Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Handelaar Gerard van Texel
#1
Onderstaand bericht kreeg ik via Marktplaats van Gerard. De handelaar waar laatst in het draadje https://ligfietsers.nl/thread-1004-post-...l#pid14711 over gepraat werd.

Ik heb de 209 echter helemaal niet te koop staan. 

Ben naarstig op zoek naar een Thys 209,
Hopelijk wil je de 209 verkopen, voor een schappelijk prijs.
Rond de 2200 euro is een schappelijke prijs.
Hoor graag van u.
Mvg Gerard


Ik heb het volgende bericht teruggestuurd:
Als iemand iets graag wil, dan mag diegene er ook wel iets meer dan een schappelijke prijs voor betalen. Zo werkt handel. Vraag en aanbod. 
Ik ben echter helemaal niet van plan om mijn 209 te verkopen.


In het verleden ben ik ook al eens benaderd door hem om mijn roeifiets te verkopen.
Dat was via ligfiets.net.
Ik heb daarna een beetje 'onderzoek' gedaan en ik heb toen ontdekt dat hij in ieder geval onder 4 namen op ligfiets.net vermeld staat.

Hij gebruikt daarbij 2 verschillende mailadressen.


Iedereen mag uiteraard handelen in ligfietsen. 
Ik heb vooral last van zijn leugens en zijn manier van handelen. 
Vandaar dit bericht.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door: Hoekie , 365cycle
#2
Misschien niet wijs om zijn e-mailadressen hier ook in tekst neer te zetten. Verder: Hartelijk dank voor het delen!
}
Bedankt door: Wim -de roetsende
#3
Die staan gewoon op ligfiets.net bij zijn naam. Ik heb ze wel even aangepast met de woorden at en punt in plaats van @ en .

Daaraan herkende ik hem dus, want hij gebruikte een andere naam maar wel hetzelfde mailadres.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door: 365cycle
#4
Dit grenst wel een beetje aan laster...
Ik zou het onderste stuk met de directe vermelding van namen (of het de echte naam is of niet) en de emailadressen toch even weghalen. Als je het wat meer open houdt bij 'ene Gerard van Texel', heb je wel genoeg identiteit vrijgegeven bij je waarschuwing bij deze Gerard vandaan te blijven.
}
Bedankt door: 365cycle
#5
(10-Mar-2021, 10:54 PM)Lopopodium schreef: Dit grenst wel een beetje aan laster...
Ik zou het onderste stuk met de directe vermelding van namen (of het de echte naam is of niet) en de emailadressen toch even weghalen. Als je het wat meer open houdt bij 'ene Gerard van Texel', heb je wel genoeg identiteit vrijgegeven bij je waarschuwing bij deze Gerard vandaan te blijven.

Dankjewel, ik heb de tekst aangepast.

Het zijn echter wel gewoon gegevens die hijzelf openbaar heeft gemaakt door ze op ligfiets.net te plaatsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door:
#6
Gewoon een handelaar op zoek naar handelswaar. Op een vrij kansloze manier, want hij weet echt wel dat je er niet intrapt.


Ik heb meerdere dingen van 'm gekocht voor redelijke prijzen. Altijd keurig geleverd ook, dus in zoverre niets negatiefs te melden. Behalve dus de leugentjes bij verkoop die ik zelf ook heb geconstateerd. En bij aankoop is ie ook niet altijd fair.


Maar of je hier een speciaal draadje voor moet aanmaken en moet waarschuwen? Eigenlijk vind ik dat te ver gaan eigenlijk. Dat doe je bij malafide handelaren. Daar zou ik 'm niet onder willen scharen.
}
Bedankt door: Hoekie
#7
Dat ben ik met je eens. Dat hij geen malafide handelaar is.

Ik vind het ook goed om te horen dat jij dus positieve ervaringen met hem hebt gehad bij de aankoop van spullen.

Ik ben dit draadje gestart, omdat ik dat andere draadje waarin het ook over hem ging niet verder wilde 'vervuilen' met dit onderwerp.
Ik vind het echter wel belangrijk genoeg om te melden. Vooral omdat hij met erg zielige verhalen kan komen om op die manier jouw vraagprijs flink naar beneden te praten. Twee weken later staat jouw fiets dan weer op Marktplaats voor een beduidend hoger bedrag.

Om mensen hiervoor te behoeden dit draadje dus. Ook omdat hij mij nu actief heeft benaderd, terwijl mijn 209 niet eens te koop staat.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door: Hoekie
#8
(11-Mar-2021, 07:09 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik vind het echter wel belangrijk genoeg om te melden. Vooral omdat hij met erg zielige verhalen kan komen om op die manier jouw vraagprijs flink naar beneden te praten. Twee weken later staat jouw fiets dan weer op Marktplaats voor een beduidend hoger bedrag.

Ik vind het onbelangrijk om dit te vermelden. Koop- en verkooppraat is onderdeel van het handelen. Elke ligfiets met verlies verkopen hou je niet lang vol.
}
Bedankt door:
#9
Ik vind het best nuttig om te weten wat de modus operandi van een handelaar is, geeft toch een gelijker speelveld mocht je zaken doen met de betreffende handelaar.
Stop making sense
}
Bedankt door: 365cycle , Wim -de roetsende
#10
(11-Mar-2021, 12:35 PM)voodoo schreef: Ik vind het best nuttig om te weten wat de modus operandi van een handelaar is, geeft toch een gelijker speelveld mocht je zaken doen met de betreffende handelaar.
Eens.
}
Bedankt door:
#11
(11-Mar-2021, 11:13 AM)PietV* schreef: Ik vind het onbelangrijk om dit te vermelden. Koop- en verkooppraat is onderdeel van het handelen. Elke ligfiets met verlies verkopen hou je niet lang vol.


In dat geval meld je dat soort zaken niet, en hoef je je dus ook niet druk te maken over losse draadjes die er wel over gaan.

Ik heb hier op het forum dat iedereen een mening over alles MOET hebben, en die ook luidkeels MOET verkondigen...
}
Bedankt door: Wim -de roetsende
#12
(11-Mar-2021, 02:34 PM)Frutsel schreef:
(11-Mar-2021, 11:13 AM)PietV* schreef: Ik vind het onbelangrijk om dit te vermelden. Koop- en verkooppraat is onderdeel van het handelen. Elke ligfiets met verlies verkopen hou je niet lang vol.
Ik heb hier op het forum dat iedereen een mening over alles MOET hebben, en die ook luidkeels MOET verkondigen...
Ik ben blij dat je het met me eens bent. Alleen dat "moeten" in hoofdletters is wat te veel van het goede. Het staat zo schreeuwerig. Nogmaals bedankt Frutsel.
}
Bedankt door:
#13
(11-Mar-2021, 11:13 AM)PietV* schreef: Ik vind het onbelangrijk om dit te vermelden. Koop- en verkooppraat is onderdeel van het handelen. Elke ligfiets met verlies verkopen hou je niet lang vol.

Zelfs als de verkoper zielige verhalen ophangt over ziektes van familieleden waar hij een fiets voor zoekt?
Ik heb diverse mensen gesproken waarvan hij een fiets heeft gekocht en eigenlijk is niets hem te gek.

Toen ik ooit interesse in een fiets van hem had getoond, beweerde hij dat ik de fiets al gekocht had.
Hij bleef maar mailtjes sturen en de toon werd steeds vervelender.
Uiteindelijk heb ik hem gemeld bij Marktplaats.

Op ligfiets.net worden al zijn advertenties z.s.m. weer verwijderd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door:
#14
Gelukkig is die ruzie  bijgelegd en zijn jullie gewoon vriendjes op facebook.

Naast mooie verhalen heeft ie nog wat moois: een woest aantrekkelijke dochter.

En de namen van zn kinderen en vrouw gebruikt ie ook weleens als adverteerdersnaam op marktplaats heb ik gemerkt en als woonplaatsen gebruikt ie vaak Den Helder of heel soms de Cocksdorp.
}
Bedankt door:
#15
(11-Mar-2021, 09:11 PM)ZoefZoef schreef: Gelukkig is die ruzie  bijgelegd en zijn jullie gewoon vriendjes op facebook.

Voor zover ik weet is dit niet het geval.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door:
#16
(11-Mar-2021, 09:19 PM)Wim -de roetsende schreef:
(11-Mar-2021, 09:11 PM)ZoefZoef schreef: Gelukkig is die ruzie  bijgelegd en zijn jullie gewoon vriendjes op facebook.

Voor zover ik weet is dit niet het geval.

Even gechecked, dacht dat ik je gisteren in het vriendenlijstje zag staan. Maar is de andere bekende Wim, die van de velomobielonderelen.
}
Bedankt door:
#17
(11-Mar-2021, 08:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Zelfs als de verkoper zielige verhalen ophangt over ziektes van familieleden waar hij een fiets voor zoekt?
Ik heb diverse mensen gesproken waarvan hij een fiets heeft gekocht en eigenlijk is niets hem te gek.
Ik vind dat wel degelijk een probleem. De ligfietswereld is er één van vertrouwen en goodwill, dat ik het onverstandig vind om met die benadering een bedrijf te runnen valt mijns inziens nog te betwisten - ik snap ook dat veel mensen het sfeertje prettig vinden (en dat vind ik zelf ook, maar voor mij is het wel écht een vervoermiddel en het belangrijkste daarvan is dat ie het gewoon doet).
Ga je zo echter met particulieren om, dan ga je heel wat bruggen te ver. Het is echt misbruik maken van een mooie eigenschap van "ons" wereldje - heeft dus een negatieve impact.

(11-Mar-2021, 09:11 PM)ZoefZoef schreef: Naast mooie verhalen heeft ie nog wat moois: een woest aantrekkelijke dochter.
Weet niet of het verstandig is om hier over twee pluspunten te beginnen, maar voor zover ik jou in kan schatten zal er geen directe afhankelijkheid meer bestaan. En dan dus: Veel succes met hartendieven & alvast veel sterkte met je toekomstige schoonfamilie. Big Grin
}
Bedankt door:
#18
(11-Mar-2021, 08:22 PM)Wim -de roetsende schreef:
(11-Mar-2021, 11:13 AM)PietV* schreef: Ik vind het onbelangrijk om dit te vermelden. Koop- en verkooppraat is onderdeel van het handelen. Elke ligfiets met verlies verkopen hou je niet lang vol.

Zelfs als de verkoper zielige verhalen ophangt over ziektes van familieleden waar hij een fiets voor zoekt?

Ik heb diverse mensen gesproken waarvan hij een fiets heeft gekocht en eigenlijk is niets hem te gek.

Dit is zeker geen fraaie manier van zaken doen.
(11-Mar-2021, 08:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Toen ik ooit interesse in een fiets van hem had getoond, beweerde hij dat ik de fiets al gekocht had.

Hij bleef maar mailtjes sturen en de toon werd steeds vervelender.
Dit zijn ongeoorloofde praktijken. Gewoon de zaak belazeren.
}
Bedankt door:
#19
https://ligfiets.net/advertisements/19930

Gerard heet tegenwoordig ook Wanroij  Big Grin  op ligfiets.net, want onder zijn eigen naam worden de advertenties verwijderd.


Want deze precies dezelfde 209 is van Gerard uit Den Helder/Texel:
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...jQuMC4wLjA.


Het is wel een hele mooie roeifiets voor een hele mooie prijs. ZoefZoef, iets voor jou?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door: Willeke_IGKT , wim harwig , 365cycle
#20
Als het wat dichterbij was geweest, dan had ik hem graag eens uitgeprobeerd. Al weet ik niet in hoeverre dat succes zal zijn met het evenwicht.  Blush
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
}
Bedankt door:
#21
Ik weet niet wat er met 'm aan de hand is, maar laat ik het zo zeggen: hij liegt steevast de boel bij elkaar.  Zowel in de advertenties als in de praatjes als je reageert.

Onlangs had ie in een advertentie een Quest XS, een heel fraaie M5 CHR en dus deze Thys 209 in een enkele advertentie. 3500 euro per stuk en alles in een koop voor 10k.  Het zou allemaal in een koop verkocht zijn aan een Duitser.  Tuurlijk joh, en dat nog dezelfde dag!

Paar weken later stond de Quest XS weer te koop.  Toen voor 3k, meen ik.  Het is de Quest XS die nu te koop wordt aangeboden door Peter de Rond op het Duitse forum. Die zal dus wel daadwerkelijk verkocht zijn door 'm.  De M5 CHR heb ik niet meer gezien, maar de Thys 209 biedt ie -geheel conform verwachting- wederom te koop aan en die advertentie zal morgen, overmorgen wel weer verdwenen zijn om over een maandje of 2 wederom wel weer opnieuw te verschijnen.

Ben oprecht benieuwd wat 'm nou bezielt en waarom ie steevast de boel zo bij elkaar liegt.  Waarom ie eerst zegt dat ie bijv wel 100 euro wil zakken in zn vraagprijs van X, om een dag later te zeggen dat ie er toch X+500 euro moet opbrengen of om te zeggen dat ie 'm niet meer verkoopt.  Waarom ie 'm om de zoveel maanden weer een keertje te koop zet, terwijl ie 'm toch niet wilt verkopen? Waarom ie zegt dat iets verkocht is, wat later uiteraard gewoon een leugen blijkt. Keer op keer op keer.

Heb dr wel interesse in op zich, maar die knakker weet gewoon niet wat ie wilt.  Ik heb 'm uiteraard wel weer een berichtje gestuurd: 'daar is ie weer..'.

De naam Wanroij gebruikt ie al langere tijd op ligfiets.net  Op marktplaats ook, geloof ik.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#22
Ik kan deze zwarte 209 van hem overnemen voor €1750,- + mijn 209.

Volgens hem is mijn volledig vernieuwde, uit elkaar gehaalde, gereviseerde en up-to-date gemaakte 209 maar €1750,- waard.

Terwijl er geen nieuwe 209's meer gemaakt worden. Iedere goede 209 is sowieso meer dan €2500,- waard.


Als ik dit zou doen, dan staat mijn 209 volgende week voor €3000,- te koop om Marktplaats.

Zo werkt dat bij hem.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#23
Als ik deze verhalen koppel met een verhaal dat ik drie weken terug uit eerste hand heb gehoord, dan vermoed ik dat de M5 CHR mogelijk binnenkort een keer bij Mooi Bennekom te bewonderen is.

Op zich is er niets tegen handel, want het kan helpen om vraag en aanbod beter bij elkaar te brengen. Maar als je dan bewust de boel loopt te flessen (meerdere accounts om onder de radar te blijven) en bij elkaar te liegen, dan krijg ik er wel dubieuze gevoelens bij. Dan verwacht ik ook dat hij zijn belastingverplichtingen ontduikt (al is hij misschien een kleine vis).  Als je winst maakt door lage inkoop en duurdere verkoop van een 2e hands product, dan moet je daarover gewoon belasting afdragen, aldus de Consumentenbond.

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
}
Bedankt door: Willeke_IGKT , blokdoorn
#24
En geheel conform verwacht is de advertentie inmiddels weer verdwenen van ligfiets.net
Op marktplaats is slechts de prijs verdwenen: 'zie omschrijving' wat ook weer typerend is voor 'm. Die vaste prijs, die blijkt een dag later opeens helemaal niet zo vast te zijn. Maakt ook niet uit, want hij verkoopt 'm toch niet Big Grin




Ik geloof niet dat ie meerdere accounts heeft om de boel te flessen. Dat doet ie sowieso niet; dat wat ie verkoopt levert ie gewoon en soms voor hele nette prijzen. Alleen geldt wel: als ie tenminste wil verkopen, en dat is -vooral bij bepaalde fietsen- altijd maar weer de vraag.

Wat betreft de belastingdienst: die pikken al genoeg van je. Ik zou de winst dus ook niet opgeven als dat betekent dat je geld mag inleveren erop. Bij verkoop onder je aankoopprijs -bijvoorbeeld als je nieuw aangeschafte fiets verkoopt- compenseren ze je immers ook niet. De belastingdienst is de enige waarvan ik het niet erg vind dat die op zn tijd benadeeld wordt, maar dat is mijn persoonlijke mening en tot bepaalde hoogte Wink Zij schromen er namelijk ook niet van om jou te plukken.
}
Bedankt door: martinus
#25
(24-Jan-2024, 01:48 PM)ZoefZoef schreef: De belastingdienst is de enige waarvan ik het niet erg vind dat die op zn tijd benadeeld wordt
Uiteindelijk wordt dus iedereen die wel belasting betaalt of een NS fietskaartje koopt door jou benadeeld, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al wel begrepen en het zal je waarschijnlijk geen reet interesseren.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
}
Bedankt door: Raymond , martinR
#26
(24-Jan-2024, 02:39 PM)melle z schreef:
(24-Jan-2024, 01:48 PM)ZoefZoef schreef: De belastingdienst is de enige waarvan ik het niet erg vind dat die op zn tijd benadeeld wordt
Uiteindelijk wordt dus iedereen die wel belasting betaalt of een NS fietskaartje koopt door jou benadeeld, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al wel begrepen en het zal je waarschijnlijk geen reet interesseren.

Dat interesseert me idd geen reet Smile  

Als je me je rek.nr doorstuurt, maak ik met alle liefde persoonlijk een cent naar je over ter compensatie voor het door jou geschetste nadeel. Geen probleem hoor!

Het nadeel van de NS compenseer ik middels een boete die ik gewoon zal betalen, mocht ik die tenminste krijgen.

Wat betreft de belasting: ik heb een paar jaar terug wel een jaarlijks een x-bedrag opgegeven aan ze die voortkwam uit de koop- en verkoop van m'n fietsen.  Kon ook, want ik had verder toch dermate weinig inkomsten dat het bedrag toch niet belast zou worden Big Grin

Wat de werkenden betreft.. je zou wel gek zijn om als je wat met winst verkoopt via marktplaats dat door te geven. Als werkende belastingbetaler betaal je al genoeg aan de ®overheid die het vervolgens over de balk flikkert aan zaken waar je totaal niet achterstaat of.. of..
}
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM