Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Shoot-out at the trike-corral!
#1
Na bijna 1.000 km op de Kettwiesel en ruim 4.600 km op de KMX, wordt het wel eens tijd voor een echte shoot-out: Delta versus Tadpole! Welke is beter? Lees het antwoord op mijn blog waar ik beide fietsen uitgebreid vergelijk! 

https://erikfietst.com/2021/05/22/delta-vs-tadpole/

[Afbeelding: wp-16210786102843245353056452813964.jpg?w=1024]
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Leuk verhaal, Erik! Mooi dat je de delta-trike rehabiliteert. Ik denk dat het optreden van de Robin Reliant in mr. Bean de reputatie van deze deltatrike lay-out geen goed heeft gedaan, terwijl deze auto in de serie speciaal geprepareerd is om om te vallen....
De Sinner comfort heeft trouwens een soort van differentieel (eigenlijk een soort dubbel freewheel waardoor het langzaamste wiel in de bocht wordt aangedreven; ik denk dat de quattrovelo dezelfde oplossing heeft) waardoor beide wielen worden aangedreven.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(22-May-2021, 08:50 PM)Roepers schreef: Ik denk dat het optreden van de Robin Reliant in mr. Bean de reputatie van deze deltatrike lay-out geen goed heeft gedaan, terwijl deze auto in de serie speciaal geprepareerd is om om te vallen....

Ik denk dat het beeld van de Delta trike die er als een rolstoel uitziet het meeste de reputatie schaadt, ik vond het zelf als Delta trike rijder ook geen prettig gezicht, recht van achteren.

De schuin geplaatste wielen maakten het eerder een sport rolstoel dan een gewone, maar het beeld bleef rolstoel.

Overigens wel 5 jaar met plezier op gereden (en nu staat ie op marktplaats.nl, met een bod wat hem zeker gaat verkopen als een geen hoger bod komt.) Met nog steeds het mandje boven het voorwiel, de goede stabilisator, vooral als je genoeg frisdrank of zo ingeslagen hebt.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ik denk dat bij een Sinner de achterwielen recht staan? Dan is een differentieel of dubbel freewheel wel eenvoudiger te realiseren dan bij de Kettwiesel waar de achterwielen schuin staan. En op zich ben ik er intussen aardig aan gewend, mijn voorwiel danst lang niet meer zoveel als toen ik er net op reed.

En ook een niet geprepareerde Reliant wil echt wel rollen, een vriend van mij had er een en maakte er een sport van...
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Geen seconde heb ik de link naar een Reliant gelegd met betrekking tot het imago van een een deltatrike. Mij doet het ding meer denken aan een rolstoel. Precies dat wat Willeke imschrijft.

De tadpoles daarentegen ogen veel minder suf. Veel stoerder, sportiever en vaak ook geveerd en ook meer de liggende positie. De deltatrikes zoals de kettwiesel hebben vaak ook meer een zithouding. En daar komt dan gelijk weer de verwijzing naar een rolstoel..

Leuke blog weer Erik!
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Erik,
Interessant verhaal. Ik zou ook kiezen voor een delta trike. Bijvoorbeeld een Hase Trigo met een reeks van instel- en afstel mogelijkheden. https://www.youtube.com/watch?v=WPwngYJy7B4
Een delta trike is zeker zo stabiel als wendbaar en je hebt meer rust in het stuurgedrag. Ook de mogelijkheid om die delta's te koppelen. Smaken verschillen en daar valt nooit over te twisten, maar ik vind delta's en kikkervisjes even vlot als suf. Maar dat is emotie.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM