Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij omdat ik met dit weer de hele week met de fiets naar het werk ben geweest. Geen van de dagen ben ik nat geworden, en ik hoefde geen jas aan, handschoenen zijn ook niet nodig. Wel shawl en muts, want dat steekt bij mij uit de fiets. Ben ik blij dat ik een Velomobiel heb.

Volgende week wordt waarschijnlijk officieel de 20.000 geknakt met de houten velomobiel. (heb echter een maandje of twee gereden zonder functionerende teller) Tuurlijk kan het beter, mooier, sneller, maar echt teleurgesteld heeft mijn zelfbouw velomobiel me nog niet.

Vandaag op bezoek bij een collega bedrijf een plaats verderop. Mocht de Vm lekker achter een dichte deur in de parkeerkelder in plaats van voor de deur op de stoep in de stad. Vanwege het virus hadden ze daar alle deuren, dus ook die van de fietsenkelder voorzien van electrische bediening. Dus even goed voorsorteren, inpakken, deksel erop en doorrijden tot het knopje, gaat de deur vanzelf open. Heerlijk zonder geklooi, vroeger was er alleen de zware dranger, dus dan was ik wel effe bezig om de velomobiel heel naar buiten te krijgen.
Antwoord }
Vanmiddag even zo'n 30 km gereden naar Rhaan. Overal was rijp te zien, prachtig gewoon. Zal vanavond wat foto's erop zetten.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
..het ernaar uitziet dat ik zometeen mn 3000e eigen gereden km op de roets ga zetten. De teller staat al iets over de 3000km, maar pas bij 3037km is mijn mijlpaal van 3000km bereikt

.. ik het idee heb dat het verplaatsen van het raptobike spatbordje meer naar de voorzijde van het voorwiel en voor de voorvork effect heeft en er nu geen smerigheid meer op de boegspriet spat.


Minder blij was ik dat ik vannacht door de pekel moest rijden ermee.
Antwoord }
Lekker ZoefZoef! Die toets is echt een blijvertje bij jou hè Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(10-Dec-2022, 05:53 PM)365cycle schreef: Lekker ZoefZoef! Die toets is echt een blijvertje bij jou hè Big Grin
Ik heb m niet voor niets met een knuppel in mn hand teruggehaald..  :X

Ja, bedoeling is wel dat dit een blijvertje is. Totdat ik er wellicht een met het laatste frame tegenkom, die koop, een en ander omzet en die houdt. Deze heeft een son naaf en goede verlichting.  Wel zo praktisch.

Eindstand na een kort rondje supermarten: 3042km *\○/*
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
Ik vandaag de Maxi weer opgehaald heb na een reparatie. Ik was echter het matje van de Maxi vergeten. Die gebruik ik ook voor de Mini. Daar was ik weer niet blij om. In de trein heb ik besloten dat de Mini zijn eigen zitmat of kussen verdient. Ik vond een exemplaar op de site van Ventisit die mij leek te passen. Thuis nagemeten en inderdaad. Het klopt. Dus binnenkort heeft de Mini zijn eigen mat of kussen of hoe heet het voor de zitschaal. Daar ben ik ook blij om.

Omdat ik vandaag wat te weinig kilometers gemaakt heb, heb ik vanavond nog een extra ommetje gemaakt door het donker naar Harlingen. Was ook erg leuk.

Groet,

Marco
Antwoord }
(10-Dec-2022, 10:45 PM)Roepers schreef: Ik vandaag de Maxi weer opgehaald heb na een reparatie. Ik was echter het matje van de Maxi vergeten. Die gebruik ik ook voor de Mini. Daar was ik weer niet blij om. In de trein heb ik besloten dat de Mini zijn eigen zitmat of kussen verdient. Ik vond een exemplaar op de site van Ventisit die mij leek te passen. Thuis nagemeten en inderdaad. Het klopt. Dus binnenkort heeft de Mini zijn eigen mat of kussen of hoe heet het voor de zitschaal. Daar ben ik ook blij om.

Omdat ik vandaag wat te weinig kilometers gemaakt heb, heb ik vanavond nog een extra ommetje gemaakt door het donker naar Harlingen. Was ook erg leuk.

Groet,

Marco

Ieder ligger heeft toch recht op zijn/haar eigen matje? En een goede Sinner is een goede mat waard. Mooie keuze.
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
Vandaag ben ik blij omdat het toch gelukt is, in ene van Dronten naar huis, 115 km via Enkhuizen en Alkmaar.

Vraag niet naar de snelheid, de meter in de fiets gaf de langzaamheid 13,5 km/u aan.

Ter verdediging: kou (rond het vriespunt tot ver in de middag,) mist (dichte mist tot voorbij Hoorn,) en later in de dag knieën die aangaven dat er voorzichtig gedaan moest worden.

En om de dag af te sluiten, kettingbreuk op anderhalve kilometer van huis, te dicht bij om de wegenwacht te bellen. Voor die er zijn ben ik lopend thuis.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Heldendaad Willeke! Het was echt geen fijn fietsweer vandaag. Vanavond was het eigenlijk zelfs warmer en comfortabeler dan vanmiddag.

Krijg je de ketting zelf gefikst?
Antwoord }
(11-Dec-2022, 02:13 AM)365cycle schreef: Krijg je de ketting zelf gefikst?

Ik heb de kennis, de onderdelen en het gereedschap.
De 3 x 20" Quest heeft de ketting behoorlijk bereikbaar.

Ik ga het straks proberen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Jan van Ochten , 365cycle
Super Willeke.

Snelheid is niet belangrijk. Wel dat je het gehaald hebt. Super ondanks de nodige ontberingen.

Groet,

Marco
Antwoord }
Goed bezig Willeke!

Worden er wel eens cursus- of sleuteldagen georganiseerd, bij voorbeeld door NHPV?
Ik heb al gemerkt dat mijn kennis hier en daar wel erg dun is, ondanks dat ik altijd mijn eigen (buk)fietsen heb onderhouden.
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Jan, Als ik een specifiek probleem heb ga ik meestal op youtube filmpjes kijken en ga ik het daarna zelf proberen. Het meeste aan de fiets is niet moeilijk. Het vergt meestal geduld, beetje inzicht en soms specifiek gereedschap. En als het niet lukt kan ik alsnog naar de fietsenwinkel denk ik altijd. Tot nu toe gelukkig niet nodig geweest.

Petje af trouwens Willeke, ik ga straks 28km proberen in de kou, maar dat is een heel andere afstand.
Antwoord }
(11-Dec-2022, 11:35 AM)Jan van Ochten schreef: Goed bezig Willeke!

Worden er wel eens cursus- of sleuteldagen georganiseerd, bij voorbeeld door NHPV?
Ik heb al gemerkt dat mijn kennis hier en daar wel  erg dun is, ondanks dat ik altijd mijn eigen (buk)fietsen heb onderhouden.

Dat is een heel mooi idee!
Laat het dan aub een cursus zijn voor de beginnende beginner, de absolute dum-dummie, en oma-proof.  Mijn kennis is zoiets als een mistflard.  Doh
Antwoord }
(11-Dec-2022, 12:49 PM)Bob Hagendijk schreef: Jan, Als ik een specifiek probleem heb ga ik meestal op youtube filmpjes kijken en ga ik het daarna zelf proberen. 

Dat is ook mijn aanpak. Kom ik inderdaad best ver mee. 
Hopelijk maakt velomobiel.nl werk van hun YouTube kanaal. Sinner, Velomobiel World, TorPedyellow en Saukki staan ook al bij mijn favorieten  Big Grin .

Citaat:En als het niet lukt kan ik alsnog naar de fietsenwinkel denk ik altijd. Tot nu toe gelukkig niet nodig geweest.

Daar hebben ze mijn Quest met bewondering bekeken om vervolgens te zeggen dat ze daar geen verstand van hebben. 
Gaat mij dan ook vooral om specifieke ligfiets/velomobiel techniek en onderdelen.
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , 365cycle , Willeke_IGKT
(11-Dec-2022, 08:45 AM)Willeke_IGKT schreef:
(11-Dec-2022, 02:13 AM)365cycle schreef: Krijg je de ketting zelf gefikst?

Ik heb de kennis, de onderdelen en het gereedschap.
De 3 x 20" Quest heeft de ketting behoorlijk bereikbaar.

Ik ga het straks proberen.

Ja, ik kreeg de ketting zelf gefikst.

Het grootste probleem was het niet echt kunnen zien hoe de ketting door de derailleur door moest. Maar alles is in principe bereikbaar en een beetje nadenken hielp. Net als een goede katoenen draad om de ketting door de buisjes te trekken.

De eigenlijke reparatie kost een minuutje, de missing link schakel was zo geplaatst. En ik heb er nog twee in mijn standaard uitrusting.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Ik heb ooit shifter vervangen dmv Youtube. De man op video zei nog: ,, be carefully whit little peace of plastic".
Ik heb de hele schuur aan vloer moeten napluizen, maar uiteindelijk wel weer gevonden. Geeft wel voldoening als iets je zelf lukt.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Naar een fietsenmaker gaan helpt niet altijd.
Ik wist vandaag dat ik een gebroken ketting kon repareren en hoe omdat ik het eerder heb moeten doen na een kettingbreuk omdat de fietsenmaker de sluitschakel niet goed geplaatst had.
Dat was op een open trike en die fietsenmaker durfde veel aan maar had duidelijk geen besef van de trike specifieke onderdelen/veranderingen. De derailleur kooi was van een korte vervangen naar een lange, die met een gewone weg al over de grond kon slepen, met sneeuw of zandwegen was het helemaal geen doen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
het me gelukt is met te trein te reizen van Lelystad naar Castricum en terug. Ik had er wel zeven treinen voor nodig. Regelmatig werd er omgeroepen in de trein waarin ik zat dat de rit gecanceld was. Met daarbij het advies de reisplannerapp te gebruiken. Op het perron werd dan weer omgeroepen dat de informatie op de borden en in de reisplanner niet betrouwbaar was. Tenminste, de zeldzame keren dat ik het kon verstaan. De conducteurs bleken alleen te weten waar hun eigen trein heen ging, en dat was meestal niet waar ik moest wezen. Ik heb dus heel wat perrontrappen op en af gezeuld. De nieuwe zakelijkheid maakt dat er vrijwel nergens voldoende zitplaatsen op de perrons aanwezig zijn, en als ze er wel zijn zijn ze op dusdanig grote afstand staan dat je nooit op tijd bent om een zitplaats in de trein te bemachtigen. Voor iemand die slecht ter been is zoals ik, betekent dit dat je op de grond moet zitten. Hetgeen best wel koud is met dit weer. Ik heb ook twee keer naar het restaurant moeten bellen waar ik gereserveerd had.

Toen ik thuis was ben ik eerst maar een paar uur gaan slapen, want ik was volledig afgepeigerd. Nu zit ik met forse spierpijn weer een beetje onder de mensen te komen. Die overigens al naar bed zijn.

Het stuk met de trike op en neer naar het station was toch wel het fijnste deel van de reis.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
(10-Dec-2022, 10:45 PM)Roepers schreef: Ik vandaag de Maxi weer opgehaald heb na een reparatie. Ik was echter het matje van de Maxi vergeten. Die gebruik ik ook voor de Mini. Daar was ik weer niet blij om. In de trein heb ik besloten dat de Mini zijn eigen zitmat of kussen verdient. Ik vond een exemplaar op de site van Ventisit die mij leek te passen. Thuis nagemeten en inderdaad. Het klopt. Dus binnenkort heeft de Mini zijn eigen mat of kussen of hoe heet het voor de zitschaal. Daar ben ik ook blij om.


Ik vandaag het bericht kreeg dat ik morgen het matje al in ontvangst kan nemen. Heel benieuwd! Terwijl de site Ventisit aangaf dat het op zijn vroegst vrijdag zou worden

Groet,

Marco
Antwoord }
Omdat het nu prachtig fietsweer is Cool
[Afbeelding: medium.jpg]
Antwoord }
(13-Dec-2022, 03:38 PM)De tovenaar schreef: Omdat het nu prachtig fietsweer is Cool
Dat is het zeker!

[Afbeelding: koud.jpg]
Antwoord }
Ook ik had vanochtend een fotogeniek fietstochtje. Dat was echt genieten!
Antwoord }
(13-Dec-2022, 04:10 PM)365cycle schreef: Dat is het zeker!

Prachtige foto. Kalender 2024 waardig Wink
Antwoord }
(10-Dec-2022, 10:45 PM)Roepers schreef: Ik vandaag de Maxi weer opgehaald heb na een reparatie. Ik was echter het matje van de Maxi vergeten. Die gebruik ik ook voor de Mini. Daar was ik weer niet blij om. In de trein heb ik besloten dat de Mini zijn eigen zitmat of kussen verdient. Ik vond een exemplaar op de site van Ventisit die mij leek te passen. Thuis nagemeten en inderdaad. Het klopt. Dus binnenkort heeft de Mini zijn eigen mat of kussen of hoe heet het voor de zitschaal. Daar ben ik ook blij om.


Gisteren is het matje gearriveerd en het past precies.
[Afbeelding: Matje-Ventisit-op-de-Mini.jpg]

Helemaal super. Het is de gewone classic en ik vind hem dik genoeg.

Groet,
Marco
Antwoord }
Ziet er profi uit; comfortabel + wat zijdelingse steun. thumb
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 18 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM