Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Henning? Wie is Henning?

KISS,


Marco
Antwoord }
Bedankt door: berth9999
Henning Tesch is de man achter www.velomobil.net en de Special Edition Milans.
Die fietsen worden overigens zonder verlichting geleverd en door hem aangepast.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
(22-Apr-2022, 03:39 PM)Roepers schreef: KISS,


Marco

Aha, dan hang ik ook het KISS geloof aan Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Roepers
(22-Apr-2022, 03:36 PM)pietandringa schreef: Mooie machine hoor! Jammer dat er geen reflectie wordt aangebracht of de mogelijkheid dat als optie te kiezen. Die van mij is nog steeds kaal. Eventueel iets bestellen bij Henning en dan [laten] aanbrengen. Is er bij mij nog niet van gekomen Smile

Dankje.  Smile


Ik heb zelf gevraagd om zo min mogelijk dingen op de fiets te plakken. De letters worden los meegeleverd. Reden is dat ik, en misschien ga ik dat alsnog doen, overwoog om een Starsky and Hutch bliksemstraal in donkerblauw reflectiemateriaal op de zijkant te plakken.
Antwoord }
Bedankt door: pietandringa
(22-Apr-2022, 03:45 PM)365cycle schreef: Henning Tesch is de man achter www.velomobil.net en de Special Edition Milans.
Die fietsen worden overigens zonder verlichting geleverd en door hem aangepast.

En dat kost ook nog eens een klap geld. Het is wel mooi, dat wel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(22-Apr-2022, 04:28 PM)Wim -de roetsende schreef: En dat kost ook nog eens een klap geld. Het is wel mooi, dat wel.
Och ja... ik vond het ontzettend Audi, in positieve zin. 
Laat Audi nu net een Duits automerk zijn Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Bij navraag vertelde Henning me dat hij het ook bij andere velomobielen doet.
Maar ik zou als eerste een V-Box willen. Of een combi. Maar ik heb geen haast.
Zowel Henning Home (velomobil.net) als Sven Home - Velomobile Nord (velomobile-nord.de) zijn erg goed bezig.

...ik ben blij met een zelf gemaakt gat in een oude schoenzool. Zodat ik toch kan blijven fietsen. Met regelmatig een au-au-au-au cadans Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , berth9999 , pietandringa
(22-Apr-2022, 05:54 PM)Hoekie schreef: ...ik ben blij met een zelf gemaakt gat in een oude schoenzool. Zodat ik toch kan blijven fietsen. Met regelmatig een au-au-au-au cadans Big Grin 
Beterschap, medeverslaafde! Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Afgelopen week net boven de 800 km uit gekomen (met de km's niet op Strava meegeteld dan, heb er daar 798 en inclusief boodschappenritjes etc. ~815). Vier jaar terug reed ik dat niet in een jaar, twee jaar terug niet in een maand Smile Gemiddelde snelheid over die 798 km was 37,9 km/h, ook erg lekker t.o.v. 2 jaar terug. En ik voel me nog prima fris, dat is nog het leukst Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Hoekie , pietandringa
Vannacht de teller van de Thys 209 over 1037.7km gebracht en daarmee zitten de eerste 1000km voor mij erop op deze roeifiets. In iets meer dan twee maandjes.

Ik heb 'm als daily in gebruik en pak 'm overal voor en vooralsnog blijf ik dat doen.

Met vorige roeifietsen reed ik nooit zoveel volgens mij dus ik ben lekker op dreef.

Blij dat dat allemaal gebeurt is zonder helm op mn koppie, zonder vallen en met vooral met het nodige plezier Wink
Antwoord }
ik met de Flevo trike variant een paar keer door de straat heen en weer ben geslingerd.
Zelfs keren lukte min-of-meer. (in plaats van een half rondje draaien om terug te rijden werd het anderhalf rondje voordat ik weer rechtuit ging, maar good, ik ging weer de richting op die ik wou)

Er zit veel te veel speling in zo'n Flevobike Sad Alles beweegt ten opzichte van elkaar, waardoor alles effect heeft op welke kant hij uit wil...

Maar goed, we blijven het proberen tot ik ermee overweg kan. Helaas heb ik geen groot, leeg parkeerterrein in de buurt om ongehinderd rond te zwalken.
Antwoord }
Bedankt door:
(27-Apr-2022, 11:40 PM)Frutsel schreef: Er zit veel te veel speling in zo'n Flevobike Sad Alles beweegt ten opzichte van elkaar, waardoor alles effect heeft op welke kant hij uit wil...
Is het rubber onder het knikpunt nog wel in orde? Dat beperkt de draaibeweging. Als het er niet zit, dan "valt" ie vooral heel graag de bocht in.
Antwoord }
Bedankt door:
Ja, dat is in orde, ik ben alleen niet van die flexibele frames gewend Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(28-Apr-2022, 09:20 AM)Frutsel schreef: Ja, dat is in orde, ik ben alleen niet van die flexibele frames gewend Smile

Wat mij hielp, destijds, was een breed vrijliggend fietspad. 2 meter zonder auto's in de buurt vergeeft heel wat gezwabber. (Maar rondjes draaien heb ik nooit kunnen/willen oefenen.)
Zeker het begin dat heel licht heuvel afwaards gaat was een hulp bij het starten.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
...ik (dankzij het Marktplaats-haviksoog van ZoefZoef!) een M5 CMPCT gescoord heb. Moet 'm nog afstellen en proberen, maar een vouwfiets is superhandig als je geen auto meer tot je directe beschikking hebt en de trein dus soms een prettig alternatief voor de fiets is. Ik heb het vorig jaar al eens meegemaakt dat ik gelukkig de Challenge Focus bij me had toen ik op Utrecht Centraal strandde. Ik zou 2,5 uur later pas weer een trein kunnen pakken - op een ligger ga je dan gewoon liggen en rijd je 2 uurtjes naar huis.
De CMPCT zit heel comfortabel, als een echte M5. Binnenkort de ketting en het frame maar eens even verlengen en dan snel een keer een ritje maken Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Bacchus , Hoekie
(29-Apr-2022, 01:09 AM)365cycle schreef: ...ik (dankzij het Marktplaats-haviksoog van ZoefZoef!) een M5 CMPCT gescoord heb. Moet 'm nog afstellen en proberen, maar een vouwfiets is superhandig als je geen auto meer tot je directe beschikking hebt en de trein dus soms een prettig alternatief voor de fiets is. Ik heb het vorig jaar al eens meegemaakt dat ik gelukkig de Challenge Focus bij me had toen ik op Utrecht Centraal strandde. Ik zou 2,5 uur later pas weer een trein kunnen pakken - op een ligger ga je dan gewoon liggen en rijd je 2 uurtjes naar huis.

De CMPCT zit heel comfortabel, als een echte M5. Binnenkort de ketting en het frame maar eens even verlengen en dan snel een keer een ritje maken 


Ah, het is gelukt! Gefeliciteerd dan maar Wink


Vroeg me al af hoe je het ging doen met jouw lengte maar het wordt flink klussen.  Als in: heel veel moeite doen om 'm passend te maken, waarschijnlijk met zagen en lassen.

Je moet er maar zin in hebben :+
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Ja, nogmaals dank ZoefZoef!

(29-Apr-2022, 04:07 PM)ZoefZoef schreef: Vroeg me al af hoe je het ging doen met jouw lengte maar het wordt flink klussen.  Als in: heel veel moeite doen om 'm passend te maken, waarschijnlijk met zagen en lassen.

Je moet er maar zin in hebben :+
Dat is idd een optie. Maar ik denk dat ik gewoon even begin met de twee inbusboutjes losdraaien, het frame uitschuiven en dan de ketting verlengen  Big Grin 

Voor wie trouwens wil lachen: Hoe vervoer je een M5 CMPCT als je eigenlijk al met een tandem onderweg was?
Nou... zo:

[Afbeelding: signal-2022-04-29-001148-001.jpg] [Afbeelding: signal-2022-04-29-001148-002.jpg]
Antwoord }
Vandaag heb ik mijn nieuwe fiets opgehaald  Smile

[Afbeelding: IMG_20220430_152108-1024.jpg]
Antwoord }
Mooi Bert en met een goede vlakverdeling gefotografeerd!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: berth9999
(30-Apr-2022, 11:03 PM)berth9999 schreef: Vandaag heb ik mijn nieuwe fiets opgehaald  Smile


Gefeliciteerd! Alleen een kleurenblinde kan nog zeggen dat ie niet opvalt. Mooi!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Hoekie
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: berth9999
Mooie en bijzondere kleurstelling, veel fijne kilometers!
Antwoord }
Bedankt door: berth9999
(01-May-2022, 04:04 AM)Bart Verbeek schreef:
(30-Apr-2022, 11:03 PM)berth9999 schreef: Vandaag heb ik mijn nieuwe fiets opgehaald  Smile
Gefeliciteerd! Alleen een kleurenblinde kan nog zeggen dat ie niet opvalt. Mooi!
Dan moet je een bijzondere kleurenblinde zijn. Ik ben "gewoon" rood-groen-kleurenblind en zolang hij niet vliegt, valt hij prima op voor mij.

Mooie fiets, Berth! Je weet wel direct de charme van de bijzondere kleur vast te leggen in die foto!
Antwoord }
Bedankt door: berth9999
(01-May-2022, 04:04 AM)Bart Verbeek schreef: Gefeliciteerd! Alleen een kleurenblinde kan nog zeggen dat ie niet opvalt. Mooi!
Vermoed dat een "gewone" blinde er ook nog wel een valide punt mee zou maken  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: berth9999
(02-May-2022, 10:38 AM)365cycle schreef:
(01-May-2022, 04:04 AM)Bart Verbeek schreef: Gefeliciteerd! Alleen een kleurenblinde kan nog zeggen dat ie niet opvalt. Mooi!
Vermoed dat een "gewone" blinde er ook nog wel een valide punt mee zou maken  Big Grin

Is een volledig blind persoon niet gewoon ook kleurenblind? Undecided

Vandaag wel erg blij met het weer. Naar mijn werk ging echt heerlijk vlot, ondanks de stukjes omrijden omdat ze mijn route hebben afgesloten op een paar punten.
Antwoord }
Bedankt door: berth9999
(02-May-2022, 11:03 AM)Frutsel schreef: Is een volledig blind persoon niet gewoon ook kleurenblind? Undecided
Ehh, goed punt. Jij zonder bril dan? Big Grin 

(02-May-2022, 11:03 AM)Frutsel schreef: Vandaag wel erg blij met het weer. Naar mijn werk ging echt heerlijk vlot, ondanks de stukjes omrijden omdat ze mijn route hebben afgesloten op een paar punten.
Ja, het was echt heerlijk fietsweer! Ik ben er iets langzamer voor gaan rijden  Cool Even genieten  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: berth9999


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 20 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM