Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
I know... Als de kniezitter klaar is staat de Mango op het programma...
Antwoord }
Bedankt door:
...omdat ik vandaag een persoonlijk record heb gevestigd wat betreft aantal lange fietstochten dit kalenderjaar. Het vorige record was in 2018 en toen strandde ik bij 62 fietstochten van minimaal 100 kilometer per stuk. Vandaag dus nummer 63, in totaal iets meer dan 8200 kilometer in totaal, ongeveer 130 kilometer gemiddeld.

Met een mooi weekend in de komende twee weken mag ik nog hopen op iets meer. Had nooit gedacht dat ik die 62 nog zou kunnen verbeteren, maar ik mag Covid-19 dankbaar zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
Het weer was vandaag in het Noorden tot ver in de ochtend grauw en grijs. Toen ik de ligfiets pakte om naar Groningen te gaan, miezerde het zelfs iets. Eenmaal in Groningen aangekomen was het ongeveer droog. Mijn dochter uit Aachen stuurde een foto van het zonnige en stralende weer aldaar. Als het weer zo was al bij ons dan vind het helemaal een prestatie want het nodigde bepaald niet uit voor een lange fietstocht. Was het weer zoals in Aachen dan ligt een langere fietstocht wat meer voor de hand maar blijft het een hele prestatie, zeker als het je 63e rit dit jaar is van 100+ . Echt petje ef!

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Jammer voor jou. Voor mij was het voor het eerst deze maand weer eens lekker fietsweer. Een graad of vijftien / zestien, en de helft van de tijd een zonnetje. Oktober is ons als fietsers in ieder geval niet goed gezind. Ik heb wel eens jaren met een beter najaar gezien.
Antwoord }
Bedankt door:
...de Thys nu eindelijk in de schuur staat ;-) Komende week maar eens "opnieuw leren fietsen"  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
(01-Nov-2020, 01:00 AM)365cycle schreef: ...de Thys nu eindelijk in de schuur staat ;-) Komende week maar eens "opnieuw leren fietsen"  Big Grin

Welke?

Opnieuw? Al wel eerder op een Roeifiets gereden?

Met één voet inklikken en dan roeien maar. Die andere voet komt later wel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(31-Oct-2020, 10:54 PM)Roepers schreef: Het weer was vandaag in het Noorden tot ver in de ochtend grauw en grijs. Toen ik de ligfiets pakte om naar Groningen te gaan, miezerde het zelfs iets. Eenmaal in Groningen aangekomen was het ongeveer droog.

Vandaag ben ik dus blij dat het vanochtend droog was. Ik had een preekbeurt in Ulrum en ik had besloten om met de ligfiets te gaan. Maar ondanks de voorspellingen eerder deze week was het dus droog en scheen zelfs de zon af en toe. Al met al 62 kilometer. Samen met de 46 van gisteren naar Groningen (zie quote) dus 108 km dit weekend. Gisteren met de Record en vandaag met de Demon, dus ook nog prettig verdeeld. Vandaag ook nog een paar foto's gemaakt onderweg.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
(01-Nov-2020, 12:28 PM)Wim -de roetsende schreef: Welke?
Een Thys 222 CVT. Had er niet heel veel budget voor en wilde iets zo goed mogelijks hebben om ook m'n bovenlijf te onderhouden.

(01-Nov-2020, 12:28 PM)Wim -de roetsende schreef: Opnieuw? Al wel eerder op een Roeifiets gereden?
Nee, dus ik denk dat ik het wel kan  Big Grin 
Weleens geprobeerd. Was nog geen succes, was wel overtuigd van dat ik het wil.
Dat "opnieuw" was meer ivm het aanleren van een nieuwe techniek. Net zoals ik jaren geleden met een ligger begon. Was toen ook al verkocht voor ik het echt kon, haha.

(01-Nov-2020, 12:28 PM)Wim -de roetsende schreef: Met één voet inklikken en dan roeien maar. Die andere voet komt later wel.
Jup! Net nieuwe pedalen besteld (ik rijd met Keo).
Antwoord }
Bedankt door:
Nou Pipi, succes dan maar! ;-)
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Met een CVT is het wel lastiger om te schakelen.
Het roeien is hetzelfde.

Bij sommigen levert het schakelen wel echt serieus problemen op.

Ik ken CVT rijders die de Roets in een prettige versnelling zetten en verder niet meer schakelen.

Is deze met de stalen kabel?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ja, hij heeft een stalen kabel. Heb 'm gelukkig gekocht van iemand die ik best redelijk vertrouw, want heb er zelf nog totaal geen verstand van.
Ga het eerst even zo proberen, als het lukt en het bevalt nog steeds kan ik 'm nog altijd een keer ombouwen (CVT -> Revolver).
Antwoord }
Bedankt door:
(01-Nov-2020, 06:36 PM)365cycle schreef: Ja, hij heeft een stalen kabel. Heb 'm gelukkig gekocht van iemand die ik best redelijk vertrouw, want heb er zelf nog totaal geen verstand van.
Ga het eerst even zo proberen, als het lukt en het bevalt nog steeds kan ik 'm nog altijd een keer ombouwen (CVT -> Revolver).

Een te oude CVT kun je helaas niet ombouwen naar Revolver.

Op de site van Derk is wel te vinden welke wel/niet.


Pas wel op dat er geen kink in de kabel komt, dan kun je de stalen kabel namelijk weggooien.

Ik heb 1x met een cvt geroeid, maar nog nooit zo'n kabel vervangen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(01-Nov-2020, 07:06 PM)Wim -de roetsende schreef: Een te oude CVT kun je helaas niet ombouwen naar Revolver.

Op de site van Derk is wel te vinden welke wel/niet.
Heb aardig wat zitten lezen maar niets gevonden over de onmogelijkheid van de ombouw. Kijk vast op de verkeerde plek.
Het schakelen ziet er op papier echter niet heel complex uit. We gaan het meemaken ;-) Zit momenteel nog even op een extra setje Keo-pedalen te wachten, want heb de QV eigenlijk ook wel dagelijks nodig (zeker als het regent) en ben op de een of andere manier te lui om ze voorlopig even van de Challenge af te sleutelen.
Als ik vanavond tijd heb wel meteen even een steuntje brouwen om de actioncam op te hangen - een rit niet gefilmd is een rit niet gereden  Tongue .

(01-Nov-2020, 07:06 PM)Wim -de roetsende schreef:
Pas wel op dat er geen kink in de kabel komt, dan kun je de stalen kabel namelijk weggooien.

Ik heb 1x met een cvt geroeid, maar nog nooit zo'n kabel vervangen.
Onder welke omstandigheden kan dat gebeuren?
Antwoord }
Bedankt door:
Als je een cvt hebt met zo'n derailleur om te schakelen op de aluminium snek dan kan het niet.

Bij die achtervork past dan geen snek die je voor een Revolver nodig hebt.


Als je die stalen kabel verkeerd om beweegt, tegen de draad in dus, dan kan de kabel knikken en op die plek heb je dan een zwakke plek.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Een door mij veel gebruikt stuk parallelweg vorige week voorzien is van super glad nieuw aspfalt Cool 
https://www.google.nl/maps/place/Klaphek...8894?hl=nl
Antwoord }
Bedankt door:
(05-Nov-2020, 02:48 PM)Hoekie schreef: Een door mij veel gebruikt stuk parallelweg vorige week voorzien is van super glad nieuw aspfalt Cool 
https://www.google.nl/maps/place/Klaphek...8894?hl=nl
Ik klikte op "Bedankt", maar "Like" is eigenlijk meer van toepassing. Lekker altijd!  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
(02-Nov-2020, 08:09 PM)Wim -de roetsende schreef: Als je een cvt hebt met zo'n derailleur om te schakelen op de aluminium snek dan kan het niet.
Ik heb een te oude CVT... maar hij schakelt prima :-) 
Vandaag een stukje gereden en na een kilometertje ofzo had ik twee voeten ingeklikt. Maakt best vaart, kruissnelheid van 32 km/h is wel te doen, in principe heb ik bij dat tempo nog genoeg over. Weet alleen niet of ik de eindoverbrenging niet liever wat langer zou hebben of dat ik gewoon explosiever moet trekken. Ben nog altijd bang dat ik dingen sloop.
Antwoord }
Bedankt door:
Beginners roeien bijna altijd te zwaar.

Ik heb beginners meegemaakt die beweerden dat de roeifiets niet zwaar genoeg kon schakelen. Ze reden dan 25/30km/u. In het zwaarste verzet kan ik met 70km/u nog steeds roeien.


Wat bedoel je met: "Weet alleen niet of ik de eindoverbrenging niet liever wat langer zou hebben of dat ik gewoon explosiever moet trekken."

Vooral dat 'langer' begrijp ik niet.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Ik ben toch ook wel benieuwd hoe een roeifiets rijdt, genoeg uren op de roeitrainer doorgebracht om die beweging onder controle te hebben. Wie weet, ooit, als uitbreiding van de collectie....
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
Hmm, ben benieuwd! Op zich ben ik wel een beginner op de roeifiets, maar niet op de roeiboot. Had echter gedacht dat het meer vergelijkbaar zou zijn, voel zelfs dat de spierbelasting hier en daar wel anders is (vermoed door het anders balanceren). Lijkt nog een beetje op een Volans bootje, met de sliding rig :-)
Antwoord }
Bedankt door:
(06-Nov-2020, 07:33 PM)voodoo schreef: Ik ben toch ook wel benieuwd hoe een roeifiets rijdt, genoeg uren op de roeitrainer doorgebracht om die beweging onder controle te hebben. Wie weet, ooit, als uitbreiding van de collectie....

Op een roeitrainer lijkt de beweging meer op echt roeien. Als je een slag maakt dan doe je dat eerst met de benen, dan de rug en als laatste de armen.

Op de Roeifiets maak je de slag tegelijk met de benen, rug en armen.

Bij de terugslag moet je het aandrijfkoord wel op spanning houden. Dat blijkt vooral lastig te zijn.
Ik zie bij beginners het touwtje vaak telkens 'klappen'. Moet gewoon mooi strak blijven tijdens de heen- en terugslag.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(06-Nov-2020, 07:49 PM)Wim -de roetsende schreef: Bij de terugslag moet je het aandrijfkoord wel op spanning houden. Dat blijkt vooral lastig te zijn.
Ik zie bij beginners het touwtje vaak telkens 'klappen'. Moet gewoon mooi strak blijven tijdens de heen- en terugslag.
Klopt, en dat is echt niet comfortabel  Big Grin Snel afgeleerd. Gewoon je armen laten hangen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij, omdat ik zojuist weer 35km pijnvrij heb kunnen roeien.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
En ik ben nog blijer omdat Biden heeft gewonnen  Smile Smile
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(07-Nov-2020, 07:47 PM)Wim -de roetsende schreef: En ik ben nog blijer omdat Biden heeft gewonnen  Smile Smile
Beter dan Trump, maar ik had Bernie daar liever gehad  Wink
Antwoord }
Bedankt door:
Kanye West voor 2024!
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 19 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM