Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hork van de dag
(17-Mar-2023, 08:16 PM)TvWijk schreef: De lokale verkeersbordenambtenaar heeft vast wel een passende oplossing voor het fietspad waar dan geen auto meer door past.
Hopelijk een vette boete. Paaltjes, hekjes en andere vergelijkbare ellende zorgen alleen maar voor gevaar voor fietsers, en motorrijders kunnen er dan nog steeds gewoon door.
Op deze plek (onderdeel van m'n woon-werkroute) zie ik behalve politieauto's echter NOOIT een auto doorrijden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
Mijn 'dorp' wordt gebruikt als sluiproute voor verkeer van de locale staalfabriek. Het is iets langer maar door de voorrangs regels en verkeers lichten kun je een paar minuten winnen als je door de woonwijk rijdt.

Nu ligt er een plan om een van de wegen in de wijk een paar uur per dag te sluiten voor sluipverkeer maar niet voor locale bestemmingen., inclusief de vrachtwagens voor de supermarkt. Dus geen paaltjes maar alleen verkeersborden.

Ik zie al dat het na een week weer net zo druk gaat zijn als nu, tenzij er regelmatig gecontroleerd wordt en bekeurt.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Fietsbennie , Roepers , Hoekie
(17-Mar-2023, 09:41 PM)Willeke_IGKT schreef: Mijn 'dorp' wordt gebruikt als sluiproute voor verkeer van de locale staalfabriek. Het is iets langer maar door de voorrangs regels en verkeers lichten kun je een paar minuten winnen als je door de woonwijk rijdt.



Nu ligt er een plan om een van de wegen in de wijk een paar uur per dag te sluiten voor sluipverkeer maar niet voor locale bestemmingen., inclusief de vrachtwagens voor de supermarkt. Dus geen paaltjes maar alleen verkeersborden.



Ik zie al dat het na een week weer net zo druk gaat zijn als nu, tenzij er regelmatig gecontroleerd wordt en bekeurt.


Verbodsborden worden (ook hier) voor kennisgeving aangenomen en voor controle heeft de politie geen capaciteit. Voor aanpassingen aan de weg zodat deze route geen tijdswinst maar tijdverlies geeft zal geen geld zijn.
Het goedkoopste is dit op papier op te regelen. Wat nu gebeurd. In de praktijk geeft dit de ruimte aan de asociale weggebruiker.

Niels, ISA, van der Wal
Antwoord }
Landbouwsluisje bouwen. Een mooie hobbel van beton, 20cm hoog midden in de rijbaan. Trekkers en vrachtwagen passen er overheen, auto's en busjes niet. Zo'n opgehoogde 4wd misschien ook nog.
Hebben we hier tussen de ringweg en de vroegere doorgaande weg het dorp. Heeft ook zo'n idiote ambtenaar bedacht. Gevolg is namelijk dat alles wat wel ergens in het dorp moet zijn, toch weer via die oude weg moet en het daar weer veel te druk is. De meest efficiente route via het industrieterrein naar de ringweg is namelijk afgesloten, door die landbouwsluis.

Ik vermoed dat er vrijdag over mij geklaagd is als hork van de dag. Met veel te hoge snelheid (minstens 25) over het fietspad, het eekhoorntje wat mijn pad kruiste schrok zich een hoedje en sprintte zo snel als ie kon naar de veilige struiken naast het fietspad. Heeft ie thuis vast effe over gemopperd, wat me nu toch gebeurd is...
Antwoord }
Zo heb ik eens 's nachts onderweg naar mijn werk een haas laten schrikken. Hij/ zij sprong de plomp in en was er binnen de kortste keren aan de overkant weer uit, ik wist niet dat die beesten zo goed konden zwemmen!

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
(18-Mar-2023, 12:37 PM)melle z schreef: Zo heb ik eens 's nachts onderweg naar mijn werk een haas laten schrikken. Hij/ zij sprong de plomp in en was er binnen de kortste keren aan de overkant weer uit, ik wist niet dat die beesten zo goed konden zwemmen!

Konijnen en / of hazen waren volgens mij een van de eerste beestjes die voorkwamen op de vers ontgonnen polder van wat nu Flevoland is, in de tijd dat er nog eigenlijk geen verbinding met het vaste land was. Dat doet overigens vermoeden dat er een hoop het water inspringen op goed geluk, en veel ook uiteindelijk gewoon verdrinken omdat er niet altijd een polder of sowieso een andere kant in de buurt ligt aan de andere kant van het water.
Antwoord }
(18-Mar-2023, 12:37 PM)melle z schreef: Zo heb ik eens 's nachts onderweg naar mijn werk een haas laten schrikken. Hij/ zij sprong de plomp in en was er binnen de kortste keren aan de overkant weer uit, ik wist niet dat die beesten zo goed konden zwemmen!

Zo heb ik eens 's avonds onderweg naar een cursus door de Oostvaardersplassen een roedel edelherten laten schrikken. Ze kozen het hazenpad en sprongen plompverloren in het water en zwommen waarschijnlijk naar de overkant. Sindsdien zing ik altijd op dat stukje. Een luidruchtig miserere houdt ze wel droog.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
(18-Mar-2023, 08:19 AM)Niels van der Wal schreef: Verbodsborden worden (ook hier) voor kennisgeving aangenomen en voor controle heeft de politie geen capaciteit. 
Camera erbij, probleem opgelost.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(18-Mar-2023, 11:48 PM)365cycle schreef:
(18-Mar-2023, 08:19 AM)Niels van der Wal schreef: Verbodsborden worden (ook hier) voor kennisgeving aangenomen en voor controle heeft de politie geen capaciteit. 
Camera erbij, probleem opgelost.

I.V.M. privacy wil de gemeente geen camera's en verder verwijzen ze graag naar eigen verantwoordelijkheid. (En de verbodsborden zijn soms dagen weg, omdat ze in de weg staan voor een convoi exeptionel. 


Niels, ik woon niet in Napels, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Fietsbennie , Willeke_IGKT
(19-Mar-2023, 02:11 AM)Niels van der Wal schreef: I.V.M. privacy wil de gemeente geen camera's
Privacy? zo'n flitspaal maakt alleen een foto als je daadwerkelijk iets fout doet Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
Behalve dat het plan voor hier in het dorp er een uitzondering komt voor de plaatselijke bevolking en bezoekers van de mensen in het dorp of de winkels.

Ik denk niet dat de slimme camera systemen die op snelwegen de tijd tussen passeren meten hier ingezet gaan worden.

Mij lijkt de oplossing hier dat de uitgang uit het dorp naar de snelweg flink langzamer moet maar daar is de locale automobilist het weer niet mee eens.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , 365cycle
(19-Mar-2023, 09:27 AM)Willeke_IGKT schreef: Mij lijkt de oplossing hier dat de uitgang uit het dorp naar de snelweg flink langzamer moet maar daar is de locale automobilist het weer niet me eens.

De bebouwde kom is primair om te kunnen wonen; de bebouwde kom is er niet om er makkelijk doorheen te rijden.
De inrichting op traagheid van de autowegen naar de bebouwde kom is welkom voor iedere gemeente die vindt dat leefbaarheid om mensen gaat.

Niels, ISA, van der Wal
Antwoord }
De hork van vandaag was... een vrouwelijk horkje van een jaar of 12 Big Grin

Ik reed over een ventweg, kwam met een vaartje van ~45 km/h aanknallen en had de wind mee. Stopte dus ruuiiimm op tijd met trappen en remde een beetje bij, toeterde heel vroeg, want ja, dat geluid gaat ook lekker met de wind mee dus hebben ze alle tijd om te reageren.
De eerste toeter werd door de meest rechtse fietser geregistreerd, ze keek om. In de daaropvolgende 8? 10? 12? seconden heb ik nog een aantal keer getoeterd, maar er kwam geen reactie meer. Uiteindelijk schoof het geheel een klein beetje in, zodat ze toch met 5 (VIJF!) dames naast elkaar konden blijven fietsen.
In het voorbij gaan riep het horkje "Je kan ook rustig rijden!" dus ik antwoordde iets van "OF JE GAAT AAN DE KANT ZOALS HET HOORT!"

Hoorde nog wat gegiechel achter me... laat maar hoor. Zo gedragen ze zich écht niet als er een automobilist of tractor aan komt knallen met 60....
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Of wel, en die is dan fout als het misgaat omdat het de zwakkere verkeersdeelnemer is waar je rekening mee moet houden. Ik snap wel dat dat zo geregeld is, maar bij dit soort types krijg je er twijfels bij.
Ik liep deze week met 1 van mijn dochters de avondvierdaagse. Op een gegeven moment lopen we op een breed, 2 baans fietspad. Voor mij lopen 4 ouders naast elkaar, waardoor ook de helft van de andere weghelft in beslag wordt genomen. Kinderen van de ouders rennen 20m vooruit en vliegen links en rechts het fietspad over. Een fietser belt om ons in te halen, past snelheid netjes aan, maar ouders blijven naast elkaar lopen met het idee, het is vierdaagse, wij mogen hier lopen, we passen ons niet aan. Fietser wurmt zich erlangs, ouders geven commentaar dat dat niet netjes gaat, en vervolgens krijgt de fietser er verderop net geen kind onder omdat die zachtjes bleef rijden en zijn handen bij de remmen had. Anders was het kind dat zonder kijken ineens naar de andere kant rende aangereden. Ouders riepen alleen van een afstand dat het kind moest uitkijken, maar de rest van de avond waren er nog wat close calls. Ik heb me er flink aan geërgerd
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie
Citaat:Ik heb me er flink aan geërgerd

Eén van de redenen waarom ik nu nooit meer meeloop met de Avond-4-Daagse.
Op mijn huidige school is het voor leerkrachten gelukkig op vrijwillige basis.
Ik erger namelijk helemaal kapot aan het gedrag van veel ouders en kinderen.

Ik heb heel veel jaren (>25) meegelopen. Gewoon met hele grote groepen, netjes met z'n tweeën naast elkaar, geen of in ieder geval heel weinig snoep mee en zingen, heel veel zingen. 

Bij andere groepen/scholen zag ik dan een losgeslagen bende. Behalve bij de scouting, daar ging het er ook altijd netjes en geordend aan toe.

Het lijkt wel, omdat het na schooltijd is, dat het dan een bende en chaos mag zijn. Ouders spreken hun eigen kinderen niet aan (durven ze niet?) en andermans kinderen al helemaal niet (meer). Jammer.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM