Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velg 406 te groot?
#27
@Wim: PietV zet het niet voor niets tussen “aanhalingstekens” gevolgd door een smiley....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#28
(21-Mar-2021, 03:13 PM)PietV* schreef: Monteren lukt dus altijd
Tot op heden klopt dat bij mij ook. De verschillen zitten in hoeveel ik tijdens de montage aan het vloeken ben en hoe lang het duurt.
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Een band om de velg leggen is een fluitje van een cent. Centreren kan lastiger zijn. Heb bij aluminium velgen de oxidatie, bandresten en vuil uit het velgbed moeten schuren. Maar met montagevloeistof of montagepasta lukt het centreren prima. Pasta is niet duur.
https://www.wielmontageshop.nl/contents/...e_Vet.html

Banden van de velg krijgen lukte me ook altijd. Had zelf een bok gemaakt om de lichte autobanden van de velg te persen en voor de vrachtautobanden een stootijzer. Ging prima. Soms met een krachtterm.
https://www.rstrading.nl/stootijzer-truck
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Ik had afgelopen vrijdag nog met dit euvel te maken. In alle moed weggereden om een mooi stukkie te gaan fietsen, Net 9 km gereden, lekke band achter. Pikkedonker, 5 uur 's morgens op een bosweg. Met zaklamp gelukt om het wiel te verwisselen. Eenmaal weer op weg, hobbel hobbel hobbel. Band er niet goed op. Aangezien ik toch zere keel had en wat kuchte, en om meer redenen thuis maar met het hele gezin een test gedaan. Gelukkig allemaal negatief.

Toch zat ik met de achterband, na 3 keer proberen en klooien met afwasmiddel en compressor het wiel er weer fatsoenlijk erop gekregen. Dan maar een andere keer op pad. Ik moet wel zeggen dat het met afwasmiddel wel makkelijker het wiel weer in de velg krijg.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#31
(22-Mar-2021, 09:56 AM)PietV* schreef: Banden van de velg krijgen lukte me ook altijd. Had zelf een bok gemaakt om de lichte autobanden van de velg te persen en voor de vrachtautobanden een stootijzer. Ging prima. Soms met een krachtterm.
https://www.rstrading.nl/stootijzer-truck
Piet, jij kan ook echt alles hè. Niet te geloven.

Even serieus: jammer dat een topic met een serieuze vraag ("verschillen de hoogtes van velgen?") compleet gekaapt wordt door een wedstrijd wie het beste een band kan wisselen.
Antwoord }
Bedankt door:
#32
Even kort en serieus. Er is niets gekaapt. Geen ERTRO velg is te groot. De hoogte van de velgrand is in overeenstemming met de diepte van het velgbed. Soms is de omtrek van de schouders in de velg een 0,5 mm kleiner en de omtrek van de hieldraad van de band soms een 0,5 mm groter. Meer valt er niet over te schrijven. Blijft het omleggen en centreren over. Het is maar een fietsband.

Ben eind jaren 50 begonnen met onderhoud van tuinbouwmachines en het wagenpark met o.a. meerdere vrachtauto's met laadkranen. Lassen, solderen, motorrevisies etc. Op het bedrijf was ook een grote autosloperij gevestigd. Dus veel 2e hand autobanden verkocht en gewisseld. Garageruimte van 14 x 30 meter. Heb het oude vak nog geleerd. Leerling, gezel en meester.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM