Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de Trouw-bijlage van vandaag nav de Fiets- en Wandelbeurs:

[Afbeelding: E1-ABBF76-0-E3-A-4016-8865-FB0657-B579-E5.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Frank
Heb je de rest ook? Was het aan het lezen maar het hield ineens op...
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Feb-2019, 05:43 PM)ErikvanD schreef: Heb je de rest ook? Was het aan het lezen maar het hield ineens op...

Met excuses:

[Afbeelding: 54-FDDBED-303-D-431-B-AE85-252-C8949-C90-D.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Dank je! Leuk en positief artikel!
Antwoord }
Bedankt door:
Zeker een leuk artikel!
Dit kan mensen echt over een drempel helpen.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Eigenaardig artikel. Opnieuw leren fietsen op een trike?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Feb-2019, 09:26 PM)Bart Verbeek schreef: Eigenaardig artikel. Opnieuw leren fietsen op een trike?

Op een driewieler rechtopfiets moet je echt weer opnieuw leren fietsen. 

Is totaal iets anders dan gewoon fietsen.


Met een ligfiets Trike (tadpole) fietsen kan iedereen. Dat hoef je niet te leren.
Met een hoge delta Trike is het ook wel even wennen trouwens.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(23-Feb-2019, 09:35 PM)Wim -de roetsende schreef: Op een driewieler rechtopfiets moet je echt weer opnieuw leren fietsen. 
Is totaal iets anders dan gewoon fietsen.

Met een ligfiets Trike (tadpole) fietsen kan iedereen. Dat hoef je niet te leren.
Met een hoge delta Trike is het ook wel even wennen trouwens.

Aha, ik had niet door dat het om een driewieler rechtopfiets ging.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Opnieuw leren fietsen op een rechtop driewieler is misschien wat te veel. Maar je moet je motoriek aanpassen t.o.v. een tweewielige fiets. Afleren dat je niet op een tweewielig éénsporig voertuig rijdt. Op een tweewieler stuur je voor een bocht naar rechts, eerst naar naar links, om naar rechts te verkanten. Daarna stuur je rechts vloeiend naar rechts voor de bocht. En einde bocht andersom. Dat werkt niet op een driewieler. Ook in de bocht is een hoge driewieler instabiel. En bij remmen in de bocht komt het loopvlak boven

Het is gelijk aan een trike met twee wielen achter. Maar die is een stuk stabieler. Die gewenning moet je ook opdoen op een Jouta XX met knik/kantel besturing. Maar gewenning is voor een ieder verschillend. Mijn oudste zoon stapte op een Flevo trike, deed zijn armen over elkaar, en reed er mee weg. Binnen een kwartier reed hij ook weg op een tweewieler Flevo bike.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik gisteren aan het werk mocht in Zwolle (35 km heen en 35 km terug).
's Morgens de zon op zien komen in mijn spiegeltje en 's middags kon ik in T-shirt en zonnebril op naar huis.
Ongekend wat een mooi weer deze dagen...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Vorige week had ik griep en heb dus niet gefietst. Gisteren heb ik weer voor het eerst ondanks het regenachtige weer, weer een stuk gefietst (op een ligger uiteraard) en dat maakt mij blij. Ik dacht wel: Was het nog maar februari.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Hahaha, Marco. Ja februari was een bijzonder goed weer maand dit jaar. Maar dat is niet altijd zo.

Ik ben blij dat ik weer terug thuis ben na mijn avontuur van dit weekend.

https://toerkanjer.blogspot.com/2019/03/...-wind.html
Antwoord }
Bedankt door:
Gister was ik blij omdat ik precies tussen de hagelbuien door naar huis ben kunnen fietsen. Ik heb nog geen hagel op de ligger meegemaakt, maar heb eigenlijk ook niet zo'n behoefte om dat te proberen....
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij dat de dag dat de wind eruit gaat, de regen stopt en de zon weer zichtbaar wordt, nadert...
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Mar-2019, 11:42 AM)amararock schreef: Gister was ik blij omdat ik precies tussen de hagelbuien door naar huis ben kunnen fietsen. Ik heb nog geen hagel op de ligger meegemaakt, maar heb eigenlijk ook niet zo'n behoefte om dat te proberen....

Hagel is de enige reden dat ik stop om te schuilen. Hagel doet zeer aan je gezicht en vooral aan je ogen. Een (fiets)bril helpt, maar schuilen scheelt de pijn in je gezicht. Het voordeel van hagel is: De bui duurt altijd maar kort.

Niels, niet van steen, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag een keer of vijf hagel gehad tijdens een rit. Twee keer ben ik gestopt omdat doorrijden niet verantwoord was. De ene bui was echt hard, ik had de schuimkap erop en heb me zover laten zakken dat de klep van mijn petje het gat nagenoeg afdekte. En dan maar wachten. En dat duurt idd gelukkig nooit lang Smile

Verder was de rit erg mooi, naast de hagel ook veel regenbuien gehad maar telkens maar kort.
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Mar-2019, 09:00 PM)Niels van der Wal schreef: Hagel is de enige reden dat ik stop om te schuilen. Hagel doet zeer aan je gezicht en vooral aan je ogen. Een (fiets)bril helpt, maar schuilen scheelt de pijn in je gezicht. Het voordeel van hagel is: De bui duurt altijd maar kort.


Ik heb daar een skibril voor bij me in combinatie met een legerpet (die ook je nek en oren bedekt) en een buff voor het onderste deel van mijn gezicht. Daarmee kan ik dan nog prima rijden.
Antwoord }
Bedankt door:
...vanmorgen alweer overal tjiftjaffen zaten te zingen, naast merels, zanglijsters, grote lijsters, vinken en heggemussen. Ook fietste ik vlak langs een ooievaar die worstelde met een iets te grote tak voor zijn/haar nest. Lente!
Antwoord }
Bedankt door:
[Afbeelding: 20190319_191740179043663472137323.jpg?w=500]

...omdat de lente nu echt in de lucht zit!
Antwoord }
Bedankt door: emgaron
.... vanochtend in de mist op een smalle landweg een vrachtwagen netjes ruimte maakte voor deze tegemoetkomende velomobilist. De vrachtwagen stond deels in de berm om voor mij een strook van ruim een meter vrij te maken.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
Dat is galant. Dat soort dingen gebeuren eigenlijk best wel geregeld. Ik kreeg vandaag voorrang terwijl ik het niet had. Op rotonders gebeurt dat meer dan eens. Mooi om het hier te melden.
Antwoord }
Bedankt door:
Dat gebeurt mij met de Mango en de trike ook zeer regelmatig. Met de Shockproof al minder en met mijn gewone fietsen nauwelijks. Heeft denk ik ook te maken met het "vreemdheidsgehalte" van de fiets... Maar prettig is het wel! Ik steek ook altijd even netjes mijn hand op ter dank.
Antwoord }
Bedankt door:
Zondag een Fenix BC25R oplaadbaar fietskoplampje besteld, gisteren binnen en vandaag gebruikt...... wat een licht uit zo'n klein mooi lampje.
Fietsen is al leuk maar nu ook in het donker :-)
Antwoord }
Bedankt door:
Ziet er goed uit
Waar kun je die bestellen?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Bij knivesandtools.nl
Antwoord }
Bedankt door:
Haller staal 420 ?
Flevobike  Kangeroo 50/50 Giant Hybrid + Twist Go Dames Fiets.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 18 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM