Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Aan de kust is het ook druk met zulk weer. Ik heb goede herinneringen aan dat fietspad langs de kust .
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(27-Mar-2022, 12:33 PM)ZoefZoef schreef: Zie ik nou een accu op je nieuwe tandem, @365cycle?
Nope! Da's het steuntje van de fietspomp Smile 

Hier overigens ook blij. Weinig gefietst deze week, alleen even op laminaatjacht geweest (80 km). Gisteren en vandaag aan het leggen en sjouwen en bouwen en... het wordt mooi! Het uitzicht is echt  Heart
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Mar-2022, 11:08 AM)365cycle schreef: Voorlopig blijven we nog even iets dichter bij huis. Vanwaar specifiek Marokko?

Ik dacht, dat snappen ze hier wel. Maar vooruit... Kun je deze mooi meezingen...

gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij dat ik wat meer ervaring in de benen heb. Reed vanochtend tegen een opbreking aan waar een doodlopende-weg-bord stond met onderbord "uitgezonderd (brom)fietsers"
... nou dat was niet waar. Dus snel een 180 gedaan (op een krap polderweggetje) en licht vloekend zelf een omleiding bedacht, al klimmende een haarspeldbocht genomen (voorzien van jolig commentaar van verkeersbordplaatsers) en puntje bij paaltje nog op een redelijke manier en tijd op het werk gekomen.

Dus, blij dat ik dat kon incasseren en door kon gaan!
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , emgaron
... Ik ondanks dat ik het gevoel had dat het voor geen meter opschoot ik toch een behoorlijk tempo heb gereden naar m'n werk. En dat ondanks het ingaan van de zomertijd en de mist.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Ik ben blij.

Niet afgelopen weekend, maar het weekend ervoor werd ik op zatermiddag (na de 127km van MooiTwente) opeens flink ziek. Zondag bijna 40 graden koorts. 
Maandag thuis gebleven. Dinsdag, woensdag en donderdag met het nog lang niet fitte lijf in de auto naar school gegaan, want als ik er niet ben dan moeten de kinderen naar huis. Drie dagen in een auto.....dat was meer dan 10 jaar geleden.

Waarom ben ik nou blij?

Omdat ik vandaag weer voor het eerst in de Milan mijn woon-werk-verkeer weer reed.
Heenweg, lekker. Tussen de 35 en de 40km/u
Terug, nog lekkerder. Tussen de 35 en de 50km/u

Lekker fietsen na zo'n griepje  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Willeke_IGKT , Hoekie , ThijsR , Bacchus
Vandaag bericht gekregen dat mijn autoschade volledig wordt vergoed. Ben in de Hyundai i10 van m'n zoon op 28 januari 2020 van de rijbaan geramd door de bestuurder van een BMW X5. In een leasebak. Mijn echtgenote heeft de gegevens met een getuige uitgewisseld en de politie medegedeeld dat ze door een boze bestuurder was gesneden en aangereden op de A4 onder Midden Delfland. Onder beschermd toezicht van de politie het schadeformulier ingevuld. Schade 2.400 euro en WA verzekerd via internet. De verzekeringmaatschappij doet niets voor mij als WA verzekerde en bij DAS kon ik op minimaal 800 euro kosten rekenen, wat zelfs op kon lopen naar 1200 euro.
Zelf de aansprakelijkheidsstelling ter hand genomen en de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij opgespoord. Die maatschappij heeft van mij alle info gekregen. Maar de tegenpartij heeft zijn maatschappij genegeerd. Opzetschade wordt niet vergoed. Vandaag het bericht gekregen dat het schadebedrag aan de i10 wordt overgemaakt. Alle schade en kosten worden nu civielrechtelijk verhaald op de tegenpartij. Ik schat minimaal 5.000 euro.
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , 365cycle , Roepers
ik afgelopen week 100 kilometer (in totaal) gefietst heb. Wel heb ik flink wat spierpijn in de bovenbenen. Maar dat getuigt van spieren, zullen we maar zeggen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , berth9999 , Hoekie , ThijsR
Dat is met een paar dagen wel weer weg. En een mooie basis voor de toekomst. Uithoudingsvermogen met de spieren is vrij snel opgebouwd. Het duurt (als de wil er is) niet lang en dan fiets je makkelijk 100 kilometer op een dag.
Antwoord }
Bedankt door:
Als je het aan durft naar Kampen Bart, zeg het maar, kom ik ook die kant op bakkie doen. Geweldig om te lezen!
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Inderdaad, geweldig om te lezen Bart!

Ik ben blij omdat het vanochtend alleen maar koud was en niet nat - dat was wel voorspeld. Kon wel weer merken dat het écht koud was, het was flink werken om snelheid te vinden!

Dankzij een zeer ouderwetsch ingestelde baas ga ik deze week aan de 190+ kilometer komen... Da's nie niks zeg, maar met de OBT wil ik zie afstand in één dag kunnen afleggen. Zonder haast, dat dan weer wel.
Antwoord }
Bedankt door:
190 kilometer is prima te doen als je een goede basis hebt van zeker een handvol (bij voorkeur twee handen vol) tochten van minimaal 100 kilometer. Ik zal er alleen wel een dag van redelijk goed weer voor uitzoeken. Zo'n afstand op zich is al uitdagend, maar het wordt een lijdensweg als je er ook nog ongemakken van kou (of warmte, maar daar heb je nu nog geen last van), regen of sterke windkracht tegen bij krijgt. Hou de omstandigheden comfortabel, en dan is de afstand met die omstandigheden zèlf meestal geen probleem om in een uur of acht te doen.

Ik heb meerdere tochten van 190+ gedaan, en de enige lastige tocht was een 216 kilometer toen het eens bijna dertig graden was. Daar viel niet tegenop te drinken. Na 175 kilometer was ik eigenlijk al uitgedroogd. Dat gaat heel geleidelijk. Een halve liter water drinken levert na na verloop van enige uren vijf minuten na het drinken gewoon weer een sterk dorstgevoel op. Zeseneenhalve liter water meegenomen was niet genoeg, de laatste 17 kilometer zat ik zonder water. Maar iets meer water had eigenlijk voor mijn dorstgevoel toch niet veel uitgemaakt...
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb nog nooit meer dan 25km aan één stuk gereden, dus dat wordt zeker een uitdaging! Ik wil nog een paar comfort verbeteringen doen waaronder een lekker zitkussen. En vooral heel regelmatig stoppen, eten, drinken.
Ik rijd nu niet meer dan 1 uur achter elkaar, dus 1,5 a 2 uur tussen stops lijkt me de max
Antwoord }
Bedankt door:
(30-Mar-2022, 01:21 PM)PietV* schreef: Vandaag bericht gekregen dat mijn autoschade volledig wordt vergoed. Ben in de Hyundai i10 van m'n zoon op 28 januari 2020 van de rijbaan geramd door de bestuurder van een BMW X5. In een leasebak. Mijn echtgenote heeft de gegevens met een getuige uitgewisseld en de politie medegedeeld dat ze door een boze bestuurder was gesneden en aangereden op de A4 onder Midden Delfland. Onder beschermd toezicht van de politie het schadeformulier ingevuld. Schade 2.400 euro en WA verzekerd via internet. De verzekeringmaatschappij doet niets voor mij als WA verzekerde en bij DAS kon ik op minimaal 800 euro kosten rekenen, wat zelfs op kon lopen naar 1200 euro.
Zelf de aansprakelijkheidsstelling ter hand genomen en de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij opgespoord. Die maatschappij heeft van mij alle info gekregen. Maar de tegenpartij heeft zijn maatschappij genegeerd. Opzetschade wordt niet vergoed. Vandaag het bericht gekregen dat het schadebedrag aan de i10 wordt overgemaakt. Alle schade en kosten worden nu civielrechtelijk verhaald op de tegenpartij. Ik schat minimaal 5.000 euro.
Mooi dat 't toch goed komt Piet! Sommige automobilisten... deze mag ook wel in Hork van de dag Wink
Antwoord }
Bedankt door:
Er zit een verschil tussen een uurtje voluit trappen, en twee uur rustig toeren. (Hoewel ik mezelf onderweg naar het werk regelmatig moet herinneren dat 'het gaat om de afstand, niet om de tijd' Big Grin)

Stoppen vind ik maar zo-zo. Als ik een tijd stil sta is het weer moeilijk op gang komen.
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR
(31-Mar-2022, 01:06 PM)ThijsR schreef: Ik heb nog nooit meer dan 25km aan één stuk gereden, dus dat wordt zeker een uitdaging! Ik wil nog een paar comfort verbeteringen doen waaronder een lekker zitkussen. En vooral heel regelmatig stoppen, eten, drinken.
Ik rijd nu niet meer dan 1 uur achter elkaar, dus 1,5 a 2 uur tussen stops lijkt me de max
Da's een kwestie van doseren en oefenen, maar ik denk ook dat weer op gang komen het meeste moeite kost. Ik rijd echt het lekkerst wanneer ik gewoon door kan rijden, ook op 200-250 km stop ik bij voorkeur niet, hooguit voor een toiletstop. Eten en drinken kan rijdend.
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR
Ik ben ook een spaarzame stopper. Alleen voor snel even wat water erin en eruit, en dan weer door!

(31-Mar-2022, 01:06 PM)ThijsR schreef: Ik heb nog nooit meer dan 25km aan één stuk gereden, dus dat wordt zeker een uitdaging! Ik wil nog een paar comfort verbeteringen doen waaronder een lekker zitkussen. En vooral heel regelmatig stoppen, eten, drinken.
Ik rijd nu niet meer dan 1 uur achter elkaar, dus 1,5 a 2 uur tussen stops lijkt me de max

Als je nog niet gewend bent om veel kilometers op een dag te maken, dan is 190 misschien toch wel een beetje erg ambitieus als je dat deze week nog wil doen. Ik zou echt zorgen dat je comfortabel bent met 100 kilometer. En dat een paar weken een of twee tochten per week. Eenmaal dat in de benen en er aan gewend, kan je vrij makkelijk een keer ineens een uitschieter maken naar een langere tocht, zeker als het deels wind mee is (ook nog iets om rekening mee te houden, die wind!).

Met al dat stoppen en rustig aan doen ga je het niet redden. Aan rusten heb je niet zoveel, of er moet echt een overnachting tussen zitten. Eenmaal in je ritme en opgewarmd kan je beter lekker door blijven fietsen. Mits je conditie dat dus aan kan. En daar moet je dus even een fatsoenlijke basis voor neerleggen.
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR
(31-Mar-2022, 01:41 PM)Lopopodium schreef: Als je nog niet gewend bent om veel kilometers op een dag te maken, dan is 190 misschien toch wel een beetje erg ambitieus als je dat deze week nog wil doen. Ik zou echt zorgen dat je comfortabel bent met 100 kilometer. En dat een paar weken een of twee tochten per week. Eenmaal dat in de benen en er aan gewend, kan je vrij makkelijk een keer ineens een uitschieter maken naar een langere tocht, zeker als het deels wind mee is (ook nog iets om rekening mee te houden, die wind!).
Die 190 km op één dag is pas tijdens de OBT he, deze 190 km zijn meerdere woon-werkritten. En op zich heb je gelijk over het in één keer doen van die afstand, maar... Thijs is ook nog vrij jong. Zolang hij goed voorbereidt met voldoende voeding etc., en oplet dat hij overbelastingspijn kan onderscheiden van blessurepijn, denk ik dat hij een aardig eind komt door te oefenen met veel "ouderwetsche" weken, doorrijden op karakter, nieuwe scheldwoorden uitvinden en een paar dagen strompelen.
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR , Willeke_IGKT
(31-Mar-2022, 11:32 AM)ThijsR schreef:  met de OBT wil ik zie afstand in één dag kunnen afleggen. Zonder haast, dat dan weer wel.

Vanwaar tot waar is de planning? De route wil nog wel eens uitmaken.  En misschien heb ik leuke tips...
200 km is met juiste voorbereiding en volle banden wel te doen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: ThijsR
Vlaardingen - Roermond (oh ja ik moet het hotel nog fiksen)
de meest ambitieuze versie is vrijdag heen, zaterdag de tocht, zondag terug, maar als het niet haalbaar blijkt kan ik ook nog iets met de trein proberen, of auto met aanhanger inzetten.
Antwoord }
Bedankt door:
Als ik de route globaal door Heijenoordtunnel, stuk langs Willeminakanaal en via Valkenswaard doe kun je met 170 km klaar zijn.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(31-Mar-2022, 01:46 PM)365cycle schreef: Die 190 km op één dag is pas tijdens de OBT he

Ik dacht iets gelezen te hebben over "deze week"...
Antwoord }
Bedankt door:
Klopt, ik doe deze week 190km totaal aan woon-werkverkeer
Antwoord }
Bedankt door:
Ah. Ik dacht in deze week als het plant om een rit van 190 kilometer in een dag te maken. Vond het al overmachtig ambitieus.

Nou, zelfs verspreid over een week is het nog aardige oefening om alvast een goede basis te hebben. Ikzelf fiets de hele winter per week een tocht van 40 kilometer op mijn stadsfiets (wel op enthousiaste snelheid). Dat is genoeg als basis om in het voorjaar meteen op de ligfiets een tocht van 100 tot 120 kilometer te maken. Ik heb er in maart nu al zes opzitten van deze afstand. En zou nu wel tochten van 150+ aan durven, over een paar weken wellicht al 200+. Mits het weer meewerkt en de beschikbare tijd. Want lange fietstochten vreten aan je vrije tijd!

Maar ik heb al vijftien jaar ligfietservaring, dus dat helpt wel een beetje al zo snel op veel kilometers te durven zitten. De eerste jaren toen ik nog jong was ging ik lang niet zo hard en ver en vaak dat ik nu als veertiger doe. Dat heeft ook wel wat met hardheid opbouwen te maken, en met zelfkennis.
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR , 365cycle
Och met 190 km in de week moet dat best wel lukken hoor. Dan is de basis er wel. Ik heb wel de neiging om met ongeveer vaste ritten zo te rijden dan op het eind van de Rit de kwartjes ook echt wel op zijn. Dat moet je met zo'n lange rit natuurlijk niet doen. Dan kun je beter op een langzamer tempo, niet op volle kracht jakkeren.

De Oliebollentocht in Utrecht die ik heb mee gereden, was 100 km heen de dag ervoor, dan de tocht rijden en na afloop nog de 100 km terug naar huis. Dat was wel wat veel vooral omdat er wat weinig eten in de tank gedaan was. Dan is ie op een gegeven moment wel helemaal leeg. Gelukkig was dat op 8 km van huis. Met een normale avondmaaltijd was me dat niet gebeurd. Ik reed toen ongeveer 80-100km woon werk in de week.

Het scheelt erg veel of je een fijn lopende route hebt, met weinig start stop onderweg, of steeds door onbekende steden moet navigeren, waar de fietsinfrastructuur misschien wel iets te wensen overlaat... Probeer vast stukken van de route uit, als je daar nog niet bekend bent.

Lange ritten maken vraagt echt een andere instelling dan korte ritjes. Een langere pauze en goed en rustig eten onderweg kan je ook helpen de tank weer te vullen. Ik heb vaak wel behoefte aan wat hartiger eten dan al die suikers. Stoppen als het zin heeft, en doorrijden als het loopt kan een goed insteek zijn. Soms is er gewoon een erg mooi plekje om te stoppen, of is het toch nodig om de route opnieuw in te stellen, iets aan of uit trekken of zo. Ik vind het zonde om te stoppen als alles prima loopt en het lekker rolt, gewoon omdat er een bepaalde periode verstreken is.

Tot mijn verbazing reed ik begin dit jaar al per ongeluk een 200 km plus. Gewoon rustig aan, genoeg en frequent eten, dus voordat je honger hebt.

Afgelopen vrijdag een lange rit gemaakt met de gravelligfiets. Een heerlijke lange pauze gehouden met een kopje warme soep (brandertje mee) en een paar broodjes, bij het archeologisch park in Xanten, lekker in de zon, mooi plekje, hele picknick tafel ter beschikking. Afkoelen en dan stram worden, kan een probleem zijn. Maar vanwege de warmte had ik daar geen last van. Geen idee hoeveel ik gereden heb, zo zonder teller maar het was best veel, waarvan een deel onverhard en of bergje op.

Mijn grootste fouten onderweg;
te weinig eten
te hard van start gaan
als je in een vreemde stad de weg kwijt raakt, niet stoppen maar dom door rijden.
slechte routeplanning waardoor je veel tijd en energie verliest.

Het is allemaal vooraf te voorkomen, maar als het je gebeurt is doe je er weinig meer aan.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(31-Mar-2022, 06:54 PM)Lopopodium schreef: Ik dacht iets gelezen te hebben over "deze week"...
Klopt. deze week totaal 190 km (in 8 ritten denk ik?), met de OBT in één keer.
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: voodoo, 24 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM