Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
De Maastunnel roltrappen zijn 104cm breed.
De roltrappen van de Heinenoordtunnel zijn 100cm breed, de toegang van de lift is 140cm, de lift is van binnen minimaal 2x3 mtr. En je kan gebruik maken van de tunnel toeritten voor langzaamverkeer.
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , emgaron
(06-Jul-2020, 07:49 AM)gideon schreef: De Maastunnel roltrappen zijn 104cm breed.
De roltrappen van de Heinenoordtunnel zijn 100cm breed, de toegang van de lift is 140cm, de lift is van binnen minimaal 2x3 mtr. En je kan gebruik maken van de tunnel toeritten voor langzaamverkeer.

Dank! Dat gaat dus wel lukken. Binnenkort maar eens een tochtje naar het zuiden doen dan Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Erik, die ziet er snel uit en mooie kleur.

Om het passeren van de wateren bij Rotterdam compleet te maken:
De Beneluxtunnel heeft voor fietsers en voetgangers een speciale tunnel met liften en roltrappen (de breedte ervan weet ik niet) De liften zijn klein, en het kan gebeuren dat de lift aan de andere kant in storing staat, dan is alleen de roltrap nog mogelijk (of terugfietsen)
Bromfietsen mogen alleen door de “service” buis. Officieël mag je daar niet doorheen fietsen (maar er wordt wel doorheen gefietst, en bij de liften wordt je er wel met je “zware” elek.fiets naar toe verwezen als de lift buiten werking is.

Een andere mogelijkheid is het pontje Maassluis - Rozenburg.

Oh ja en de Heinenoordtunnel voor langzaam verkeer neem ik regelmatig illegaal met de (lig)fiets, gaat lekker ... 68km/uur ?
Antwoord }
Bedankt door:
(06-Jul-2020, 10:09 AM)gideon schreef:
Om het passeren van de wateren bij Rotterdam compleet te maken:

De Beneluxtunnel heeft voor fietsers en voetgangers een speciale tunnel met liften en roltrappen (de breedte ervan weet ik niet) De liften zijn klein, en het kan gebeuren dat de lift aan de andere kant in storing staat, dan is alleen de roltrap nog mogelijk (of terugfietsen)

Bromfietsen mogen alleen door de “service” buis. Officieël mag je daar niet doorheen fietsen (maar er wordt wel doorheen gefietst, en bij de liften wordt je er wel met je “zware” elek.fiets naar toe verwezen als de lift buiten werking is.



Een andere mogelijkheid is het pontje Maassluis - Rozenburg.



Oh ja en de Heinenoordtunnel voor langzaam verkeer neem ik regelmatig illegaal met de (lig)fiets, gaat lekker ... 68km/uur ?

Ter aanvulling: Er is ook aanbouw gaande van de nieuwe A24, de Maasdeltatunnel bij Vlaardingen.
Komt daar ook een verbinding voor langzaam verkeer, weet je dat ook zo Gideon?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
het lijkt er op dat fietsers geen gebruik kunnen maken van deze oeververbinding.

https://vlaardingen.d66.nl/2019/07/07/be...burgtrace/
Antwoord }
Bedankt door:
(03-Jul-2020, 10:04 AM)gideon schreef: om als een van de eersten door de opgeknapte fietserstunnel van de Maastunnel te zoeven. Vandaag om 6 uur ging die open na een renovatie van 7 maanden.

(03-Jul-2020, 10:13 PM)Lopopodium schreef: Oh, dat is leuk!

Ik kwam vandaag door de Beneluxtunnel. Had ik dit geweten, was ik een paar kilometer omgefietst om de Maastunnel te bewonderen. Hopelijk zitten de rammelende houten roltrappen met de leuke foto's van de Maasstunnel eertijdsch er nog wel gewoon in...

Ik heb de opgekalefaterde tunnel vandaag maar gelijk eens geprobeerd. En tot mijn grote spijt heb ik moeten constateren dat de foto's van eertijdsch van de Maastunnel er niet meer waren. De muren zijn nu in een eentonige kleur wit gekalkt. Waarom zoi je dat doen? Gelukkig waren de rammelende houten roltrappen er nog wel...
Antwoord }
Bedankt door:
Ik met mijn Raptobike met 53km/u door de Maas(fietsers)tunnel zoefde ?
Antwoord }
Bedankt door:
Foei! Zo hard mag dat daar helemaal niet!
Antwoord }
Bedankt door:
oeps nee, maar er reed even verder niemand anders
Antwoord }
Bedankt door:
Vraag me niet hoe het kan maar gisteren wilde ik met de ligger naar het werk. Ik rij de straat uit en ik hoor iets vreemds  en de fiets begint te steigeren. Ik was net op tijd om uit te klikken. Ik kijk, de derailleur in de spaken en wiel eruit... 's avonds bleek de hele arm krom getrokken. Niet neer recht te krijgen. Gelukkig geen spaken eruit naar blijft balen. Nog geen 300 km mee gehad. Wat zou er gebeurd kunnen zijn?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
De meest voor de hand liggende oorzaak is de afstelling van de derailleur. Als de begrenzing richting het grootste kettingwiel niet goed is afgesteld, ontspoor je de ketting tussen de cassette en de naaf. Omdat de ketting daarin vastloopt trek het draaiend achterwiel de derailleur mee.
Antwoord }
Bedankt door:
(02-May-2020, 10:49 PM)Lopopodium schreef: ...er een nieuw bruggetje is om overheen te fietsen. De Hoge Noot ten zuiden van Arnhem. Fietsbruggen over obstakels als water, (snel)wegen en spoor zijn altijd leuk (en handig).

Zie: https://parklingezegen.nl/spoorbrug/ en https://www.gelderlander.nl/overbetuwe/w...~a785c667/.

Ik zag een leuke brug in dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=nGNcD5m47UE



Zo rond minuut 3:50. Weet iemand waar deze brug is?
Antwoord }
Bedankt door:
Big Grin 
Afgelopen dinsdag (11-8-2020) was echt een top dag.

's Morgens met 23 graden buiten temp naar mijn werk in Eindhoven getrapt.
Vanwege het velethuis werken ben ik elke keet weer blij als ik mij in mijn Mango+ vlij om te forensen.
Maar 23 graden is best veel ook om 8u 's morgens en de schuimdeksel weggrstopt in de neus van de Mango+..
Ondanks de warmte volop genoten.

Na weer een heerlijke dag met collega's was ik om 18:30, omgekleed en wel, klaar om huiswaarts te trappen.
Omdat het begon te spetteren dacht ik er verstandig aan te doen door mijn velomobiel in het voorportaal van het kantoorgebouw in te pakken.
Dus ik haal mijn vm van het slot rijd 'm richting deur.
Shit, badge in min tas; ik heb mezelf buiten gesloten.
Ik was de laatste van ons bedrijf; even aanbellen bij boven- en benedenburen van het kantoorgebouw.
Er was niemand meer.
Dan maar in de Mango+ snel naar de bewaking van de High Tech Campus fietsen.
Shit lekke band.
Dus op mij fietsschoenen naar de portiersloge aan de andere kant van de campus gewandeld.
Met de bewakersauto terug gereden.
De bewaker heeft de deur geopend.
Ik heb mijn badge getoond.
Daarna eerst terug het kantoor in om even langs de fruitmand te lopen voor een banaan, want mijn maag was inmiddels wel toe aan wat eten.
Daarna in de hal van het gebouw mijn band verwisseld,  handen gewassen, fiets ingepakt en naar buiten huiswaarts gereden.
Al met al een dik uur vertraging waardoor ik het onweer ontlopen ben en niet bij 30 graden maar weer bij 23 graden naar huis gefietst ben.
Wat een heerlijk dag waarop de tegenslagen mij geen enkele frustratie opgeleverd hebben.

Het glas is halfvol. Proost!
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
(31-Jul-2020, 11:15 PM)Lopopodium schreef: Ik zag een leuke brug in dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=nGNcD5m47UE



Zo rond minuut 3:50. Weet iemand waar deze brug is?
Ik gok op de Nieuwe Heemsteedsebrug over het Amsterdam Rijnkanaal tussen Houten en Nieuwegein.

https://www.youtube.com/watch?v=NgiyKhaomEc
Antwoord }
Bedankt door:
Dank! Die gaat gelijk op mijn lijstje!
Misschien ga ik er binnenkort al over, want ik wil mijn fiets weer van de Achterhoek naar Den Haag fietsen. Dit ligt mooi in het midden van de rit.
Antwoord }
Bedankt door:
Wij fietsers worden verwent met al die fietsbruggen. Even later de Dafne Schippersbrug in Utrecht over het Amsterdams Rijnkanaal en weer wat later over dat kanaal de Liniebrug voor fietsers bij Nigtevecht. In september gaat de fietsbrug over de Maas bij Cuijk open. In Nederland mogen we zeker niet klagen.
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Aug-2020, 10:55 AM)PietV* schreef: In september gaat de fietsbrug over de Maas bij Cuijk open.

Die staat al in mijn geheugen opgeslagen om binnenkort (oktober) te gaan proberen. De fietspaden ernaartoe zijn al klaar, maar nog afgesloten, zag ik een paar weken geleden.

De Dafne-brug zal ik ook even op mijn lijstje zetten. Dat is ook een nieuwe voor mij. De Liniebrug heb ik vorig jaar al 'gedaan'.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag, maar ook de dagen ervoor, was ik blij dat ‘s morgens vroeg fietsen nog zo fijn is, zelfs met de Velomobiel. Tenminste...... zolang je rijdt en de rijwind voelt. Ik heb het vizier verwijderd en geniet nu meer van wind tegen dan rijden met de wind achter. Maar als je stopt en uitstapt....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Aug-2020, 10:55 AM)PietV* schreef: Wij fietsers worden verwent met al die fietsbruggen. Even later de Dafne Schippersbrug in Utrecht over het Amsterdams Rijnkanaal en weer wat later over dat kanaal de Liniebrug voor fietsers bij Nigtevecht. In september gaat de fietsbrug over de Maas bij Cuijk open. In Nederland mogen we zeker niet klagen.

In december 2020/januari 2021 komt de Blauwe Loper bij Winschoten klaar. Die wil zeker eens opnemen in mijn fietsroutes.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
...omdat ik vandaag eindelijk weer eens mee kon trainen met de handbike groep van WV Breda! Die trainingen voegen echt wat toe aan mijn fiets/handbike beleving Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Wat is bij zo'n groep de verhouding van mensen die 'noodzakelijk' een handfiets moeten hebben tegenover zij die het voor hun plezier doen maar wel goed functionerende benen hebben, zoals jij?
Antwoord }
Bedankt door:
1 op n... ik ben de enige die voor de lol handbiked bij die groep.
Antwoord }
Bedankt door:
...ik vandaag voor het eerst in een hele lange tijd weer een 100+ km rit heb gereden.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
Na mijn lekke band van vorige week wilde ik zatetdag een compleet setje banden kopen bij de lokale fietsenmaker.
"Dat wordt begin oktober voordat die er zijn; de hele keten van onderdelen leveranciers is door de war. Als je niet zo lang kunt wachten kun je beter ergens anders proberen."
Eerlijk antwoord.
Bij thuiskomst even met Velomobiel.nl gebeld; binnen 3 minuten was mijn bestelling voor twee Kojaks, 1 Marathon Racer en 3 binnenbanden geplaatst.
De bestelling is dezelfde middag bij PostNL. afgeleverd. De factuur lag net zo snel in mijn mailbox.
Factuur betaald en dinsdag kan ik vers rubber onder de Mango+ gaan monteren.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
... ik gisteren voor het eerst een rondje heb kunnen rijden op mijn Quick Shark  Smile

Het is al bijna twee maanden geleden dat ik deze fiets kocht en nu had ik pas tijd om hem rijklaar te maken...

[Afbeelding: wp-15980388003847206515556074575638.jpg]
 
Dus een dagje gesleuteld, o.a. de sporing van de achterwielen stond volledig verkeerd hetgeen ook heel duidelijk te zien is aan de achterbanden... De Stelvio's die er rondom op zitten zijn sowieso helemaal op maar voor een eerste testrit kon het nog net...

[Afbeelding: wp-15980323683572599355990773695820.jpg]

Wat een enorme lage fiets, zithoogte 13 cm... En ik heb nog nooit een fiets gehad met zo ontzettend veel afstelmogelijkheden...

Nu de komende tijd kijken welke van de twee het best bevalt: Deze of mijn Varna Tour. Daarna kan één het pand weer verlaten en wordt de ander helemaal opgeknapt en aan mijn wensen aangepast.
Antwoord }
Bedankt door:
Nu nog een Kneesit  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 16 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM