Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij dat ik in maart volgens de tijdlijn van Google Maps meer dan 1000 km heb gefietst (en dus liggend). De laatste keer dat ik in een maand meer dan 1000km heb afgelegd was augustus.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Pff, ik ben blij dat ik het heb gered naar het werk! De combinatie kou, stevige aanhoudende tegenwind en benen die al flink wat in het systeem hebben zitten deze week maakte het behoorlijk pittig.

Ik heb wél even gedrift op de parkeerplaats hier, dat was leuk!
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Roepers , Hoekie
(31-Mar-2022, 09:28 PM)Jeroen S schreef: De Oliebollentocht in Utrecht die ik heb mee gereden, was 100 km heen de dag ervoor, dan de tocht rijden en na afloop nog de 100 km terug naar huis. Dat was wel wat veel vooral omdat er wat weinig eten in de tank gedaan was. Dan is ie op een gegeven moment wel helemaal leeg. Gelukkig was dat op 8 km van huis. Met een normale avondmaaltijd was me dat niet gebeurd. Ik reed toen ongeveer 80-100km woon werk in de week. 
Eén ding scheelt dan ook: Het was toen KOUD. Hoewel je er minder last van hebt in een velomobiel scheelt het toch echt behoorlijk in tempo, en dus inspanning. 

Wat vanochtend leuk was: Windkracht 5, en dan je kind wegbrengen op z'n eigen fietsje, maar met de Milan. Wind schuin tegen, dus een hoop kids op de route stonden zo goed als stil. Ik duwde m'n uk, dus hij kwam prima vooruit (rustig aan, ongeveer 20 km/h). Op één stukje kwam de wind vrij ideaal op de linkerflank van de Milan. Ik stopte met trappen, en duwde m'n ukkie nog steeds, maar de snelheid bleef gelijk... lekker zeilen met z'n tweetjes Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT , Hoekie
...vanwege een rit vanmiddag op lege fietspaden en vent/parallel wegen Goes Zierikzee vv. Met een lekker licht zoemend rij geluid. Muziekje erbij. Niet moeten stoppen. Als alles nou altijd zo lekker zou lopen..
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
.. wij vandaag een mooie lange oefenrit, van 115 km langs de Bergsche Maas naar Zaltbommel en langs de andere kant van de Drunense Duinen terug, hebben gemaakt. Gemene tegenwind op de heenweg maakte het een beetje bikkelen maar dat geeft ook vertrouwen dat we de doelrit van 170 km naar de Achterhoek op goede vrijdag wel redden.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
Als er geen (zuid)westenwind is, mag je dat vertrouwen wel hebben. Bij (noord)oostenwind wordt het misschien nog een ander verhaal. Maar dan heb je vast sowieso beter weer dan vandaag. Het was toch wel weer erg winters, net als gisteren.

Ik sla het ligfietsen over voor dit weekend. Dat is voor mij echt een (redelijk) mooiweerfiets. Ligfietsen en kou en ligfietsen en regen vind ik een verschrikkelijke combinatie, ook al ben ik totaal niet kougevoelig aangelegd. Ga wel twee uurtjes op de stadsfiets, dat is beter combineerbaar met kou.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
(02-Apr-2022, 09:01 PM)Lopopodium schreef: Ik sla het ligfietsen over voor dit weekend. Dat is voor mij echt een (redelijk) mooiweerfiets. Ligfietsen en kou en ligfietsen en regen vind ik een verschrikkelijke combinatie, ook al ben ik totaal niet kougevoelig aangelegd. Ga wel twee uurtjes op de stadsfiets, dat is beter combineerbaar met kou.
Met de velomobiel lukt het prima Big Grin 

Hier dit weekend ook niet gereden, helaas nog soort van dankzij COVID. Zonder bestemming rijd ik niet graag.

(02-Apr-2022, 07:06 PM)Hoekie schreef: ...vanwege een rit vanmiddag op lege fietspaden en vent/parallel wegen Goes Zierikzee vv. Met een lekker licht zoemend rij geluid. Muziekje erbij. Niet moeten stoppen. Als alles nou altijd zo lekker zou lopen..
Goes - Zierikzee is lekker vliegen als je de weg een beetje kent. Wel uitkijken/anticiperen bij de zijstraten, en vanaf Goes gezien zit er ook een lelijke slinger in het fietspad, ongeveer bij dat frietkot ofzoiets wat daar staat. Reed daar laatst per ongeluk op 2 wielen Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
dat ik op de fiets op en neer ben geweest naar een schaaktoernooi in Almere. 2x28 km. Op de terugweg heb ik tegen de wind in twee accu's leeggereden in het donker. Accu's vervangen, ketting er opnieuw opleggen in de koude wind op de dijk, het ging allemaal. Daarmee ben ik weer een stukje minder afhankelijk geworden van anderen om mee te rijden. Het was wel koud. Met 31 kilo minder ben ik erg kouwelijk geworden, hoewel ik een thermopak aanhad en een dubbele joggingbroek.
Het is niet alleen kijken of ik dit soort dingen fysiek al weer aankan, maar ook om de angst te overwinnen dat ik het misschien niet zou kunnen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Nou, Bart, petje af!

Groet,
Marco
Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek
De eerste 500 km zijn verreden, het blijft leuk fietsen.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Hoekie
Ik ben blij, omdat de teller van de MilanSL al door de 2.500km in 4 maanden is gegaan.

Dan kunnen het er dus 7.500km worden. 

Als ik nu ook nog het roeifietsen iets meer kan oppakken, dan zou ik zomaar op 9.500km kunnen uitkomen. 

Of meer  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , berth9999
Ik ben blij, omdat ik eindelijk het vervelende piepgeluid in mijn Mango heb ontdekt. Dit had te maken met een totaal versleten en uitgerekte ketting. De 4.5 meter ketting meteen besteld en deze week eromheen zetten.

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , ThijsR
Ik heb vandaag mijn eerste lange fietstocht van dit jaar gereden, een rondje naar de Biesbosch, via
Doorn - Culemborg - Leerdam - Gorinchem - Biesbosch - Gorinchem - Asperen - Rhenoy - Culemborg - Doorn. Ongeveer 140 kilometer waarbij ik door de provincies Utrecht, Gelderland, Zuid-Holland en Brabant gereden heb.

Mijn meest opmerkelijke vogelwaarneming in de Biesbosch was een leeuwerik, gorgelend hoog in de lucht. Die zijn behoorlijk zeldzaam geworden.

Afgelegde route op brouter
http://brouter.de/brouter-web/#map=10/51...,52.030765
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle
(03-Apr-2022, 07:06 PM)Martin van Mourik schreef: ….Die zijn behoorlijk zeldzaam geworden….

Als klein jongetje op je rug liggend in het gras, zoekend en turend tot je hem, hoog tegen de blauwe lucht, ontdekte…. Mooie herinnering  Smile
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben een beetje blij met een voor mij nieuwe M5 559 die ik van marktplaats heb geplukt. Ik vind de fiets zeer mooi en ben erg fan van de rohloff naaf die mijn fiets heeft. Het fietsen zelf gaat alleen nog niet zo soepel.
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR , 365cycle , martinus
@Berth999, heb je al eerder een tweewielige ligfiets gehad?

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: berth9999
Ik ben blij - ja echt - dat ik vanochtend een lekke band had en door dit pokkeweer met de auto moest. Heb ik mooi een dagje langer om de 193km en het zwemfeestje van mijn lieve dochter gisteren te verteren.
De spierpijn en -vermoeidheid geloof ik wel, maar er zit een heel klein pijntje in mijn rechterknie waarvan ik vermoed dat het wel een extra dagje rust gebruiken kan.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle , Roepers
Ik ben blij dat ik vandaag toch gefietst heb. Op mijn regenfiets (Sinner Record met Streamer) ben ik en heen en weer gegaan naar Harlingen voor boodschappen. Toch 15 km, onder de maat, maar beter dan niets. Ik had trouwens wel mijn regenbroek pas regenjas aan. Mijn regenbroek was na de tocht toch aardig droog dankzij de Streamer, hetgeen mij meeviel.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR , berth9999 , martinus
(04-Apr-2022, 10:41 AM)Roepers schreef: @Berth999, heb je al eerder een tweewielige ligfiets gehad?

Ja en nee. Er staat beneden ook een M5 shockproof met 20" bandjes. De zitting is te klein voor mij en ik ben er in de garage al een aantal keren mee omgevallen. Daarna heb ik de fiets gelaten en me bedacht dat ik beter een passende fiets kon kopen dan deze aanpassen.
Toch heb ik de fiets afgelopen zaterdag naar buiten genomen en ben eerst eens naar beneden rollen van een helling, vervolgens langzaam de voeten erbij op de pedalen zetten en uiteindelijk wegrijden gaan oefenen in de hoop dat ik dan zondag de 559 in ieder geval stukjes kon rijden. Die opzet is gelukt. Ik heb hele stukken rechtuit kunnen rijden op de 559. Dat was best handig, anders had ik 10 km moeten lopen naar station Eindhoven. Smile  (Wat achteraf prima had gekund, maar dat terzijde).

Ik heb dus al meer dan een jaar een tweewielige ligfiets waar ik bijna niet op heb gefietst. Op de 559 gaan flauwe bochten niet optimaal en scherpe bochten nog helemaal niet nu. Ook voelt het erg ongemakkelijk dat de fiets bij iedere trapbeweging aan het sturen is, zo lijkt het. Ik voel in ieder geval een flinke druk in het zijwaarts bewegende stuur bij elke trap.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
Tijd voor een apart draadje over tweewielige ligfietsen en stabiliteit.


Groet,

Marco  -graag stabiel- Roepers
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Hoekie , 365cycle
Sinds enige tijd ben ik de blije bezitter van een e-trike, Gekko fx26. Een hele blije bezitter, want het fietst nog weer zoveel relaxter dan de 2wiel-ligger, die me altijd vanzelf aanzette tot jakkeren. Dat is op de trike veel minder het geval, ik lig veel meer om me heen te kijken. Mijn gemiddelde snelheid is dan ook beduidend lager geworden, maar het aantal gereden kilometers is bijna verdubbeld. Héérlijk, want nu ben ik minder aangewezen op mijn eigen directe omgeving.
Ik realiseer me nu ook dat ik de laatste jaren wat gespannen op de 2 wieler heb gelegen, wat bij lage temperaturen verergerde. Ik wijt dit aan een spierziekte, die mijn balans en spierkracht aantast.
De ondersteuning gebruik ik zo weinig mogelijk, omdat ik mijn spierkracht zoveel mogelijk wil behouden.
Achteraf is t een beetje spijtig dat er geen vering op de trike zit, op sommige klinkerwegen is dat toch geen pretje.
Omdat ik bang was dat mijn voeten van de pedalen af kunnen glippen, heb ik veiligheidspedalen. Bij de tenen een vaste "korf", en bij de hak een verstelbaar riempje. Dit veroorzaakte de eerste dagen erg veel pijn. Met de rechtervoet kwam alle druk op een artrose plek, en door de korf-riem kon ik mijn voet niet verplaatsen.
Bij mijn linkerbeen ontstond tegelijkertijd een nare uitstralende pijn. Nu ik van beide pedalen de teenkorven heb verwijderd kan ik tijdens t fietsen de stand van mijn voeten veranderen, en fiets ik nagenoeg pijnloos.

Voor de liefhebbers nog wat technische info:
Steps E5000, Sram X4 8 speed, schijfremmen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(05-Apr-2022, 12:56 PM)Lig-hen schreef: Sinds enige tijd ben ik de blije bezitter van een e-trike, Gekko fx26. Een hele blije bezitter, want het fietst nog weer zoveel relaxter dan de 2wiel-ligger, die me altijd vanzelf aanzette tot jakkeren. Dat is op de trike veel minder het geval, ik lig veel meer om me heen te kijken. Mijn gemiddelde snelheid is dan ook beduidend lager geworden, maar het aantal gereden kilometers is bijna verdubbeld. Héérlijk, want nu ben ik minder aangewezen op mijn eigen directe omgeving.
Klinkt goed!

(05-Apr-2022, 12:56 PM)Lig-hen schreef: Omdat ik bang was dat mijn voeten van de pedalen af kunnen glippen, heb ik veiligheidspedalen. Bij de tenen een vaste "korf", en bij de hak een verstelbaar riempje. Dit veroorzaakte de eerste dagen erg veel pijn. Met de rechtervoet kwam alle druk op een artrose plek, en door de korf-riem kon ik mijn voet niet verplaatsen.
Bij mijn linkerbeen ontstond tegelijkertijd een nare uitstralende pijn. Nu ik van beide pedalen de teenkorven heb verwijderd kan ik tijdens t fietsen de stand van mijn voeten veranderen, en fiets ik nagenoeg pijnloos.
Heb je weleens echte fietsschoenen overwogen? Ik vind dat toch altijd beter dan zo'n korf om je gewone schoen. Met mountainbike-schoenen en het Time Atac systeem heb je behoorlijk veel bewegingsvrijheid en toch nog de mogelijkheid om goed te lopen. De plaatjes klikken daarnaast ook goed in de pedalen al ze smerig zijn, wat vrij uniek is voor dat systeem.
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen
(05-Apr-2022, 12:56 PM)Lig-hen schreef: Omdat ik bang was dat mijn voeten van de pedalen af kunnen glippen, heb ik veiligheidspedalen. Bij de tenen een vaste "korf", en bij de hak een verstelbaar riempje.
Brr, veiligheid is niet echt iets waar ik toeclips mee associeer. Gauw weg doen.

(05-Apr-2022, 01:01 PM)365cycle schreef: Heb je weleens echte fietsschoenen overwogen? Ik vind dat toch altijd beter dan zo'n korf om je gewone schoen. Met mountainbike-schoenen en het Time Atac systeem heb je behoorlijk veel bewegingsvrijheid en toch nog de mogelijkheid om goed te lopen. De plaatjes klikken daarnaast ook goed in de pedalen al ze smerig zijn, wat vrij uniek is voor dat systeem.
Hier nog een tevreden ATAC-gebruiker maar ook SPD werkt best goed. ATAC is wat lastiger te vinden maar heeft meer bewegingsvrijheid en is daardoor makkelijker goed in te stellen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(05-Apr-2022, 02:04 PM)Bacchus schreef:
(05-Apr-2022, 12:56 PM)Lig-hen schreef: Omdat ik bang was dat mijn voeten van de pedalen af kunnen glippen, heb ik veiligheidspedalen. Bij de tenen een vaste "korf", en bij de hak een verstelbaar riempje.
Brr, veiligheid is niet echt iets waar ik toeclips mee associeer. Gauw weg doen.

Op een driewieler is het denk ik niet direct een probleem. Op een tweewieler zou ik mijn voeten volledig los van de pedalen willen hebben. Ik draag altijd 'gewone' (ietwat versleten) schoenen bij het ligfietsen. Kan ik bij een noodstop mijn voet direct op de grond zetten.
Antwoord }
Bedankt door:
(05-Apr-2022, 02:24 PM)Lopopodium schreef:
(05-Apr-2022, 02:04 PM)Bacchus schreef:
(05-Apr-2022, 12:56 PM)Lig-hen schreef: Omdat ik bang was dat mijn voeten van de pedalen af kunnen glippen, heb ik veiligheidspedalen. Bij de tenen een vaste "korf", en bij de hak een verstelbaar riempje.
Brr, veiligheid is niet echt iets waar ik toeclips mee associeer. Gauw weg doen.

Op een driewieler is het denk ik niet direct een probleem. Op een tweewieler zou ik mijn voeten volledig los van de pedalen willen hebben. Ik draag altijd 'gewone' (ietwat versleten) schoenen bij het ligfietsen. Kan ik bij een noodstop mijn voet direct op de grond zetten.

Ik rij meestal zonder clips (nog geen goede schoenen), maar het loshalen in geval van paniek is absoluut geen probleem met SPD (tenzij je ze enorm strak heb staan misschien).
Daarentegen maakt het over boomwortels e.d. hobbelen een stuk relaxter.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
interessant, maar dat vele ge-quote in één bericht   Huh
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: datakneder, 19 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM