Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(13-Feb-2023, 02:10 PM)Bob Hagendijk schreef: Racefietsers gaan misschien nog een beetje harder
Mwah... ik kom zo nu en dan wel sterke renners tegen en zeker in groepsverband rijden ze weleens hoog 30. Solo zijn ze meestal niet zo heel rap, vooral niet als ze de gewichtsbesparende maatregelen alleen op de fiets toegepast hebben Tongue 

Als ik alle keren dat ik wielrenners de Brienenoord of de Zeelandbrug op voorbij stuif moet tellen heb ik aan één hand niet genoeg, terwijl dat juist de situatie is waarin ik niet meer in het voordeel ben; meestal rijd ik die bruggen met 5~10 kg bagage, en een velomobiel is ook al gauw 15 a 20 kg zwaarder dan een goede racefiets + de klim is lang genoeg om al je momentum kwijt te raken. Heb als ik dan verderop even stop al meer dan eens de opmerking "daar zit zeker een motortje in!" gehad  Rolleyes 

Als ze dan snel zijn, is het vaak ook wel weer een extreem geval, ik vind dat altijd wel tof. Kwam zo een keer een fietser op een tijdridfiets tegen die met bakken tegenwind aanhaakte en die ik een paar minuten niet echt los gereden kreeg, ondanks dat ik steeds harder aan het trappen was in een poging om hem los te rijden. Bleek achteraf een prof triatleet te zijn, die een paar minuten lang gemiddeld 500 watt trapte, en op het laatste stuk van zijn poging zat hij zelfs fors boven de 700 watt! Een andere renner uit de regio Montfoort haalde mij weer in nadat ik hem inhaalde, trok z'n sprintje door, zat een tijdje op 50+ en piekte gewoon 60 km/h op z'n (toch ook wel erg aero) racefiets. Ik sprak 'm nog aan toen ik weer naast 'm reed, maar hij kon niet meer praten, haha. Stelletje beulen Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , gideon
Afgelopen zomer haalde ik op de Markerwaarddijk op mijn Baron een racefietser op een paar gram carbon in, die mij "zo kan ik het ook" nariep. Ik minderde wat vaart en toen hij weer bij was vroeg ik hem waarom hij het niet zo deed als hij het het zo ook kon. Hij zei dat hij het liever op eigen kracht deed. Het duurde even voordat ik hem ervan overtuigd had dat er echt geen motortje onder de staartpunt van mijn ruim twintig jaar oude fiets verstopt zit. We hebben nog een stuk gezellig samen opgefietst, ik met een stuk minder inspanning dan hij (en dat was maar goed ook, ik had al 10 jaar niet echt meer op een ligfiets gereden). Big Grin

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Vandaag ben ik blij omdat ik met de Bülk een PR op een ruim 30 km lang traject heb gereden. Ik had haast, en ondanks vrij druk verkeer, irritante automobilisten (Inhalen, jezelf in het gat voor me proppen en dan direct remmen...? Achter me toeteren en lichtsignalen geven terwijl ik gewoon in de rij 62 km/h rijd op een 60-weg? Kom op, doe even normaal, geen instructeur die je dat geleerd heeft) en nog veel meer heb ik het stuk nu sneller gereden dan ooit. Zónder gunstige wind, eigenlijk gewoon met niet meer dan redelijke weersomstandigheden. Leukste is nog dat ik er al eens ooit voluit heb gereden en toen niet sneller was dan tijdens een eerdere meewindrit met de Milan, maar nu met nog wat gas over de snelste tijd pak. De Bülk is klaar! Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Lig-hen , Roefie , TheoZw
(15-Feb-2023, 01:54 AM)365cycle schreef: Vandaag ben ik blij omdat ik met de Bülk een PR op een ruim 30 km lang traject heb gereden. [...] Zónder gunstige wind, eigenlijk gewoon met niet meer dan redelijke weersomstandigheden.
Nu kan het voor jou anders zijn maar voor mij zijn weersomstandigheden als van gistermiddag (13°C, droog, vrijwel windstil) wel heel dicht bij ideaal. Of reed je op een ander (mn belangrijk kouder) moment?
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
(15-Feb-2023, 09:16 AM)Bacchus schreef: Nu kan het voor jou anders zijn maar voor mij zijn weersomstandigheden als van gistermiddag (13°C, droog, vrijwel windstil) wel heel dicht bij ideaal. Of reed je op een ander (mn belangrijk kouder) moment?
Droog, ~10 graden, 2 bft. tegenwind en het eerste stukje in de flank. De banden lopen met 20 graden nog duidelijk lekkerder, het snelst als het wegdek net niet helemaal droog is. En geen wind of meewind is fijner dan iets tegenwind Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT , Hoekie , gideon
Fiets weggebracht voor het jaarlijkse onderhoud. Met nieuwe remblokjes en een nieuwe ketting en net afgestelde versnellingen en remmen kan ik weer een zomer voort met fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , Lig-hen , Hoekie
met de RaptoBike en de wind in de rug supersnel naar mijn werk gefietst.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , Hoekie
Dan wordt het een lange terugreis...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(20-Feb-2023, 12:35 PM)Lopopodium schreef: Dan wordt het een lange terugreis...

Ik weet niet of de reis langer wordt, maar langzamer zal het zeker zijn Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vandaag mijn 4 x 50mm SCHWALBE SHREDDA's na het zoveelste lek gisteren toch maar vervangen. Vind de SHREDDA nog met stip de beste band om te rijden, alleen is-t-ie niet zo lekbestendig als ik zou willen. 

Vandaag dus omgeschakeld naar de CCU, wel vooraan nu 42 mm ipv de 50mm eerder (scheelt weer iets in het afdraaien). Nadat ik de CCU's had opgelegd meteen een proefrit gaan maken. En ik was aangenaam verrast ! Niettegenstaande de CCU duidelijk voelbaar zwaarder is dan een SHREDDA, merkte ik daar tijdens het fietsen weinig of niks van. Niet bij het optrekken, maar ook kwa snelheid kon ik niet zeggen dat ik nu minder snel fiets. De CCU's op maximale druk rijden wel "harder", maar dat is een kwestie van wennen, lijkt me. 

Nu maar hopen dat de CCU zo lekbestendig is als wordt beweerd, maar daar kom ik dan vanzelf wel weer achter  Dodgy ....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Vele lekvrije km gewenst.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(21-Feb-2023, 09:32 PM)quattrovelootje schreef: Nu maar hopen dat de CCU zo lekbestendig is als wordt beweerd, maar daar kom ik dan vanzelf wel weer achter  Dodgy ....

Met al dat gebroken glas op straat na carnaval zijn de komende weken daar perfect voor. Sad
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik ben blij omdat ik vanochtend over de 5000km ben gegaan.
De blijdschap betreft eigenlijk niet zozeer dat getal, maar nog meer het enorme plezier wat ik in deze ruim elf maanden steeds van de trike heb gehad.
Ik sta te trappelen om de volgende 5000 er bij te trappelen ?
Antwoord }
Vandaag ben ik blij omdat ik mijn eerste grotere tocht met de rode Demon gemaakt heb (zonder problemen). 65 Km in een goede 3,5 uur (inclusief weg zoeken, een wat stijgingen omgeving Uelsen) en omdat een oudere mevrouw mij in Almelo toeriep: "heel mooi" (duim omhoog). ik had eerlijk gezegd meer aandacht voor de honden die ze bij zich had want ik merk dat op haphoogte zitten toch wat anders is dan op een rechtop fiets.
Antwoord }
(22-Feb-2023, 08:44 PM)Josligfiets schreef: ik had eerlijk gezegd meer aandacht voor de honden die ze bij zich had want ik merk dat op haphoogte zitten toch wat anders is dan op een rechtop fiets.

Wat smurfenspray meenemen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Ik vandaag mee heb kunnen doen met de waterlandliggers. Was mooie tocht Gert bedankt. 
Nu lekker nagenieten van al dat moois, en met trein huiswaarts. Zal binnenkort wat foto's plaatsen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , Hoekie , Lig-hen
(25-Feb-2023, 07:11 PM)Fietsbennie schreef: Ik vandaag mee heb kunnen doen met de waterlandliggers. Was mooie tocht Gert bedankt. 
Nu lekker nagenieten van al dat moois, en met trein huiswaarts. Zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Hier was het heerlijk zonnig weer. In Noord-Holland ook?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(25-Feb-2023, 08:25 PM)Wim -de roetsende schreef:
(25-Feb-2023, 07:11 PM)Fietsbennie schreef: Ik vandaag mee heb kunnen doen met de waterlandliggers. Was mooie tocht Gert bedankt. 
Nu lekker nagenieten van al dat moois, en met trein huiswaarts. Zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Hier was het heerlijk zonnig weer. In Noord-Holland ook?

Dat was het, op een buitje in de ochtend na. Verder hadden we veel wind.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Blij dat ik na 2 weken eindelijk weer eens een stukje kon fietsen! 

Eerste keer op de CCUs en na een tussenstop in de werkplaats bij Henk met een nieuw crankstel weer terug. Nu met 155mm cranks ipv 170mm met gammele verkorters waar ik mijn pedalen wekelijks in moest vastdraaien... 

Vooral de terugreis ging echt opvallend harder dan ik gewend was. Fluitend tegen de 40 en ook kruissnelheid ruim erboven hield ik veel beter vol dan voorheen. Of het nou de CCUs, de cranks, het mooie weer of de 2 weekjes rust waren weet ik niet, maar het smaakt naar meer.  Cool
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Ik gisteren nieuw boek op de mat lag. Heb al flink eind gelezen. Ik lag geregeld dubbel om feest van herkenning en manier van benaderen. Bram heeft alle plaatsen af gefietst.

Hij is net uit een aanrader.

[Afbeelding: IMG-20230309-072037-122.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Willeke_IGKT , Roepers , 365cycle , Hoekie
@ Fietsbennie:   ........Ik lag geregeld dubbel om feest van herkenning en manier van benaderen. Bram heeft alle plaatsen af gefietst.......

Het begint bij jou nu vast te kriebelen om zijn voorbeeld na te volgen  Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , Fietsbennie
Je fototoestel had ook een beetje last van dubbel...
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Lig-hen
Ter aanvulling Bram vertelt erover bij maxvandaag in een Uitzending van 3 maart.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik ben toch wel blij met de Urban's die sinds een weekje op de velomobiel liggen. De snelheid viel wat tegen, maar nadat ik vanmorgen de achterband had bijgepompt, lijkt het ineens beter te gaan. Ondanks de 7 bar lijken zij iets comfortabeler dan schwalbe one of Nutrac. Slecht asfalt, klinkertjes wordt iets beter weggewerkt heb ik het idee. Ik lijk ook iets harder te gaan maar dat kan ook een placebo effect zijn, of de neiging om met dit weer toch wat door te fietsen...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vandaag ben ik blij omdat ik gisteren toch nog zowaar 34 km gefietst heb ondanks de heel harde wind. Ik ging met de Mini op  pad en eenmaal buiten het dorp vol in de wind gekomen vergde het toch wat tijd om de fiets koersvast te houden. Ik ging wat langzamer fietsen en hangen in de wind. Dat werkte eigenlijk best goed. Nog even op de havenpier van Harlingen geweest en genoten van de aanstormdende golven.  's Avonds met de Mini naar Franeker (wind mee), daar de fiets in de trein naar Leeuwarden en vandaar naar het Friesland college voor de Friese cursus. Op de terugweg was de wind aanzienlijk gaan liggen. Het was helder en ik heb erg genoten van de sterrenhemel tussen Hitzum en Achlum. Helemaal mooi

Groet,

Marco
Antwoord }
(09-Mar-2023, 08:55 PM)Jeroen S schreef: Ik ben toch wel blij met de Urban's die sinds een weekje op de velomobiel liggen. De snelheid viel wat tegen, maar nadat ik vanmorgen de achterband had bijgepompt, lijkt het ineens beter te gaan. Ondanks de 7 bar lijken zij iets comfortabeler dan schwalbe one of Nutrac. Slecht asfalt, klinkertjes wordt iets beter weggewerkt heb ik het idee. Ik lijk ook iets harder te gaan maar dat kan ook een placebo effect zijn, of de neiging om met dit weer toch wat door te fietsen...

Ik ga deze week ook ruim 10km/u harder, dan vorige week.

Toch wat grieperig geweest blijkbaar én de temperatuur doet bij mij ook veel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 24 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM