Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb ook wel het een en ander meegemaakt, maar dat nog niet.

Ik ben ook heel blij dat het zulk mooi weer was. Ik heb de dag benut om naar Schiermonnikoog (eigenlijk Lauwersoog en dan de boot naar Schier) te fietsen. Dat was een van mijn voornemens voor dit jaar.  Check! Eerst  was het nog koud, maar later werd het heerlijk. 140 km in totaal. Ik heb ook nog foto's gemaakt, maar die zitten nog op mijn rolletje. Als ze ontwikkeld zijn plaats ik ze wel in mijn ligfietstochtendraadje .

Groeten,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Een vrije dag, dus vandaag ook maar een tochtje gemaakt. De zevende lange tocht van het seizoen, en ditmaal 129,6 kilometer naar Borculo (best een pitoresk stadje naar Oost-Nederlandse maatstaven) en Lochem. Mijn doel van 25 gemiddeld ruim gehaald, met 26,1 kilometer per uur gemiddeld. En met uitstekend fietsweer (niet te warm, niet te koud, niet teveel wind en weinig zon) reden genoeg om blij te zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij dat vanmorgen / vannacht de regen op tijd stopte.
2:15 uur werd het droog, 2:30 uur moest ik vertrekken. Dus een lekker droog ritje naar het werk gehad.

Wat minder blij met de tegenwind, maar wel weer blij dat ik op een ligfiets rij. Scheelt een slok op een borrel. Tongue
Wel behoorlijk wat slik op de belgse polderwegen. Dodgy

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Regen? In Groningen was het vannacht gewoon droog, maar er ligt hemelsbreed wel ongeveer 300 km tussen onze woonplaatsen. Wat we wel kennen zijn die met klei besmeurde wegen die bij regen je fiets zo vies maken. Als ik er niet over hoef te rijden vermijd ik ze liever in de winter.
Antwoord }
Bedankt door:
(10-Apr-2018, 08:06 AM)Roepers schreef: Regen? In Groningen was het  vannacht gewoon droog, maar er ligt hemelsbreed wel ongeveer 300 km  tussen onze woonplaatsen. Wat we wel kennen zijn die met klei besmeurde wegen die bij regen je fiets zo vies maken. Als ik er niet over hoef te rijden vermijd ik ze liever in de winter.

Gisteravond en vannacht ook nog een paar (stevige) buitjes gehad, maar wel droog kunnen fietsen.

Als ik de polderwegen met slik wil vermijden, moet ik over de doorgaande wegen in Belgie, dat risico wil ik niet nemen.
Dan liever een extra wasbeurt. Cool

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Misschien niet netjes van mij, maar ontving net via de nieuwsbrief van de Vrienden van de Voetveren het heuglijke nieuws dat de veerboot bij Brielle een andere eigenaar / kapitein krijgt.

Diegene die de veer tot nu toe bediende vond ik werkelijk een ontzettende zak. Na een paar keer met de veerboot meegegaan te zijn en bij elke tocht een slechte ervaring opgedaan te hebben met deze kerel, heb ik deze veerboot sindsdien vermeden. Gelukkig kan ik deze oversteek nu wel weer meenemen in mijn fietstochten door Zuid-Holland.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij dat ik op de fiets ben.
Belgische politie houdt landelijke flits-acties.
Met m'n trike zal ik niet geflitst worden! Wink

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
...ik vandaag voor het eerst in een lange tijd weer eens met de open ligger naar werk ben - het weer was gewoon te mooi. Ik had de Orca afgelopen weekeinde eindelijk een keer onder handen genomen (nieuwe ketting, nieuwe cassette achter, één nieuw tandwiel voor, nieuwe derailleurwieltjes, alles prima schoon gemaakt en nieuwe banden) - had al lang moeten gebeuren, maar nu loopt hij weer als een zonnetje. Heerlijk! Smile  (goede basis om nu een vergelijkbare actie bij de Mango te doen - de ketting krijst al een tijde...   Sad )
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij omdat ik tijdens mijn ligfietstocht twee paapjes  (geloof ik, niet geheel zeker) heb gezien (aan de Bolhuislaan bij Eekwerd). En het weer wordt beter dfat is ook fijn. Mijn fotorolletje was nog ontwikkeld, zo ontdekte ik in Appingedam. Morgen misschien.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik jarig ben en gisteren voor het eerst weer heb kunnen hardlopen. Waarschijnlijk wordt zaterdag mijn fiets weer in orde gebracht ??, dus dan kan ik ook weer fietsen!
Antwoord }
Bedankt door:
(03-May-2018, 10:03 AM)Roef Veerman schreef: Ik jarig ben en gisteren voor het eerst weer heb kunnen hardlopen.  Waarschijnlijk wordt zaterdag mijn fiets weer in orde gebracht ??, dus dan kan ik ook weer fietsen!

Van harte gefeliciteerd!  applause

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
(03-May-2018, 10:03 AM)Roef Veerman schreef: Ik jarig ben en gisteren voor het eerst weer heb kunnen hardlopen.  Waarschijnlijk wordt zaterdag mijn fiets weer in orde gebracht ??, dus dan kan ik ook weer fietsen!

Gefeliciteerd.

Als zaterdag je fiets in orde wordt gemaakt, dan kun je zondag dus de LOL-tocht rijden  Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(03-May-2018, 10:03 AM)Roef Veerman schreef: Ik jarig ben en gisteren voor het eerst weer heb kunnen hardlopen.  Waarschijnlijk wordt zaterdag mijn fiets weer in orde gebracht ??, dus dan kan ik ook weer fietsen!

applause Gefeliciteerd !! applause
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
(03-May-2018, 10:03 AM)Roef Veerman schreef: Ik jarig ben en gisteren voor het eerst weer heb kunnen hardlopen.  Waarschijnlijk wordt zaterdag mijn fiets weer in orde gebracht ??, dus dan kan ik ook weer fietsen!

Gefeliciteerd (3X)
Antwoord }
Bedankt door:
Van harte Roef! En er komt lekker weer aan dus geniet ervan!
Antwoord }
Bedankt door:
Opening van nieuwe N18 heeft het fietsen langs de oude N18 een stuk rustiger gemaakt!

Ook heb ik eindelijk m'n B&M IQ-X E lampen binnen, die ga ik bij de spiegels monteren. Daar komt me toch een bak licht uit! En ook met een heel scherp afgekapte bundel, dus maximaal ver zicht zonder tegenliggers te verblinden. Echt prachtig.
Antwoord }
Bedankt door:
Even het verhaal afmaken, bedankt voor alle felicitaties! En ik ben dus niet met LOL mee geweest maar heb wel lekker gefietst afgelopen weekend, vandaag een heerlijk welverdiende rustdag! Ik hoop komende vrijdag naar Roermond te kunnen fietsen en daar mee te kunnen doen met het grenslandtreffen!
Antwoord }
Bedankt door:
Zeer druilerige dag vandaag tijdens mijn tocht van 108 kilometer. Ging vroeg weg, zodat ik nog bijtijds thuis zou zijn om de Giro-etappe te kunnen kijken. Dacht dat het wel wat zou beteren, maar het bleef redelijk druilerig tot ik om half drie weer thuis was. Mocht blij dat zijn dat ik niet in echte regen terechtkwam, slechts in wat gedruppel. Heb de hele tocht mijn fietshandschoenen aangehad. Dat is verrassend, na het vorige weekeinde...
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag mijn fiets weer naar mijn eigen huis gefietst (vanaf het najaar tot het late voorjaar overwintert de fiets bij mijn moeder in de schuur, en maak ik daar in die periode mijn tochten). Een tocht van 184,6 kilometer in iets meer dan zeven uur. Mijn doelstelling van 25 per uur gemiddeld ruim gehaald, zelfs nu precies op 26,0 uitgekomen. Dus daar mag ik trots op zijn, zeker gezien de wind niet zoveel baat bood als het 'zou moeten'. Het leek veelal uit noordelijke richting te komen in plaats van het noordoosten. Ik fietste uit de regio Doetinchem richting Den Haag, dus zou bij oostenwind beter profiteren.

Ook mag ik blij zijn dat ik een afstandsrecord heb gefietst. Mijn vorige stond op 174 kilometer. Dus een mooi opstapje om later deze zomer die 200 eens te halen in een rit naar Leeuwarden. Wil al een tijdje over de afsluitdijk fietsen. Vast loeisaai, maar wil er in ieder geval eens geweest zijn (de Houtribdijk ken ik al, en vond ik wel leuk).

Ben er wel om 5:30 voor de deur uitgegaan, om zoveel mogelijk de warmte van de dag te kunnen ontlopen. Was een verstandig besluit, ook al ben ik van het uitslapen...
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij omdat ik maandag op ligfietsvakantie ga. Ik vertrek van huis en het einddoel is Zuid-Limburg
Antwoord }
Bedankt door:
Heel veel plezier!
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ga over een week ook op vakantie. ?
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb mijn drie weken vakantie er al opzitten. Maar daarin wel negen tochten gemaakt in een goede 1200 kilometer. Was ook leuk.
Antwoord }
Bedankt door:
Citaat:Vandaag ben ik blij omdat...

... ik geen hertje heb aangereden, zoals een week geleden op dezelfde rit.
Antwoord }
Bedankt door:
Zo, dat is schokkend. Een botsing met een ree! (of was het een jong edel- of damhertje?) De foto is helaas niet te zien. Ik heb het even geprobeerd met de url, maar dat leverde niets op.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb wel eens een ree vlak voor mijn neus de weg zien over rennen. Dus kan me voorstellen dat een botsing ook mogelijk is. Vanochtend nog een kat die het nodig vond om ineens voor mijn wielen te rennen. Kon nog remmen.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 18 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM