Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gefeliciteerd, Erik! Mooie mijlpaal. Wat in je statistiek nog niet staat is uitgespaarde medische kosten omdat je zo gezond blijft.  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Hoeveel km moet je fietsen dan, 20 km ongeveer?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Ja ca. 21 km enkele reis. Maar ik rij nog weleens met een omweg Wink Voor iemand die voor augustus 2016 ruim 20 jaar niet gefietst had niet verkeerd Smile

(08-Nov-2018, 10:54 AM)Atrike schreef: Gefeliciteerd, Erik! Mooie mijlpaal. Wat in je statistiek nog niet staat is uitgespaarde medische kosten omdat je zo gezond blijft.  Big Grin

Mmm, ik voel me sinds ik ben gaan fietsen zeker fitter en en heb mede door het fietsen nu al een tijd een gezond BMI. Maar uitgespaarde medische kosten... mwah, heb er alleen kosten bij gekregen van de fysio vanwege fietsgerelateerde kniepijn begin van dit jaar!
Antwoord }
Bedankt door:
(08-Nov-2018, 11:00 AM)ErikvanD schreef: Ja ca. 21 km enkele reis. Maar ik rij nog weleens met een omweg Wink Voor iemand die voor augustus 2016 ruim 20 jaar niet gefietst had niet verkeerd Smile


Petje af inderdaad. Zeker na 20 jaar niet fietsen. Ik hoef 'maar' 10 km te fietsen, maar dat doe ik dan ook elke dag. Als het mooi weer is, zoals deze dagen pak ik de M5, en anders de Gazelle. Heerlijk 's morgens wakker worden, en 's middags 'de boel' loslaten.

Hoe is het nu verder met je knie dan?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Ja, dat onthaasten op de fiets is echt super, even je kop leegrijden! Ga begin 2019 beginnen in een andere baan en ik ben blij dat de woon-werk afstand ook dan nog goed te doen is (ca. 23 km). Ik zou het fietsen echt gaan missen. Gek he, dat je daar zo snel verslingerd aan kunt raken!

Met mijn knie is het heel langzaamaan steeds beter gegaan. Ik heb het idee dat vooral komt doordat ik in de loop van het jaar beter getraind raakte. Het moment waarop ik er last van krijg schuift steeds verder op. Op de gewone fietsen heb ik er eigenlijk geheel geen last meer van (of ik rij daar simpelweg niet ver genoeg voor Wink , lange afstanden rij ik vrijwel altijd op de ligger). Op de ligfietsen heb ik er ook minder last van. Ook afstanden van 150-200 km zijn nu weer te doen (zolang ik dat maar niet dagelijks doe) zonder dat ik daarna echt veel last heb.

Bij mijn liggers heb ik wel het idee dat het gevaar dat het terugkomt daar meer op de loer ligt. Ik let daar dan ook extra op dat ik een voldoende hoge trapfrequentie aanhoud en de boel niet forceer. Sinds een tijdje gebruik ik op de liggers een stel schoenen waar de plaatjes vrijwel in het midden staan in plaats van onder de bal van mijn voet zoals bij mijn andere schoenen. Hoofdreden was dat gedoe met die hete voeten (dat is helaas nog niet geheel over, deze schoenen helpen wel) maar ik heb het idee dat het ook helpt mijn knieën te ontlasten. Op de trike ga ik binnenkort ook eens kortere cranks proberen (uit nieuwsgierigheid), dat zou ook een positief effect kunnen hebben op mijn knie.

Al met al heb ik er dus zo weinig last meer van dat het me niet meer beperkt om te genieten van het fietsen. Wat ik me wel nog steeds blijf afvragen is hoe die pijn er destijds zo ineens in kunnen schieten. Maar ik denk dat ik dat wel nooit zal weten...
Antwoord }
Bedankt door:
(08-Nov-2018, 11:44 AM)ErikvanD schreef: Al met al heb ik er dus zo weinig last meer van dat het me niet meer beperkt om te genieten van het fietsen. Wat ik me wel nog steeds blijf afvragen is hoe die pijn er destijds zo ineens in kunnen schieten. Maar ik denk dat ik dat wel nooit zal weten...

Dingen wat je niet gedaan hebt kun je soms meer spijt van hebben dan dingen die je wel hebt gedaan.
Advies: niet te lang in het negatieve blijven, en blijven genieten. Ook al kom je zeiknat thuis.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(08-Nov-2018, 10:32 AM)ErikvanD schreef: Nou ja, eigenlijk was ik gisteren blij omdat ik er mijn 100ste woon-werk ritje voor 2018 op had zitten  Smile
Op mijn blog heb ik er wat leuke statistieken bij gemaakt: klik

Op naar de volgende 100!

Gefeliciteerd, Erik en gelukkig is het jaar nog niet voorbij.  Er zit wel heel veel variatie qua route in je woon-werk-ritjes. Is dat vanwege de recreatieve component of waren er nog andere factoren?
Antwoord }
Bedankt door:
Nee, we gaan lekker door, vanochtend weer heerlijk gefietst Smile En die variatie komt doordat ik weleens een andere route neem vanuit het werk en zeker vanaf augustus nogal eens wat vakjes heb meegepakt op de weg naar huis. Het grootste deel van de ritten is in het echt niet zo gevarieerd, in feite heb ik maar twee reguliere woon-werk routes die ik meestal rij. Volgend jaar heb ik iets meer variatie.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij omdat het weer allezins meeviel, het droog was, de zon af en toe scheen en er, ondanks de stevige wind, een lekker tochtje gemaakt kon worden in de omgeving (Waterland). Ik hoefde niet te zwaaien, anders dan naar auto’s die me op sommige smalle weggetjes lekker de ruimte gaven met de Trike.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij dat mijn Canon Eos 300 camera het toch lijkt te doen. Ik heb zaterdag op de ligfiets een tweede analoge camera opgehaald uit Haren. Het stond op Marktplaats voor een luttel bedrag. Ondanks de weersvoorspelling viel het toch mee met de regen en had ik na thuiskomst toch weer 60 km gereden op mijn Sinner Record met Streamer. Dat maakte mij blij, maar de batterijen leken leeg te zijn. Of was de camera stuk, dat kon ook. Een meting had laten zien dat de batterijen wel degelijk spanning afgaven. Dat temperde mijn blijdschap enigszins. Het type was in het dorp hier niet verkrijgen, dus heb ik ze maar via internet besteld. Na aankomst gisteren weigerde  de camera aanvankelijk, maar na wat doorzetten ging hij ineens aan en draaide de hele filmrol uit (Dat doen die camera's van zo'n 20 jaar geleden, ze draaien de film eruit en elke stuk belichte film gaat het rolletje in na het nemen van de foto. Mocht om wat voor reden de kast opengaan dan zijn de belichte delen beschermd). Dus toch succes. Nu nog kijken hij goede foto's maakt. Ik heb er een Ilford Zwart/wit film ingedaan. Dat heb ik nog nooit gedaan, zwart-wit foto's gemaakt. Ik ben benieuwd. Gisteren overigens geen foto's gemaakt. Het licht was te beroerd. Misschien vandaag.

Ik heb dus nu 2 analoge camera's de Canon Eos 3000 voor kleurenfotografie en de Canon Eos 300 voor zwart-wit. 
Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Ik mijn Mango+ opgehaald heb in Dronten  Cool
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
Veel plezier ermee!!
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Nov-2018, 10:49 PM)TvWijk schreef: Ik mijn Mango+ opgehaald heb in Dronten  Cool


Geniet en houd de wieltjes aan de onderkant  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Proficiat, Net voordat het koude seizoen begint, kun je lekker in je racemachine uit de wind zitten. Zie je misschien binnenkort wel door de kempen gaan
Antwoord }
Bedankt door:
... ik vandaag toch nog 26 km heb gefietst, door de sneeuw! Vanochtend vroeg naar Westeremden, langs het Maar. Gedeeltelijk door de ongerepte sneeuw. Bij aankomst in Westeremden sneeuwde het weer. Toen ik weer vertrok lag er een dun laagje sneeuw op mijn Inoled koplamp. Dat heb ik laten zitten. Vanmiddag mijn dagelijkse rondje naar Appingedam. Het Fivelpad was niet gestrooid maar ik heb het toch genomen. Het ging prima, natuurlijk fietste ik wel behoedzaam. Het laatste stukje terug heb ik de verlichting aangedaan omdat ik mij afvroeg of dat dunne laagje sneeuw op de Inoled dan zou gaan smelten. En inderdaad. Als sneeuw voor de zon.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
... ik vandaag het eerste stuk van mijn woon-werk rit samen met mijn dochter heb kunnen rijden Smile Erg gezellig! Dat het direct na het scheiden van onze wegen alsnog begon te regenen mocht de pret niet drukken.
Antwoord }
Bedankt door:
Op mijn woon werk route de scherpe richels uit het asfalt zijn weggehaald. Nu zou ik weer de stuggere voorveren kunnen monteren.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik na 6 jaar als grensarbeider gewerkt te hebben eindelijk een andere (en betere) baan terug in Nederland heb gevonden. De Belgische belasting mag vanaf volgend jaar in andermans zakken gaan graaien! Big Grin
Nog 2 weken en ik zeg België vaarwel wat werk betreft. applause

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd en veel plezier in je nieuwe job!
Antwoord }
Bedankt door:
Bedankt Erik. Gaat zeker lukken!

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Inderdaad gefeliciteerd. Hopelijk ben je in staat om ook naar je nieuwe baan te fietsen.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Bedankt Marco!
Het wordt straks ca. 20 km enkele reis ipv dik 30 km nu.
Dus dat fietsen gaat wel weer lukken. Zeker als ik straks het gezaag, gezever en de hele shitzooi van m'n huidige baan definitief van me af laat glijden. Wink

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Top. Gefeliciteerd. Shitzooi is altijd goed om achter je te laten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Bedankt Wim.
Het hele gebeuren kreeg idd te veel invloed op me, dus tijd voor iets nieuws.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd. Inderdaad fijn als je het niet meer naar je zin hebt dat je dan een nieuwe start kan maken.
Ben gelijk jaloers op je dat je straks van de dubbele belastingaangiftes af bent.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
Bedankt Johan!
Inderdaad dat belasting gedoe verpestte veel en is ook de hoofdreden dat ik dringend op zoek ging naar werk terug in nederland.
Om maar niet te spreken over de belgische mutualiteit die het hele grensarbeider gedoe maar niet schijnen te begrijpen (of willen begrijpen)

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 14 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM