Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zet je fiets eens in het donker met de lampen aan een meter of 10-15 voor een muur of een ander groot vlak. Dan eens kijken waar de lichtkring staat. Er mag best uitstraling om de centrale lichtvlek heen zijn, maar die moet in ieder geval iets lager zijn dan de montage hoogte van de lampen. Als de lamp omhoog stralend gemonteerd is, kun je er vrij zeker van zijn dat je iemand verblind.

Bij mij was de 1,5 watt 30 lux kleine lamp de boosdoener. Dat is ongeveer een gewoon fietslampje. De grote 100 lux stond nog prima. Die grote schijnt echt fel en hard.

Ik heb momenteel wel veel last van lekke banden. Hier in de buurt is het agrarisch gebied, en de boel is net van het land en al die trekkers laten wel es wat spul achter op de weg. Of ze snijden het bochtje door de onverharde berm af, ook zijn er kabels gelegd, net langs de weg die ik naar mijn werk rijd, gootje gravern, grond op de weg, gootje weer dicht. Ook rijd ik nogal eens over weggetjes waar niet zo veel verkeer komt, waardoor het dan erg lang duurt voor de straten weer schoon zijn. Verder rijd ik regelmatig in Duitsland, daar wordt niet zo met zout gestrooid maar met kleine steentjes, die zijn tamelijk scherp. Het zijn geen kiezeltjes maar splinters.

Ook heb ik het idee dat de Schwalbe one's die ik rijd niet zo lang gehangen hebben. Het rubber is wat zacht, goed voor de grip, maar kleine scherpe dingen gaan er makkelijk in. Ik heb nog een setje Durano plus, maar meestal ben ik na een weekje met die dingen wel weer genezen, Ze zijn merkbaar langzamer.

Met de VM is het meestal voor raak.
Antwoord }
(19-Nov-2022, 10:25 AM)365cycle schreef:
(18-Nov-2022, 09:56 AM)Frutsel schreef: Ik had gisteravond (gelukkig geen regen, maar wel enorme tegenwind) ook iemand die moest seinen en bij het inhalen toeteren. Ik heb maar teruggetoeterd... Ik denk dat het in dit geval was omdat ik op een 60km/h weg reed waar ze normaal weinig tot geen fietsers tegenkomen, en al helemaal niet rond deze tijd van het jaar. Het fietspad dat onderaan de dijk loopt is niet verplicht (en niet geschikt om >25km/h te rijden)
Waarschijnlijk omdat je op HUN weg rijdt waar zij wegenbelasting voor betalen. En zo’n sigaar is sowieso slecht zichtbaar, dus die levensgevaarlijke hobby doe je maar in de zomer als het licht is. Wink

Op hun weg EN  omdat ze vaak niet weten dat jij daar gewoon mag rijden als velomobiel. 



Het seinen en toeteren ziy het gevolg kunnen zijn van verkeerd afgestelde verlichting. Kan best verblindend zijn als ie te hoig gericht is.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Jan van Ochten
(20-Nov-2022, 01:06 PM)ZoefZoef schreef: Op hun weg EN  omdat ze vaak niet weten dat jij daar gewoon mag rijden als velomobiel. 

Het seinen en toeteren ziy het gevolg kunnen zijn van verkeerd afgestelde verlichting. Kan best verblindend zijn als ie te hoig gericht is.

Soms toeteren ze als je op het vrijliggende fietspad rijdt, in de dag, zonder fiets verlichting, en achterop komend.
Alsof je hun vriend bent die ze gedag moeten zeggen, niet begrijpend dat toeteren voor gevaar is.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Lig-hen , Hoekie , Jan van Ochten
(20-Nov-2022, 11:42 AM)Bacchus schreef: De koplampen van een Quest zitten dan ook wel heel dicht bij elkaar. Ik zou ook niet goed weten hoe je twee koplampen ongeveer op spoorbreedte zou kunnen inbouwen en een behoorlijke stroomlijn en lichtbeeld zou kunnen houden.
Zie de Quest III / Quatrevelo neus; de stroomlijn daarvan is minder dan van een Milan/Bülk/DF maar zeker niet slecht. Het lichtbeeld is wel fantastisch, hoog en ver uit elkaar. Je wordt met een QV ook wel serieuzer behandeld door automobilisten, of tenminste, dat was mijn indruk.

Zelfs de iets hoger geplaatste koplamp in de DF-neus (bij mij zit ie bóven de luchtinlaat) schelen al voor het overzicht. Overigens staan mijn koplampen beide goed afgesteld, maar de Lupine in de Bülk heeft het best afgebakende licht; een mooie strakke lijn aan de bovenkant met wat strooilicht voor borden etc. Grootlicht knalt daar vol overheen en gaat veel harder, dus een lichtsignaal geven werkt nu ook heel goed Big Grin

(20-Nov-2022, 01:06 PM)ZoefZoef schreef: Op hun weg EN  omdat ze vaak niet weten dat jij daar gewoon mag rijden als velomobiel. 
Klopt, en ook dan mag je niet toeteren (en zeker geen close pass doen als "straf"); dat hoor je aan de politie over te laten. Maar Nederlanders hebben daar vaak nogal moeite mee. Mijn indruk is dat Duitsers zich veel meer met hun eigen zaken bemoeien en je gewoon inhalen. In het verkeer vind ik dat erg prettig.
Antwoord }
(20-Nov-2022, 03:54 PM)365cycle schreef: de Lupine in de Bülk heeft het best afgebakende licht; een mooie strakke lijn aan de bovenkant met wat strooilicht voor borden etc. Grootlicht knalt daar vol overheen en gaat veel harder, dus een lichtsignaal geven werkt nu ook heel goed Big Grin

Ik doe met de Lupine grootlicht regelmatig even aan bij vrijliggende voorrangs fietspaden en daarmee kruisende wegen. Je ziet de kruisende auto's op dat moment echt in de rem duiken (waar ze dat met kleinlicht nog niet deden).  Smile
Antwoord }
(20-Nov-2022, 01:24 PM)Willeke_IGKT schreef: Alsof je hun vriend bent die ze gedag moeten zeggen, niet begrijpend dat toeteren voor gevaar is.

Daarvoor heb je toch een "tuut tuut" of "tùt" voor vriendelijk en een "tuuuuuuuuuuuut" voor onvriendelijk, zou ik denken?
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten
Al dat getuut doet me aan juffrouw Ooievaar denken..
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
(20-Nov-2022, 05:47 PM)Fietsbennie schreef: Al dat getuut doet me aan juffrouw Ooievaar denken..

Mij aan juffrouw Mier. . .
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
(20-Nov-2022, 05:41 PM)Lopopodium schreef:
(20-Nov-2022, 01:24 PM)Willeke_IGKT schreef: Alsof je hun vriend bent die ze gedag moeten zeggen, niet begrijpend dat toeteren voor gevaar is.

Daarvoor heb je toch een "tuut tuut" of "tùt" voor vriendelijk en een "tuuuuuuuuuuuut" voor onvriendelijk, zou ik denken?

Voor mij klinken die 'vriendelijke' tuuts veel te hard. 
Laat automobilisten zich realiseren dat fietsers niet in blik zitten en die toeters bewaren voor gevaar.

(Ook die laat in de avond, vergeten dat er in de andere huisen wel kinderen slapen toeters zijn harder dan de automobilist denkt.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , 365cycle
(20-Nov-2022, 05:51 PM)Bart Verbeek schreef:
(20-Nov-2022, 05:47 PM)Fietsbennie schreef: Al dat getuut doet me aan juffrouw Ooievaar denken..

Mij aan juffrouw Mier. . .
Oja, het is ook zo lang geleden.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , 365cycle
(20-Nov-2022, 01:06 PM)ZoefZoef schreef:
(19-Nov-2022, 10:25 AM)365cycle schreef:
(18-Nov-2022, 09:56 AM)Frutsel schreef: Ik had gisteravond (gelukkig geen regen, maar wel enorme tegenwind) ook iemand die moest seinen en bij het inhalen toeteren. Ik heb maar teruggetoeterd... Ik denk dat het in dit geval was omdat ik op een 60km/h weg reed waar ze normaal weinig tot geen fietsers tegenkomen, en al helemaal niet rond deze tijd van het jaar. Het fietspad dat onderaan de dijk loopt is niet verplicht (en niet geschikt om >25km/h te rijden)
Waarschijnlijk omdat je op HUN weg rijdt waar zij wegenbelasting voor betalen. En zo’n sigaar is sowieso slecht zichtbaar, dus die levensgevaarlijke hobby doe je maar in de zomer als het licht is. Wink

Op hun weg EN  omdat ze vaak niet weten dat jij daar gewoon mag rijden als velomobiel. 



Het seinen en toeteren ziy het gevolg kunnen zijn van verkeerd afgestelde verlichting. Kan best verblindend zijn als ie te hoig gericht is.

Een auto die achter me rijdt heeft geen last van mijn koplamp Smile
Aan de andere kant, het rode ledje achter is behoorlijk fel
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , Hoekie , 365cycle
Mijn zelfgemaakte telefoonhouder met kap die bedoeld was voor afscherming tegen zonlicht bleek vandaag ook prima te werken tegen lichte regen. Het is een stukje knip en plakwerk op basis van een placemat van ikea en een ringbandmap van de hema. Het spaart ook batterijlading omdat ik het scherm van de telefoon niet zo helder hoef te zetten.
Antwoord }
(20-Nov-2022, 06:12 PM)Fietsbennie schreef:
(20-Nov-2022, 05:51 PM)Bart Verbeek schreef:
(20-Nov-2022, 05:47 PM)Fietsbennie schreef: Al dat getuut doet me aan juffrouw Ooievaar denken..

Mij aan juffrouw Mier. . .
Oja, het is ook zo lang geleden.

Kun je nagaan. Voor mij is het nog veel langer geleden.  Tongue
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Jan van Ochten
(21-Nov-2022, 12:02 AM)Martin van Mourik schreef: Mijn zelfgemaakte telefoonhouder met kap die bedoeld was voor afscherming tegen zonlicht bleek vandaag ook prima te werken tegen lichte regen. Het is een stukje knip en plakwerk op basis van een placemat van ikea en een ringbandmap van de hema. Het spaart ook batterijlading omdat ik het scherm van de telefoon niet zo helder hoef te zetten.
Nu ben ik wel benieuwd naar hoe dat eruit ziet. Foto's? Angel
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
De Quest na een paar dagen tweewieler te zijn geweest in de schuur, nu weer startklaar staat op 3 stuks  Big Grin

Had een breukje in de kapstok. Nieuwe keurig geleverd door velomobiel.nl, mijn eerste ervaring met ze. Ik zag 6 boutjes dus dacht de nieuwe even zaterdagmorgen in een uurtje erin te zetten. Nee dus. Blijkbaar moest het achterwiel eruit om bij 3 van de 6 boutjes te kunnen. Dus zaterdag wel het wiel eruit gekregen met veel pijn en moeite, maar niet af kunnen maken en geen tijd de rest van het weekend. 

Vanavond aan de bak want morgen naar werk wilde ik niet op de oude Gazelle met leeglopende achterband  Big Grin Hopelijk blijft de verbeterde versie van dat ding nog heel lang heel....
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Er voor me een bever overstak over het fietspad (nee, niet Willem).
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Ik zojuist deze mail ontving:

Gemeente Zuidplas schreef:Beste ondernemer(s),

In de nacht van 6 op 7 december 2022 zijn er werkzaamheden op de Laan van Avant-Garde om de verkeersveiligheid te verbeteren. In deze mail leggen wij graag uit wat er gaat gebeuren. 

De werkzaamheden
Er komen drempels op de Laan van Avant-Garde, bij de kruising met de Steenbakkerij. Daarnaast verbeteren we de wegmarkering voor fietsers die de Laan van Avant-Garde oversteken. Ook passen we de verkeersborden bij de kruising aan.

Verkeersveiligheid
Met deze maatregelen willen we het veiliger maken, vooral voor fietsers. De drempels zorgen ervoor dat het gemotoriseerde verkeer met een lagere snelheid op de kruising af komt. De aangepaste wegmarkering voor overstekende fietsers geeft aan dat fietsers geen voorrang hebben. En de nieuwe bebording verwijst naar een veilige oversteekplaats.

Het punt in kwestie is mij en vele anderen met mij al sinds de verbouwing een doorn in het oog; net na een viaduct met een maximumsnelheid van 50, maar waar de 80 regelmatig gehaald wordt, moeten fietsers oversteken, o.a. omdat de gemeente Rotterdam aan de ene kant gescheiden fietspaden hanteert, terwijl de gemeente Zuidplas aan de andere kant twee tweerichtingsfietspaden heeft liggen. 

Ik hoop dat de drempel hoog genoeg is, en snap dat de fietser op zo'n punt geen voorrang krijgt (al zou een rotonde de mooiste oplossing zijn...), maar vind het al een prima Sinterklaascadeau dat er überhaupt een snelheidsremmer komt Big Grin
Antwoord }
(22-Nov-2022, 09:58 AM)Bart Verbeek schreef: Er voor me een bever overstak over het fietspad (nee, niet Willem).

Nee, dan zou hij wel een waterpomptang wel bij zich gehad hebben. Smile
Hup..
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Lig-hen
(22-Nov-2022, 10:15 AM)365cycle schreef: Ik hoop dat de drempel hoog genoeg is, en snap dat de fietser op zo'n punt geen voorrang krijgt (al zou een rotonde de mooiste oplossing zijn...), maar vind het al een prima Sinterklaascadeau dat er überhaupt een snelheidsremmer komt Big Grin

Dan wel echte drempels en niet de bus-vriendelijke rubber bulten waar alle busjes, vrachtwagens en SUVs in vol tempo over stormen. En de chauffeurs dan kwaad worden omdat je hun snelheid op 50 of minder had ingeschat. (Max snelheid ter plaatse 50, drempels zou het omlaag moeten brengen bij de oversteek.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Jan van Ochten
(22-Nov-2022, 09:58 AM)Bart Verbeek schreef: Er voor me een bever overstak over het fietspad (nee, niet Willem).

Dan was het vast broer Ed.

Vraag me nog steeds af of ik er nou ook een heb gezien.  Ik wandelde naar mn lokale AH toen ik een groot beest in de sloot zag zwemmen overdag. Een grote kop, die een mooie rimpeling achterliet in het water.  Mijn eerste gedachte was 'zwemt daar nou een kat?'.   Toen ik dichterbij kwam om beter te kijken dook ie onder..

En kort erna las ik dat er een bever gesignaleerd was in het Baleibos. Hemelsbreed nog geen 10km verderop.

Uiteindelijk zal uet wel een hele grote rat geweest zijn, denk ik,  maar die had ik niet overdag verwacht eigenlijk.

Einde verhaal Wink





@365cycle
Weet ongeveer waar je bedoelt, denk ik. Het viaduct waar je Zevenkamp inrijdt vanaf de Hoofdweg? Geen idee hoe de situatie daar is eigenlijk,  kom er nooit.

Maar pakt het niet nadelig voor jou uit dan of pak je daar nooit de rijbaan?
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Nov-2022, 11:41 AM)ZoefZoef schreef:
(22-Nov-2022, 09:58 AM)Bart Verbeek schreef: Er voor me een bever overstak over het fietspad (nee, niet Willem).

Dan was het vast broer Ed.

Vraag me nog steeds af of ik er nou ook een heb gezien.  Ik wandelde naar mn lokale AH toen ik een groot beest in de sloot zag zwemmen overdag. Een grote kop, die een mooie rimpeling achterliet in het water.  Mijn eerste gedachte was 'zwemt daar nou een kat?'.   Toen ik dichterbij kwam om beter te kijken dook ie onder..

En kort erna las ik dat er een bever gesignaleerd was in het Baleibos. Hemelsbreed nog geen 10km verderop.

Uiteindelijk zal uet wel een hele grote rat geweest zijn, denk ik,  maar die had ik niet overdag verwacht eigenlijk.

Einde verhaal Wink

@ZoefZoef de Haas, in het Balijbos zijn ook otters gesignaleerd.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: emgaron
(22-Nov-2022, 11:51 AM)Bart Verbeek schreef:
(22-Nov-2022, 11:41 AM)ZoefZoef schreef:
(22-Nov-2022, 09:58 AM)Bart Verbeek schreef: Er voor me een bever overstak over het fietspad (nee, niet Willem).

Dan was het vast broer Ed.

Vraag me nog steeds af of ik er nou ook een heb gezien.  Ik wandelde naar mn lokale AH toen ik een groot beest in de sloot zag zwemmen overdag. Een grote kop, die een mooie rimpeling achterliet in het water.  Mijn eerste gedachte was 'zwemt daar nou een kat?'.   Toen ik dichterbij kwam om beter te kijken dook ie onder..

En kort erna las ik dat er een bever gesignaleerd was in het Baleibos. Hemelsbreed nog geen 10km verderop.

Uiteindelijk zal uet wel een hele grote rat geweest zijn, denk ik,  maar die had ik niet overdag verwacht eigenlijk.

Einde verhaal Wink

@ZoefZoef de Haas, in het Balijbos zijn ook otters gesignaleerd.

Als je het zag zwemmen als een kat is het zeker weten een bever, ratten zie je wegschieten en zeker niet rustig zwemmen.
My 2 cents
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Nov-2022, 11:51 AM)Bart Verbeek schreef:
(22-Nov-2022, 11:41 AM)ZoefZoef schreef: [quote="Bart Verbeek" pid='27135' dateline='1669103937']
Er voor me een bever overstak over het fietspad (nee, niet Willem).

Dan was het vast broer Ed.

Vraag me nog steeds af of ik er nou ook een heb gezien.  Ik wandelde naar mn lokale AH toen ik een groot beest in de sloot zag zwemmen overdag. Een grote kop, die een mooie rimpeling achterliet in het water.  Mijn eerste gedachte was 'zwemt daar nou een kat?'.   Toen ik dichterbij kwam om beter te kijken dook ie onder..

En kort erna las ik dat er een bever gesignaleerd was in het Baleibos. Hemelsbreed nog geen 10km verderop.

Uiteindelijk zal uet wel een hele grote rat geweest zijn, denk ik,  maar die had ik niet overdag verwacht eigenlijk.

Einde verhaal Wink

Citaat:@ZoefZoef de Haas, in het Balijbos zijn ook otters gesignaleerd.

Otters zijn nog leuker! Ontzettend aandoenlijke beestjes ♡♡♡
 
Kan ook een otter geweest zijn misschien. Ik weet het gewoon niet. Ik weet enkel dat het geen kat was, want die duiken niet. 

Hoop ooit zo'n beestje eens te spotten in de natuur.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Nov-2022, 12:06 PM)vdbeemd schreef: Als je het zag zwemmen als een kat is het zeker weten een bever, ratten zie je wegschieten en zeker niet rustig zwemmen.
My 2 cents

In die contreien heb je ook muskusratten. Die zwemmen rustig, ook overdag.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT , vdbeemd , Roepers
(22-Nov-2022, 10:15 AM)365cycle schreef: Ik hoop dat de drempel hoog genoeg is, en snap dat de fietser op zo'n punt geen voorrang krijgt (al zou een rotonde de mooiste oplossing zijn...), maar vind het al een prima Sinterklaascadeau dat er überhaupt een snelheidsremmer komt Big Grin
Drempels als snelheidsremmers zijn alleen zo nutteloos: Hoe groter, zwaarder en dus gevaarlijker het voertuig dat er rijdt, hoe minder zijn snelheid geremd wordt. Eigenlijk is een slinger, wat een rotonde ook is, veel effectiever. Die remt zwaardere, dus gevaarlijkere, voertuigen juist meer.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
(22-Nov-2022, 03:17 PM)Bacchus schreef: Drempels als snelheidsremmers zijn alleen zo nutteloos: Hoe groter, zwaarder en dus gevaarlijker het voertuig dat er rijdt, hoe minder zijn snelheid geremd wordt. Eigenlijk is een slinger, wat een rotonde ook is, veel effectiever. Die remt zwaardere, dus gevaarlijkere, voertuigen juist meer.
Eens, maar het is beter dan een gladde racebaan.

@ZoefZoef: Nee, het is niet bij Zevenkamp. Gaat om de weg langs de Nesselande naar de Hornbach in Nieuwerkerk.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 19 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM