Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Klopt helemaal.
Fietsen door de bomen is ca 22 km ten zuiden van mijn huis in Bergeijk en 14 km west noordwest van Peer.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
En trots want mijn oudste zoon heeft vandaag leren fietsen zonder zijwieltjes.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd! Een hele mijlpaal!
Antwoord }
Bedankt door:
Van harte met het behalen van die mooie mijlpaal.
Antwoord }
Bedankt door:
Voor je het weet is ie er vandoor op de ligger.... Wink
Antwoord }
Bedankt door:
...... ik tijdens een rondje fietsen (40 km in 90 min.) minder last van mijn niet-corona-hoestje had dan vandaag thuis.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
… ik vandaag sinds lange tijd mijn trike weer eens uitgelaten heb. Superblij met mijn veel grotere voorblad!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij dat ik mijn 'kalendertje' weer eens vol heb. In alle provincies gefietst afgelopen jaar. Later zal meer info volgen...
Hoe zo'n rondje heb je gefietst Bart? Maak je nog steeds vorderingen?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
...ik mijn doelstelling van 350 kilometer in drie dagen volbracht heb. Zaterdag 123 kilometer, gisteren 116 en vandaag 111 kilometer. Mazzeltje dat het niet zo hard waaide als een goede maand geleden. Dat zou het minder soepel gegaan zijn.

Nu zat de vaart er ook lekker in, want ook elke tocht met een gemiddelde van boven de 26 per uur (mijn doelstelling is elke tocht minimaal 25 per uur).
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd. De lat behoorlijk hoog gelegd en toch gehaald. Ik heb de afgelopen week 270 km afgelegd en ben daar tevreden over. Naar gemiddelde snelheden kijk ik niet. Mijn routes lenen zich daar ook niet voor, trouwens.
Antwoord }
Bedankt door:
(27-Apr-2020, 09:53 PM)Roepers schreef: ............Naar gemiddelde snelheden kijk ik niet. Mijn routes lenen zich daar ook niet voor, trouwens.

Ik kijk ook vooral naar de kruissnelheid.

Twee verkeerslichten, even de weg moeten zoeken en je gemiddelde dondert gigantisch naar beneden.

Met de vm naar CycleVision in Amsterdam of Venray haalden we nooit de 25km/u. Zelfs niet als je als geniddelde het bewogen gemiddelde neemt.

Ik ben wel benieuwd welk gemiddelde Lopopodium hanteert? Het absolute gemiddelde of net zoals ik het bewogen gemiddelde.

Ik ken ook mensen die zetten Strava net na de bebouwde kom aan en net voor de bebouwde kom weer uit. Tja, daar vind ik ook iets van. Is wel een goede manier om je gemiddelde op te krikken  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Heb gister voor de verandering eens 35 km gereden zonder te stoppen. Iets dat ik normaal nooit doe omdat ik veel foto's maak. Had wel een mooi effect op mijn gemiddelde inderdaad, het hoogste dit jaar! Ik hanteert overigens altijd bewogen gemiddelde dat Strava en Garmin hanteren. Maar zo heel belangrijk is het niet, een mooie foto vind ik meestal belangrijker Wink
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Apr-2020, 10:38 AM)Wim -de roetsende schreef:
(27-Apr-2020, 09:53 PM)Roepers schreef: ............Naar gemiddelde snelheden kijk ik niet. Mijn routes lenen zich daar ook niet voor, trouwens.
Ik ken ook mensen die zetten Strava net na de bebouwde kom aan en net voor de bebouwde kom weer uit.

Yep, een collega deed dat. Makkelijk te zien als je weet waar iemand woont.

Sinds ik een nieuwe Garmin heb, laat ik 'm autostarten bij 15 km/u.

Ah ja, ik was gisteren blij dat ik weer een >1000km maand heb. Ik blijf me verbazen hoe snel de kilometers zich blijven optellen met regulier woon-werk erbij.
Antwoord }
Bedankt door:
De 1.000 plus haal ik nu helaas niet zonder woon-werk verkeer, ik blijf nu op iets van 700 km steken met alleen mijn dagelijks Corona-ritjes
Antwoord }
Bedankt door:
Zo zie je maar weer, hoe leuk het is hoe verschillend we allemaal rondfietsen en gemiddeldes bijhouden en ook creatieve oplossingen voor vinden dit zo hoog mogelijk te houden, of juist geen moer uitmaken hoe snel we gaan. We genieten van asfalt, bospaden of het mulle zand. De een met garmin, de ander met een vol gekladderd A4-tje, en weer een ander op de we-zien-wel manier. Dat vind ik ook het leukste van deze site, je leert van elkaar, je koopt spullen op adviezen van elkaar. En tot slot van rekening kunnen we ook van elkaars foto's van het hele land (na)genieten. En daar wordt ik ook vandaag weer blij van!
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: ErikvanD
Heel goed gezegd!

Over foto's en blij worden... De afgelopen dagen heb ik mogen besteden aan het spaken van een stel nieuwe wielen voor de Mango Smile

[Afbeelding: wp-15880081261828393864080118387930.jpg?w=768]

Dat vind ik erg leuk om te doen, therapeutisch bijna... Meer hierover op mijn blog.

[Afbeelding: wp-15880080706835506345345093396799.jpg?w=768]

Nu twee van de drie gedaan. Maar snel de derde ook doen, zodat ik de komende week met de regen overkapt kan fietsen....
Antwoord }
Bedankt door:
Knap hoor! Die Mango wordt alleen maar beter sinds je hem gekocht hebt.
Antwoord }
Bedankt door:
@Erik: Als ik de foto van jouw Mango bekijk, zie ik onder de body voor de voetengaten nog de kappen zitten om het inwaaien te belemmeren. Ik heb ze bij Velomobielonderdelen.nl ook aangeschaft, maar niet gemonteerd. Heb deze winter niet het gevoel gehad dat het dusdanig “tochtte” dat ik er last van had of er koude voeten van kreeg...
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb ze wel gemonteerd inderdaad, al was het deze winter amper nodig. Werken prima, net voldoende om de wind buiten te houden maar lang niet zo benauwd als dichtmaken met siliconen rubber. Maar nu gaan ze er weer af.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Apr-2020, 10:38 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben wel benieuwd welk gemiddelde Lopopodium hanteert? Het absolute gemiddelde of net zoals ik het bewogen gemiddelde.

Mijn kilometerteller stopt na een paar seconden bij elke volledige stop. Bij het rijden telt het meteen verder door. En daar reken ik de gemiddelde snelheid over. Stilstaan zelf telt dus niet mee. De kruissnelheid is natuurlijk een paar kilometer per uur hoger.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Apr-2020, 10:37 PM)Lopopodium schreef: Mijn kilometerteller stopt na een paar seconden bij elke volledige stop. Bij het rijden telt het meteen verder door. En daar reken ik de gemiddelde snelheid over. Stilstaan zelf telt dus niet mee. De kruissnelheid is natuurlijk een paar kilometer per uur hoger.

Met de roeifiets ligt de kruissnelheid soms wel 7km/u of meer hoger dan het gemiddelde.

Is dus meestal wel iets meer dan een paar km.

Reden: 
Ik probeer altijd de tijd te nemen om weer op snelheid te komen na een scherpe bocht of stilstand. 
Met de DF of de Taifun knal ik weer direct naar een hoge snelheid. Is echt een hele andere manier van fietsen. Met de roeifiets kun je wel supergoed sprinten, maar dan kan ik de lange afstanden wel vergeten.

Ik zit nu ondertussen weer op tochtjes boven de 40km. Geen klachten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(29-Apr-2020, 11:34 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik zit nu ondertussen weer op tochtjes boven de 40km. Geen klachten.
 
Top!
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
...er een nieuw bruggetje is om overheen te fietsen. De Hoge Noot ten zuiden van Arnhem. Fietsbruggen over obstakels als water, (snel)wegen en spoor zijn altijd leuk (en handig).

Zie: https://parklingezegen.nl/spoorbrug/ en https://www.gelderlander.nl/overbetuwe/w...~a785c667/.
Antwoord }
Bedankt door:
Een leuk bruggetje. Was wel een beetje druk. Ik ga er nog wel een keertje overheen als het nieuwe voor de omwonenden er een beetje vanaf is.
Antwoord }
Bedankt door:
...ik, met een ander soort gevoel, blij ben dat ik meer beschermd rond rij.
Met mijn verleden van zware ongelukken met kitesurfen (gestopt omdat 2 benen toch wel handig zijn) en een keer hard onderuit met een open fiets, nadat ik dit bericht las https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/wielren...~a84bdab1/ En wetende dat het hier al vaker fataal fout gegaan is. Waaronder deze keer in 2017 https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/wielrenner-dodelijk-verongelukt-op-deltaweg~a3082f79
Antwoord }
Bedankt door:
Update ter lering:
Blijkbaar lag er een zwarte buis (wind, niet goed geborgd na werkzaamheden?) die niet meer ontweken kon worden zonder fataal gevolg https://www.pzc.nl/schouwen-duiveland/do...~a4a502d0/
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 18 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM