Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
De route als getoond op het kaartje is wat langer maar zeker mooier als je na de Schellingwoude bruggen en Hoorn de dijk langs het voormalige IJsselmeer blijft volgen.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
(18-Sep-2019, 08:56 PM)Fietsbennie schreef: Heb je de ondersteuning eraf gehaald, Bart?
Goed bezig, nog even en je fietst rondje Markermeer (140 km).

Die ondersteuning die blijft. En dat is ook logisch. Het vergroot mijn actieradius met 100 km. Het maakt dat ik met windkracht 6 tegen nog steeds naar Almere kan, in ongeveer dezelfde tijd. Het zorgt dat ik bij regen sneller thuis ben. Met ondersteuning heb ik gewoon meer mogelijkheden. Zoals een rondje Markermeer, bijvoorbeeld. Daar zou ik anders niet over piekeren.

Wel droom ik soms stiekem van een snelle trike zonder ondersteuning. Maar dat zit er voorlopig nog niet in.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Van die 1600 km heb ik ongeveer 600 km zonder ondersteuning gereden.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
...omdat mijn fiets eindelijk weer gemaakt is. Ik had eind augustus een framebreuk opgelopen met mijn Nazca Gaucho. Het schijnt een zeldzaamheid te zijn, maar ik trof het. Een vermoedelijke oorzaak is dat mijn benen te lang zijn en de buis met de trappers hierdoor ver naar voren moet. Door de te grote hefboomwerking heeft dit vermoedelijk een breuk rond het balhoofd veroorzaakt. Gelukkig was de fiets nog binnen garantie, want nog jonger dan drie jaar. Dus met een nieuw frame van Nazca en de handige dienstverlening van ACE tijdens een frametransplantatie kon ik eindelijk na vijf weken weer eens een lange tocht maken.

Om een toekomstige breuk te voorkomen is wel mijn zitting drie centimeter naar achteren geplaatst. Maar daardoor kwam de zitting weer te ver rechtop, wat ik niet fijn fietsen vond. Gelukkig kan je het frame van een Gaucho in drie standen zetten, en heb ik na deze in de laagste stand gezet te hebben weer een plattere houding wat weer bijna als vanouds aanvoelt. Gevolg is wel dat de geometrie van de fiets wat anders is. Ik weet nog even niet in welke mate ik hier wel of niet blij mee ben. In ieder geval kan ik weer fietsen.

Dit gisteren gelijk 'gevierd' met een lange tocht. Maar omdat ik pas om 17:00 kon vertrekken, en ik het liefst minimaal 100 kilometer fiets, betekent dit dat ik een groot gedeelte van de tocht door het donker moest. Ik wist al dat ligfietsen in het donker geen hobby van mij is op onbekend terrein, en dat zal het ook definitief niet worden na gisteren. Toch een tocht van 86 kilometer van Winterswijk naar Nijverdal met een erg gemene zijwind. Ik was doodop bij aankomst, doordat de behoorlijk harde wind voelde alsof ik deze alleen tegen heb gehad.
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd. Mooi dat je weer kunt fietsen. Mag ik vragen waar je langs bent gegaan? Het fietspaadje tussen Groenlo en Neede is nu weg door de nieuwe N18. En heb je de Sallandse heuvelrug ook nog gedaan. Tjonge dat je om 17:00 uur nog op de fiets stapt, grappig dat het voor mij een tijdstip is om te nokken...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Fijn je fiets weer in orde is. Snap je gevoel van “willen maar niet kunnen”, zeker toen het weer nog net ietsje mooier was.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
(12-Oct-2019, 07:04 AM)Fietsbennie schreef: Gefeliciteerd. Mooi dat je weer kunt fietsen. Mag ik vragen waar je langs bent gegaan? Het fietspaadje tussen Groenlo en Neede is nu weg door de nieuwe N18. En heb je de Sallandse heuvelrug ook nog gedaan. Tjonge dat je om 17:00 uur nog op de fiets stapt, grappig dat het voor mij een tijdstip is om te nokken...

Ik ben via Zwilbroek(erveen), Haaksbergen, Delden, Almelo, Wierden, Rijssen gereden. In het donker is het lastig oriënteren op de juiste richting, en dat blijkt wel uit de route die niet in een mooie lijn ging. Eenmaal door dat ik fout fiets, fiets ik liever door door ergens af te slaan en weer de juiste richting in te gaan dan om te keren. Helaas waren in de omgeving van waar ik fietste niet veel alternatieven (zeker niet met doorgaande wegen, zodat dat wat fijner fietsen is in het donker) om het foutfietsen te compenseren. Dus voordat ik het door had zat ik alweer in Rijssen vanuit Almelo, precies de verkeerde richting.

Ben alleen met de trein door de Sallandse Heuvelrug gekomen. Is het daar mooi fietsen? Dan zou ik dat komend voorjaar eens kunnen gaan doen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik snap het wel omkeren doe ik ook liever niet, maar soms ontkom je er niet aan. Best gek gevoel dat je kan bekruipen:,, hé ik zit hier verkeerd..." De heuvelrug is zeker een aanrader, mooier dan Beckum, Bornerbroek en Zuna wat je nu hebt gedaan. Mooi heuvelig en mooie paadjes. Verder nog de tipsL Haaksbergerveen, Buurserzand, Witteveen en et Lutterzand. Overijssel heeft eigenlijk alles. En dan nog zijn er van die lui die er 's nachts omheen gaan... Onvoorstelbaar...

Zoals je ziet rij ik vaak in de winter naar dit soort bestemmingen. Hoef ik niet zo ver, niet zo vroeg mijn nest uit, en je hebt toch een mooie fietstocht. Ik weet het, met de zomerdag is het net zo mooi, maar dat vind ik dan weer vaak zonde van de gelegenheid. Een kleine impressie...

[Afbeelding: SDC11641.jpg]
Sallandse Heuvelrug tussen Holten en Nijverdal

[Afbeelding: SDC11248.jpg]
Witteveen

[Afbeelding: SDC11655.jpg]
Lutterzand.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
....ik vandaag eindelijk de 10.000 km heb gehaald voor dit jaar Smile  Een stuk later dan verwacht/gehoopt maar daarom niet minder leuk! Zeker ook omdat het de eerste keer is dat ik deze mijlpaal haal
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd!
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd.

Ik blijf steken op ongeveer 5700 kilometer. Althans, op de ligfiets. Ik heb helaas de hele maand maart en september niet kunnen fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd! Dat is best veel.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Nov-2019, 04:14 PM)ErikvanD schreef: ....ik vandaag eindelijk de 10.000 km heb gehaald voor dit jaar Smile  Een stuk later dan verwacht/gehoopt maar daarom niet minder leuk! Zeker ook omdat het de eerste keer is dat ik deze mijlpaal haal

Dat is, neem ik aan, met de km standen van alle fietsen opgeteld?
Antwoord }
Bedankt door:
Uiteraard. Ruim 7.000 daarvan met de Mango, de rest op andere fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik zal op iets meer op de helft uitkomen denk ik. 5000 op woon werk verkeer en dan de tochtjes erbij. Maar goed bezig Erik, ondanks alles toch iets moois staan dit jaar.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd!
(Ik ga de 10Mm net niet halen dit jaar denk ik.)
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
Ik verwacht dit jaar op ongeveer 6500 km uit te komen. Maar ik heb dan ook pas sinds 7 juni een ligfiets Big Grin
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Dan heb je aardig doorgefietst in die paar maanden!
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Nov-2019, 08:52 PM)Bart Verbeek schreef: ...dit jaar op ongeveer 6500 km...

Ik vind het een prestatie! We lezen alleen niets meer over je gewichtsreductie.... Smile
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Nov-2019, 08:52 PM)Bart Verbeek schreef: Ik verwacht dit jaar op ongeveer 6500 km uit te komen. Maar ik heb dan ook pas sinds 7 juni een ligfiets Big Grin

Dan zit je gemiddeld zowat op 1200 km per maand!
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(15-Nov-2019, 11:55 AM)Fietsbennie schreef:
(14-Nov-2019, 08:52 PM)Bart Verbeek schreef: Ik verwacht dit jaar op ongeveer 6500 km uit te komen. Maar ik heb dan ook pas sinds 7 juni een ligfiets Big Grin

Dan zit je gemiddeld zowat op 1200 km per maand!

6500:7= ongeveer 930km

Is nog steeds veel, maar geen 1200
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vijf maanden Wim. Geen zeven.
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Nov-2019, 11:18 PM)GertBr schreef: Ik vind het een prestatie! We lezen alleen niets meer over je gewichtsreductie.... Smile

6500 km geschat voor het hele jaar waarvan 3700 met de rechtopfiets in 12 maanden (jan t/m december). 6500 - 3700 = 2800 km met de ligfiets in 7 maanden (juni t/m december). Gemiddeld dus zo'n 93 km met de ligfiets per week.

Met mijn vrouw ging het de afgelopen tijd erg slecht, waardoor er van goede maaltijden meestal niets terecht kwam. Het goede nieuws is, dat de 10 kilo er nog steeds af is, en dat het inmiddels weer wat beter gaat met mijn vrouw. Hopelijk kan ik de dalende lijn qua gewicht binnenkort weer oppakken. Een veganistische maaltijdservice zou wel een uitkomst zijn, maar ik weet niet of zoiets bestaat.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(15-Nov-2019, 06:06 PM)Bart Verbeek schreef: Een veganistische maaltijdservice zou wel een uitkomst zijn, maar ik weet niet of zoiets bestaat.

https://www.maaltijdbutler.nl/inhoud/veganistisch
https://www.degewildekeuken.nl/maaltijdservice

Ongetwijfeld nog wel meer te vinden.
Antwoord }
Bedankt door:
(15-Nov-2019, 06:21 PM)Lopopodium schreef:
(15-Nov-2019, 06:06 PM)Bart Verbeek schreef: Een veganistische maaltijdservice zou wel een uitkomst zijn, maar ik weet niet of zoiets bestaat.

https://www.maaltijdbutler.nl/inhoud/veganistisch
https://www.degewildekeuken.nl/maaltijdservice

Ongetwijfeld nog wel meer te vinden.

Dank! Ik heb inmiddels een aantal maaltijden besteld.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Je kunt die bezorgers in elk geval niet het verwijt maken dat het vlees noch vis is Bart. Eet ze.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: blokdoorn, 27 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM