Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zitschaal
#1
Gister heb ik via marktplaats een sinner trike gekocht. Ik denk dat het een sinner comfort is.  Eigenlijk is deze fiets ter overbrugging tot ik meerdere trike tadpole's getest heb en zeker weet welke het beste voor mij uitpakt. Nu vraag ik me af of ik op deze fiets een andere zitschaal kan bevestigen. De zitschaal die erop zit ligt/zit wat kort, zo te zeggen. Ik had een testride gemaakt met een andere sinnertrike { delta} waar de zitschaal heerlijk zat/lag, alleen was deze voor de vraagprijs in veel mindere staat dan de uiteindelijke aangeschafte fiets . kan iemand mij hiermee verder helpen, danwel heeft iemand een zitschaal te koop die op mijn sinner past ?
groet, Anka

Oh ja, en ik zoek ook spiegeltjes om op de fiets te bevestigen, waar kan ik dat vinden ?
groet, Anka
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Misschien kan bovenstaand bericht van Paul even verplaatst worden?
-
-
-

(17-Jul-2021, 09:15 AM)maimoto schreef:
Oh ja, en ik zoek ook spiegeltjes om op de fiets te bevestigen, waar kan ik dat vinden ?
groet, Anka


Op ligfiets.net staat heel veel info. 
Bovenaan deze pagina zit zelfs een knop, zodat je direct op die website komt.

https://www.ligfiets.net/product/accessory

De meeste ligfietsers die ik ken gebruiken B&M spiegeltjes.

Zelf rijd ik ook vaak met een brilspiegeltje. Sowieso op de Roeifiets en de Step.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: maimoto
#3
Ik heb mijn brilspiegeltjes van een van de grote internationale online winkels.
Hij heet 'take a look cyclist mirror'. En kan op een bril of de rand van een pet geklemt worden. Deze, ander naam, zelfde spiegel: https://www.ligfiets.net/product/accesso...iegel.html

Op mijn fietsen waar het stuur op een prettige plek zit heb ik graag een spiegel op het stuur, of in het einde van het stuur als daar geen versnellings handel zit.

Spiegeltjes voor op en in het stuur genoeg bij Bol maar ook bij andere internet winkels. Ik heb de spiegels op de fiets altijd in de fietsenwinkel uitgezocht, ligfiets winkels hebben ze meestal op voorraad, 'gewone' fietswinkels hebben er vaak maar een of twee maar die kunnen heel goed geschikt zijn.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(19-Jul-2021, 02:05 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik heb mijn brilspiegeltjes van een van de grote internationale online winkels.
Hij heet 'take a look cyclist mirror'.  En kan op een bril of de rand van een pet geklemt worden. Deze, ander naam, zelfde spiegel: https://www.ligfiets.net/product/accesso...iegel.html

Op mijn fietsen waar het stuur op een prettige plek zit heb ik graag een spiegel op het stuur, of in het einde van het stuur als daar geen versnellings handel zit.

Spiegeltjes voor op en in het stuur genoeg bij Bol maar ook bij andere internet winkels. Ik heb de spiegels op de fiets altijd in de fietsenwinkel uitgezocht, ligfiets winkels hebben ze meestal op voorraad, 'gewone' fietswinkels hebben er vaak maar een of twee maar die kunnen heel goed geschikt zijn.

die is cool. maar gaat je bril er niet onder lijden, omdat je het er steeds op en af moet doen ?
groet, Anka
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(19-Jul-2021, 02:30 PM)maimoto schreef: die is cool. maar gaat je bril er niet onder lijden, omdat je het er steeds op en af moet doen ?
groet, Anka

Ja, toen ik mijn bril na drie jaar verving was de poot met de spiegel even kaal als de brug tussen de glazen, terwijl de andere poot nog iets beter in de lak zat.

Ik gebruik die bril nog steeds voor de bril spiegel, (maar heb spiegels op de meeste fietsen) dus als je een oude bruikbare bril hebt is dat miscchien een idee.
Aan de andere kant, als ik de spiegel gebruik gaat die vaak twee keer per dag op de bril en er weer af. Mensen die alleen voor de lol fietsen gebruiken hun fiets minder, dus ook de spiegel.

Het zal ook aan de lak op de bril liggen, of geen lak. Mijn favorite spiegel past op elke bril, ongeacht de dikte van de poten, die met een plastic klemmetje past alleen op dunne poten.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ik heb de keus tussen een brilspiegel op de zonnebril of een petspiegel.

https://www.eurow.eu/accessoires/spiegels.html
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(19-Jul-2021, 05:37 PM)PietV* schreef: Ik heb de keus tussen een brilspiegel op de zonnebril of een petspiegel.

https://www.eurow.eu/accessoires/spiegels.html

Ik heb ook de 3D eye of third eye.

https://www.ligfiets.net/product/accesso...d-eye.html

Volgens mij heeft Tempelman ze niet meer. Via de site die Piet hierboven zette waarschijnlijk wel.

De poot van mijn bril beschadigt niet door dit brilspiegeltje.
Ik vind die andere allemaal te groot en te lomp.

Niet iedereen kan er mee fietsen. Sommige mensen worden duizelig of zelfs misselijk.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#8
Ik heb een pet spiegel hoef ik niet te wisselen als ik zonnebril op doe, het trekt wat aandacht van mensen maar ik ga niet zonder meer op pad. Grappig dat ik soms wil kijken terwijl ik aan het drinken ben, dan zie ik de straat voorbij gaan
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#9
Mocht iemand nog een zitschaal zoeken.

ArnoldL heeft nog zitschalen die van Bram Smit, de oprichter van Fast FWD ligfietsen, zijn geweest.

De zitschalen kosten €50,- en het gehele bedrag wordt gedoneerd aan het fonds dat onderzoek doet naar alvleesklierkanker. Bram is namelijk op 31 mei aan die ziekte overleden.

Als je dus nog een zitschaal zoekt stuur mij dan een berichtje, dan geef ik je het mailadres van Arnold.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#10
(19-Jul-2021, 06:24 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb ook de 3D eye of third eye.

https://www.ligfiets.net/product/accesso...d-eye.html

Dit maakt het weer eens duidelijk, smaken verschillen.
Ik vond dat geen prettig spiegeltje, te klein en de plastic klem werkte niet goed met mijn toenmalige bril. 
Ik heb hem onderweg aan iemand weggegeven die eens een spiegel wilde uitproberen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Ik heb een brilspiegel, maar ik vind het altijd lastig afstellen dat ik achter me kan zien... Meestal zit mijn haar in beeld. (Ik heb mijn haar niet graag in een staart)
Een pet heeft nogal de neiging om af te waaien, dus daar ga ik al helemaal geen spiegel aan proberen te hangen.

Gelukkig zijn er veel soorten en maten van spiegels te krijgen die op je fiets passen, dus doe ik het daar voornamelijk mee. Alleen op mijn Speedliner Street legal gebruik ik de brilspiegel.
Antwoord }
Bedankt door: maimoto
#12

Oh ja, en ik zoek ook spiegeltjes om op de fiets te bevestigen, waar kan ik dat vinden ?
groet, Anka
[/quote]

Dag Anka,

Na ooit gereden te hebben met een brilspiegel ben ik overgestapt op een polsspiegel. Groter beeld en je kan goed/snel/makkelijk kijken naar de plekken achter je die je wilt zien. Door mijn ossenkopstuur kan ik nu in deze spiegel kijken met beide handen aan het stuur; bij een traditioneel ligfietsstuur moest ik de bebrilde hand loslaten.
2 jaar geleden heb ik een nieuwe gekocht bij Elan in Nijmegen.

Niels, achter me, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door: maimoto
#13
(19-Jul-2021, 07:51 PM)Wim -de roetsende schreef: Mocht iemand nog een zitschaal zoeken.

ArnoldL heeft nog zitschalen die van Bram Smit, de oprichter van Fast FWD ligfietsen, zijn geweest.

De zitschalen kosten €50,- en het gehele bedrag wordt gedoneerd aan het fonds dat onderzoek doet naar alvleesklierkanker. Bram is namelijk op 31 mei aan die ziekte overleden.

Als je dus nog een zitschaal zoekt stuur mij dan een berichtje, dan geef ik je het mailadres van Arnold.

Dag Wim,

Dank voor je bericht .Ik was een paar dagen weg en had geen internet om op je bericht te antwoorden. Intussen heb ik bij nazca een zitschaal en zit kussen besteld. Welliswaar duurder dan het bedrag dat jij noemde in jou bericht. Maar Zo is het ook goed.
groet, Anka
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM