Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(16-Apr-2021, 05:15 PM)voodoo schreef: Een racekap voor een Strada heb ik nog wel liggen.

Quanta costa?
Past ook op de quest toch?
Antwoord }
Bedankt door:
Geen idee of dat past.
En prijs heb ik nog niet echt over nagedacht.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag de teller van de Strada over de 10.000km zien gaan. :-)
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Apr-2021, 04:12 PM)voodoo schreef: Vandaag de teller van de Strada over de 10.000km zien gaan. :-)

Kijk dat is een mooi begin. 
Welk nummer strada heb jij? 
Houd je de stand ook bij in de rijderslijst op velomobiel.nl?
Antwoord }
Bedankt door:
Nummer 229 mag ik de mijne noemen.
En de stand in de rijderslijst ga ik bijwerken, wel weer even de inloggegevens terugvinden....
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
omdat ik gisteren mijn eerste lange tocht heb gemaakt met de M5 midracer, via Bram Moens, en daarna de deltawerken (Vrouwenpolder, Rennesse, Ouddorp en Hellevoetsluis) weer naar huis (220km)
Antwoord }
Bedankt door:
Poeh..dat is een flinke afstand.! Tof hoor.!
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij omdat de uitgeklede banaan op Marktplaats een goede ontvangst heeft gekregen.
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...ousPage=lr

Als het goed is gaat ie morgen naar z'n nieuwe huis.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Apr-2021, 07:41 PM)Willeke_IGKT schreef: Vandaag ben ik blij omdat de uitgeklede banaan op Marktplaats een goede ontvangst heeft gekregen.
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...ousPage=lr

Als het goed is gaat ie morgen naar z'n nieuwe huis.

Bij jou?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Nee, bij mij vandaan.
Ik heb hem ongeveer negen jaar geleden gekocht, zo'n 5 jaar op gereden en toen vervangen door de Flevo's.

Daarna heeft hij alleen maar in de schuur gestaan.
Mijn broer heeft hem op Marktplaats gezet, ik ben geen handelaar.

Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er plezier aan gaat hebben.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Duidelijk.

Maar toch ook op zoek naar een nieuwe/andere vm.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben een beetje verliefd op een VM, of misschien het idee van een VM.
De Flevo's heb ik nu bijna 5 jaar en sinds ik er het geld voor heb, heb ik ongeveer elke 5 jaar een nieuwe fiets (of fietsen) gekocht.

De VM is lang niet zeker.
Eerst proef rijden en dan er een vinden die ik mij veroorloven kan.
(Of het idee van eerder stoppen met werken opgeven.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
... (nou, vandaag... eigenlijk het hele afgelopen weekend) ik mijn gereviseerde Furai heb opgehaald en heb testgereden. Ik heb er een Rohloff naaf in laten zetten en ben er heel blij mee. De fiets rijdt en schakelt heel soepel, schakelen in stilstand is een zegen en het vermeende koffiemolengeluid, dat ik onder andere hier op het forum ben tegengekomen, is afwezig. Volgens mij maakte mijn derailleur meer geluid.

[Afbeelding: Rohloff.jpg]
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door:
Ben je van derailleur overgestapt naar naafversnelling dan? Of heb je het over een andere fiets?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(26-Apr-2021, 10:10 AM)Fietsbennie schreef: Ben je van derailleur overgestapt naar naafversnelling dan? Of heb je het over een andere fiets?

De derailleur is vervangen door de Rohloff. De cassette en derailleurwieltjes waren behoorlijk versleten en de ketting en achterwiel waren ook aan vervanging toe.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door:
...ik met mijn Rider naar de coronateststraat gereden ben.

(Nee, een coronatest moeten halen is natuurlijk niet leuk.)

Maar voor het eerst dit jaar op mijn Rider scheuren wel. Elk jaar denk ik: de Rider moest maar eens weg. Hij is te zwaar, de achterrem zit steeds vast, de zitpositie is niet perfect, neemt toch wel veel plek in beslag in de garage...

...en elke eerste fietstocht van het jaar zit ik weer met een grote grijns. De Rider gaat niet weg. Scheurend de bocht om, zigzaggend over het fietspad, en toch dat gevoel van snelheid. Ik heb genoten.

[Afbeelding: IMG-20210430-150233169.jpg]
Quest 247 - Rainbow Lyric - Varna II Tour handbike
Antwoord }
Bedankt door:
(26-Apr-2021, 09:05 AM)Atrike schreef: ... (nou, vandaag... eigenlijk het hele afgelopen weekend) ik mijn gereviseerde Furai heb opgehaald en heb testgereden. Ik heb er een Rohloff naaf in laten zetten en ben er heel blij mee. De fiets rijdt en schakelt heel soepel, schakelen in stilstand is een zegen en het vermeende koffiemolengeluid, dat ik onder andere hier op het forum ben tegengekomen, is afwezig. Volgens mij maakte mijn derailleur meer geluid.

Ik heb wel eens nagedacht over een Rohloff. Probleem 1 was dat die naaf even duur was als mijn Sinner Demon nieuw. Probleem 2 dat ik mijn achtervork niet stijf genoeg acht. Op de Record heb ik 2 Shimano Nexus naven versleten. Mogelijk doordat de vork net iets te veel tordeert.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
... ik een afspraak heb kunnen maken voor mijn vaccinaties!
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door:
(18-May-2021, 01:24 PM)Atrike schreef: ... ik een afspraak heb kunnen maken voor mijn vaccinaties!

Ik ben net thuis van een ritje langs de prik locatie, omdat ik morgen tijdens het werk de prik mag halen. (En over ruim een maand de tweede.) Ik wil morgen natuurlijk niet te laat komen. 
Op de ligfiets natuurlijk, vandaag en morgen de Flevo trike.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
..omdat ik weer een mailtje van Gerard uit Texel heb gehad: 1750 euro is een mooie prijs voor een gedateerde Thys 209.

Ik ga haast overwegen mn advertentie aan te passen. Gewoon, omdat het kan en even kijken hoeveel reacties erop binnenkomen Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
...omdat ik vandaag na 14 maanden weer mijn eerste échte woon-werk ritje had!

[Afbeelding: wp-16214061366537136293110409512779.jpg?w=768&h=432]
Mijn Kett in de zo kenmerkende pose in de stalling van mijn werk Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Zijn die gele fietsen leenfietsen Erik? Mooi dat je binnen kunt zetten. Op mijn werk is vorig jaar er een grotere fietsoverkapping bij gekomen in verband met groei van het personeel.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Ja, dat zijn leners inderdaad. En volgens mij hebben we ook nog een paar leen e-bikes. Op mijn vorige werk hadden we ook leen speed pedelecs, leen scooters (elektrisch) en zelf een leen elektrische auto...
Gelukkig is er altijd wel genoeg plek in de stalling. Voor mijn mango heb ik een speciaal overdekte plaats in het voorportaal Smile
Antwoord }
Bedankt door:
--- omdat ik vandaag weer mijn Sinner Demon op kon halen bij Jan waar hij een jaarlijkse grote beurt heeft gekregen. Van alles vervangen en hij gaat weer als een speer. Alsof hij nieuw is.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Ik vandaag mijn vaccinatie heb gehaald, en dat op de fiets (24km enkele reis) heb kunnen doen (tijdens werktijd nog wel Big Grin )

Met een gemiddelde snelheid van 25 km/h ook helemaal niet verkeerd. Dwars door Rotterdam is slecht voor je gemiddelde snelheid...
Antwoord }
Bedankt door:
Van de meeste steden vind ik Rotterdam nog wel aardig doorfietsen. Hoewel het ook wel zal uitmaken vanuit welke kant je komt infietsen en waar je in of buiten de stad heen wil. Den Haag vind ik nog wat makkelijker, maar daar ken ik ook goed de weg om de ideale route te kunnen fietsen zonder enorme stadse oponthoud.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 26 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM