Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
... mijn Flevotrike is gearriveerd. Even een half uurtje proefgereden en het viel me mee. Ik merk dat ik nog veel teveel mijn armen gebruik om evenwicht te bewaren, maar dat zal wel slijten. Komende tijd maar veel op dat ding rijden.

Gelijk maar even verlichting erop gezet, klikpedalen en een ventisit mat. Achteruitkijkspiegel volgt.

[Afbeelding: Thuis.jpg]
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door:
Mooie flevotrike, en appart kettingblad
Antwoord }
Bedankt door:
Knap dat je er vrij vlot op weg fietst. Volgens mij is het kwestie van aanleg. Het blijven bijzondere fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
Hele mooie trike. Gefeliciteerd. Alle wielen beremd.
Antwoord }
Bedankt door:
Leuk ding! En zo'n bak is toch wel erg handig lijkt me...
Antwoord }
Bedankt door:
Prachtige fiets.

Veel plezier ermee.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Voor mij nostalgie. Mijn frame was alleen ook rood... Ik had voor een klein en een groot blad. Het wisselen ging door de ketting met de hand te verleggen. Dit gebeurde van groot naar klein eigenlijk alleen bij storm tegen. Vele jaren mee naar mijn werk (school) gefietst. Alles wat ik nodig had (kleding, laptop, brood) kon makkelijk mee. Het was geen racemachine...
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Dank allen. Boodschappen doen wordt zo een stuk leuker. En als ik snel  en/of ver wil, stap ik op de Furai. De Flevo Bestel heb ik gekocht uit ergernis over te kleine fietstassen op mijn stadsfiets.  Big Grin
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Aug-2020, 03:13 PM)Lopopodium schreef:
(14-Aug-2020, 10:55 AM)PietV* schreef: In september gaat de fietsbrug over de Maas bij Cuijk open.

Die staat al in mijn geheugen opgeslagen om binnenkort (oktober) te gaan proberen. De fietspaden ernaartoe zijn al klaar, maar nog afgesloten, zag ik een paar weken geleden.

De Dafne-brug zal ik ook even op mijn lijstje zetten. Dat is ook een nieuwe voor mij. De Liniebrug heb ik vorig jaar al 'gedaan'.

De Dafne-brug heb ik een paar weken geleden gedaan.

Vandaag heb ik de brug bij Cuijk genomen. Een niet heel bijzondere brug, eerlijk gezegd. Maar op zich interessant is dat je aan beide uiteinden met een flinke vaart naar beneden kan als je wilt, maar je kan er ook voor kiezen om de slingerroute te nemen. Die keuze heb je niet vaak bij fietsbruggen. Wel een fijne brug om wat meer te kunnen variëren in een rondje, zeker gecombineerd met de veerpont bij Cuijk zelf.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik met dit heerlijke weer lekker een rondje van zo'n 20 km heb kunnen rijden met een gemiddelde snelheid van boven de 25 km/h.

Ik heb helaas niet vaak tijd voordat het al te donker wordt.
Antwoord }
Bedankt door:
Bram mijn nieuwe M5 M-racer klaar heeft staan, en ik hem dinsdag ga halen.
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Oct-2020, 06:53 PM)Frutsel schreef: Ik heb helaas niet vaak tijd voordat het al te donker wordt.

mischien kun je je licht opsteken
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Oct-2020, 05:41 PM)gideon schreef: Bram mijn nieuwe M5 M-racer klaar heeft staan, en ik hem dinsdag ga halen.

Heel veel plezier dinsdag. De M-Racer is echt een ongelooflijk mooie fiets.

Doe het maar kalmpjes aan de eerste rit.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Dat heeft ie snel gedaan! Alvast veel plezier ermee Gideon!
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag mijn 62e lange toertocht van het jaar gefietst (iets over de 8000 kilometer). Dat is een evenaring van de meeste tochten in een fietsseizoen. Dat was in 2018 toen ik op 62 tochten bleef steken.

Ik heb nog twee weekenden de kans dit te verbeteren, schat ik in op basis van fietservaringen in de afgelopen tien jaar. Maar het najaar is weinig goed te noemen en ik ben geen liefhebber van lange toertochten met regen, dus ik vraag me af of er nog wel een 63e gaat komen. Ondanks dat de weerberichten de verwachting boden dat het vandaag droog zou blijven, heb ik toch een kilometer of 30 door de miezer moeten fietsen. Dan heb je continue die klotedruppels op je bril zitten en zie je bijna niets. Dat fietst niet ontspannen, ook niet met gladheid in de bochten en kans op wegglijden door een nat wegdek. De hele maand oktober is aardig regenachtig en weinig betrouwbaar gebleken. Dat was in 2018 anders.
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Oct-2020, 06:44 PM)sjefke schreef:
(23-Oct-2020, 06:53 PM)Frutsel schreef: Ik heb helaas niet vaak tijd voordat het al te donker wordt.

mischien kun je je licht opsteken

Ja dat kan, maar ik vind het niet verantwoord om hard te fietsen in het donker (on- en slechtverlichte fietspaden), ook niet met een stevige koplamp. Daarnaast vind ik het ook wel fijn om wat te zien (behalve het verlichte stuk weg voor me)
Antwoord }
Bedankt door:
Citaat: Daarnaast vind ik het ook wel fijn om wat te zien (behalve het verlichte stuk weg voor me)

is ook een deel van het fietsplezier.
echter in deze tijd van het jaar ben je haast wel verplicht licht te voeren wanneer je naast je daytime job dagelijks een tochtje wilt doen..
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door:
Veel mensen werken thuis, of kunnen dat in ieder geval. In de middag een eindje fietsen en de verloren uren in de avond weer inlopen moet wellicht kunnen?
Antwoord }
Bedankt door:
wanneer je het zo kunt regelen is dit bijna perfekt, zit er voor mij echter niet in .
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door:
(25-Oct-2020, 12:07 AM)Frutsel schreef: Ja dat kan, maar ik vind het niet verantwoord om hard te fietsen in het donker (on- en slechtverlichte fietspaden), ook niet met een stevige koplamp. Daarnaast vind ik het ook wel fijn om wat te zien (behalve het verlichte stuk weg voor me)


Soms vind ik in het donker fietsen ook wel leuk. Als het onbewolkt is en helder is de sterrenhemel soms prachtig en in de verte zie je lichtjes van de straatlantaarns en de huizen als puntjes en dat versterkt dat beeld alleen maar.
Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
(25-Oct-2020, 12:07 AM)Frutsel schreef: Ja dat kan, maar ik vind het niet verantwoord om hard te fietsen in het donker (on- en slechtverlichte fietspaden), ook niet met een stevige koplamp. Daarnaast vind ik het ook wel fijn om wat te zien (behalve het verlichte stuk weg voor me)

Ik fiets in het donker net zo hard als in het licht.

De afgelopen week reed ik 's ochtends nog in het donker. 
De komende weken zal dat 's avonds worden, vanwege de wintertijd.
Over een maand zal ik waarschijnlijk ook 's ochtends weer in het donker fietsen en dat gaat zo een flink aantal maanden duren.
Ik wil toch gewoon op tijd op het werk zijn en daarom fiets ik gewoon hard. Nog vroeger weggaan vind ik geen optie. Ik sta al om half 6 op.

Ik heb echter wel een ongelooflijk hoeveelheid licht op mijn fiets.
De extra sterke koplamp en twee lampen bij de spiegels.
De DF heeft uiteraard gewoon een standaard achterlicht + de reflectie.
Aan de linkerzijkant van de DF heb ik een extra achterlicht.
Bovenop de 'Muts' zit nog een extra achterlicht.
Dan heb ik nog flink wat extra reflectie aangebracht. Op de wielplaten, aan de zijkant en de achterkant.

Van iedereen die mij tegemoet of achterop komt, hoor ik dat ik extreem goed zichtbaar ben en dat iemand wel blind moet zijn als hij/zij mij niet zou zien.

Eigenlijk ben ik het donker een stuk beter zichtbaar dan overdag.
Mede-weggebruikers kunnen ook niet meer zien dat ik laag ben. Dat argument vlat dus volledig weg  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Helaas word je in het donker vooral lastiggevallen door tegenliggers met te felle lampen die recht naar voren afgesteld zijn, auto's en fietsers.
Antwoord }
Bedankt door:
(25-Oct-2020, 11:49 AM)Lopopodium schreef: Helaas word je in het donker vooral lastiggevallen door tegenliggers met te felle lampen die recht naar voren afgesteld zijn, auto's en fietsers.

Als ze niet dimmen, dan gooi ik mijn grote licht er even op. Geheid dat ze direct dimmen.

Slecht afgestelde lampen is lastig. Ik heb een petje waarvan de klep juist niet rond is gebogen. 
Als ik mijn hoofd iets naar beneden buig, heb ik geen last meer van die slecht afgestelde lampen.

Hier kun je mijn reflectie en verlichting zien.

De extra achterlichten staan niet op deze foto's.

https://roeifietsen.blogspot.com/2017/12...anden.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
..het een heerlijke rit naar huis was. Lekker rustig op de fietspaden en binnenwegen, windje mee, gezellig tikkende regen op de kap, behaaglijk warm en gemoedelijk door behoudend rustiger rijden vanwege de regen en wind. Ik heb niet eens muziek aan gedaan.
Antwoord }
Bedankt door:
... ik na een week thuis vanwege Corona weer een rondje kon fietsen Smile Het hele gezin is nu aan de beurt geweest maar gelukkig allemaal met amper klachten.

[Afbeelding: wp-16040752448878921309434060408806.jpg]

... ik weet het, geen ligfiets deze keer... Ik moest een grote lap schuimrubber ophalen in Breda (voor wat nieuwe kussens voor mijn kniezitter handbike) en dat krijg ik op de ligger lastig mee...
Antwoord }
Bedankt door:
(30-Oct-2020, 06:37 PM)ErikvanD schreef: ...en dat krijg ik op de ligger lastig mee...

In de ligger wel.... het wordt dus weer tijd dat je je Mango iets gunt  Shy
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 22 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM