Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reflector
#1
Deze trotse eigenaar van Green Machine is tot de ontdekking gekomen dat er geen reflector op zit.
Bij een zitfiets is dat standaard maar is dat ook verplicht?
Als het moet wat voor oplossingen zijn er dan?

Deze foto laat wat ligfietsen zien.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik heb geen reflector. Of het moet in het achterlicht (die op de bagagedrager zit) verwerkt zitten, naast of rond het lampje ergens.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ik heb geen Green Machine maar als je een achtertas gebruikt zou je daar een achterlicht met reflector aan kunnen hangen.
Ik heb voor nog meer zichtbaarheid een fluorescerende band achterop mijn tasje bevestigd en ook nog een reflecterende strip op mijn achterspatbord geplakt.
[Afbeelding: thetaplus-20211015174519032.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Reflectie is op elke fiets verplicht. Bij dag en bij nacht moet reflectie worden gevoerd. Voornaamste reflectie is de rode reflector aan de achterzijde, de witte of gele reflector aan de wielen en de vier ambergele of gele retroreflectoren aan de trappers. Die retroreflectoren de trappers zijn weinig zinvol op of in een ligfiets. De pedalen staan verticaal.

Fietsen mogen zijn voorzien van:
a. een naar voren gerichte witte retroreflector indien deze niet reeds ingevolge artikel 5.9.51 verplicht is, en
b. ambergele retroreflectoren aan de zijkanten van het voertuig.


Fietsen mogen niet zijn voorzien van meer retroreflecterende voorzieningen dan in de Regeling voertuigen is voorgeschreven of toegestaan.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#5
(15-Oct-2021, 07:06 PM)PietV* schreef: ...
Fietsen mogen niet zijn voorzien van meer retroreflecterende voorzieningen dan in de Regeling voertuigen is voorgeschreven of toegestaan.
Dit is geheel nieuw voor me.
Mijn profielfoto zegt denk ik genoeg.
Zou een fietser ooit bekeurd zijn voor teveel retroreflectie?
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#6
(15-Oct-2021, 11:30 PM)TvWijk schreef: Zou een fietser ooit bekeurd zijn voor teveel retroreflectie?
In mijn geval: Niet bekeurd. Wel ooit een opmerking gehad over de reflecterende reclame en QR-code op de flank m'n Quest destijds. Dat was dan ook vrij, ehh, ENORM  Big Grin
Op de QV daarom iets bescheidener te werk gegaan.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(15-Oct-2021, 11:30 PM)TvWijk schreef:
(15-Oct-2021, 07:06 PM)PietV* schreef: Fietsen mogen niet zijn voorzien van meer retroreflecterende voorzieningen dan in de Regeling voertuigen is voorgeschreven of toegestaan.
Dit is geheel nieuw voor me.
Mijn profielfoto zegt denk ik genoeg.
Zou een fietser ooit bekeurd zijn voor teveel retroreflectie?
Dat heeft vooral te maken met zichtbaar zijn voor andere weggebruikers en herkenbaar zijn als fietser. De kleur vóór is wit-, achter rood- en zijkanten amberkleurig. Ik heb naast de amberkleurige ronde retroflectie wat rode retroflectie strepen op de zijkanten van mijn Alleweder. Afvalstukken van de strepen op politievoertuigen. Daar is nooit wat van gezegd.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
De meeste velomobielen worden afgeleverd met witte/zilverkleurige reflectie op de zijkant die wit oplicht.

Op mijn DF zit extra reflectie op de zijkant, op de wielkappen en op de smurfenmuts.

Voor mijn veiligheid en voor de veiligheid van de mede-weggebruikers.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#9
Ik zie Piet al rondrijden in een velomobiel met politiestikkers. Zwaailamp op de helm... Big Grin
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#10
(15-Oct-2021, 05:58 PM)De tovenaar schreef: Ik heb geen Green Machine maar als je een achtertas gebruikt zou je daar een achterlicht met reflector aan kunnen hangen.
Ik heb voor nog meer zichtbaarheid een fluorescerende band achterop mijn tasje bevestigd en ook nog een reflecterende strip op mijn achterspatbord geplakt.
[Afbeelding: thetaplus-20211015174519032.jpg]
Goed bezig Wizard.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(16-Oct-2021, 08:47 PM)Fietsbennie schreef: Ik zie Piet al rondrijden in een velomobiel met politiestikkers. Zwaailamp op de helm... Big Grin
Die kans is niet aanwezig. Op mijn velomobiel komen geen herkenningstekens voor die wijzen op de politie huisstijl. Die huisstijl is beschermd. Wink
https://www.politie.nl/informatie/waarom...hermd.html

Andere bestuurders dan bestuurders van motorvoertuigen, waaronder fietsers, is het verboden zwaailicht te voeren. Ook op de helm.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Twee blauwe LEDjes in de neus dan Piet? Lekker undercover Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Ik heb die periode in 2005 afgesloten. Heb heel veel korte periodes undercover gereden. Is een leuke tijd geweest. De laatste werkdag stond deze motor voor mij klaar.
https://www.youtube.com/watch?v=5a7uSs6T...eodehaastv
Antwoord }
Bedankt door:
#14
(18-Oct-2021, 12:38 AM)PietV* schreef: Ik heb die periode in 2005 afgesloten.
Rolleyes Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#15
(15-Oct-2021, 11:30 PM)TvWijk schreef: Zou een fietser ooit bekeurd zijn voor teveel retroreflectie?

Dan moet je het toch wel heel bont maken. Maar ik zie op bijvoorbeeld Aliexpress weleens wielerjasjes die volledig retroreflecterend zijn. Ik kan me voorstellen dat je dan een opmerking "te veel" kan krijgen.
Ik weet dat er voor verlichting wel wat scherper bekeurd wordt: Blauwe spaakverlichting of knipperende voor-/achter-lichten kunnen je best een boete opleveren.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM