Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(12-Jan-2023, 02:48 PM)365cycle schreef:
(12-Jan-2023, 01:37 PM)Frutsel schreef: Nou ja, een andere auto op de weg in geval van privégebruik. Maar wel een auto minder geparkeerd in de straat Smile
Da's niet geheel waar. Hoekie en z'n vrouw kunnen nu niet meer privé tegelijk weg met de auto, want er is maar één auto die privé rijdt.

Ik denk dat Hoekie's vrouw voorlopig weinig alleen op stap gaat Angel , dus waarschijnlijk gaan ze juist wel tegelijk privé weg met de auto Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Er veranderd inderdaad niet zo heel veel. We reden al niet veel. Daarom beter om de bijtellingsgelden + wat vrij komt van de 2de privé auto, aan de ene privé auto en fietsen te besteden.

Met dus nu één auto voor de deur. De andere zal voornamelijk in een rijtje parkeerplaatsen staan. Die is altijd minstens half vrij omdat veel automobilisten hun auto op het voetpad voor de deur zetten. Inderdaad, handig en veilig voor (spelende)(kleine)voetgangers en rolstoelgebruikers /s

Helaas kan ik van mijn werkgever geen vergoeding 'zakelijk gebruik privé vervoersmiddel' krijgen, anders was de lease auto voor zakelijk gebruik ook weg gedaan.
De lease auto mocht niet eens in het buitenland gebruikt worden en alleen ik en mijn vrouw mochten er in rijden. Trekhaak en dergelijke worden 1op1 afgeschreven.

Per saldo een klein maar mooi stapje.
Antwoord }
(12-Jan-2023, 12:43 PM)365cycle schreef: Er zijn wel auto's geweest die dat doel zo dicht mogelijk benaderden. De Mercedes 190 (W201) en de 200-serie (W124) waren zo goed als niet kapot te krijgen. En misschien voor velen verrassend, maar ook de eerste Citroën C5 van m'n ouders blééf maar gaan.
Die auto's waren er inderdaad en dat had consequenties voor de productiekosten en dus voor verkoopprijs, de modellen die je noemt waren niet bepaald goedkoop. Mijn 'dagelijkse' (2-3k/j) Saab 900 is 34 jaar oud, heeft 225k op de klok en staat altijd buiten, maar doet het altijd, ziet er nog steeds toonbaar uit en ik heb er de afgelopen 11 jaar niet veel werk aan gehad, ook niet toen ik er nog 20k per jaar mee reed. De eerste eigenaar heeft er ooit heel veel geld voor betaald...

(12-Jan-2023, 12:43 PM)365cycle schreef: Af en toe verse motorolie en de automaat spoelen, remblokjes en schijfjes, filtertjes, dat was het wel. Nooit problemen met de hydrauliek, geen roest, geen storingen, niets. Ook niet na iets van 450.000 km.
Hoe goed je ze ook maakt, auto's zullen net als Bart zijn slot of welk ander mechanisme dan ook vroeger of later onderhoud nodig hebben, dat was mijn punt. Hoe beter de kwaliteit van het mechanisme, hoe minder zorgen je je er over het algemeen over hoeft te maken. In het geval van een slot wil je iets dat niet makkelijk open te breken of door te knippen is, die eigenschappen gaan als je het slot enigszins betaalbaar wilt houden waarschijnlijk slecht samen met de eis dat er geen corrosie op mag kunnen treden.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
Ik was vandaag heel erg blij met mijn MilanSL.

Ik rijd 5 van de 15km door de stad en met deze harde wind is daar sprake van flinke windstoten.

De Milan verblikt of verbloost niet en reageert nog minder op de windstoten dan ik gehoopt had. 
Komt heel dicht in de buurt van de QuestXS. Dat was met de DF wel een iets ander verhaal.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(12-Jan-2023, 04:14 PM)Hoekie schreef: Helaas kan ik van mijn werkgever geen vergoeding 'zakelijk gebruik privé vervoersmiddel' krijgen, anders was de lease auto voor zakelijk gebruik ook weg gedaan.








Wil je werkgever je ook niet de (volgens mij sinds dit jaar) 23 cent per kilometer uit je salaris halen en onbelast uitkeren? Dat kost hem alleen administratie en levert jou alsnog het belastingvoordeel op.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
Nu een half jaar in bezit van een 2e hands Quest. Vandaag de dag met het slechtste weer naar mijn werk gefietst (2 x 30km): 100% regen én flinke wind (stoten) én dat allemaal in het donker. Het is minder fijn dan droog weer en gewoon een beetje licht. Maar toch ook een topmoment toen ik op het stuk van mijn route over de waaldijk in de buurt van Nijmegen kwam en de wind van schuinachter mij meepakte en ik zonder trappen dik boven de 30km/u kwam. Heerlijk. Ondanks dat ik zo nu en dan flink moest bijsturen omdat dezelfde wind mij een stukje opzij probeerde te duwen. Hetzelfde stuk op de terugweg gaat eigenlijk net zo snel, maar dan wel met meetrappen ;-) Een voordeel van dit weer: op de normaal drukke fietsroutes door de stad was het nu erg rustig.
Antwoord }
(12-Jan-2023, 08:30 PM)Bacchus schreef:
(12-Jan-2023, 04:14 PM)Hoekie schreef: Helaas kan ik van mijn werkgever geen vergoeding 'zakelijk gebruik privé vervoersmiddel' krijgen, anders was de lease auto voor zakelijk gebruik ook weg gedaan.

Wil je werkgever je ook niet de (volgens mij sinds dit jaar) 23 cent per kilometer uit je salaris halen en onbelast uitkeren? Dat kost hem alleen administratie en levert jou alsnog het belastingvoordeel op.

Dat kan, maar die kilometer vergoeding is te laag (0.21 in 2023) Daar moet een extra vergoeding bij, wil het concurreren met een 'gratis' lease auto; een lease auto (of OV jaarkaart) is een stuk salaris. Daarnaast speelt ook mee dat mijn woon-werk afstand, nu ~25 km (al 4 jaar, dat wel), naar 80 km kan groeien (mocht de huidige opdracht om wat voor reden dan ook eerder stoppen)
Antwoord }
(12-Jan-2023, 10:51 PM)Hoekie schreef: Dat kan, maar die kilometer vergoeding is te laag (0.21 in 2023) Daar moet een extra vergoeding bij, wil het concurreren met een 'gratis' lease auto; een lease auto (of OV jaarkaart) is een stuk salaris.

Tsja, dan kan ik je reactie goed begrijpen. En detacheerders hebben ook eerder neiging naar omzet dan naar kosten te kijken en een medewerker zonder auto is volgens de verkoper natuurlijk een stuk minder makkelijk inzetbaar en dus potentieel minder omzet.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
ik optimistisch wordt van de leuke reacties van mensen wanneer ik met mijn chopper/ligfiets onderweg ben, mensen stoten elkaar aan, draaien zich helemaal om, op de parkeerplaats wordt ik iedere keer aangesproken, op de heenweg zat er een mevrouw met een busje vol met kinderen achter mij, bij het inhalen stak ze de hand op? ik ken haar niet, op de terugweg, zat ze weer achter mij en toeterde bij het inhalen, de parkeerpolitie, keek  lachend van afstand hoe ik mijn fiets vast maakte aan het fietsenrek.
Soms denk ik, die mensen zijn niks gewent hier, men begrijpt wel dat de fiets elektrisch is, maar batterijen kunnen ze niet vinden, die zitten in leren tassen, vorige week stond ik bij een winkel, daar was een man, die heeft er drie keer omheen gelopen? 
Gezien de reacties kun je wel stellen, dat mensen wel interesse hebben in een andere manier van verplaatsen, alleen men is zo vast geroest in de gedachte, dat daarvoor een auto nodig is.
Vraag me af hoe het gaat in het voorjaar als ik mijn FlooW met solarpanelen op de straat breng?
Antwoord }
Ik gisteren mijn broer voor het eerst op een ligfiets heb laten rijden, en hij na 2 valse starts de 3e keer al een rustig stukje kon rijden.
Hij is helemaal enthousiast hoe relaxed het wel niet rijdt, en hoe makkelijk het eigenlijk is.

Dus voorlopig rijdt hij rond op een M5 Street legal Big Grin

Ik moet alleen nog een smalle 451 buitenband hebben voor hem; de Durano die er nu op ligt is wel erg oud aan het worden...
Antwoord }
(15-Jan-2023, 02:12 PM)Frutsel schreef: Ik gisteren mijn broer voor het eerst op een ligfiets heb laten rijden, en hij na 2 valse starts de 3e keer al een rustig stukje kon rijden.
Hij is helemaal enthousiast hoe relaxed het wel niet rijdt, en hoe makkelijk het eigenlijk is.

Dus voorlopig rijdt hij rond op een M5 Street legal Big Grin

Ik moet alleen nog een smalle 451 buitenband hebben voor hem; de Durano die er nu op ligt is wel erg oud aan het worden...

Beter is een wat dikker 451 voorband, minder kans op stootlekken

Gr Piet
Antwoord }
(15-Jan-2023, 02:27 PM)Piet K schreef: Beter is een wat dikker 451 voorband, minder kans op stootlekken
Als je geen behoefte hebt aan hoge snelheid zijn er prima stevige 37-451 banden voor rolstoelen.
Antwoord }
(15-Jan-2023, 02:35 PM)365cycle schreef:
(15-Jan-2023, 02:27 PM)Piet K schreef: Beter is een wat dikker 451 voorband, minder kans op stootlekken
Als je geen behoefte hebt aan hoge snelheid zijn er prima stevige 37-451 banden voor rolstoelen.

Het is een smalle velg, en met een 37 die niet keihard is opgepompt gaat de fiets dweilen in bochten weet ik uit ervaring (met een andere fiets overigens Smile )
En met de hydraulische remmen ga ik ook niet zitten prutsen met een bredere velg.
En als mijn broertje stootlekken rijdt leert 'ie snel genoeg zijn bandenspanning te checken Smile
Antwoord }
... ik eindelijk tijd heb gevonden om een ander (standaard-dikte) stuurbocht te vinden en te monteren op de 26-20 van mijn vriendin, waardoor ook de draaiverstellers nu passen. Het is er wel een voor een rechtopfiets, dus de vorm is niet perfect en de stuuruitslag is beperkt maar het werkt goed.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
... vanmorgen super ging ondanks wat gladheid (2 scooters onderuit, oeps..) En vanmiddag het zo goed als windstil was (aero werkt optimaal, geen rekening hoeven houden met vlagen) en dus met een gerust hart lekker doorknallen was. Warm en knus onder de kap. King of the cyclepath. Oh yeah  Big Grin
Antwoord }
...m'n schoenen er nog stonden!
Vanochtend met de gladheid hielp ik even een onderuit gegleden fietser die z'n been opengehaald had (vermoedelijk aan een trapper). M'n verbandtasje lag vandaag half achter/onder m'n schoenen, dus die even uit de fiets en daarna het verbandtasje op de neus.
Wondje snel schoon (met handalcohol, slachtoffer vond het niet zo fijn maar het werkt Tongue ), verbandje eromheen ging hem zelf lukken dus ik gooide m'n verbandtasje weer in de fiets, stoel weer op z'n plek en doorrrrr.
Op m'n werk aangekomen begon ik m'n spullen uit te pakken en besefte meteen wat er mis gegaan was. De hele dag afwisselend op sokken en racefietsschoenen rondgestiefeld, bij terugkomst (20 km van werk vandaan) stonden m'n schoenen nog netjes naast elkaar in de berm Big Grin
Antwoord }
Gelukkig was het niet zo regenachtig als vorige week.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Ik zou er wel ongerust over zijn geweest de hele dag. Maar erg mooi dat je de tijd hebt genomen voor een medereiziger onderweg. Dikke pluim!

Groet,

Marco
Antwoord }
Ja goed bezig! Geeft altijd goed gevoel om een ander te helpen.
Daarom doe ik ook jaren BHV op mijn werk. Ben laatst ook op pad geweest om te reanimeren.
Heb jij ook BHV cursus gedaan, 365Cycle?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Je zou het bijna denken.
Wel een goed idee om een klein nood verband pakketje mee te nemen.
Antwoord }
(18-Jan-2023, 09:43 AM)TvWijk schreef: Gelukkig was het niet zo regenachtig als vorige week.
Geeft niet, droogt wel weer op Big Grin was vooral blij dat ze niet beregend lijken te zijn door een hond Tongue

(18-Jan-2023, 10:06 AM)Roepers schreef: Ik zou er wel ongerust over zijn geweest de hele dag.
Mwah, weg is pech Smile Kan ik ook wel weer mee leven. Heb genoeg schoenen dus kan een paar missen als het moet. M'n oudste setje op dit moment is uit 2009 en nog lang niet versleten. Door de jaren heen heb ik zo net zoveel schoenen nodig als een ander, maar heb meer afwisseling Smile

(18-Jan-2023, 10:06 AM)Roepers schreef: Maar erg mooi dat je de tijd hebt genomen voor een medereiziger onderweg. Dikke pluim!
(18-Jan-2023, 10:25 AM)Fietsbennie schreef: Ja goed bezig! Geeft altijd goed gevoel om een ander te helpen.
Daarom doe ik ook jaren BHV op mijn werk. Ben laatst ook op pad geweest om te reanimeren.
Het is soms zo'n kleine moeite om een ander zich beter te laten voelen. Gebeurt andersom ook weleens, bevalt me goed Big Grin

(18-Jan-2023, 10:25 AM)Fietsbennie schreef: Heb jij ook BHV cursus gedaan, 365Cycle?
Lang geleden. Moet ik eigenlijk weer ff een keer opfrissen (nu dan iets EHBO-achtigs - als zelfstandige valt er weinig te BHV'en).

(18-Jan-2023, 10:40 AM)Hoekie schreef: Je zou het bijna denken.
Wel een goed idee om een klein nood verband pakketje mee te nemen.
Ik heb ongeveer zoiets
Zoeken op EHBO-kits voor motorfietsen levert je vaak een flexibel waterdicht tasje op, en lekker klein.
Antwoord }
(18-Jan-2023, 10:25 AM)Fietsbennie schreef: Daarom doe ik ook jaren BHV op mijn werk. Ben laatst ook op pad geweest om te reanimeren.
Heb jij ook BHV cursus gedaan, 365Cycle?
Veel zorgverzekeraars vergoeden (deels) EHBO cursussen, dat is ook zeker iets om te overwegen als je niet per se naar de "B" van BHV op zoek bent. EHBO behandelt wat meer de algemene wereld.

(18-Jan-2023, 11:57 AM)365cycle schreef: Ik heb ongeveer zoiets
Zoeken op EHBO-kits voor motorfietsen levert je vaak een flexibel waterdicht tasje op, en lekker klein.
Ziet er goed uit. Ik zie alle EHBO-tasjes of -trommels toch vooral als startpunt om uit te breiden naar wat je zelf belangrijk vindt. Op de fiets vind ik veel complexe verbandmiddelen bijvoorbeeld minder interessant dan een reddingsdeken en een wegwerpponcho.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Ik heb vast nog wel ergens een verband trommel liggen. Helemaal geen gek idee om die in de velomobiel te gooien. Plek genoeg....
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Anders kun je ze wel bij de Trekpleister halen...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Jan van Ochten
(18-Jan-2023, 03:46 PM)Jan van Ochten schreef: Ik heb vast nog wel ergens een verband trommel liggen.  Helemaal geen gek idee om die in de velomobiel te gooien.  Plek genoeg....
Zorg wel dat er geen vocht intrekt. Groen verband is niet ideaal.
Antwoord }
(18-Jan-2023, 02:31 AM)365cycle schreef: bij terugkomst (20 km van werk vandaan) stonden m'n schoenen nog netjes naast elkaar in de berm Big Grin

Ik zie wel eens een enkele schoen of sok ergens liggen. Zit me dan altijd af te vragen welke gebeurtenis er aan vooraf is gegaan. En of iemand op een blote voet naar huis moest lopen. Waarschijnlijk zijn ze gewoon uit een tas gevallen of iemand heeft een nieuw paar schoenen gekocht en besloten de oude maar ter plekke overboord te smijten. Het blijft speculeren, en ik kan eigenlijk nog steeds geen aannemelijk verhaal verzinnen voor één schoen of één sok liggen op een willekeurige weg. Ook niet echt een plek om even met je tas te rommelen zodat je wat kwijt kan raken.

Maar bij een paar dat netjes tezamen in de berm ligt zou ik nog nieuwsgieriger geweest zijn wat het verhaal daarachter zou zijn geweest...
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 21 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM