Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag blij omdat m'n DF een kleine 100 km woon-werk zonder ook maar één issue volbracht heeft.
Het is wel écht een DF, had m'n handen er vol aan met die wind. En ik zei het vanochtend al; de stroomlijn is wat minder, maar die aandrijflijn... Big Grin

Vanochtend pakte ik (zonder er speciaal moeite voor te doen) een PR op een kort klimmetje. Vanmiddag op de terugweg dus weer, en daarna ook op een stuk waar ik vanaf een kruispunt met haaientanden een haakse bocht moet nemen de weg op. Het Strava-segment begint echt bij dat kruispunt (heb het eerder nooit heel goed bekeken, maar zag nu dus waarom ik nu sneller ben). Gaat het écht hard, dan delft de DF toch echt het onderspit. Vanmiddag samen met de meneer met de Martini-DF terug naar huis gereden dus ik kon mezelf niet schaamteloos leeg rijden (maar begrijp me niet verkeerd, Dennis trapt zéker wel lekker door! Er stond behoorlijk vaak 50 km/h op de teller Big Grin ), maar ik denk dat van dorp tot dorp 60 km/h kruisen (zoals ik met de Milan weleens doe) niet gelukt was. Vanaf 45 km/h begin je toch echt wat weerstand tegen versnellen te voelen, terwijl het bij de Milan soms net is alsof 55 km/h constant niet echt meer kracht kost dan 45, behalve dan de kracht om te versnellen naar dat tempo.
Op het laatste stukje (solo) heb ik toch nog even gekeken hoeveel ik eruit kon trappen (even de file inhalen Big Grin ), maar 70+ kreeg ik er vandaag niet uit.

Anyway... blij met m'n rappe ragbak!
Antwoord }
Bedankt door: gideon , Willeke_IGKT , Lig-hen
sis is voor mij lis, leeftijdsgenoteninhaalsyndroom
Theo Mol
- een ligfietser komt nooit ongelegen -
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Vandaag superweer is om te fietsen, ben nu in Duitsland aan de gang. Hopen dat het zo lukt om kaartjes voor de trein terug te halen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , Lig-hen , 365cycle
Ben benieuwd, Fietsbennie, naar het verslag van deze tocht.

Groet,
Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik had fietsketting besteld voor m'n vouwfiets. die was kwijt... maar het pakketje lag net voor de deur! Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-Jul-2022, 03:57 PM)365cycle schreef: Ik had fietsketting besteld voor m'n vouwfiets. die was kwijt... maar het pakketje lag net voor de deur! Big Grin

Dus er is nog hoop voor de iMac M1 die vorig jaar in augustus bezorgd had moeten worden maar kwijtgeraakt is door DHL?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(08-Jul-2022, 09:43 PM)Lopopodium schreef: Dus er is nog hoop voor de iMac M1 die vorig jaar in augustus bezorgd had moeten worden maar kwijtgeraakt is door DHL?
Weinig, maar het zou kunnen. Er zijn wel meer verhalen van mensen die een nieuwe computer opgestuurd kregen waarna de oude alsnog afgeleverd werd Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
ik zelf de veroorzaker ben van het kabaal in mijn Quest. Door mijn harkende manier van trappen haal ik steeds de spanning af van de ketting. Dat doe ik op de trike ook, maar daar was mij dat nog nooit opgevallen. De Quest werkt echter als een klankkast, en dat versterkt de geluiden die het harken produceert. Moet ik kennelijk toch weer leren fietsen. Het ligt dus gelukkig niet aan de Quest.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , 365cycle , Willeke_IGKT
(09-Jul-2022, 10:05 AM)Bart Verbeek schreef: ik zelf de veroorzaker ben van het kabaal in mijn Quest. .

Mijn broer verzaakte eens de uitlaat te repareren. Toen ik vroeg of hij geen last van lawaai had zei hij:, ,,zet de radio gewoon wat harder..."
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
ik er vandaag achterkwam dat het ruimste extra optiepakket van eender welke auto, gemiddeld al meer kost dan mijn velomobiel.

(09-Jul-2022, 11:39 AM)Fietsbennie schreef: Mijn broer verzaakte eens de uitlaat te repareren. Toen ik vroeg of hij geen last van lawaai had zei hij:, ,,zet de radio gewoon wat harder..."

Sinds kort heb ik een gehoorapparaat. Dat maakt het fietsen wel veiliger, maar niet altijd ieder geluid tot een genoegen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(09-Jul-2022, 10:05 AM)Bart Verbeek schreef: ik zelf de veroorzaker ben van het kabaal in mijn Quest. Door mijn harkende manier van trappen haal ik steeds de spanning af van de ketting. Dat doe ik op de trike ook, maar daar was mij dat nog nooit opgevallen. De Quest werkt echter als een klankkast, en dat versterkt de geluiden die het harken produceert. Moet ik kennelijk toch weer leren fietsen. Het ligt dus gelukkig niet aan de Quest.
Je kan eens met Peter Ovaal ehh de Rond praten over een ovaal kettingblad. Geen goedkoop speelgoed, maar het zorgt er wel voor dat je meer kracht kwijt kan en minder harkt.
Als je er zelf technisch genoeg voor bent om ze te monteren staan er nu ook een aantal op marktplaats van Zale Online.
Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek , Willeke_IGKT
Kan ik hier nog iemand blij maken met een 9 Euroticket voor Juli Duitsland? Misschien jij Lopopodium? Of andere liefhebbers, je mag hem gratis hebben. Stuur maar PB als je er belang bij hebt.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen , 365cycle
(09-Jul-2022, 08:35 PM)Fietsbennie schreef: Kan ik hier nog iemand blij maken met een 9 Euroticket voor Juli Duitsland? Misschien jij Lopopodium? Of andere liefhebbers, je mag hem gratis hebben. Stuur maar PB als je er belang bij hebt.

Aardig van je. Maar zolang je in Duitsland nog een doek voor de snoet moet in de treinen laat ik het graag schieten voor een andere liefhebber.
Antwoord }
Bedankt door:
Drie uur treinen heb ik conducteurs politieagenten en soldaten gezien, geen ervan gaf commentaar dat mijn fiets niet op de juiste plek stond of mondkapje juist was. Ik heb al al die tijd reclame gemaakt voor de ligfiets vereniging. Dat ding kreeg ik ooit eens opgestuurd en heb ik bij me.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle
ik de afgelopen week iedere dag minstens twaalf kilometer heb gefietst met de trike zonder ondersteuning. Aangezien mijn kruissnelheid op de trike nog onder de 12 km/uur ligt, dus minstens een uur per dag getraind.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Goed bezig Bart. Ik heb diep respect voor je doorzettingsvermogen. Lukt het ook al een beetje om eruit te komen? Als je zo door blijft oefenen race je 365cycle nog voorbij ooit Smile
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(10-Jul-2022, 07:18 PM)Fietsbennie schreef: Goed bezig Bart. Ik heb diep respect voor je doorzettingsvermogen. Lukt het ook al een beetje om eruit te komen? Als je zo door blijft oefenen race je 365cycle nog voorbij ooit Smile

Ik oefen nog niet met de velomobiel, omdat de fietsbruggen in Lelystad me nog wat te zwaar zijn. Met de trike kan ik smokkelen door daar ondersteuning even te gebruiken. Ik kan maximaal 2 maal uit de velomobiel komen. Ter plaatse en als ik weer thuis kom. Dat is in principe genoeg. Maar makkelijk gaat het nog niet.

Spieren hebben meestal een week of drie nodig om aan nieuwe inspanning te wennen. Ik ben blij dat de eerste week er op zit.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bijna 1000 berichten heb geplaatst hier op het forum... Angel
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
Nu wel zorgen dat de duizendste ook echt een memorabele wordt.
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
(11-Jul-2022, 10:46 AM)Lopopodium schreef: Nu wel zorgen dat de duizendste ook echt een memorabele wordt.
Bovenstaande was 999, die in bericht Wuppertal was no. 1000 Smile

Ik ben overigens blij omdat ik vandaag een heel productief dagje had! Minder ver dan gepland, maar ook meer gedaan. Binnenkort meer nieuws en beelden!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
ik de zaag in mijn Quest heb durven zetten en een Naca-duct er in heb gezet van velomobile-nord. Voordeel is dat het vizier (langer) dicht kan blijven=meer snelheid
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
ik voor het eerst sinds december 2020 honderd meter heb gelopen zonder hulpmiddelen zoals stokken of een rollator.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Mooie mijlpaal, Bart.
Daar komt vast nog meer bij.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek , 365cycle
..Ik nu weet dat mn accu's nog in orde zijn en het feit dat mn toeter niks meer deed echt aan de toeter lag en ik er donderdag eentje op kan halen die ik wel zo kan monteren onder mn quest.

.. Ik het heugelijke nieuws kan delen dat ik in ruim 4 jaar en 2 maanden eindelijk de grens van 5000 geredeb km'erd in de quest heb behaald en dat ie -door gezeik- weer vaker gebruikt gaat worden ook.
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , 365cycle , Willeke_IGKT
De velomobiel van m'n vriendin had schade, maar heeft nu weer het correcte aantal gaten Big Grin Maandag en dinsdag flink aan geklust. Nu moet er nog geplamuurd, geschuurd en gespoten worden, maar we gaan 'm eerst assembleren zodat ermee gereden kan worden Smile
Antwoord }
Bedankt door: TheoZw , Willeke_IGKT
(12-Jul-2022, 06:27 PM)TvWijk schreef: Mooie mijlpaal, Bart.
Daar komt vast nog meer bij.

Klopt, vandaag 300 meter. Wel met 3x even zitten, maar het is een begin.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 20 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM