Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
waar is “kantoor”? Kan ik je tegenkomen ergens in Rotterdam?
Antwoord }
Bedankt door:
Goed bezig Gideon, de volgende keer als ik er kom (laatste keer is al veel te lang geleden aug 2019), ga ik het ook proberen...
Desnoods maar een paar keer oefenen :-)
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: gideon
(03-Mar-2021, 11:35 AM)gideon schreef: waar is “kantoor”? Kan ik je tegenkomen ergens in Rotterdam?
Dat laatste zeker, maar ik DM je even :-)
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij omdat het niet alleen gelukt is om het 12,5" buitenbandje van mijn fiets aanhangertje te halen maar dat het zelfs makkelijk ging om het terug te plaatsen.

Wij, als familie, hebben het aanhangertje gekocht op een koninginnendag, waarschijnlijk voor 10 gulden. Met een bandje dat een klein beetje lucht verloor, eens in de maand even op pompen of zo. Seker twintig jaar terug, misschien dertig jaar.
Toen het niet meer gebruikt werd door mijn ouders en ik ondertussen een schuur met ruimte had is het naar mij gekomen, nog steeds met het zelfde bandje. 

Nu, jaren later, hield het de lucht nog maar voor minuten, te kort voor de wandeling van 5 minuten (het is een beter hand karretje dan fietskarretje) dus tijd voor een nieuw bandje.

Het bandje zat niet vast geplakt aan de velg, wat mij verbaasde en liet zich goed lichten met gewone metalen bandenlichters.
Ik was bang dat het kleine bandje, met de grote flens die het op z'n plaats houdt, omleggen moeilijk zou maken maar het lag er bij de eerste serieuse poging omheen. 


En ik was al blij omdat ik op de flevo bike naar en van mijn ouders gefiets was, maar een paar minuten, even buitenlucht deed wonderen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Cygnus
Vandaag ben ik blij met een lichte spierpijn n.a.v. gisteren: Even naar Dronten geweest om naar de wielen van m'n Milan te laten kijken.
Er zit nu een nieuw wiel onder en een andere koplamp in. En dus een lekker eind getrapt. De Milan weerde zich kranig met windkracht 6 a 7 en zelfs een klein stukje 8 (al zijn mijn forse gewicht ook geholpen hebben). Op deze rit kan ik wel weer een paar dagen teren Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Mar-2021, 10:34 PM)365cycle schreef: Vandaag ben ik blij met een lichte spierpijn n.a.v. gisteren: Even naar Dronten geweest om naar de wielen van m'n Milan te laten kijken.
Er zit nu een nieuw wiel onder en een andere koplamp in. En dus een lekker eind getrapt. De Milan weerde zich kranig met windkracht 6 a 7 en zelfs een klein stukje 8 (al zijn mijn forse gewicht ook geholpen hebben). Op deze rit kan ik wel weer een paar dagen teren Big Grin

Bij velomobiel.nl of bij InterCityBike?

Officieel is ICB een verkooppunt van de Milan. Net zoals Sinner/Drymer.


Velomobiel.nl mag dan weer de Alpha7 verkopen. 
Echt veel hebben ze er nog niet verkocht. Eentje volgens mij  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(14-Mar-2021, 10:53 PM)Wim -de roetsende schreef: Echt veel hebben ze er nog niet verkocht. Eentje volgens mij  Big Grin

Niet veel inderdaad, maar het zijn er inmiddels 3
Velomobiel.nl - Orderboek
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
(14-Mar-2021, 10:53 PM)Wim -de roetsende schreef: Bij velomobiel.nl of bij InterCityBike?

Officieel is ICB een verkooppunt van de Milan. Net zoals Sinner/Drymer.
ICB. Zij staan ook in goed contact met de dealer waar mijn Milan vandaan kwam, omdat die ook weer DF's verkoopt.

ICB heeft volgens mij ook nog niet heel veel Milans verkocht, maar sowieso 3 of 4. 

De Milan was wel echt een heerlijke fiets. Met wind in de flank wilde hij héél hard, ik heb de snelheid niet al te ver op laten lopen ivm veiligheid (max. 55-60, meestal 45-50).
Op de terugweg moest ik er flink voor trappen (met de wind recht op de neus), maar m'n gemiddelde snelheid zakte niet eens heel ver, vermoedelijk 32~33 gemiddeld gereden met windkracht 6 tegen  Cool
Antwoord }
Bedankt door:
Jahaa, je kunt hard fietsen
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Mar-2021, 11:35 AM)Jurrien schreef: Jahaa, je kunt hard fietsen
Mwah... de Milan en ik gaan hard. En daar word ik blij van. Daar is dit topic voor, toch?  Wink
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Mar-2021, 01:57 PM)365cycle schreef:
(16-Mar-2021, 11:35 AM)Jurrien schreef: Jahaa, je kunt hard fietsen
Mwah... de Milan en ik gaan hard. En daar word ik blij van. Daar is dit topic voor, toch?  Wink

Blijkbaar wordt Jurrien daar ook blij van Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
...ik vandaag weer lekker naar m'n klant in het mooie Brabant ben gefietst.
Eén keer in de week moet ik daar zijn en ontmoet ik dus andere projectleden (op veilige afstand en met voldoende ventiltie), anders is de kans groter dat het project uit de bocht vliegt. In deze Corona-tijden een dag om naar uit te kijken!

De hele terugrit miezerde het, soms wat harder, soms wat minder. Ik had geen racekap meegenomen, maar eigenlij kvind ik die miezer zelfs wel fijn. Druppels strelen m'n gezicht, de fietspaden zijn zo goed als leeg, automobilisten lijken ook wat liever op zo'n dag, en als klap op de vuurpijl kwamen net de auto's van de pont toen ik aan kwam rijden. Nog nooit zo'n snelle overtocht gehad Big Grin

Nu dus moe maar voldaan - welterusten!
Antwoord }
Bedankt door:
... we vandaag weer kunnen stemmen (op een partij die het fietsen een warm hart toe draagt).
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Cygnus
... heb mogen genieten van de luxe van een velomobiel. Ik moest naar de stad, koud, regenachtig.
Vanuit de garage, deur open met de afstandsbediening, rij ik naar de stad. Ik kan direct voor de winkel parkeren.
Terug, kijkende naar de bedrukte gezichten van voetgangers, fietsers en scooterrijders, kom ik thuis aan. Ik doe de garagedeur weer open met de afstandsbediening en rij zo droog en behaaglijk de garage binnen. Zoveel luxe lukt zelfs niet met een auto.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(17-Mar-2021, 01:20 PM)Hoekie schreef: ... heb mogen genieten van de luxe van een velomobiel. Ik moest naar de stad, koud, regenachtig.
Vanuit de garage, deur open met de afstandsbediening, rij ik naar de stad. Ik kan direct voor de winkel parkeren.
Terug, kijkende naar de bedrukte gezichten van voetgangers, fietsers en scooterrijders, kom ik thuis aan. Ik doe de garagedeur weer open met de afstandsbediening en rij zo droog en behaaglijk de garage binnen. Zoveel luxe lukt zelfs niet met een auto.
Ja, lekker is dat he?! Vroeger ging ik ook altijd "even snel met de auto". Tegenwoordig blijkt dat de fiets vaak veel sneller is, haha.

Vandaag trouwens blij omdat ik een voor mijn doen enorm lage rusthartslag had vanochtend. Dit heb ik normaal gesproken na 2 dagen herstel. Ook gewoon nul spierpijn.
Nu heb ik gisteren niet alles gegeven ofzo, maar ook niet heel lafjes gereden. Is m'n lijf nu gewend aan dik 80 km woon-werkafstand (en dat dan dus 2x op een dag)?  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij, omdat ik voor het eerst met de Fujin even bij mijn moeder op bezoek ben geweest.

2x20km en het ging heerlijk. 

Ook tegen de wind in merk je dat het met een lichtere fiets gemakkelijker gaat.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Wim,

Ik neem aan dat je jouw Fujin vergelijkt met de Hurricane. Dus de lichtere fiets is niet doorslaggevend geweest. Wielbasis, meer en lager liggend tussen de wielen, de gunstiger zithoek en kleiner frontaal oppervlak, plus de rustige kettingloop met groter achterwiel maken het verschil.
De Fujin is een fantastische ligfiets. Gefeliciteerd.
Antwoord }
Bedankt door:
(19-Mar-2021, 09:41 PM)PietV* schreef: Wim,

Ik neem aan dat je jouw Fujin vergelijkt met de Hurricane. Dus de lichtere fiets is niet doorslaggevend geweest. Wielbasis, meer en lager liggend tussen de wielen, de gunstiger zithoek en kleiner frontaal oppervlak, plus de rustige kettingloop met groter achterwiel maken het verschil.
De Fujin is een fantastische ligfiets. Gefeliciteerd.

Nee hoor, ik vergelijk de Fujin met de Taifun.

Zithoogte is gelijk, lighoek is hetzelfde, frontaal oppervlak is hetzelfde en de kettingloop is hetzelfde.

Alleen de wielbasis is iets (10cm) groter, want het achterwiel is een 559 t.o.v. de 406 van de Taifun.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Blij omdat ik vandaag weer zo gefietst heb (en het nodig was):  Cool
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben vandaag blij dat ik niet naar het weerbericht heb gekeken. Ik heb nu vandaag 47 km gefietst en op de terugweg begon het te miezeren. Het was eigenlijk niet eens hinderlijk. Thuisgekomen ontdekte ik dat het was voorspeld en als ik dat geweten zou hebben dan ik een kortere fietstocht gepland vandaag. Maar mooi dus niet

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
ik weer eens met de M5 naar mijn werk ben gegaan, wat rijdt die super lekker. En snel (45km/u door de Maastunnel ?)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Ook omhoog als je het water effectief gezien al voorbij bent?
Antwoord }
Bedankt door:
Halverwege oo topsnelheid en het laatste stukje uit laten rijden en rustig de roltrap op.
Dan de Heinenoordtunnel, nog leuker, daar haal je met gemak 60
Antwoord }
Bedankt door:
... ik vandaag eindelijk heb gewandeld met mijn "nieuwe" collega! Daar werk ik al sinds oktober intensief mee samen maar we hadden elkaar nog nooit in het echt gezien...

Deze wandeling stond al sinds december op de planning maar door wederzijdse quarantaines, verkouden kinderen etc. kwam het steeds niet van. Maar vandaag dus wél! Het wat leuk haar eens in levende lijve te zien en te spreken. En dan ook nog een prachtige wandeling gemaakt langs de Leemputten bij Dorst. Erg leuk!!

En uiteraard ben ik heen en terug gefietst, een lekker rondje van 65 km op de Performer. Heb genoten van zowel de wandeling als de rit!!
Antwoord }
Bedankt door:
Ha de leemputten. Daar was in mijn jeugd het natuurbad Surea.
Heel vaak daar gewandeld, gefietst en ook geschaatst.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
In mijn jeugd ook Wink Mijn ouders hebben daar nog hun 25 jarig huwelijk gevierd.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 24 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM