Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
ik naar mijn werk ben gefietst.

(Hoewel ik dat misschien ook onder het kopje 'vandaag ben ik niet blij...' had kunnen posten)
Voor het eerst in anderhalf jaar naar het werk, en ik had geen zin om met het OV te gaan, aangezien daar genoeg mensen in zitten die denken dat mondkapjes niet hoeven etc.

De route was wel mooi, en het weer werkte ook uitstekend mee. Helaas waren er geen e-bikes om aan te haken de eerste 40 kilometer. (En al helemaal geen ligfietsers gezien)

Maar goed, het was ruim twee keer zo ver als wat ik normaal gesproken fiets, dus het was wel even afzien, zeker het laatste stuk door Amstelveen/Amsterdam, met alle bruggetjes en stoplichten. Dat stoppen/starten voel je wel in je benen na 50 kilometer.

Het feit dat ik 58,5km heb gereden met een gemiddelde snelheid van 24km/h stemt me dan wel tevreden, en ik overweeg of ik dit niet vaker kan gaan doen. (Het wordt toch maximaal 2x per week naar het werk, de rest is thuiswerken).

Als ik dit structureel wil gaan doen, dan is een velomobiel wel een nuttige optie denk ik, maar daar ga ik jullie nog wel een keer over uithoren (wat & hoe duur etc.)

Overigens wordt ik vanavond opgehaald, dus hoef ik niet in het donker terug te fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik op de terugweg naar huis vandaag besloot eens goed m'n best te doen om te kijken hoe snel de Furai me thuis zou krijgen. Dat bleek een gemiddelde snelheid van 30,3 km/u op te leveren over 32 km. Kruissnelheid in de polder 33/34. Dat presteerde ik in m'n leven nooit eerder zonder elektrische ondersteuning :-)

Via deze weg nogmaals dank voor de mensen die me adviseerden in mijn voorsteldraadje om de gemoedelijke fietsen links te laten liggen en naar snellere modellen te kijken. Ik blijk dat toch wel erg mooi te vinden :-D
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , ThijsR , Jeroen S , Cygnus
(28-Sep-2021, 11:24 AM)Frutsel schreef: Het feit dat ik 58,5km heb gereden met een gemiddelde snelheid van 24km/h stemt me dan wel tevreden, en ik overweeg of ik dit niet vaker kan gaan doen. (Het wordt toch maximaal 2x per week naar het werk, de rest is thuiswerken).

Als ik dit structureel wil gaan doen, dan is een velomobiel wel een nuttige optie denk ik, maar daar ga ik jullie nog wel een keer over uithoren (wat & hoe duur etc.)

Overigens wordt ik vanavond opgehaald, dus hoef ik niet in het donker terug te fietsen.
Op die afstand is een velomobiel zéker de moeite. Geen last meer van weersomstandigheden en ik rijd consequent boven de 30 gemiddeld naar m'n werk (was ooit 83 km, nu 51), zelfs met fikse tegenwind gaat het gewoon lekker vlot. Ik heb de keus uit een paar leuke open liggers maar de velomobiel blijft toch de dagelijkse "auto"  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
(29-Sep-2021, 12:22 AM)365cycle schreef:
(28-Sep-2021, 11:24 AM)Frutsel schreef: Het feit dat ik 58,5km heb gereden met een gemiddelde snelheid van 24km/h stemt me dan wel tevreden, en ik overweeg of ik dit niet vaker kan gaan doen. (Het wordt toch maximaal 2x per week naar het werk, de rest is thuiswerken).

Als ik dit structureel wil gaan doen, dan is een velomobiel wel een nuttige optie denk ik, maar daar ga ik jullie nog wel een keer over uithoren (wat & hoe duur etc.)

Overigens wordt ik vanavond opgehaald, dus hoef ik niet in het donker terug te fietsen.
Op die afstand is een velomobiel zéker de moeite. Geen last meer van weersomstandigheden en ik rijd consequent boven de 30 gemiddeld naar m'n werk (was ooit 83 km, nu 51), zelfs met fikse tegenwind gaat het gewoon lekker vlot. Ik heb de keus uit een paar leuke open liggers maar de velomobiel blijft toch de dagelijkse "auto"  Smile

Het droog zitten is wel een pluspunt nu we de winter tegemoet gaan. De kosten van een velomobiel is wel een dingetje, maar met een beetje mazzel kan ik mijn baas wel porren voor een bijdrage.

Ik ben wel blij dat ik opgehaald werd overigens, want ook nog een keer zo'n stuk terug rijden had ik niet getrokken.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij dat ik thuis werk Tongue wat een ***weer buiten!
Antwoord }
Bedankt door:
(29-Sep-2021, 09:41 AM)ThijsR schreef: Vandaag ben ik blij dat ik thuis werk Tongue wat een ***weer buiten!

Heen en terug met de DF. Heerlijk. 2x 15km in 30/32min.

Beetje druppels gehad, dat was alles.

Thuis en in de auto lijkt het altijd harder te regenen dan in de vm.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Terwijl ik mijn regenpak aantrok piepte net de zon tussen de wolken door. Het meeste valt immers langs heen. Zo erg is regen niet.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(29-Sep-2021, 01:22 AM)Frutsel schreef: Het droog zitten is wel een pluspunt nu we de winter tegemoet gaan. 
Als je van hard fietsen houdt, is droog zitten een illusie. Er is gelukkig een douche op mijn werk (scheelt thuis weer water Big Grin ).

(29-Sep-2021, 01:22 AM)Frutsel schreef: De kosten van een velomobiel is wel een dingetje, maar met een beetje mazzel kan ik mijn baas wel porren voor een bijdrage.
Een velomobiel trekt AANDACHT. Praat ook eens met de marketingafdeling, met een beetje mazzel rijd je gratis in een reclame-object. Milieubewust is hip!

(29-Sep-2021, 01:22 AM)Frutsel schreef: Ik ben wel blij dat ik opgehaald werd overigens, want ook nog een keer zo'n stuk terug rijden had ik niet getrokken.
Het went, en met mijn leeftijd (nog geen 40) ook vrij snel. Ik heb er net ruim 50 km op zitten en voel het nu eigenlijk niet eens echt in m'n benen. De eerste rit na m'n vakantie strompelde ik de trap op  Rolleyes
Antwoord }
Bedankt door:
(30-Sep-2021, 10:47 AM)365cycle schreef:
(29-Sep-2021, 01:22 AM)Frutsel schreef: Het droog zitten is wel een pluspunt nu we de winter tegemoet gaan. 
Als je van hard fietsen houdt, is droog zitten een illusie. Er is gelukkig een douche op mijn werk (scheelt thuis weer water Big Grin ).

Mja, dat harde fietsen gaat eigenlijk vanzelf. Ik doe regelmatig een rondje met een maximumsnelheid om mezelf wat discipline aan te leren Smile
Maar we hebben wel een douche op het werk, dus dat scheelt (moet ik alleen een badmuts scoren, anders zit ik de halve dag met nat haar... Dat is dan weer het nadeel van lang haar.

(30-Sep-2021, 10:47 AM)365cycle schreef:
(29-Sep-2021, 01:22 AM)Frutsel schreef: De kosten van een velomobiel is wel een dingetje, maar met een beetje mazzel kan ik mijn baas wel porren voor een bijdrage.
Een velomobiel trekt AANDACHT. Praat ook eens met de marketingafdeling, met een beetje mazzel rijd je gratis in een reclame-object. Milieubewust is hip!

Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Zeker het stuk in Amstelveen/Amsterdam trekt bekijks, Het stuk tussen van Boskoop tot Amstelveen was erg rustig

(30-Sep-2021, 10:47 AM)365cycle schreef:
(29-Sep-2021, 01:22 AM)Frutsel schreef: Ik ben wel blij dat ik opgehaald werd overigens, want ook nog een keer zo'n stuk terug rijden had ik niet getrokken.
Het went, en met mijn leeftijd (nog geen 40) ook vrij snel. Ik heb er net ruim 50 km op zitten en voel het nu eigenlijk niet eens echt in m'n benen. De eerste rit na m'n vakantie strompelde ik de trap op  Rolleyes

Ik heb iets meer op de teller staan (iets boven de 50), maar ik weet uit ervaring dat het snel went inderdaad. Maar eens zien hoe ik het op kan bouwen tussen werk en regen door Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Volgens mij gaan wij elkaar vaak tegen komen Big Grin

Heb je Strava? Ik wil even op je route spieken Smile
Antwoord }
Bedankt door:
(29-Sep-2021, 06:30 PM)Wim -de roetsende schreef: Thuis en in de auto lijkt het altijd harder te regenen dan in de vm.

Yep. Vooral in de auto.

Ik vind het zelfs gezellig als het regent (op de lange kap). Ik ga vanzelf langzamer rijden. Ook wel zo veilig.
Antwoord }
Bedankt door:
(01-Oct-2021, 04:15 PM)Hoekie schreef: Ik vind het zelfs gezellig als het regent (op de lange kap). Ik ga vanzelf langzamer rijden. Ook wel zo veilig.
Ik ben nog steeds te bang dat m'n banden lek gaan  Shy Nog steeds niet de ideale band gevonden, al moet ik zeggen dat de combinatie Michelin achter en Maxxis voor tot op heden vrij goed heel blijft (*klopt af*).
Antwoord }
Bedankt door:
Ik dit weekend mijn DF XL op ga halen, en me dus officieel aan kan sluiten bij de groep velomobielrijders.

Op en neer tussen Rotterdam en Amsterdam blijkt te doen op een ligfiets, en dat moet dan met een velomobiel helemaal goed te doen zijn (en comfortabeler ook in de winter  Big Grin )
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(08-Oct-2021, 02:31 PM)Frutsel schreef: Ik dit weekend mijn DF XL op ga halen, en me dus officieel aan kan sluiten bij de groep velomobielrijders.
Welkom! We toeren het eerste stuk wel een keer samen  Big Grin 

(08-Oct-2021, 02:31 PM)Frutsel schreef: Op en neer tussen Rotterdam en Amsterdam blijkt te doen op een ligfiets, en dat moet dan met een velomobiel helemaal goed te doen zijn (en comfortabeler ook in de winter  Big Grin )
Dat gaat idd top! Ik rijd iets minder kilometers (50-54 enkele reis, afhankelijk van de gekozen route), maar vandaag al wel halverwege de 4e dag deze week. Als ik maandagochtend niet meereken zaten alle ritten binnen een paar minuten reistijd van elkaar. Maandagochtend telt dan weer niet mee omdat ik me toen flink kwaad gemaakt had en zo'n 6 minuten sneller was Smile
Antwoord }
Bedankt door:
(08-Oct-2021, 02:31 PM)Frutsel schreef: Ik dit weekend mijn DF XL op ga halen, en me dus officieel aan kan sluiten bij de groep velomobielrijders.

Op en neer tussen Rotterdam en Amsterdam blijkt te doen op een ligfiets, en dat moet dan met een velomobiel helemaal goed te doen zijn (en comfortabeler ook in de winter  Big Grin )

Welke heb je gekocht?

Wel ruimte voor dus?

Gefeliciteerd met je aankoop.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(08-Oct-2021, 02:42 PM)Wim -de roetsende schreef:
(08-Oct-2021, 02:31 PM)Frutsel schreef: Ik dit weekend mijn DF XL op ga halen, en me dus officieel aan kan sluiten bij de groep velomobielrijders.

Op en neer tussen Rotterdam en Amsterdam blijkt te doen op een ligfiets, en dat moet dan met een velomobiel helemaal goed te doen zijn (en comfortabeler ook in de winter  Big Grin )

Welke heb je gekocht?

Wel ruimte voor dus?

Gefeliciteerd met je aankoop.

Die oranje met blauwe wielkappen die Peter te koop had staan. Qua ruimte betekent het wel schuiven met (en verkopen van) een paar open liggers, maar dat komt wel goed Smile
Niet met het openbaar vervoer hoeven is me dat wel waard.

(08-Oct-2021, 02:41 PM)365cycle schreef:
(08-Oct-2021, 02:31 PM)Frutsel schreef: Ik dit weekend mijn DF XL op ga halen, en me dus officieel aan kan sluiten bij de groep velomobielrijders.
Welkom! We toeren het eerste stuk wel een keer samen  Big Grin

Dat haalt je gemiddelde voorlopig wel behoorlijk naar beneden hoor!
Antwoord }
Bedankt door:
(08-Oct-2021, 02:31 PM)Frutsel schreef: Ik dit weekend mijn DF XL op ga halen, en me dus officieel aan kan sluiten bij de groep velomobielrijders.

Wat tof! Gefeliciteerd!

Ik heb ook al verlekkerd naar die advertentie gekeken :-D Mooi ding!
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door:
blijkt dat ik nog steeds kan rijden op mijn trike, ondanks de rugproblemen die ik in januari heb opgelopen. Rechtopfietsen gaat niet meer. Vandaag 32 km gefietst.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Heb er nu 4 weken fruit plukken opzitten. Bukken, draaien, rekken en strekken. Voel me zeker 5 jaar jonger geworden met een soepele rug. Het fietsen gaat nu veel gemakkelijker en het winterzwemmen gaat beginnen. Buitenwater is nu 14 graden. Heerlijk.
Antwoord }
Bedankt door:
(08-Oct-2021, 10:37 PM)PietV* schreef: Heb er nu 4 weken fruit plukken opzitten. Bukken, draaien, rekken en strekken. Voel me zeker 5 jaar jonger geworden met een soepele rug.

Ik hoop niet dat je dat bukken en draaien tegelijkertijd doet. Want als iets funest is voor de rug is het beide tegelijk uitvoeren, zeker als je een gewicht erbij tilt. Nooit bukken en tegelijk draaien! Bukken is sowieso iets dat ik zo min als mogelijk doe. Dat zie ik niet als beweging en 'soepel houden', maar als onnodige (over)belasting van mijn draaiende onderdelen.

(08-Oct-2021, 08:02 PM)Bart Verbeek schreef: blijkt dat ik nog steeds kan rijden op mijn trike, ondanks de rugproblemen die ik in januari heb opgelopen. Rechtopfietsen gaat niet meer. Vandaag 32 km gefietst.

Overigens is mijn ervaring dat fietsen op een conventionele fiets redelijk zalvend kan werken, in ieder geval uit de tijd dat ik een half jaar last had van spit (ik had toen nog geen ligfiets). Ligfietsen met een zere rug vond ik juist minder. Maar het laatste is gebaseerd op één ervaring van jaren geleden. De ene rugpijn is wellicht de andere niet.
Antwoord }
Bedankt door:
(08-Oct-2021, 08:02 PM)Bart Verbeek schreef: blijkt dat ik nog steeds kan rijden op mijn trike, ondanks de rugproblemen die ik in januari heb opgelopen. Rechtopfietsen gaat niet meer. Vandaag 32 km gefietst.

Mooi Bart. Jammer van die rugproblemen. Os het chronisch of kunnen ze nog wat aan doen?

(08-Oct-2021, 10:37 PM)PietV* schreef: Heb er nu 4 weken fruit plukken opzitten.

Verzekerd bij Univé?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(09-Oct-2021, 12:05 AM)Lopopodium schreef:
(08-Oct-2021, 10:37 PM)PietV* schreef: Heb er nu 4 weken fruit plukken opzitten. Bukken, draaien, rekken en strekken. Voel me zeker 5 jaar jonger geworden met een soepele rug.


Ik hoop niet dat je dat bukken en draaien tegelijkertijd doet. Want als iets funest is voor de rug is het beide tegelijk uitvoeren, zeker als je een gewicht erbij tilt. Nooit bukken en tegelijk draaien! Bukken is sowieso iets dat ik zo min als mogelijk doe. Dat zie ik niet als beweging en 'soepel houden', maar als onnodige (over)belasting van mijn draaiende onderdelen.
Overigens is mijn ervaring dat fietsen op een conventionele fiets redelijk zalvend kan werken, in ieder geval uit de tijd dat ik een half jaar last had van spit (ik had toen nog geen ligfiets). Ligfietsen met een zere rug vond ik juist minder. Maar het laatste is gebaseerd op één ervaring van jaren geleden. De ene rugpijn is wellicht de andere niet.
Appel- en perenbomen zijn circa 3 meter hoog. Waar ik niet bij kan wordt geplukt op een hoge plukwagen. Het plukken zelf is erg licht werk. Hoogstens 4 stuks fruit per keer in de kist. Het zijn complexe bewegingen tussen en onder de takken. Draaien en bukken tegelijk is normaal. Ook naar de kist. Circa 1500 kg daags De eerste dagen kom je 's avonds moeilijk uit je stoel. Koude douches helpen bij de doorbloeding. Het trekken van de pompwagen met kist is zwaar. Vol 400 kg over een grasmat. Maar bewegen is gewoon super voor je algehele conditie. Bijna een rug als een jonge kerel. Ik plukte voor het 14de jaar. Onverzekerd.

Ik wissel ligfietsen af met gewoon fietsen. Ook beter voor de conditie van je rug.
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren de kans gegrepen voor een lekkere lange fietstocht. Vertrokken bij kou en dichte mist, die langzaam zien optrekken. Prachtige doorkijkjes tussen de bomen door, waar de zon de mist uit de bodem laat opstijgen. Langzaam won de zon het en werd het toch nog een mooie warme dag.

van s'Heerenberg om Bocholt heen richting Raesfeld, even kijken bij het prachtige kasteel, dan richting Borken en via Burlo en Barlo weer terug, Bocholt niet helemaal kunnen vermijden.

Het magneetje van de teller wil niet goed blijven zitten, dus de data ontbreken. Moet ik nog maar es wat aan doen, maar ik vindt het ook niet zo heel belangrijk.
Antwoord }
Bedankt door:
(09-Oct-2021, 11:17 AM)Jeroen S schreef: van s'Heerenberg om Bocholt heen richting Raesfeld, even kijken bij het prachtige kasteel, dan richting Borken en via Burlo en Barlo weer terug, Bocholt niet helemaal kunnen vermijden.

Ik heb gisteren ook in die omgeving gefietst. Nog niet zo ver als Raesfeld gekomen. Maar dat kasteel ziet er leuk genoeg uit om voor het voorjaar eens een lange tocht die kant op de plannen. Sowieso nog niet verder dan Wesel geweest met de fiets, wat ook wel een leuk stadje is.

Weet niet of je slot Moyland kent bij Kalkar. Is ook leuk om langs te fietsen. Als het kan mik ik voor mijn tochten om langs leuke kastelen of ruïnes te fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
ik vanochtend om 6.15 uur vertrok met mijn Raptobike door de mist fietste bij Krimpen a.d. Lek, langs de Lek tot aan Vianen met opkomende zon, via Utrecht en de bossen bij Bilthoven naar Maartensdijk om bij mijn moeder wat klusjes en in de zon zitten. En vanmiddag weer terug met wind in de rug
Antwoord }
Bedankt door:
(09-Oct-2021, 11:17 AM)Jeroen S schreef: Gisteren de kans gegrepen voor een lekkere lange fietstocht. Vertrokken bij kou en dichte mist, die langzaam zien optrekken. Prachtige doorkijkjes tussen de bomen door, waar de zon de mist uit de bodem laat opstijgen. Langzaam won de zon het en werd het toch nog een mooie warme dag.

van s'Heerenberg om Bocholt heen richting Raesfeld, even kijken bij het prachtige kasteel, dan richting Borken en via Burlo en Barlo weer terug, Bocholt niet helemaal kunnen vermijden.

Het magneetje van de teller wil niet goed blijven zitten, dus de data ontbreken. Moet ik nog maar es wat aan doen, maar ik vindt het ook niet zo heel belangrijk.


Raesfeld is inderdaad de moeite waard.
Leuk is dat hij op de voorkant staat van een fietskaart (eentje van 2005) maar op de kaart zelf staat hij niet op. 

[Afbeelding: SDC11320.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 21 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM