Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Bonn gegokt, maar nu durf ik niet meer.
Dankzij een Bijdrage juiste uitlaat rubbers besteld en ze kwamen binnen vandaag.

Blij met een forum met handige info.

[Afbeelding: IMG-20220817-202351-448.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(17-Aug-2022, 08:28 PM)Fietsbennie schreef: Bonn gegokt, maar nu durf ik niet meer.

Dankzij een Bijdrage juiste uitlaat rubbers besteld en ze kwamen binnen vandaag.



Blij met een forum met handige info.


Ah, die moet ik ook weer eens bijkopen. De site waar ik ze de vorige keer heb gekocht heeft ze niet meer helaas, dus mocht je de site willen linken waar jij ze vandaan hebt, graag!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Zie Bijgaande Frutsel.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Frutsel
Ik heb net nog even aan de SL geprutst en het ding bolt nu een stuk mooier Big Grin
Reed ff met vriendinnetje mee op de cargobike, en moest dus ineens 31 km/h tegen de wind in. Valt niet mee, haha!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Mijn broekklemmen blijken te werken bij westenwind. Binnenkort maar eens bij oostenwind proberen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
vandaag eindelijk op mogen halen...
[Afbeelding: IMG-20220822-WA0001.jpg]

Veel stof en twee leuke verrassingen;
Het is een Dual, dus zowel naaf als derailleur
Het woordje Demon staat er niet op en het lijkt er op alsof het er nooit gestaan heeft, de vorige eigenaar was het niet opgevallen. Vond ik wel fijn!

Vanavond mijn eerste rondje gereden, best even spannend om je eigen ongerustheid weg te duwen en te gaan. Ik heb een lantaarnpaal gebruik om af te zetten en kon zelfstandig stoppen na een rondje door de wijk. Wat had ik dit eerder moeten doen!! Zo heerlijk!!
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
Heerlijk hé, zo'n Demon! Ik heb er zelfs 2. Toch 2 behoorlijk verschillende fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: vdbeemd , Willeke_IGKT
(22-Aug-2022, 09:35 PM)vdbeemd schreef: vandaag eindelijk op mogen halen...
[Afbeelding: IMG-20220822-WA0001.jpg]

Veel stof en twee leuke verrassingen;
Het is een Dual, dus zowel naaf als derailleur
Het woordje Demon staat er niet op en het lijkt er op alsof het er nooit gestaan heeft, de vorige eigenaar was het niet opgevallen. Vond ik wel fijn!

Vanavond mijn eerste rondje gereden, best even spannend om je eigen ongerustheid weg te duwen en te gaan. Ik heb een lantaarnpaal gebruik om af te zetten en kon zelfstandig stoppen na een rondje door de wijk. Wat had ik dit eerder moeten doen!! Zo heerlijk!!

Veel plezier ermee en veilige km gewenst. Mooi om je zo te zien genieten!
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik ben blij dat ik weer naar kantoor ben gefietst. Vanochtend expres geprobeerd rustig door te fietsen, niet teveel pushen, uiteindelijk maakt het toch hooguit 5 minuutjes verschil. Kan ik net zo goed 5 minuten eerder van huis gaan.
Antwoord }
(23-Aug-2022, 12:25 PM)ThijsR schreef: Ik ben blij dat ik weer naar kantoor ben gefietst. Vanochtend expres geprobeerd rustig door te fietsen, niet teveel pushen, uiteindelijk maakt het toch hooguit 5 minuutjes verschil. Kan ik net zo goed 5 minuten eerder van huis gaan.
Welkom terug Thijs! Blij dat je er weer bent Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
(23-Aug-2022, 12:25 PM)ThijsR schreef: Ik ben blij dat ik weer naar kantoor ben gefietst. Vanochtend expres geprobeerd rustig door te fietsen, niet teveel pushen, uiteindelijk maakt het toch hooguit 5 minuutjes verschil. Kan ik net zo goed 5 minuten eerder van huis gaan.

Dat had ik ook al vanmorgen. Tenminste, het blij zijn om weer naar kantoor te fietsen. Qua tijd was het redelijk normaal (ongeveer 1 uur en 50 minuten).
Even kijken of ik vanmiddag ook nog zo blij ben; het was al behoorlijk klef weer buiten tijdens de pauze
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(23-Aug-2022, 01:24 PM)Frutsel schreef: Even kijken of ik vanmiddag ook nog zo blij ben; het was al behoorlijk klef weer buiten tijdens de pauze
Ik weet dat ik het niet kan maken maar ik doe het toch, want het werkt wel Big Grin  

 

Clipje is trouwens in één take opgenomen, hahaha  Tongue
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Aug-2022, 02:03 PM)365cycle schreef:
(23-Aug-2022, 01:24 PM)Frutsel schreef: Even kijken of ik vanmiddag ook nog zo blij ben; het was al behoorlijk klef weer buiten tijdens de pauze
Ik weet dat ik het niet kan maken maar ik doe het toch, want het werkt wel Big Grin  

 

Clipje is trouwens in één take opgenomen, hahaha  Tongue

Ik voel hier enige jaloezie... Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Aug-2022, 08:52 PM)Frutsel schreef: Ik voel hier enige jaloezie... Big Grin
Shy
Antwoord }
Bedankt door:
vanaf een camping in de Vogezen, een 170mm crankset heb besteld bij Gerrit Tempelman, zodat als ik terug ben, de Hurricane kan afmaken  Smile
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
Wink 
...ik vandaag voor het eerst de stad in ben gefiets op de Sinner en daarna nog even met de jongens een ijsje opgehaald in datzelfde stadje.  Starten en stoppen gaat nu bijna vanzelf, alleen mis ik nog een rechterspiegel want ik heb er maar één. Ik kan de fiets zelfs overeind houden met maar 7 km\u en dat vind ik best eng. Wel leuke reakties gehoord van een aantal kinderen.
En de jongens (pubers) vinden eigenlijk dat een vlaggetje verplicht zou moeten zijn..... Doh

Heerlijke hobby!!
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
als iemand tegen mij begint over een vlaggetje, antwoord ik “het is toch geen koningsdag”
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Lig-hen , Willeke_IGKT , Hoekie , vdbeemd
(25-Aug-2022, 02:58 PM)gideon schreef: als iemand tegen mij begint over een vlaggetje, antwoord ik “het is toch geen koningsdag”

Mijn argument bij mijn velomobiel is 'Als je een ruime 2,5 meter knaloranje velomobiel niet ziet, gaat een klein k*tvlaggetje ook niet meer helpen'
Antwoord }
En waar paarden gek kunnen worden van zo'n gele vlek in hun beeld, een vlaggetje kan ook problemen geven.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: gideon , Hoekie , 365cycle
(25-Aug-2022, 02:58 PM)gideon schreef: als iemand tegen mij begint over een vlaggetje, antwoord ik “het is toch geen koningsdag”

Ik heb in navolging van Pé Koomen een vlaggetje op de vm geplakt.

Bij mijn Milan helemaal op de achterkant tussen twee gaten.

Als ze over een vlaggetje beginnen, omdat ik slecht zichtbaar ben, dan zeg ik dat ze beter moeten kijken omdat er wel degelijk een vlaggetje op mijn velomobiel zit.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Omdat ik dit in goede gezondheid kan typen. Een aantal dagen geleden wilde ik proberen of ik de toeristenweg Nijverdal-->Holten kon fietsen. Mijn Baron heeft geen echt bergverzet (39 tanden voor, 26 achter) en het is soms toch 8% omhoog vanaf deze kant, andere kant 10%. Het goede nieuws is, de 8% was geen probleem. Was wel flink trappen, maar hoefde niet tot het uiterste te gaan voor mijn gevoel.
Het slechte nieuws was dat ik met 10% naar beneden ging, dat ging best goed en hard, tot er een klein bochtje in de weg zat en mijn fiets licht begon te wiegen van links naar rechts. Stuur bleef wel recht. Ik heb een redelijk zware toptas als ik van mijn werk kom, en die zit hoog qua zwaartepunt. Ook is mijn bagagedrager niet superstijf bevestigd. Ik vermoed dat die iets is gaan zwaaien bij het uitkomen van de bocht. Ik werd er behoorlijk nerveus van met die snelheid en zocht al een plek om zo zacht mogelijk terecht te komen, maar alleen asfalt of bomen. Licht bijremmen op het achterwiel hielp gelukkig, en op het moment dat ik voelde dat het wiegen onder controle kwam raakte ik een hobbeltje met het achterwiel waardoor die 15cm naar links sprong. Toen stond mijn hart wel even stil, maar gelukkig daarna direct stabiel. Bij thuiskomst bleek dat met een snelheid van ca 60 km/u is gebeurd. Dat maak ik liever niet meer mee, dus voortaan iets rustiger naar beneden.
Antwoord }
Whoops! Blij dat je er nog bij bent Bob Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Die weg is mij vaak te druk en gevaarlijk omdat automobilisten vaak meer naar de natuur omheen kijken ipv weg zelf. Vanaf Nijverdal doe ik meestal Bonteweg langs de camping. Je hebt dan meerdere fietspaden richting Holten. Begraafplaats daar van de Joden is ook indrukwekkend daar.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
Fijn dat dat goed is afgelopen, Bob!

(25-Aug-2022, 09:47 PM)Bob Hagendijk schreef: Het slechte nieuws was dat ik met 10% naar beneden ging, dat ging best goed en hard, tot er een klein bochtje in de weg zat en mijn fiets licht begon te wiegen van links naar rechts. [...] Ik werd er behoorlijk nerveus van met die snelheid en zocht al een plek om zo zacht mogelijk terecht te komen, maar alleen asfalt of bomen.
Ter analyse: was je bang om (hard) te remmen voor de bocht, was je voor het "wiegen" al gespannen? Of had je de situatie (combinatie bocht, snelheid, hobbels, wiebeltas) slecht ingeschat en overviel het je?

10% is ook niet niks, dan maak je heel makkelijk snelheid.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Situatie slecht ingeschat. De fiets voelde heel stabiel en het was een bochtje dat niet veel voorstelde. Zonder tas was er niet veel aan de hand geweest verwacht ik. De bocht zelf kwam ik prima door, de problemen kwamen pas bij het uitkomen ervan, ik kon ook prima zonder problemen aan mijn kant van de weg blijven.

(25-Aug-2022, 11:05 PM)Fietsbennie schreef: Die weg is mij vaak te druk en gevaarlijk omdat automobilisten vaak meer naar de natuur omheen kijken ipv weg zelf. Vanaf Nijverdal doe ik meestal Bonteweg langs de camping. Je hebt dan meerdere fietspaden richting Holten. Begraafplaats daar van de Joden is ook indrukwekkend daar.
Het was afgelopen dinsdag rond half drie, er was weinig verkeer gelukkig. Toen ik nog een klassieke auto had reed ik er vaak en kon het inderdaad erg druk zijn. Ik fiets er normaal nooit dus ken de fietspaden er niet. Dit was mooi recht toe recht aan om te kijken of ik de berg op kwam.
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , 365cycle , Willeke_IGKT
Het eindelijk beter lijkt te gaan met mijn voet (voetwrat) Weliswaar met sneakers maar toch inmiddels > 40km pijnloos kunnen fietsen.
Ook nadien erop drukken/bewegen is nagenoeg pijnloos.
Met daarbij in de linker voorpoot een hybride elastomeer oplossing die goed bevalt.
En ten derde de voetvijl uit het advies van PietV. https://ligfietsers.nl/thread-1504-post-...l#pid24580 Waarmee ook links geheel druk pijnloos.
Eigenlijk is dat voor het eerst na 2 jaar..
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 19 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM