Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(14-Dec-2022, 10:17 PM)Hoekie schreef: Ziet er profi uit; comfortabel + wat zijdelingse steun. thumb
Voor bij het driften in de bochten Big Grin
Antwoord }
Met dat matje lijkt het opeens zo'n kuipstoel van een sportwagen. En gek genoeg blijf ik kijken waar je de 5-punts gordel hebt verstopt. Echt heel mooi zo!!
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
Ik ben vandaag blij met drie wielen onder mijn fiets.

De doorgaande wegen en fietspaden zijn gestrooid en goed begaanbaar maar de gemeentes hier in de buurt vinden het schoonmaken van de straten in de woonwijken niet belangrijk meer. Ook niet waar er best veel fietsers door die straten rijden.

Op de stoep voor de flat lag een laagje ijs, dat liep door tot het huis aan de overkant.
Wegrijden was wat lastig tot het achterwiel genoeg grip had maar daarna was het geen probleem meer tot bij de deur van het werk. Ook daar glibberen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Ik heb me vanochtend bescheurd in de Bülk over een scooterrijder voor me Big Grin Hij reed op een opgevoerde tweetaktscooter met zo'n sportuitlaat en duidelijk hele lichte rollen in de centrifugaalkoppeling. Het toerental loopt dan heel hoog op voor de koppeling aangrijpt; in de zomer is dat lekker, want dan heeft het motortje ook veel vermogen en kan je dus als een pijl uit een boog wegrijden. In de winter op een fietspad met ijzel is het ontzettend lastig om met weinig vermogen weg te rijden terwijl de motor precies in dat toerengebied zit waar ie volop koppel heeft. Het ging echt voor geen meter. Ik had 'm in kunnen halen maar vond het zo grappig dat ik er even achter ben gebleven om toe te kijken Big Grin Wel even hulp geboden toen het een keer mis ging (hij gleed onderuit). 
Op een stukje goed gestrooid recht bromfietspad bleek het ding inderdaad ook wel behoorlijk snel te zijn, ik ging even mee tot ~50 km/h maar zelfs bij dat tempo reed hij van me weg alsof ik stilstond.
Antwoord }
mijn trike drie wielen heeft. Dan kun je niet omvallen met die ijzel. Het is heel gezellig buiten. aan de luchtjes te ruiken wordt er van alles gestookt op het moment. De meeste mensen blijven binnen, en auto's rijden heel voorzichtig. Ik vroeg mij altijd af waarom onze straat altijd wel gepekeld wordt, maar sinds kort weet ik dat. De chauffeur van de pekelwagen woont hier ook. Wat blijft verbazen is de vele fietsers zonder licht. Dat zijn vast geen automobilisten. Het gekraak van de ijskristallen is heel rustgevend. Waardoor de auto's met vaak trommelende oerwoudgeluiden van binnen des te meer opvallen. Ieder zijn meug natuurlijk. Ik kan een glimlach dan meestal niet meer onderdrukken.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Wat een mooie beschrijving Bart! Bijna poëtisch gewoon.

Maar fietsers zonder licht zijn mij ook een doorn in het oog, ze hebben gewoon geen idee hoe onzichtbaar ze zijn en hoe gevaarlijk dat is.
Zo heb ik ooit op mijn scooter een jongen nagereden die ik amper kon zien vanwege dichte mist, ik heb 'm aangesproken en gevraagd of hij misschien levensmoe was. Vanwege mijn felle kleding dacht hij dat ik politie was en stamelde dat hij wel lampjes had maar het was toch niet donker....

Ik legde hem vervolgens vriendelijk uit dat ik me het apelazarus was geschrokken toen ik hem vlak voor mijn wielen ontdekte en een noodstop moest maken. Hij had geen idee!!!
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
(16-Dec-2022, 12:16 AM)Bart Verbeek schreef: Wat blijft verbazen is de vele fietsers zonder licht. Dat zijn vast geen automobilisten.
Bij deze bijzondere weersomstandigheden kan je er beter alles aan doen om zichtbaar te zijn. In het donker is lichtjes aan hebben met de fiets ook veel veiliger.
Echter blijf ik het veel te makkelijk vinden om telkens maar weer naar fietsers te wijzen die geen licht voeren.

Unpopular opinion: Als je als automobilist een onverlichte ongemotoriseerde gewone fietser in het donker niet op tijd ziet, rijd je te hard.
Het kan zeker een schrikreactie veroorzaken en dat is evenmin wenselijk in het verkeer, maar de verantwoording blijft wettelijk bij de automobilist en dat is 100% terecht.

(16-Dec-2022, 09:14 AM)vdbeemd schreef: Maar fietsers zonder licht zijn mij ook een doorn in het oog, ze hebben gewoon geen idee hoe onzichtbaar ze zijn en hoe gevaarlijk dat is.
Voetgangers hebben ook vaak geen licht. Dieren evenmin. Als je een dode kat ziet liggen (en dat zag ik deze week 2x in 250 km), besef je dan dat dat ook een mens had kunnen zijn. Het enige verschil is dat we die niet laten liggen.
Antwoord }
(16-Dec-2022, 09:14 AM)vdbeemd schreef: Maar fietsers zonder licht zijn mij ook een doorn in het oog, ze hebben gewoon geen idee hoe onzichtbaar ze zijn en hoe gevaarlijk dat is.
Om eerlijk te zijn vind ik dat maar één kant van het verhaal. Natuurlijk hoor je op de fiets gewoon deugdelijke verlichting te voeren, het is niet voor niets verplicht.

Maar de andere kant is ook dat je je als verkeersdeelnemer best mag realiseren dat je gewoon slecht ziet als het donker of mistig is. En niet alles wat je tegenkomt op de weg is een voertuig dat aan het verkeer deelneemt. Omgewaaide containers of bomen, rondslingerende fietsen/scooters/winkelwagens, afgevallen lading, overstekend groot wild, vee of mensen is allemaal onverlicht en kun je allemaal tegenkomen op de weg. Als weggebruiker moet je ook gewoon je voertuig kunnen stoppen op het deel van de weg dat je kan overzien. Als je dertig rijdt is dat dus zeker een meter of dertien. (1 s reactietijd, 7 m/s² vertraging, beiden optimistische waarden) Bij vijftig al bijna dertig meter.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Velen voeren nog geen verlichting, soms zelfs auto's, maar gelukkig zie ik wel verbetering.
Fietsers zie ik vaker met verlichting, (hard)lopende mensen soms en soms hebben dieren ook verlichting.
Maar inderdaad, er is nog een hele lange weg te gaan en het besef bij schemer is er bij velen niet.
Antwoord }
Ik ben blij met de 25km die ik vanochtend kon fietsen.
Een slokje antivries was vandaag niet nodig, het was iets minder koud dan tijdens mijn vorige fietstocht op dinsdag.
Ondanks gladheid, en soms witte straten is t me niet gelukt om met slippende banden weg te scheuren. Dat heb ik natuurlijk wel even geprobeerd.  Big Grin
Plezierfactor 10 haalde ik op het berijpte weggetje waar het speelse kuiken in mij omhoog kwam, en ik een paar forse tequila swabbers heb neergezet.  Rolleyes Hopelijk hebben wie na mij komen plezier aan de sporen die ik heb achtergelaten.
Antwoord }
(16-Dec-2022, 11:20 AM)365cycle schreef: …Voetgangers hebben ook vaak geen licht. Dieren evenmin…

Toch verwacht ik van elke verkeersdeelnemer een kritische kijk op het eigen gedrag om de veiligheid van zichzelf, in dit geval ook het dier en de ander te waarborgen.

Tijdje terug. Ik rijd met de auto op een matig verlichte 60 km weg. De onderlinge afstand tussen de straatverlichting is groot. Ik moet vol in de remmen voor een ruiter te paard die ik van achter nader. Ze draagt een ouderwets ruiterlampje (Kan er niet eens meer een afbeelding van vinden…. Witte staaf in T-vorm, 2 middelgrote staafbatterijen, wit naar voren en rood naar achter stralend met een ouderwets fietslampje achter de glaasjes, klemband om het vast te zetten) aan haar linker been. Wellicht zijn de batterijen ook nog bijna leeg, maar ik had de combinatie tot het laatste moment niet gezien.
Ik passeer haar, zet de auto aan de kant, stap uit en meld haar dit. Ik verwacht “ ik zal zoeken naar betere en helderder verlichting. Ik krijg als antwoord: “maar dit mag wettelijk hoor”…
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(16-Dec-2022, 03:00 PM)GertBr schreef: Toch verwacht ik van elke verkeersdeelnemer een kritische kijk op het eigen gedrag om de veiligheid van zichzelf, in dit geval ook het dier en de ander te waarborgen.
Volgens mij zit jij niet zo vaak op de weg Big Grin 

Mijn uitgangspunt ligt dichter bij "Expect the unexpected".
Antwoord }
(16-Dec-2022, 03:22 PM)365cycle schreef: Mijn uitgangspunt ligt dichter bij "Expect the unexpected".

En daar hoort I.m.h.o. je verantwoordelijkheid nemen en goed licht voeren bij....
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(16-Dec-2022, 04:05 PM)Jan van Ochten schreef: En daar hoort I.m.h.o. je verantwoordelijkheid nemen en goed licht voeren bij....
Klopt. Ik doe het zelf, omdat ik het van een ander niet kan verwachten.
Een automobilist zou mijns inziens dus niet moeten klagen over die fietsers (in het algemeen), maar beter uit moeten kijken en eventueel wat rustiger moeten rijden.
Dat klagen over fietsers doet de rest van de wereld al...
Antwoord }
(16-Dec-2022, 04:18 PM)365cycle schreef: Dat klagen over fietsers doet de rest van de wereld al...

Als je bedoelt dat daar al genoeg andere forums voor zijn ben ik het 100% met je eens. En als fietser kun je andere fietsers daar ook gewoon op aanspreken.
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: de Boer , Willeke_IGKT , 365cycle
vandaag voor het eerst een donut gedraaid met mijn driewieler.
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , Lig-hen , Hoekie , 365cycle
Toen het kouder werd merkte ik dat in de Quest dat hoofd dat uitsteekt wel wat kou oppikt gek genoeg.  Tongue  En die schuimkraag zo dicht langs je kop vond ik ook suboptimaal en leverde beperkte winst in warmte...

Was investeren in een racekap dan de oplossing? Na wat twijfel mocht ik er een lenen van Noorderligt- en regiogenoot Henk en ik was overtuigd. En wat wilde het toeval: ICB had er één liggen voor de Quest die per ongeluk in een verkeerde kleur besteld was, en dus met aantrekkelijke korting weg mocht. Een paar mailtjes met Ymte verder ging die in een doos noordwaarts  Big Grin

Vandaag ben ik blij met de eerste, korte proefrit. Heerlijk beschut, warm, droog, genoeg ruimte voor de kop, pinlock vizier besloeg niet en het ziet er sexy uit op de Quest vind ik  Smile

[Afbeelding: IMG-20221215-200220.jpg]
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Is echt een hele mooie kap.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
ik vandaag weer mijn dagelijkse ommetje gefietst heb. Gisteren was het dorp spekglad en besloot ik een dag over te slaan. Vandaag toch weer op pad. Ik ging niet over het fietspad over de Slachte tussen Dorpsstraat en Ludingaweg. Dat bleek terecht want er lag nog steeds een ijslaag over. Ik ging ook niet over de Achlumerdijk, want daar had ik evenmin vertrouwen in.  Harlingen was opvallend ijsvrij in tegenstelling tot Franeker. Het zal geen strooibeleid zijn geweest, maar vooral de invloed van zee die het net iets meer liet dooien in Harlingen. 

Groet,

Marco
Antwoord }
Een bucketlist dingetje afgevinkt heb: met de trike op het ijs.
Ja, die brede sporen op het ijs zijn van mij  Big Grin

[Afbeelding: trikophetijs.jpg]
Antwoord }
Wat voor een Trike is dat?

Zelf als ik ga inzoomen zie ik het nog niet  Huh 


Ja, nu wel  Big Grin 

Schuin van achteren.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Wat grappig ! Door de reactie van Wim ging ik nog eens goed kijken en moest ontdekken dat ik het ook verkeerd had gezien Big Grin
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
Wat gaaf dat je dat op je bucket list hebt/had staan. Erg inspirerende Hoekie.
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Hoekie , Willeke_IGKT
Hp gekko? Moest ook heel goed kijken. Dacht eerst aan delta trike.
Antwoord }
(17-Dec-2022, 06:53 PM)Wim -de roetsende schreef: Wat voor een Trike is dat?

Zelf als ik ga inzoomen zie ik het nog niet  Huh 


Ja, nu wel  Big Grin 

Schuin van achteren.

thumb
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
Dus deze trike is niet eens een Ice? Dat valt me tegen...
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 20 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM