Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ben je nu helemaal gekettwieseld!
#1
Nooit verwacht, toch gebeurd... Een delta trike is mijn collectie komen versterken!

[Afbeelding: wp-16144983593348565222183533337968.jpg]

Van het weekend bij Maia in de op-op-opruiming twee fietsen gescoord: een gloednieuwe Performer in doos (een paarse, die kleur had ik nog niet!) en een wat minder nieuwe Kettwiesel met een kleine 20 jaar ervaring. De Performer krijgt t.z.t. wel een eigen draadje. 

[Afbeelding: wp-16144983586804046238023562931462.jpg]

De Kett heeft een hoop TLC nodig maar het eerste ritje is gereden! Met versleten ketting, derailleurwieltjes zonder tanden en banden vol scheuren en bobbels maar hij reed!

Nu is het de sport om hem zonder verdere uitgaven zodanig in orde te krijgen dat ik er een aantal langere ritjes op kan rijden om te kijken hoe hij bevalt. Maar dat zou best weleens goed kunnen zijn Wink

Zie ook mijn blog voor meer foto's en info: https://erikfietst.com/2021/02/28/nooit-verwacht/
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Het wordt een mooi gevarieerde fietsenvloot.
Veel plezier ermee en succes met het opknappen.

Ik heb een paar keer met een Kettwiesel gereden.
Het is echt een scheurtrike vind ik.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ik moet het met je dochter eens zijn.

Weet ze al dat je een performer dido voor haar hebt gekocht?  Of, ben jij zelf ook kort genoeg ervoor?

Heb de paarse gezien. Fraai kleurtje. Benieuwd naar je blog.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(28-Feb-2021, 11:55 PM)ZoefZoef schreef: Ik moet het met je dochter eens zijn.
Big Grin

(28-Feb-2021, 11:55 PM)ZoefZoef schreef:
Weet ze al dat je een performer dido voor haar hebt gekocht?  Of, ben jij zelf ook kort genoeg ervoor?

Heb de paarse gezien. Fraai kleurtje. Benieuwd naar je blog.

Zeker weet ze dat ik deze fiets heb gekocht. Zij is degene die me van oranje naar paars heeft doen switchen. "Want oranje heb je al dan heb je bijna alle kleuren van de regenboog en dat zou een leuke foto kunnen zijn! 

Maar ze wil geen ligfiets, ligfietsen is eng en stom. Ze wil alleen een trike. Maar dan duidelijk géén delta  Wink

De Dido AL is een fiets voor mensen vanaf 150 cm en niet specifiek voor kinderen of kleine mensen. Dat vind ik ook terug online en ook Gert (eigenaar Maia) gaf dat aan. Een eerdere versie van de Dido, ik denk ook nog staal aan de foto's te zien, werd inderdaad geadverteerd als voor kinderen/niet te lange mensen. De FWD die ik eerder heb gekocht was ook te lang voor mij (ik ben 176 cm), daar moest ik ook een stukje van de neuspijp afzagen. We gaan het wel zien!
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(01-Mar-2021, 07:10 AM)ErikvanD schreef: Maar ze wil geen ligfiets, ligfietsen is eng en stom. Ze wil alleen een trike. Maar dan duidelijk géén delta  Wink
Koop een DF, wordt ze vast blij van  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Dr is dus nog wat werk aan de winkel, als ligfietsen 'eng en stom' is..

Benieuwd naar je ervaring als ie straks opgebouwd is en de opbouwblog.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Eric, die kettwiesel ziet er stoer uit. Mooi ding.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Geniet van fiets nummer 25! ;-)
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(01-Mar-2021, 11:50 AM)365cycle schreef: Koop een DF, wordt ze vast blij van  Big Grin
Vader ook wel denk ik maar zijn bankrekening niet...

(01-Mar-2021, 12:52 PM)voodoo schreef: Geniet van fiets nummer 25! ;-)
Ho, ho, het zijn er pas 15 Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(01-Mar-2021, 11:55 AM)ZoefZoef schreef: Dr is dus nog wat werk aan de winkel, als ligfietsen 'eng en stom' is..
Ik kopieer deze even met een leuk verhaaltje naar "waar ik vandaag blij van word" ;-)
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Vandaag het eerste echte ritje gemaakt op de Kett. Na nog een avondje sleutelen, vertrouwde ik de fiets voldoende voor mijn vaste Corona ritje van 35 km. Ik had o.a. de ketting nog wat ingekort, drie dezelfde banden gemonteerd (jouw oude F-Lites Roef!) en het stuur rechtgezet. 

[Afbeelding: wp-1614709479446497863261786707756.jpg]

Ik heb me prima geamuseerd! Het is inderdaad een "scheurtrike" Wim, voor mijn gevoel sneller dan de KMX. De fiets is erg comfortabel en kan inderdaad draaien op een postzegel. Hij voelt stabieler dan mijn KMX op hobbelig terrein maar minder stabiel in de bochten. Maar dat is ook wennen denk ik.

Het voorwiel is echt enorm licht, bij het wegrijden trek je het al snel de lucht in. Die voorband gaat waarschijnlijk 100 jaar mee!

De komende tijd nog maar eens wat beter in orde maken en genieten!
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(02-Mar-2021, 08:41 PM)ErikvanD schreef: Het voorwiel is echt enorm licht, bij het wegrijden trek je het al snel de lucht in. 
Niets dat met een grindtegel niet op te lossen is  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Ik zat al te denken aan een dikwandige loden neuspijp Smile
Of gewoon aan wennen en gebruik van maken, handig bij stoeprandjes!
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Ik heb op mijn delta trike een mandje gemonteerd boven het voorwiel.
Leeg bijna geen extra gewicht maar ook met een volle lading, alleen drinken dus erg zwaar, geen negative ervaringen.
Niet alleen extra gewicht om het wiel op de grond te houden maar ook een plek om bagage mee te nemen die je in de gaten wil houden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Extra gewicht op het voorwiel is een goed idee. Misschien zet ik er een lowrider op, ik heb nog een setje Ortlieb tassen die daaraan kunnen. Maar eerst nog maar eens wat verder testen Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Mooi opgeknapt Erik. Hoef je geen spatbord oid op het voorwiel?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#17
(03-Mar-2021, 09:15 AM)Fietsbennie schreef:  ...hoef je geen spatbord oid op het voorwiel...

Bij rijden in regen spettert het wiel naar voren...
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#18
(03-Mar-2021, 09:15 AM)Fietsbennie schreef: Mooi opgeknapt Erik. Hoef je geen spatbord oid op het voorwiel?
Ha, ha, dit valt nog onder de noemer "oplappen" i.p.v. "opknappen".

Echt opknappen ga ik doen als ik besluit de fiets langer te houden. Ik wil hem nu proberen zo goed mogelijk in orde te krijgen met onderdelen die ik nog heb liggen, dus zonder extra uitgaven. Dat zal hopelijk lukken, heb alleen mijn twijfel over de remmen... Het zou kunnen dat de blokken versleten zijn en die heb ik niet liggen. Maar goed, als dat alles is...

En spatborden zijn lelijk! Ik heb ze er dan ook afgehaald, het waren ook drie verschillende... Zijn wel ontzettend nuttig overigens... Daarom heb ik ook een paar fietsen mét spatborden voor als het slechter weer is. En op de Kett nog meer want bij wat scherper sturen zit je al snel met je ellenboog tegen de band...
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM