Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hardhorende racefietsers
#53
(05-May-2021, 09:00 PM)Niels van der Wal schreef: De wet is er om voor veiligheid te zorgen en niet het recht van de sterkste te laten prevaleren. Het is nu onveilig op de weg en de sterkste prevaleert weer vaker. In mijn ogen schiet het recht te kort.
En ja, dit gaat over auto versus fietsers, voetgangers en kinderen.
Niels, het mag anders, van der Wal

100% mee eens. De motorvoertuigen hebben extreem veel openbare ruimte tot hun beschikking en ze eisen die ook op. Veel bestuurders zijn zelfs bereid om daarvoor onacceptabele risico's t.o.v. de zwakkere verkeersdeelnemers te accepteren. Sommigen zetten zelfs opzettelijk hun voertuig in als een dodelijk wapen.

(06-May-2021, 08:25 AM)PietV* schreef: Snelheid is vaak de belangrijkste factor.

Juist, maar dan heb ik het wel over de snelheid van motorvoertuigen.
50 waar 30km/u de maximumsnelheid is.
65 waar 50km/u idem.
75 waar 60km/u idem.
95 waar 80km/u idem.

De snelheid van de gemiddelde fietser is daarbij vergeleken een lachtertje.
Zelfs de Speedpedelec blijkt in de praktijk met een gemiddelde kruissnelheid van 32km/u te rijden.

Het grootste probleem van een motorvoertuig is naast de snelheid het gewicht.

Zelfs als je met je 25kg wegende vm met 50km/u tegen een voetganger zou botsen, dan heeft die voetganger nog steeds een zeer grote kans om het te overleven.
Bij een auto van 1250 of zelfs 2500kg wordt die kans significant kleiner.

Zie ook: https://infopolitie.nl/index.php/treasur...de-gevaren
Of hier: https://www.fietsberaad.nl/CROWFietsbera...f?ext=.pdf
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door:
#54
(07-May-2021, 09:29 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Piet zegt: De frustratie druipt er af.
De toon bepaalt de boodschap Piet. Ik vind het niet prettig dat er zo negatief geoordeeld wordt over een serieuze bijdrage van mij.
Rationeel gezien hebben wij in Nederland een prachtig wegennet met heel veel vrijliggende fietspaden. We fietsers hebben niets te klagen. Al kunnen vele kleine knelpunten voor verbetering in aanmerking komen. Dat is niet negatief maar positief.
Dat sommige ligfietsers daar andere gevoelens bij hebben kan ik niets aan veranderen. Ik heb zelf geen onveilige gevoelens in het verkeer. Ben ongevoelig voor het Calimero syndroom: "Zij zijn groot en ik is klein en da's niet eerlijk, o nee". Altijd zeuren over andere categorieën weggebruikers blijft aan je kleven. Dat is negatief.
Citaat: Wim schreef: Sommigen zetten zelfs opzettelijk hun voertuig in als een dodelijk wapen.
Dit komt in het dagelijks verkeer absoluut niet voor en wordt gevoed door angst.
Citaat:Piet zegt: Steek de hand in eigen boezem en zeur niet.
(07-May-2021, 09:29 PM)Wim -de roetsende schreef: Nou, nou. Moet dit nou zo. Communiceer ik ook zo richting jou Piet? Ook nu: Waarom zo negatief?
Onder alle categorieën weggebruikers worden fouten gemaakt. Ook onder ligfietsers, die zich niet willen aanpassen naar omstandigheden. Hufterig gedrag komt dus ook onder ligfietsers voor. Heb het zelf waargenomen. Vandaar de opmerking hand in eigen boezem steken. Niets persoonlijk, maar dat is realiteit en zeker niet negatief.
}
Bedankt door:
#55
Realiteiten verschillen blijkbaar. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn.

Wat was de vraag van de topicstarter ook alweer?  Big Grin
}
Bedankt door:
#56
Citaat:Piet zegt: Dit komt in het dagelijks verkeer absoluut niet voor en wordt gevoed door angst.

Laatste bijdrage van mij: Nu word ik voor leugenaar uitgemaakt. Ik ben er klaar mee.

Ik heb in de afgelopen 20 jaar 5x een melding bij de politie gedaan met vermelding van kenteken en type/merk auto, omdat een automobilist zijn auto inzette als wapen. 

We lezen in de krant ook over dit soort idioten op de weg en helaas is er soms sprake van een fatale afloop met dodelijke slachtoffers.

Maar ja, volgens Piet komt dit "absoluut niet voor"  Huh
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door:
#57
(08-May-2021, 02:20 AM)Hoekie schreef: Realiteiten verschillen blijkbaar. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn.

Wat was de vraag van de topicstarter ook alweer?  Big Grin

Over hardhorende racefietsers. Vaak ook racende ligfietsers. Smile
}
Bedankt door:
#58
Ter afsluiting van de off-topic discussie en ter ondersteuning dat realiteiten blijkbaar kunnen verschillen:



Onderstaande kanaal is trouwens ook leuk om praktijkervaringen te zien....in Nieuw-Zeeland.
In onderstaande video probeert hij Nederlands te praten  Big Grin

}
#59
Prima slotbijdrage Ik gooi er nu een slot op.
}
Bedankt door: Wim -de roetsende


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Was het trouwe...Wim -de roetsende — 08:15 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Goed gevonden! Al...TvWijk — 08:05 PM
wat ze zeggen
Jochie van een jaar ...LigfietsWilsum — 07:54 PM