Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het zal mijn route wel zijn maar als je tussen het zwembad en de parkeerplaat daarbij door rijdt, op tijden dat de kinderen net buiten het bad zijn, onderweg naar binnen of buiten krijg je een heleboel van die opmerkingen.
Gelukkig is het vuurwerk geweld weer grotendeels over als ik weer naar het werk ga, dus kan ik het tunneltje op mijn route weer gebruiken en kom ik 'slechts' langs 2 scholen en meestal niet net als de meeste kinderen buiten staan.

Meestal find ik het niet erg maar soms is het net even te veel.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Ja, ongezien rondfietsen met een velomobiel lukt niet echt Big Grin

Het is echt belachelijk warm trouwens, momenteel. Op zich ben ik daar wel een beetje blij om, want nu wil de fiets weer lekker hard Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
(30-Dec-2021, 12:17 PM)365cycle schreef: Ja, ongezien rondfietsen met een velomobiel lukt niet echt Big Grin

Tenzij het automobilisten betreft; die zien velomobielen zelden Tongue
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(30-Dec-2021, 01:18 PM)Frutsel schreef: Tenzij het automobilisten betreft; die zien velomobielen zelden Tongue 
Kreeg vanochtend deze tip n.a.v. wat automobilisten zien: https://www.youtube.com/c/cyclingmikey
Antwoord }
Bedankt door: berth9999
(30-Dec-2021, 02:26 PM)365cycle schreef:
(30-Dec-2021, 01:18 PM)Frutsel schreef: Tenzij het automobilisten betreft; die zien velomobielen zelden Tongue 
Kreeg vanochtend deze tip n.a.v. wat automobilisten zien: https://www.youtube.com/c/cyclingmikey

Wat een lef, blijven staan terwijl een kwade automobilist je aanrijdt.
Heel goed, misschien leren automobilisten zo dat de regels ook voor hun gelden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Inderdaad. Zeker veel lef. En helaas een bak stress voor beide.
Antwoord }
Bedankt door:
(30-Dec-2021, 03:05 PM)Hoekie schreef: Inderdaad. Zeker veel lef. En helaas een bak stress voor beide.


Ik weet niet of ik daar zou durven fietsen.

Is Mikey nou degene die ook altijd heel hard de cijfers en letters van de nummerborden schreeuwt, als een automobilist weer eens een belachelijke manouevre heeft uitgevoerd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ik voor het eerst weer een stukje gefietst heb. Acht kilometer, en het viel me erg mee. Het zwaarst is de banden oppompen en de trike naar buiten manoeuvreren.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Dat is mooi en 8 kilometer is helemaal niet slecht. Hier waait het fors maar daar had je geen last van?
Antwoord }
Bedankt door:
Dat is een mooie start Bart!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek
(30-Dec-2021, 02:53 PM)Willeke_IGKT schreef: Wat een lef, blijven staan terwijl een kwade automobilist je aanrijdt.
Heel goed, misschien leren automobilisten zo dat de regels ook voor hun gelden.
(30-Dec-2021, 03:08 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik weet niet of ik daar zou durven fietsen.
Ik ook niet, en zeker niet op deze manier...

(30-Dec-2021, 03:08 PM)Wim -de roetsende schreef: Is Mikey nou degene die ook altijd heel hard de cijfers en letters van de nummerborden schreeuwt, als een automobilist weer eens een belachelijke manouevre heeft uitgevoerd.
Nee, dat is Aymar van Schemerwoude, een Nederlander die op die manier kentekens registreert op zijn dashcam, voor het geval ze niet goed leesbaar zijn en er iets ernstigs gebeurt.

Mikey doet iets wat denk ik nog veel gevaarlijker is: In Engeland kan je schijnbaar een overtreding of strafbaar feit filmen, en daar aangifte van doen. De pleger krijgt dan gewoon een bekeuring. Mikey filmt dus vanaf de fiets mensen die met hun telefoon in de hand achter het stuur zitten met z'n headcam, en zorgt dat ze een boete krijgen.

Ik hoop voor 'm dat er nooit een agressieveling is die hem herkent.

(30-Dec-2021, 05:01 PM)Bart Verbeek schreef: Ik voor het eerst weer een stukje gefietst heb. Acht kilometer, en het viel me erg mee. Het zwaarst is de banden oppompen en de trike naar buiten manoeuvreren.
Supertof Bart, welcome back!!

Wat betreft banden oppompen: Daar heeft Wim Schermer ook ooit wat over geschreven.
https://wimschermer.blogspot.com/2020/04...npomp.html
Antwoord }
Bedankt door:
(30-Dec-2021, 05:13 PM)Roepers schreef: Dat is mooi en 8 kilometer is helemaal niet slecht. Hier waait het fors maar daar had je geen last van?

Op de paar open stukjes waar ik de wind pal tegen had, heb ik stiekem de ondersteuning aangezet. Niet verder vertellen, hoor!

(30-Dec-2021, 02:53 PM)Willeke_IGKT schreef: Wat een lef, blijven staan terwijl een kwade automobilist je aanrijdt.

Heel goed, misschien leren automobilisten zo dat de regels ook voor hun gelden.


Vroegah,  toen ik nog 135 kilo woog, had ik daar geen probleem mee. Niemand wil dat op zijn motorkap hebben,  tenslotte. Maar met 90 kilo en ontkalkt botten durf ik dat niet meer aan Big Grin
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(30-Dec-2021, 07:05 PM)365cycle schreef: Wat betreft banden oppompen: Daar heeft Wim Schermer ook ooit wat over geschreven.

https://wimschermer.blogspot.com/2020/04...npomp.html


Dat is het erge. Ik gebruik precies die elektrische pomp. Maar ik kan niet voorover gebogen staan, dus ik moet zitten. Zitten gaat nog wel,  maar overeind komen is een probleem. Vandaag de voorbanden gedaan, morgen de achterband.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(30-Dec-2021, 05:01 PM)Bart Verbeek schreef: Ik voor het eerst weer een stukje gefietst heb. Acht kilometer, en het viel me erg mee. Het zwaarst is de banden oppompen en de trike naar buiten manoeuvreren.

Goed bezig Bart. Ik had vandaag de zomerjas alweer aan op de fiets. Morgen nog even aan de bak dan hoef ik de rest van het jaar niet meer te werken...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(30-Dec-2021, 10:48 PM)Bart Verbeek schreef: Dat is het erge. Ik gebruik precies die elektrische pomp. Maar ik kan niet voorover gebogen staan, dus ik moet zitten. Zitten gaat nog wel,  maar overeind komen is een probleem. Vandaag de voorbanden gedaan, morgen de achterband.
Hmm, duidelijk. Je hebt ondersteuning op die Jouta, toch? Dan zou je ook de Tannus Airless kunnen overwegen. Loopt in ieder geval niet leeg  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Hoi Bart, goed hoor dat je toch weer aan het fietsen bent. Soms zijn het onbenullige kleine dingetjes, die normaal gewoon goed gaan, die je niet kunt. Hopelijk komt het allemaal weer. Tot die tijd improviseren en creatief wezen. Het kan zijn, dat je misschien makkelijk overeind komt vanuit een andere houding.

Heb ooit eens wat ribben gebroken. Gewoon opstaan vanuit het bed was onmogelijk. Omrollen naar de buik en dan benen eerst lukte wel.
Antwoord }
Bedankt door:
De Milan vloog net als een bezetene Big Grin Windkracht 7, afnemend naar 5, en over het grootste deel van de route schuin van achteren. Had nog véél harder gekund, maar ruim boven de 50 ging het gevoel van controle wel een beetje weg. Mooiste vond ik nog dat ie met zoveel wind in de flank prima blijft sturen én grip blijft hebben. De transitie van wind in de ene flank naar wind in de andere flank voelt wel een beetje spannend, omdat je dan ineens moet corrigeren, maar hij blijft heel trefzeker en rustig sturen.

Blij met m'n fietsje!
Antwoord }
Bedankt door:
(31-Dec-2021, 10:46 PM)Jeroen S schreef: Hoi Bart, goed hoor dat je toch weer aan het fietsen bent. Soms zijn het onbenullige kleine dingetjes, die normaal gewoon goed gaan, die je niet kunt. Hopelijk komt het allemaal weer. Tot die tijd improviseren en creatief wezen. Het kan zijn, dat je misschien makkelijk overeind komt vanuit een andere houding.

Heb ooit eens wat ribben gebroken. Gewoon opstaan vanuit het bed was onmogelijk. Omrollen naar de buik en dan benen eerst lukte wel.

Toen ook omrollen niet meer lukte om uit bed te komen moest de brandweer er aan te pas komen om mij uit het raam van de eerste verdieping te takelen, een hele belevenis voor de buurt  Big Grin

Het grootste probleem is nu gebrek aan energie en aan spierkracht. Na 200 meter achter een rollator heb ik het gevoel een halve marathon gelopen te hebben en moet ik een paar uur op bed gaan liggen. Gelukkig zijn dat dingen die allemaal wel weer hersteld kunnen worden. Ik ben dolblij met mijn trike (en de ondersteuning voor de moeilijke stukjes). Vandaag heb ik een rondje van 11 kilometer gefietst.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Eergisteren was ik blij omdat... ik een paar echt (mentaal) goede dagen heb gehad en daar oprecht van heb kunnen genieten.

Gisteren was ik blij omdat... ik steeds een stukje verder kom in de puzzel die "wat voor werk wil ik nou eigenlijk" heet.

Vandaag was ik blij omdat... mijn huidige werk nog maar eens heeft laten zien waarom ik er niet meer wil werken Tongue
Maar ik ben ook blij dat ik vanavond weer voorzichtig ga starten met een Couch-to-5k hardloopschema. Héél hard duimen dat mijn rechterknie het niet te zwaar op gaat vatten!

Fietsen komt wel weer. Als ik naar kantoor móet of zo.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , emgaron
(04-Jan-2022, 11:58 AM)ThijsR schreef: Eergisteren was ik blij omdat... 

Gisteren was ik blij omdat... 

Vandaag was ik blij …
Maar ik ben ook blij dat ik vanavond weer voorzichtig ga starten met een Couch-to-5k hardloopschema …

Fietsen komt wel weer.

Allemaal zo belangrijk!!! Succes Smile
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR
…ik m’n racekap voor de Mango heb opgehaald. De laatste op voorraad bij Drymer.

Vrijdag gelijk proberen.

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , ThijsR
Niet zozeer "blij", maar ik moest er wel om lachen.

Ligfietsen gevaarlijker dan autorijden?
Nou, niet als de "verwarming" het iets te goed doet. En het is niet eens een terugroepactie...

Mercedes waarschuwt 800.000 klanten...
Antwoord }
Bedankt door:
..omdat het vanmiddag heerlijk weer was om te fietsen...na het wegbrengen van een pakketje....buiten de bebouwde kom lege fietspaden...zag ik dat ik nog een snelle jelle van van de week in de velomobiel had liggen...heb ik er maar een groter rondje van gemaakt.
Kom ik thuis, droog de garage in, met afstandsbediening, licht gaat automatisch uit, vizier, uitgezonderd pinlock deel, beslagen, val ik voldaan bijna in slaap (met op de achtergrond een relaxed muziekje) Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Buiten een velomobiel was het een stuk minder mooi weer om te fietsen, kan ik je vertellen...
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb geen race kap maar met het Flevo dakje en de schuimkap was het ook helemaal niet slecht. Ik ben even een goede pomp gaan halen en maar meteen een paar nieuwe binnenbanden, en omdat ik toch in Haarlem was wat meer boodschappen.

Heen was trouwens de schuimkap nog niet nodig, toen had it alleen de kleinere pet kap, droge handen maar schouders in regenjack.

Geen enkele medeligger en weinig ander fietsers.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Ik ben blij dat ik vandaag om 9:00 uur ben gaan fietsen  via Arum naar Spannum en Winsum en terug via Tzum en Hitzum. In totaal 30 km onder goede omstandigheden die na de tocht ras verslechterden,

Deze maand al 200 km gefietst volgens de Google tijdlijn.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 24 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM