Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nieuw op zoek naar info
#1
Dag,

Ik ben Anka uit Groningen. Ik heb in het verleden een mango velomobiel gehad van Sinner bikes , waar ik met veel plezier mee heb gefietst/ getourd. Toen ik verhuisde naar de stad en geen plaats meer had om mijn mango te stallen, heb ik het verkocht. Eigenlijk heb ik de verkoop altijd betreurd en de afgelopen 7 jaar als ik een velomobiel op de weg zie, mis ik mijn mooie mango . Enfin, dit ter introductie. 1,5 jaar geleden ben ik ziek geworden ( meningitis/ hersenvliesontsteking ) en heb daar schade aan overgehouden. Ik ben kortgeleden tot de keuze gekomen dat ik mijn auto van de hand doe en in plaats daarvan weer een ligfiets overweeg aan te gaan schaffen. Ik heb gesproken met Tempelman in Dronten. Hij raadde mij een trike ligfiets aan met aan de voorkant 2 wielen. Ik ben eigenlijk niet meer te stuiten en zou het liefst morgen al een trike ligfiets willen hebben. Echter lijkt het me verstandig om toch eerst wat meer informatie te gaan verzamelen. Ik zal uiteindelijk binnenkort wel naar Dronten gaan om een aantal trikes uit te gaan proberen, maar hoop via dit forum ook wat info en of tips te kunnen vinden. Zoals gezegd heb ik schade overgehouden aan de hersenvliesontsteking. Ik ben fysiek tamelijk instabiel dwz dat ik de hele dag erg duizelig ben en overgevoelig voor geluid en ook licht. Fietsen op een gewone fiets gaat goed.Sterker nog , op de fiets voel ik mij nauwelijks duizelig. Alleen hobbels en dergelijke op de weg zijn erg storend. Is er iemand op dit forum die met hersenschade te kampen heeft en mij over zijn/haar ervaring met een trike ligfiets kan vertellen. Zijn er mensen in en of om Groningen die een trike hebben en die ik zou kunnen ontmoeten ? Tempelman noemde het Merk Ice. Ik hoop dat iemand op mijn bericht reageert.
Groet, Anka. En dan nog iets: misschien kijk ik niet goed, maar ik weet niet hoe je een bericht open kunt plaatsen in dit forum. Ik ken niemand en kan toch niet lukraak op iemands naam een willekeurig bericht plaatsen ? Hoe werkt het ?
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Hallo Anka welkom op het forum. Eenmaal lid van een forum kun je 'onderaan' topic op blauwe knop drukken Nieuwe reactie. Je hoeft niet alle mensen te kennen. Na verloop van tijd leer je de meesten wel kennen hier. Er zitten hier nog een paar in Groningen zelfs een met een velomobiel. Succes met de speurtocht en met een paar proefritjes rondom Dronten zou ik een paar wildroosters meenemen dan weet je precies hoe je lichaam daarop reageert.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Dag Bennie,

dank voor je reaktie. Ik weet van een aantal velomobiel rijders in groningen. Ik wil me nu richten op een padpole trike ligfiets. Wat zijn wildroosters ?
groet,Anka
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(06-Jul-2021, 08:41 PM)maimoto schreef: Dag Bennie,
Jij
dank voor je reaktie. Ik weet van een aantal velomobiel rijders in groningen. Ik wil me nu richten op een padpole trike ligfiets. Wat zijn wildroosters ?
groet,Anka

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Veerooster
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door:
#5
En dat is een korte maar ook best wel irritante hobbel die die duidelijk is dat het eraan zit te komen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#6
(06-Jul-2021, 07:36 PM)Fietsbennie schreef: ….. zou ik een paar wildroosters meenemen dan weet je precies hoe je lichaam daarop reageert.
“meenemen”? er overheen rijden is makkelijker Cool
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Welkom Anka,

Adviezen m.b.t. een handicap zijn moeilijk te geven. Te veel factoren kunnen meespelen. Proefritten maken is dan een vereiste. Voor hobbels en kuilen helpt vering. Een goed achtervering, i.c.m. met goede veerdemping, doet veel in comfort en wegligging. Voorvering is meestal beperkt tot het afvlakken van de oneffenheid. Te slappe voorvering op een tadpole trike (kikkervisje of dikkopje) leid vaak tot lichte deining bij het trappen.
Trillingen, zoals bij grove klinkers en wild- of veerooster, worden het beste weggefilterd door wat dikkere luchtbanden i.c..m. een comfortabele zitting. Dus geen smalle racebanden met hoge bandenspanning. Ook de zithoek is bepalend. Bij een te kleine of sportieve zithoek lig je ver achterover. Een hoofdsteun is dan zeer gewenst. Maar bij grote oneffenheden zal dat voor jou toch ongewenst zijn.
Kortom: proefrijden over diverse soorten wegdek.
Hoe rekening met de stalling van de trike. Vouwbaar kan een oplossing zijn.

Succes met je zoektocht, Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(07-Jul-2021, 10:16 AM)gideon schreef:
(06-Jul-2021, 07:36 PM)Fietsbennie schreef: ….. zou ik een paar wildroosters meenemen dan weet je precies hoe je lichaam daarop reageert.
“meenemen”? er overheen rijden is makkelijker Cool

meenemen in je route, haha je neemt ook alles al zo letterlijk. Laatst ook een op mijn werk eentje:,, ik ga op vakantie 17 km onder Lyon''. Snapte het maar niet toen ik zei dat hij maar een goede schep mee moest nemen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#9
(07-Jul-2021, 11:31 AM)PietV* schreef: Welkom Anka,

Adviezen m.b.t. een handicap zijn moeilijk te geven. Te veel factoren kunnen meespelen. Proefritten maken is dan een vereiste. Voor hobbels en kuilen helpt vering. Een goed achtervering,  i.c.m. met goede veerdemping, doet veel in comfort en wegligging. Voorvering is meestal beperkt tot het afvlakken van de oneffenheid. Te slappe voorvering op een tadpole trike (kikkervisje of dikkopje) leid vaak tot lichte deining bij het trappen.
Trillingen, zoals bij grove klinkers en wild- of veerooster, worden het beste weggefilterd door wat dikkere luchtbanden i.c..m. een comfortabele zitting. Dus geen smalle racebanden met hoge bandenspanning. Ook de zithoek is bepalend. Bij een te kleine of sportieve zithoek lig je ver achterover. Een hoofdsteun is dan zeer gewenst. Maar bij grote oneffenheden zal dat voor jou toch ongewenst zijn.
Kortom: proefrijden over diverse soorten wegdek.
Hoe rekening met de stalling van de trike. Vouwbaar kan een oplossing zijn.

Succes met je zoektocht, Piet.

(07-Jul-2021, 11:31 AM)PietV* schreef: Welkom Anka,

Adviezen m.b.t. een handicap zijn moeilijk te geven. Te veel factoren kunnen meespelen. Proefritten maken is dan een vereiste. Voor hobbels en kuilen helpt vering. Een goed achtervering,  i.c.m. met goede veerdemping, doet veel in comfort en wegligging. Voorvering is meestal beperkt tot het afvlakken van de oneffenheid. Te slappe voorvering op een tadpole trike (kikkervisje of dikkopje) leid vaak tot lichte deining bij het trappen.
Trillingen, zoals bij grove klinkers en wild- of veerooster, worden het beste weggefilterd door wat dikkere luchtbanden i.c..m. een comfortabele zitting. Dus geen smalle racebanden met hoge bandenspanning. Ook de zithoek is bepalend. Bij een te kleine of sportieve zithoek lig je ver achterover. Een hoofdsteun is dan zeer gewenst. Maar bij grote oneffenheden zal dat voor jou toch ongewenst zijn.
Kortom: proefrijden over diverse soorten wegdek.
Hoe rekening met de stalling van de trike. Vouwbaar kan een oplossing zijn.

Succes met je zoektocht, Piet.

Dag Piet,

Hartelijk dank voor je uitgebreide toelichting. Begrijp ik je goed dat je eigenlijk zegt dat qua vering 2 wielen achter gunstiger zijn ? een dezer dagen ga ik naar Tempelman in Dronten om een ice adventure te gaan testen .Ik zie op de te koop rubriek op deze site ook een paar trikes staan die ik heel mooi vind .Ik moet denk ik meer tijd uittrekken om uit te zoeken en te testen wat voor mijn 'problematiek'/ lichaam het beste uitpakt. Ik begrijp inmiddels wat wildroosters zijn. Daar heb je in het Groninger land redelijk wat van en toentertijd met mijn mango was dat ook wel een onaangenaam stukje om overheen te moeten rijden. vooraleerst zal ik toch mijn conditie moeten gaan opkrikken. Ook al zie ik mezelf graag hele lange tochten maken. ...niet realistisch.
groet, anka
Weet iemand hier op het forum van mensen met een trike ligfiets in gronigen en omstreken ? Er was in het verleden een fietsclub in Tynaarlo die gezamenlijk wel tochten ondernam, maar die club is digitaal in ieder geval niet meer actief. Ik zou het zo leuk vinden om op termijn een fietsmaatje te hebben met een soortgelijke fiets, Maar mogelijk loop ik te hard van stapel. Ach met een vooruitzicht om hard van stapel te kunnen gaan fietsen zal ik mezelf in mijn ongeduld nog wat temmen . Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Ik heb zelf geen voorkeur voor een tadpole (twee wielen voor) of een delta trike (twee wielen achter). Imago voor een tadpole of delta doet me niets. Het maakt weinig verschil met achtervering of je één of twee wielen achter hebt. Het aantal delta modellen met achtervering is beperkt, omdat dat veersysteem complexer is en dus de fiets wat zwaarder maakt. Met een delta kun je vaker korter draaien en hebben een comfortabeler langere wielbasis. Lengte tussen de vóór en achteras.
Rij zelf een Alleweder en heb weinig ervaring met trikes. Ben een fan van tweewielers.

Erik op dit forum heeft daar een artikel geschreven. Delta versus tadpole.
https://erikfietst.com/2021/05/22/delta-vs-tadpole/

Een delta schijnt gemakkelijker te zijn bij het op- en afstappen en veelal is de verstelling van de vaak luxe en comfortabeler zit beter. Een voorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=ppTgWJq4...=HASEBIKES
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Een van de dingen die mij enorm opvielen toen ik naast de twee wielige ligfietsen ook een Velomobiel ging rijden, was dat je met een driewieler veel meer merkt van hobbels. Door de driewielen komt er ook zijdelings hobbelen/schudden bij. Weggetjes die ik op de midracer (ongeveerd met smalle bandjes op hoge druk) nog best acceptabel vond waren met de Velomobiel soms echt niet leuk meer.

De Trikes met twee wielen achter zijn vaak voorzien van een hoger zitje. Dat kan makkelijker opstaan betekenen. Maar dan moet het been vaak wel over een wat hogere buis gezwaaid worden.

Twee wielen voor heeft vaak een lagere zit, maar dan moet je wel vanaf erg laag opstaan. Ook dat kan lastig zijn met een beperkte balans. Er zijn voor beide typen hulpmiddelen die als handgreep bij het opstaan kunnen fungeren.

Het lijkt me verstandig dat je veel probeert,
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Bij trikes met twee wielen achter en een onderstuur kan je vaak naar voren weglopen. Wel voorzichtig met de ketting en de trappers.

Een handige truuk is om al te gaan zitten met beide benen aan een kant van de fiets, iets gedraaid natuurlijk, en dan terwijl je stevig zit een been over de voorkant van de fiets te zwaaien. En omgekeerd bij het afstappen. Eerst het been over de fiets dan met beide voeten stevig bij elkaar op de grond omhoog komen.

Driewiel fietsen hebben meestal een standrem, een extra knopje op de remgreep of daar in de buurt. Gebruik deze of houdt de rem ingeknepen bij het gaan zitten en opstaan.

Hoe lager de zit, hoe lastiger het opstaan.

Ik geloof dat kikkervisjes (fietsen met twee wielen voor) altijd er laag zijn, maar ook daar zal variatie zijn in de werkelijke hoogte.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Dag Willeke,

Dank voor je handige tip. Vandaag ga ik via marktplaats een testrit maken op een sinner usva driewiel met achter 2 wielen. weet jij iets van deze fietsen ?
groet, 
Anka
(15-Jul-2021, 10:12 AM)Willeke_IGKT schreef: Bij trikes met twee wielen achter en een onderstuur kan je vaak naar voren weglopen. Wel voorzichtig met de ketting en de trappers.

Een handige truuk is om al te gaan zitten met beide benen aan een kant van de fiets, iets gedraaid natuurlijk, en dan terwijl je stevig zit een been over de voorkant van de fiets te zwaaien. En omgekeerd bij het afstappen. Eerst het been over de fiets dan met beide voeten stevig bij elkaar op de grond omhoog komen.

Hoe lager de zit, hoe lastiger het opstaan.

Ik geloof dat kikkervisjes (fietsen met twee wielen voor) altijd er laag zijn, maar ook daar zal variatie zijn in de werkelijke hoogte.

Dank, Ik merkte in de tijd dat ik een mango had niet zoveel van hobbels en dergelijke, maar ik had toen ook nog geen hersenletsel, was jonger en onbezonnen en had geen andere referentie dan mijn velomobiel. Nu gaat het er vooral om, dat ik mijn duizeligheid tijdens het fietsen minimaliseer en dat ik mijn evenwichtsgevoel optimaal houd. Het gaat niet meer zozeer om de snelheid en de blitsheid , alhoewel ik veel oog behoud voor esthetiek. de velomobiel vind ik echt een raspaardje en ik ben nog steeds verliefd op deze prachtige vorm.


 
(14-Jul-2021, 10:53 PM)Jeroen S schreef: Een van de dingen die mij enorm opvielen toen ik naast de twee wielige ligfietsen ook een Velomobiel ging rijden, was dat je met een driewieler veel meer merkt van hobbels. Door de driewielen komt er ook zijdelings hobbelen/schudden bij. Weggetjes die ik op de midracer (ongeveerd met smalle bandjes op hoge druk) nog best acceptabel vond waren met de Velomobiel soms echt niet leuk meer.

De Trikes met twee wielen achter zijn vaak voorzien van een hoger zitje. Dat kan makkelijker opstaan betekenen. Maar dan moet het been vaak wel over een wat hogere buis gezwaaid worden.

Twee wielen voor heeft vaak een lagere zit, maar dan moet je wel vanaf erg laag opstaan. Ook dat kan lastig zijn met een beperkte balans. Er zijn voor beide typen hulpmiddelen die als handgreep bij het opstaan kunnen fungeren.

Het lijkt me verstandig dat je veel probeert,
Antwoord }
Bedankt door:
#14
(15-Jul-2021, 10:12 AM)Willeke_IGKT schreef: Hoe lager de zit, hoe lastiger het opstaan.


Ik geloof dat kikkervisjes (fietsen met twee wielen voor) altijd er laag zijn, maar ook daar zal variatie zijn in de werkelijke hoogte.


HP Velotechnik heeft ook hoge varianten van hun (tadpole) trikes, maar over het algemeen zijn tadpoles inderdaad lager dan deltas
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Hi Anka,
Ik ken deze fiets niet van dichtbij maar heb ze wel vaak onderweg gezien.
Wat ik zie is dat de opbouw vaak met de gekantelde vierkante buis is, en met een knik in het voorstuk, zoals de Sinner tweewieler die een vriendin van mij rijdt.
Zij is erg tevreden met haar fiets. Ze heeft alleen ooit gehad dat in de knik de las niet helemaal goed zat. (Dus even kijken voor het kopen.)

Wat hoogte van de zitting betreft denk ik dat ze even hoog zijn als mijn (nu verkochte) trike. Ongeveer de hoogte van een normale keukenstoel.
Omdat de USVA versie gemaakt wordt om aangepast te worden kunnen er extra's op zitten en vaak makkelijk op gezet worden, zoals een hogere steun als je die nodig hebt.

Wat ik vergeten was (en ik ga het toevoegen) zet de fiets op de standrem en/of houdt de rem ingeknepen bij het gaan zitten en staan.
Veel driewiel fietsen hebben een extra knop op de rem die de rem vast houdt als je hem gebruikt. Als dat goed afgesteld is staat de fiets erg stevig en kan je hem veilig als een steun gebruiken.

Veel plezier tijdens de testrit en succes in het vinden van de juiste fiets.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#16
zonet heb ik een proefrit gemaakt op een sinner comfort. ik kreeg direct rugpijn. Mogelijk ligt het aan het feit dat mijn lichaam niet meer gewend is om op een ligfiets te fietsen. Het is een basic fiets zonder toevoegingen en aanpassingen. voor de prijs die gevraagd word zou ik er geen seconde over hoeven te twijfelen. Ik dacht dat het een goede tussenstap is in mijn zoektocht naar een goede en dus ook duurdere fiets. 
Is het een bekend verschijnsel dat je voor het eerst fietsend op een ligfiets rugpijn kan krijgen ?
groet,Anka
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Let bij de USVA op de bandenmaat.

Bij oudere modellen zijn soms wielen gebruikt met een maat waarvoor nu niet of nauwelijks nog banden te koop zijn. En dan heb ik het niet over de 451 waar de M5 en de Roeifietsen mee zijn uitgerust, want daarvoor zijn nog banden genoeg te vinden.

De USVA is geen model of merk. Het is een bedrijf die de Sinner Comfort ombouwde voor de gehandicapte medemens.

Prima Trike. Wel echt een ouder model en wat aan de zware kant. De versie met de knik wilde nog weleens echt knikken, kapot gaan dus. Goed checken op scheurtjes dus.

(15-Jul-2021, 03:26 PM)maimoto schreef: zonet heb ik een proefrit gemaakt op een sinner comfort. ik kreeg direct rugpijn. Mogelijk ligt het aan het feit dat mijn lichaam niet meer gewend is om op een ligfiets te fietsen. Het is een basic fiets zonder toevoegingen en aanpassingen. voor de prijs die gevraagd word zou ik er geen seconde over hoeven te twijfelen. Ik dacht dat het een goede tussenstap is in mijn zoektocht naar een goede en dus ook duurdere fiets. 
Is het een bekend verschijnsel dat je voor het eerst fietsend op een ligfiets rugpijn kan krijgen ?
groet,Anka

De Trikes waar Gerrit het o.a. over had hebben vaak een zitje van gaas en niet van kunststof/glasvezel.
Een zitje van gaas vormt zich meer naar je lichaam. Bij de andere moet je lichaam zich vormen als de vorm van het zitje niet de juiste is voor jouw rug. Misschien was dat nu het geval. De bovenkant van het zitje mag niet hoger komen dan je laatste grote ruggewervel. Komt het zitje maar tot tussen je schouderbladen, dan is het te klein.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: maimoto
#18
(15-Jul-2021, 03:31 PM)Wim -de roetsende schreef: Let bij de USVA op de bandenmaat.

Bij oudere modellen zijn soms wielen gebruikt met een maat waarvoor nu niet of nauwelijks nog banden te koop zijn. En dan heb ik het niet over de 451 waar de M5 en de Roeifietsen mee zijn uitgerust, want daarvoor zijn nog banden genoeg te vinden.

De USVA is geen model of merk. Het is een bedrijf die de Sinner Comfort ombouwde voor de gehandicapte medemens.

Prima Trike. Wel echt een ouder model en wat aan de zware kant. De versie met de knik wilde nog weleens echt knikken, kapot gaan dus. Goed checken op scheurtjes dus.

(15-Jul-2021, 03:26 PM)maimoto schreef: zonet heb ik een proefrit gemaakt op een sinner comfort. ik kreeg direct rugpijn. Mogelijk ligt het aan het feit dat mijn lichaam niet meer gewend is om op een ligfiets te fietsen. Het is een basic fiets zonder toevoegingen en aanpassingen. voor de prijs die gevraagd word zou ik er geen seconde over hoeven te twijfelen. Ik dacht dat het een goede tussenstap is in mijn zoektocht naar een goede en dus ook duurdere fiets. 
Is het een bekend verschijnsel dat je voor het eerst fietsend op een ligfiets rugpijn kan krijgen ?
groet,Anka

De Trikes waar Gerrit het o.a. over had hebben vaak een zitje van gaas en niet van kunststof/glasvezel.
Een zitje van gaas vormt zich meer naar je lichaam. Bij de andere moet je lichaam zich vormen als de vorm van het zitje niet de juiste is voor jouw rug. Misschien was dat nu het geval. De bovenkant van het zitje mag niet hoger komen dan je laatste grote ruggewervel. Komt het zitje maar tot tussen je schouderbladen, dan is het te klein.
 
Dank, Het zitje was denk ik van kunstsof [ want geheel dicht } met een met klittenband bevestigd dek van een gevlochten kunststof. Het zat denk ik wel op de juiste hoogte. Dit is natuurlijk het nadeel als je een dergelijke fiets uitprobeert zonder de begeleiding van een kenner of specialist. Ik zelf weet helemaal niks. De verleiding is gewoon groot om het te kopen for the time being. Hij kost 350,00 en ik ben geneigd te denken of in ieder geval te hopen dat de rugpijn mettertijd wel zal overgaan. Maar als het blijft is 350 voor rugpijn wel veel geld.
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Is voor een USVA niet extreem goedkoop hoor.

Deze Sinners staan wel vaker voor dit geld te koop of minder. Deze uitspraak is uiteraard geen garantie dat dit binnen afzienbare tijd weer gebeurt.

Aan de andere kant kun je zo'n fiets meestal ook wel weer snel verkopen voor ongeveer hetzelfde geld als toch blijkt dat het echt geen geschikte fiets voor je is.

Op deze manier heb ik al meer dan 25 ligfietsen gehad.

De prijs is echter niet wat de fiets echt gaat kosten. Er komen bijna altijd wel kosten bij als je een fiets tweedehands koopt.

Deze heeft een ander soort stoel. https://link.marktplaats.nl/m1718739139?...ios_tablet
Een 'harde' zitting en een gazen rugleuning.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#20
(15-Jul-2021, 04:15 PM)Wim -de roetsende schreef: Is voor een USVA niet extreem goedkoop hoor.

Deze Sinners staan wel vaker voor dit geld te koop of minder. Deze uitspraak is uiteraard geen garantie dat dit binnen afzienbare tijd weer gebeurt.

Aan de andere kant kun je zo'n fiets meestal ook wel weer snel verkopen voor ongeveer hetzelfde geld als toch blijkt dat het echt geen geschikte fiets voor je is.

Op deze manier heb ik al meer dan 25 ligfietsen gehad.

De prijs is echter niet wat de fiets echt gaat kosten. Er komen bijna altijd wel kosten bij als je een fiets tweedehands koopt.

Deze heeft een ander soort stoel. https://link.marktplaats.nl/m1718739139?...ios_tablet
Een 'harde' zitting en een gazen rugleuning.

Dag Wim,

Dank voor je bericht. Het is deze. Ik hoop dat het kopieren van deze link je ook naar de advertentie brengt.
 https://link.marktplaats.nl/m1722373732.

Morgen ga ik deze uitproberen, die is 450,-
https://link.marktplaats.nl/m1718711392

Als ik het inderdaad voor een zelfde prijs of niet veel minder kan door verkopen als het niet bevalt, stemt me dat wel gerust.
Mogelijk dat de fiets die ik morgen ga testen beter valt.
Bijzonder dat je er zoveel hebt gehad
groet en dank voor reageren .Wat voelt dat goed om zo makkelijk te corresponderen over deze kwestie en dat er zo attent meegedacht word. tamelijk bijzonder in tijden dat het lijkt of ieder voor zich leeft en handelt. Maakt me blij
groet, anka
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#21
(07-Jul-2021, 11:31 AM)PietV* schreef: Welkom Anka,

Adviezen m.b.t. een handicap zijn moeilijk te geven. Te veel factoren kunnen meespelen. Proefritten maken is dan een vereiste. Voor hobbels en kuilen helpt vering. Een goed achtervering,  i.c.m. met goede veerdemping, doet veel in comfort en wegligging. Voorvering is meestal beperkt tot het afvlakken van de oneffenheid. Te slappe voorvering op een tadpole trike (kikkervisje of dikkopje) leid vaak tot lichte deining bij het trappen.
Trillingen, zoals bij grove klinkers en wild- of veerooster, worden het beste weggefilterd door wat dikkere luchtbanden i.c..m. een comfortabele zitting. Dus geen smalle racebanden met hoge bandenspanning. Ook de zithoek is bepalend. Bij een te kleine of sportieve zithoek lig je ver achterover. Een hoofdsteun is dan zeer gewenst. Maar bij grote oneffenheden zal dat voor jou toch ongewenst zijn.
Kortom: proefrijden over diverse soorten wegdek.
Hoe rekening met de stalling van de trike. Vouwbaar kan een oplossing zijn.

Succes met je zoektocht, Piet.
Dag Piet,

Ik zie dat ik helemaal niet gereageerd heb op je bericht en dat terwijl ik het zo waardeer wat je schreef.
Ik vergeet nogal snel. Gelukkig kan ik de berichten teruglezen en heb ik nu gezien dat ik je nog een antwoord hoor{wil} te schrijven. Inmiddels heb ik voor nu, tot ik de juiste trike heb gevonden, een overbruggings-trike via marktplaats. Een oudje zonder poespas en andere moderne techniek, Het kan er in de nabije toekomst alleen maar extreem op vooruitgaan mbt de uiteindelijke ligfiets die het beste bij mij past. Nogmaals dankje hartelijk voor je reaktie.
Groet,Anka
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM