Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Slot Moyland is inderdaad erg bekend, hier vandaan is het vlakbij. Ik fiets vaak in die omgeving, richting Xanten bijvoorbeeld, de Sonsbecker Schweiz, waar het een beetje glooiend is. Rond het Tüschenwald vind ik ook mooi. Het is allemaal niet heel hoog, onder de 100 meter, maar de uitzichten zijn echt duidelijk anders. Wesel vindt ik om te fietsen niet een erg fijne stad, ben blij als ik er weer uit ben, zal ik maar zeggen. Raesfeld is een kilometer of 20 noordelijker.

Zo tussen Wesel, Bocholt en Raesfeld is het landschap erg leeg, wat kleine dorpjes, boerderijen. Er zijn hele rustige weggetjes te vinden, fietsroutes met bordjes gaan ook nog wel eens onverhard, door een natuurgebied. Er zijn ook stukken waar je op de vluchtstrook van een B weg fietst. Omdat het er meestal rustig is vind ik het niet heel erg. Het is geen stroom van auto's maar af en toe een.

Het kasteel ligt een beetje buiten het plaatsje, het park eromheen is recentelijk ook nog wat extra aangepakt. Ik fiets soms zonder doel, maar af en toe helpt het om een leuk plekje te hebben wat je weer eens wilt zien. Kloster Marienthal, een klein kloostertje in een klein dorpje (Marienthal)bijvoorbeeld. Of juist veel groter Haus Aspel bij Rees, daar vlakbij de Battenbergturm die een beetje verloren naast een boerderij staat.

Zo weten we allemaal wel ergens een mooi plekje om weer eens naar toe te fietsen, lekker op pad.
Antwoord }
Bedankt door:
Nog een tip Jeroen, 
Hier vind je nog leuke tips voor die omgeving.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(10-Oct-2021, 01:20 PM)Jeroen S schreef: Of juist veel groter Haus Aspel bij Rees, daar vlakbij de Battenbergturm die een beetje verloren naast een boerderij staat.

Daar ben ik een paar jaar geleden geweest. Op het bordje bij de toegang stond dat je er niet mocht fietsen. Deed ik natuurlijk wel toen ik naar het hofje erachter wilde. Maar kreeg op mijn kop van een paar lopende nonnen (of nonachtig, in ieder geval)...
Antwoord }
Bedankt door:
...ik een zeldzaam tof weekend heb gehad, en na een volle week "fiets-commutes" nog vol energie zat om in het weekend een paar verjaardagen af te gaan, weer eens ouderwets te kunnen én gaan, en vandaag nog even een lekker rondje heb getoerd op de Hurricane. Weken met 440 km zijn altijd goed Tongue
Antwoord }
Bedankt door:
Photo 
(09-Oct-2021, 06:43 AM)Fietsbennie schreef: Mooi Bart. Jammer van die rugproblemen. Is het chronisch of kunnen ze nog wat aan doen?



Dat is nog niet helemaal duidelijk. Een wervel is ingezakt door botontkalking (kalkontbotting zou de buurvrouw zeggen), dat is onomkeerbaar. De pijn zelf lijkt afkomstig van de spieren, dat zou dus te verhelpen moeten zijn. 7 maanden fysio heeft echter nog niet veel verbetering gebracht. Rechtop lopen is een probleem, verder heb ik geen pijn. Ik loop nu achter een quad.

[Afbeelding: topro-oG.jpeg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Knap dat je zelfspot kunt opbrengen, maar het is natuurlijk zeer vervelend en ingrijpend! Zet ‘m op!!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik op en neer ben gereden naar mijn werk met mijn DF XL.

OK, een krappe 120km is toch echt wel een enorme afstand als je normaal niet meer dan een kilomenter of 30 rijdt, maar met een gemiddelde van 25km/h heen en 24km/h terug ben ik best tevreden. (Drempels zijn wel een crime met een DF. Stapvoets en scheef op/afrijden is niet goed voor je snelheid. Op de terugweg een wat handigere route door Amsterdam geplot, dat scheelde, maar ik voelde de heenrit nog steeds in mijn benen)

Voorlopig 1x per week moet wel te doen zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
Je staat in elk geval niet in de file! Maar de A4 is wel drempelloos, (is dat een woord?) Misschien dat er lui hier goede tips hebben voor DF tussen Rotterdam en de 020.
Misschien langs de Rotte en Amstel? Je kunt elke week een route uitproberen. Blijven oefenen, elke keer stapje meer en niet bang zijn dan rij je zo 200 plus.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Supertof Frutsel! En echt, het went snel. Waar ik 2 jaar terug een flinke dobber had aan 108 km, en de 48 uur rust toch echt wel nodig had, reed ik vorige week iedere dag 2x 50 km in een gewone werkweek. Daarbij rijd ik dan nu nog probleemloos hard ook (niet iedere dag, maar maandagochtend en vrijdagmiddag wel Big Grin )

Ymte zei het vandaag trouwens nog: een drempeltje kunnen ze best wel hebben. Even schrap zetten en stuiteren maar :+ 

Kijken of je 35mm banden kwijt kan is ook een optie, dan staat hij alweer 7mm hoger.
Antwoord }
Bedankt door:
Er zitten nu marathon plus onder, die zijn best groot. De draaicirkel is ook navenant. En zonder voetgaten is het goed plannen of uitstappen (en dat verdom ik. Dan rij ik wel een stuk om Smile)

(11-Oct-2021, 10:19 PM)Fietsbennie schreef: Je staat in elk geval niet in de file! Maar de A4 is wel drempelloos, (is dat een woord?) Misschien dat er lui hier goede tips hebben voor DF tussen Rotterdam en de 020.
Misschien langs de Rotte en Amstel? Je kunt elke week een route uitproberen. Blijven oefenen, elke keer stapje meer en niet bang zijn dan rij je zo 200 plus.

Langs de Rotte of door Zevenhuizen is niet zo het probleem. Verder volg ik voor een groot gedeelte het Aarkanaal en de Amstel (Mooi stuk, alleen op de terugweg even een hoosbui, dan is het genieten toch iets minder)

De drempels zitten vooral in Amsterdam, daar moet ik gewoon wat experimenteren met routes. vanavond terug via de Wiboutstraat en de Mr. Treublaan naar de Amsteldijk was al een enorme verbetering (hoewel de klinkers op de Amsteldijk ook niet je van het is, maar nog steeds beter dan veel drempels. (of het fietspad langs de N521. gebroken beton. Daar moet je niet per ongeluk tegen je headrest steunen)
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Oct-2021, 10:52 PM)Frutsel schreef: Er zitten nu marathon plus onder, die zijn best groot. De draaicirkel is ook navenant.
Draaicirkel met een DF? Probeer maar eens een Milan met voorbanden in maatje 43-406 Big Grin 

(11-Oct-2021, 10:52 PM)Frutsel schreef: En zonder voetgaten is het goed plannen of uitstappen (en dat verdom ik. Dan rij ik wel een stuk om Smile)
Kan je niet met je hand bij de grond? Dat is mijn achteruit in de Milan

(11-Oct-2021, 10:19 PM)Fietsbennie schreef: Je staat in elk geval niet in de file! Maar de A4 is wel drempelloos,
Goede tip, zal 'm binnenkort eens proberen Big Grin 

(11-Oct-2021, 10:52 PM)Frutsel schreef: Langs de Rotte of door Zevenhuizen is niet zo het probleem. Verder volg ik voor een groot gedeelte het Aarkanaal en de Amstel (Mooi stuk, alleen op de terugweg even een hoosbui, dan is het genieten toch iets minder)
Even opletten of je een dakje kan vinden anders, als je geen racekap wil.

(11-Oct-2021, 10:52 PM)Frutsel schreef: De drempels zitten vooral in Amsterdam, daar moet ik gewoon wat experimenteren met routes. vanavond terug via de Wiboutstraat en de Mr. Treublaan naar de Amsteldijk was al een enorme verbetering (hoewel de klinkers op de Amsteldijk ook niet je van het is, maar nog steeds beter dan veel drempels. (of het fietspad langs de N521. gebroken beton. Daar moet je niet per ongeluk tegen je headrest steunen)
Minder stugge banden helpt. De winter gaat dat niet leuker maken.
Antwoord }
Bedankt door:
Mijn vrouw zal niet blij zijn als ik haar flevodakje 'leen'
Aan de andere kant, ik kan ook gewoon de schuimkap gebruiken (Maar die paste er niet bij vanmorgen, dus het is mijn eigen schuld).
Ik hou niet zo van opgesloten zitten, maar misschien moet ik gewoon een keer een racekap proberen.

En nee, ik kan niet bij de grond met mijn handen. Misschien moet ik een stok meenemen Smile
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Oct-2021, 11:09 PM)Frutsel schreef: Mijn vrouw zal niet blij zijn als ik haar flevodakje 'leen'
Ze zijn te bestellen!

(11-Oct-2021, 11:09 PM)Frutsel schreef: Aan de andere kant, ik kan ook gewoon de schuimkap gebruiken (Maar die paste er niet bij vanmorgen, dus het is mijn eigen schuld).
Kijk even of ie boven je benen op de veertorens past. Bij mij was er te weinig ruimte maar veel kunnen 'm daar wel kwijt.

(11-Oct-2021, 11:09 PM)Frutsel schreef: Ik hou niet zo van opgesloten zitten, maar misschien moet ik gewoon een keer een racekap proberen.
Altijd ff proberen!

(11-Oct-2021, 11:09 PM)Frutsel schreef:
En nee, ik kan niet bij de grond met mijn handen. Misschien moet ik een stok meenemen Smile
Goed plan. Afgezaagde kruk ofzo Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Oct-2021, 11:09 PM)Frutsel schreef: Mijn vrouw zal niet blij zijn als ik haar flevodakje 'leen'
Aan de andere kant, ik kan ook gewoon de schuimkap gebruiken (Maar die paste er niet bij vanmorgen, dus het is mijn eigen schuld).
Ik hou niet zo van opgesloten zitten, maar misschien moet ik gewoon een keer een racekap proberen.

En nee, ik kan niet bij de grond met mijn handen. Misschien moet ik een stok meenemen Smile

Ik draai aan de wielen als ik achteruit wil. Net zoals met een rolstoel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Frutsel
(12-Oct-2021, 06:16 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik draai aan de wielen als ik achteruit wil. Net zoals met een rolstoel.
Oh ja, zo deed ik dat inderdaad ook weleens in de DF! Je kan slechter bij de grond dan in een Milan.
Antwoord }
Bedankt door:
(12-Oct-2021, 06:16 AM)Wim -de roetsende schreef:
(11-Oct-2021, 11:09 PM)Frutsel schreef: Mijn vrouw zal niet blij zijn als ik haar flevodakje 'leen'
Aan de andere kant, ik kan ook gewoon de schuimkap gebruiken (Maar die paste er niet bij vanmorgen, dus het is mijn eigen schuld).
Ik hou niet zo van opgesloten zitten, maar misschien moet ik gewoon een keer een racekap proberen.

En nee, ik kan niet bij de grond met mijn handen. Misschien moet ik een stok meenemen Smile

Ik draai aan de wielen als ik achteruit wil. Net zoals met een rolstoel.

Ha, dat is een idee idd.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij dat de schuimkap + een petje voldoende blijkt om een kleine bui te trotseren Smile Voor moesson-stijl regen gaan we nog maar eens nadenken over een dakje, ik denk dat ik daar sowieso wel blij van word maar ik ben te zuinig om een nieuw flevodak te kopen Tongue
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb een Flevo dakje en een schuimkap op mijn Quest, de schuimkap voor echte regen en voor parkeren.

Bij een lichte bui is het dakje genoeg. Maar laatst in een hoosbui kwam het water zelfs binnen met zowel de schuimkap als het dakje. Maar waar ik bij een open fiets afgestapt zou zijn, niets meer kunnen zien, kon ik nu wel verder.

Mijn schuimkap past in het vooronder, net want de tenen willen hem wel eens raken.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik m'n Milan weer opgehaald heb in Dronten! Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
...vandaag de dag is dat ik de trotse bezitter van een Green Machine wordt.
Kost een flinke duit maar dan heb je ook wat.
3x raden wat ik morgen ga doen. #liggen
Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd!
Is het een gebruikte of wordt het een van de laatste nieuwe, aangezien de productie is gestopt?

Groet,

Marco

(13-Oct-2021, 11:09 PM)365cycle schreef: Ik m'n Milan weer opgehaald heb in Dronten! Big Grin

Mooi dat hij weer hersteld is! Zal vast nog sneller gaan. Dat heb ik altijd als de aandrijflijn grotendeels is vernieuwd.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Oct-2021, 09:07 AM)pvandorp schreef: ...vandaag de dag is dat ik de trotse bezitter van een Green Machine wordt.
Kost een flinke duit maar dan heb je ook wat.
3x raden wat ik morgen ga doen. #liggen
Big Grin
Tof, gefeliciteerd! En veel plezier vandaag Smile

(14-Oct-2021, 09:08 AM)Roepers schreef: Dat heb ik altijd als de aandrijflijn grotendeels is vernieuwd.
Ik had juist het gevoel dat er wat weerstand in zit, hoor ook een beetje een zoemend geluid ofzo. Vermoed de nieuwe kettingrollen. Binnenkort maar even naar kijken.
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Oct-2021, 09:08 AM)Roepers schreef: Gefeliciteerd!

Is het een gebruikte of wordt het een van de laatste nieuwe, aangezien de productie is gestopt?

Groet,


Marco

Het is een 2e hands en minder dan 50.000 op de teller. Smile
De eigenaar bood ook aan te helpen met het onderhoud.
Daar moet je niet teveel van voor stellen. Het gaat dan om e.e.a. aandraaien, smeren van kabels, afstellen. Het vervangen van de olie (grote beurt noem ik dat) laat ik door een expert doen.
Niet smeren en schoon maken van de ketting. Cool Daarom is het ook leuk om de topics over het smeren te lezen; dat kost moeite en dat loop ik mooi mis. Daar wordt ik OOK blij van.
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Oct-2021, 09:21 AM)pvandorp schreef: De eigenaar bood ook aan te helpen met het onderhoud.Daar moet je niet teveel van voor stellen. Het gaat dan om e.e.a. aandraaien, smeren van kabels, afstellen. Het vervangen van de olie (grote beurt noem ik dat) laat ik door een expert doen.

Gefeliciteerd met je Greenmachine. Ik rij al 11 jaar tot volle tevredenheid met Rohloff. Vele rijders rijden meer dan 150.000 km zonder problemen. Doe het onderhoud zelf. Eitje. Heb een onderhoud set en 2 flesje met 250 cl olie. Spoel- en smeerolie. Elk jaar de olie vervangen. https://www.bike4travel.nl/162-rohloff#/page-3

De aftap-/vulschroef met beleid vastdraaien. Vele Rohloffnaven maken een zoemend geluid in de 1 t/m 7. Dat komt omdat de Rohloff 2 x 7 versnellingen heeft. Normaal is 8 t/m 14. De onderliggende 7 versnellingen krijg je door reductie van 8 t/m 14. Die reductie maakt het zoemende geluid en ikest meer weerstand. De lichte versnelling is de 11 of prise direct.
https://www.youtube.com/watch?v=s4UpwoDmOb4
Antwoord }
Bedankt door: Fedde1
... ik even op en neer naar mijn vrouw's werk kon rijden (ze had wat spullen vergeten...) in mijn DF. Dat was ongeveer even snel als wanneer ik met de auto zou zijn gegaan.
Een gemiddelde van 27.9km/h op de terugweg was ook niet verkeerd Smile (krappe 10km, en een beetje heuvelaf, maar wel met 6 stoplichten)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(14-Oct-2021, 01:02 PM)Frutsel schreef: ... ik even op en neer naar mijn vrouw's werk kon rijden (ze had wat spullen vergeten...) in mijn DF. Dat was ongeveer even snel als wanneer ik met de auto zou zijn gegaan.
Een gemiddelde van 27.9km/h op de terugweg was ook niet verkeerd Smile (krappe 10km, en een beetje heuvelaf, maar wel met 6 stoplichten)
Ik weet waar... en op dat stuk is 27.9 km/h gewoon rap met een velomobiel. Je hebt niet alleen stoplichten maar ook een stapel zijstraten die niet altijd even overzichtelijk zijn.
Ik kan hard de stad in rijden met de Milan, maar met de M-Racer kan ik het denk ik net zo snel. Dan rijd ik op de rechte stukken iets langzamer, maar in de stad heb je flinke winst doordat ik zo snel op kan trekken met die M5.

Op de terugweg omrijden via de Maasboulevard is met de Milan trouwens wel lachen (met de M-Racer kan ik net niet lang/hard genoeg). Op de rijbaan zijn daar wel regelmatig snelheidscontroles, maar het fietspad is vaak rustig en overzichtelijk. Dan haal ik dus de auto's in  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 17 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM