

- ligfietsen is gevaarlijk, je wordt immers niet gezien! (niet steekhoudend m.i., zolang mensen een hele tram o.i.d. nog over het hoofd zien, ligt dat niet aan de fiets maar aan afleiding door mobieltjes etc.)
- ligfietsers gaan sneller (in mijn geval ook niet steekhoudend, ik ben nog steeds sneller op mijn gewone fietsen dan op de ligfiets)
- ligfietsers zijn een apart slag volk, je moet ook wel een beetje "anders" durven zijn
- van ligfietsen wordt je lui. Nou ja, zo ervaar ik dat iig. Op de gewone fiets ben ik weliswaar sneller maar moet ik daar ook meer voor doen 
- ligfietsen zijn technisch niet state of the art. Als je van moderne materialen, groepsets etc. houdt dan kom je er bij de meeste ligfietsen bekaaid vanaf. Ook al ziet een velomobiel er futuristisch uit, onderhuids zit er toch nog steeds een ouderwetse 3x9 groep in. Of dat erg is, daar geef ik geen oordeel over, feit is m.i. wel dat ligfietsen technisch vrij behoudend zijn (uitzonderingen daargelaten)
- als trike rijder wordt je vaak automatisch gezien als gehandicapte dan wel als iemand die niet op een gewone fiets kán rijden. Hoewel dat vaak voordelen heeft in het verkeer, je krijgt vaker voorrang, is dat wel duidelijk een vooroordeel

Wat hierboven staat kan uiteraard allemaal weerlegd worden. Het zijn de dingen die ik in de korte tijd dat ik (lig)fiets vaak heb gehoord en gelezen. En die dus m.i. om het fenomeen ligfietsen hangt. Ik denk dat dat voldoende is om het niet te laten aanslaan bij het grote publiek. 

Zelf zal het me een worst wezen. Ik vind fietsen leuk en dat doe ik net zo graag op mijn oude Union als op mijn ligfiets of in mijn velomobiel.

Ik heb ook zitten nadenken over een analogie uit een ander terrein. Ik kan eigenlijk alleen maar aan computers denken. Linux is dan misschien beter/sneller/meer bij de tijd etc., toch gebruikt bijna iedereen Windows... Maar of die analogie nu helemaal op gaat...

Nou ja, ik denk dat we hier heel lang over door kunnen gaan. De kans dat ligfietsen mainstream wordt acht ik heel klein. De doelgroep, welke dat dan ook is, zal klein blijven. Maar is dat erg? Laat iedereen lekker genieten van de fiets die hij/zij leuk vindt Smile

Overigens zag ik een tijdje terug iemand op een hoge bi, die doelgroep is helemaal klein  Wink
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#20
(23-Aug-2019, 08:44 PM)Cees van dijk schreef: Waarom ik dit wil weten dat is eigenlijk een vervolg op het topic waarom ligfietsen een niche iets is. En het dus ook niet echt doorbreekt.

Ik denk dat de markt van tweewielige ligfietsen wel zijn grootste omvang bereikt heeft. Nu, of ergens al in het verleden. De voordelen van de bike, geen zadelpijn, onder bepaalde omstandigheden sneller dan een bukfietser, zijn in evenwicht met de nadelen, achteroverliggen, de grond niet kunnen bereiken, minder wendbaar, minder overzicht, minder zichtbaar. Ik kan me niet voorstellen dat die markt nog verder gaat groeien.

De trike, en met name de toertrike, waar snelheid wordt ingeruild voor comfort, ondervangt in ieder geval een aantal nadelen van de bike. Maar omdat je ook één van de voordelen moet opgeven, namelijk sneller zijn dan een bukfietser onder bepaalde omstandigheden, denk ik dat ook hier het einde van de groei niet ver weg zal zijn.

Door de trike te voorzien van elektrische ondersteuning, wordt het ineens een heel ander verhaal. Daarmee zijn de meeste nadelen ineens van tafel. Op dat moment gaan de voordelen tellen. Ik voorspel dan ook dat de markt van elektrisch ondersteunde trikes gigantisch gaat groeien. Met name senioren, vakantie toerfietsers en mensen met bepaalde medische problemen zoals evenwichtsproblemen of angst om te vallen behoren tot de doelgroep.

Als je eenmaal de decadente stap naar elektrische ondersteuning hebt gezet, dan is een logisch vervolg de elektrisch ondersteunde quad. Het ontwerpen van trikes schijnt vrij lastig te zijn, maar met een vierwieler zijn de mogelijkheden voor de ontwerper veel groter, heb ik begrepen. Bovendien kan je daarmee ineens veel meer bagage kwijt.

Just my two cents.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Hoi Cees,

Het was een vraag, geen stelling.
In het kort sluit ik me aan bij Wim als antwoord op je vraag.

Langere versie: 
Iedereen is de doelgroep. Net als bij andere fietsen.
Waarbij alleen nooit 'iedereen' de kennismaking met ligfietsen maakt. Met daarbij, de 'buren' hebben een gewone fiets, in de Tour de France rijden zij (omdat dat moet van de UCI) met een gewone fiets. Als je een fietswinkel binnen stapt wat zie je dan? Precies. Dat is best wel een drempel voor menigeen.
De opstap/testdagen zijn een mooi middel om de kennismaking te bevorderen.


Of een mooier voorbeeld: Zo heeft onlangs van een jong stel de man een nieuwe 2 wiel ligfiets (M5 racer) gekocht. En de vrouw, die niet van gewoon fietsen houdt, heeft mijn ligfiets (M5 racer) gekocht. Dit na samen een opstap/testdag gedaan te hebben gedaan. Beide jong twintigers. Ik kreeg 2 weken geleden/3 maanden later nota bene dit bericht van haar:
Nog even een berichtje om te laten weten dat ik heel erg blij ben met de fiets. Al meerdere malen een rondje op gereden en sinds vandaag de klikpedalen erop (wat het nog fijner maakt). De fijne ligfiets heeft er zelfs voor gezorgd dat de hekel aan fietsen is veranderd in binnenkort op fietsvakantie.

Dankjewel!

Op je specifieke opmerking over langer/verder fietsen, kan ik simpelweg mijn woon-werk ervaring delen: het aandeel ligfietsers en velonauten is onevenredig groot. Helemaal buiten om de zomerperiode.
Blijkbaar is dat publiek eerder geïnteresseerd om kennis te maken met ligfietsen. Langer/verder fietsen is zeker een pluspunt. Is het niet nu dan wel op latere leeftijd (dan ga je eerdere blessures ook weer eerder voelen)
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#22
Cees was blijkbaar een soort van Troll.

He's banned (again).



Ik vond het wel mooi om te zien dat dit forum bestaat uit een groep mensen die op een fatsoenlijke manier blijven reageren op iemand als 'Cees'.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#23
Da's al de tweede die geexcommuniceerd wordt hier. Of betrof het hier dezelfde persoon?
Antwoord }
Bedankt door:
#24
(24-Aug-2019, 02:12 PM)Wim -de roetsende schreef: iemand als 'Cees'.

Ik was "hem" al twee berichten al zat en had me voorgenomen niet erop te reageren. Ik zat te denken:,, ga toch fietsen!"
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#25
(24-Aug-2019, 02:27 PM)Lopopodium schreef: Da's al de tweede die geexcommuniceerd wordt hier. Of betrof het hier dezelfde persoon?


De zesde.


jsq0713 --> 0 berichten
x62psd --> 0 berichten
LaszloE --> 0 berichten

pietermels1979 --> 57 berichten
Sjaakvenema --> 11 berichten
Cees van dijk --> 23 berichten


Ik vermoed dat de laatste drie allemaal Pieter heten ;-)


Frank is er iedere keer mooi op tijd bij  Smile
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#26
Ik was haar/hem ook al snel zat. Maar hij kan nog wel meekijken, toch?
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik had mijn post aan...Hoekie — 03:11 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...365cycle — 02:50 AM
XL Hotspot in 3d-print
Fijne lamp? Wat is...365cycle — 02:41 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van de...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM