Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Duo velomobiel
#1
(20-Oct-2021, 10:11 AM)ThijsR schreef: Dat vind ik wel het grootste manco aan een VM: het blijft een éénpersoons voertuig (op een kinderzitje met beperkte ruimte in de QV na dus).

Rolleyes

https://www.miwik.de/?p=5953

en



De DuoQuest is overigens het best te krijgen momenteel.

@Roepers bedankt voor het splitsen
Antwoord }
Bedankt door: Freek1970
#2
De site van de Kinner is hier

Er is geen website over de DuoQuest. Ik vind alleen dit bericht op ligfiets.net.



Ik dacht de nieuwe Duoquest standaard elektrisch ondersteund werd. Geen idee waar ik dat gelezen heb (Ligfiets&?).

Nadeel is natuurlijk dat als je alleen op pad wil gaan een Duofiets een beetje oversized is. Het is dus alleen een fiets voor naast een éénpersoonsfiets

Dan kun je goedkoper een andere éénpersoonfiets kopen, bijvoorbeeld een Quattrovelo om de kinderen mee te kunnen nemen in de fiets.



Groet,



Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#3
(21-Oct-2021, 11:53 AM)Roepers schreef: Er is geen website over de DuoQuest. Ik vind alleen dit bericht op ligfiets.net.
Jawel hoor >> https://www.velomobiel.nl/duoquest/

(21-Oct-2021, 11:53 AM)Roepers schreef: Ik dacht de nieuwe Duoquest standaard elektrisch ondersteund werd. Geen idee waar ik dat gelezen heb (Ligfiets&?).
De eerste heeft voor zover ik weet geen E-assist. Denez bouwt ze in basis wel zo, maar denk dat dat een kwestie is van "ik wil geen E-assist" doorgeven.

(21-Oct-2021, 11:53 AM)Roepers schreef: Nadeel is natuurlijk dat als je alleen op pad wil gaan een Duofiets een beetje oversized is. Het is dus alleen een fiets voor naast een éénpersoonsfiets

Dan kun je goedkoper een andere éénpersoonfiets kopen, bijvoorbeeld een Quattrovelo om de kinderen mee te kunnen nemen in de fiets.
Dat geldt eigenlijk voor alle fietsen die geschikt zijn voor meer dan één persoon. Een tandem is ook niet per se prettig als je alleen bent, te lang en log. De Milan 4.2 kan je best redelijk alleen rijden, maar een GT of SL is door het veel kleinere frontaal oppervlak vermoedelijk sneller (ondanks dat de stroomlijn van de 4.2 het best is van alle Milans). 

Je moet dat eigenlijk omdraaien: Met een fiets kost het direct wat om meer mee te nemen dan strict noodzakelijk. Drie fietsen hebben is echter nog altijd efficiënter dan één auto  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#4
(21-Oct-2021, 02:52 PM)365cycle schreef: Jawel hoor >> https://www.velomobiel.nl/duoquest/

De eerste heeft voor zover ik weet geen E-assist. Denez bouwt ze in basis wel zo, maar denk dat dat een kwestie is van "ik wil geen E-assist" doorgeven.


Ik was op zoek naar de site van Denez Bodennec die op aanvraag DuoQuests bouwt. Die is er dus niet. De pagina waarnaar je verwijst is die over het prototype. Geen woord over de e-assist, leverbare kleuren en wachttijd.  Ik concludeer hier eigenlijk dat je voor de bestelling van de DuoQuest bij Velomobiel.nl moet zijn en dat zij dan dan weer overleggen met Bodennec. Vermoedelijk duurt het ook wel even voor er weer 1 gefabriceerd is.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(21-Oct-2021, 03:20 PM)Roepers schreef: Ik was op zoek naar de site van Denez Bodennec die op aanvraag DuoQuests bouwt. Die is er dus niet. De pagina waarnaar je verwijst is die over het prototype. Geen woord over de e-assist, leverbare kleuren en wachttijd. 
Te snel gelezen Marco Wink

velomobiel.nl schreef:Nu is er een kleine assemblage gestart in Frankrijk. max. 2 per jaar. Voor 2021 zijn er al 2 besteld.

Levertijd is dus heel lang. Voor interesse, stuur ons een email. Basisprijs is 12900,-
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Inderdaad, te snel gelezen. Het staat helemaal bovenaan, terwijl ik dat onder een eigen kopje verwachtte. De specs over die kleine assemblage zijn wel ietwat spaarzaam.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(21-Oct-2021, 03:25 PM)Roepers schreef: Inderdaad, te snel gelezen. Het staat helemaal bovenaan, terwijl ik dat onder een eigen kopje verwachtte. De specs over die kleine assemblage zijn wel ietwat spaarzaam.
Klopt. Sales is een vak, de meeste ligfietsbedrijven hebben die niet heel erg goed onder de knie (of kiezen er bewust voor er geen gas op te geven)  Big Grin
De OBT shirtsponsor is daarop overigens een zeer prettige uitzondering; prima, eerlijke verkoper.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Er is al veel gebouwd aan velomobielen voor meerdere personen. Maar weinig succes in de markt. Zelfs een vijf persoons Sprocket Rocket. Te laag en te lang voor op de weg. Kan absoluut niet uit de voeten in het centrum van Amsterdam. Blijft op de eerste de beste brug hangen. Wink
Vanaf 50 sec: https://www.youtube.com/watch?v=W6K18bgxn78

Kwam tijdens Battle Mountain met moeite aan de 56 mph of 90 km/h. Leuk maar geen succes.
https://nevadagram.com/a-day-at-the-race...-mountain/

Wat je ook gaat bouwen. Naast elkaar of achter elkaar. Voor een velomobiel zitten daar vaak meer nadelen dan voordelen aan.

Hier in het dorp rijden veel 2 persoons trikes. Naast elkaar. De Fun2Go. Zie die dagelijks rijden.
https://www.vanraam.com/en-gb/our-bikes/...ems/fun2go

Rij liever solo.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ieder z'n ding Piet. Het probleem met de Milan 4.2 is niet zozeer de vraag, maar wat ik hierboven noemde over velomobielvolk en verkoop/bedrijfsvoering.
Even goed, ik zou er graag één hebben. Kost een beetje zweet, maar dan gaat het ook hard zat met m'n zoon achterin.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Er is een review uitgebracht van de Kinner-car:
https://www.recumbent.news/2023/08/27/un...ar-review/


Ik moet zeggen. Het lijkt me best wel leuk om zo een te hebben. Mits ik een leuke levenspartnerin, die graag met haar ventje op een fiets zit. Dan zijn het wel de tochtjes dat de snelheid eerder richting elektrische fietsen moet gaan. Niet voor wat verdere familie bezoeken. Eerder met de familie samen een fiets tocht doen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
Laat ik hier maar posten dat ik van plan ben mijn QV te verlengen!

Hij bevalt mij (en mijn dochtertje!) namelijk super, maar ze is nu 4 en het begint al wat krap te worden. Ik denk dat ik hem in de kerstvakantie ga doorzagen, en er een cm of 15 of 20 tussen ga zetten. Achterwielen gaan mee naar achteren, zodat er meer ruimte ontstaat tussen de achterste wielkasten en mijn stoel/rug. Hele stuk vering/aandrijflijn laat ik intact.

Een 4.2 heb ik geprobeerd te kopen, maar zonder proefrit en alleen met 50% aanbetaling en zonder enige garantie qua levertijd (die vaak jaaaaaren blijkt!) doe ik dat niet.

Kinner-car / Duoquest vind ik te breed. Ik gebruik de QV ook voor woonwerk en dan zie ik dat niet zitten
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel , Willeke_IGKT , TimSch
#12
Gewoon even benieuwd, want ik heb wel bewondering voor dit soort projecten.

Waar komt de kennis en kunde vandaan dat je dit zelf gaat proberen? Heb je al eerdere ervaring met soortgelijke dingen? Zou zelf namelijk echt niet weten wat er allemaal mogelijk is, wanneer iets sterk genoeg is, laat staan hoe ik zoiets zou moeten aanpakken .
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
Het zaagdeel zou me nog wel lukken, maar wat ZoefZoef zegt: wat daarna komt.... Tongue
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
Of ik het echt kan zal nog moeten blijken he  Tongue

Maar ik ben eigenwijs genoeg om het aan te durven. En ik mag MSc achter mijn naam voeren, dat geeft ook wel wat zelfvertrouwen.

Niemand wordt geboren met dit soort skills, je moet alleen durven te proberen (en een paar keer te stuntelen of in eerste instantie te falen).

Dit zal heus niet in 1x 'vanzelf' precies zo gaan als gedacht en gehoopt. Maar ik vind het wel een toffe uitdaging en zo leer ik weer wat nieuws

Hmmmm, misschien mn naam veranderen in Pipi Langkous Tongue
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#15
(24-Sep-2023, 12:52 PM)Arend-Jan schreef: Of ik het echt kan zal nog moeten blijken he  Tongue

Maar ik ben eigenwijs genoeg om het aan te durven. En ik mag MSc achter mijn naam voeren, dat geeft ook wel wat zelfvertrouwen.

Niemand wordt geboren met dit soort skills, je moet alleen durven te proberen (en een paar keer te stuntelen of in eerste instantie te falen).

Dit zal heus niet in 1x 'vanzelf' precies zo gaan als gedacht en gehoopt. Maar ik vind het wel een toffe uitdaging en zo leer ik weer wat nieuws

Hmmmm, misschien mn naam veranderen in Pipi Langkous Tongue

Succes!!!
Antwoord }
Bedankt door: Arend-Jan
#16
Citaat:Hmmmm, misschien mn naam veranderen in Pipi Langkous Tongue  

Helaas heeft Pipi dat ene bekende zinnetje dat zelfs op tassen en T-shirts staat nooit gezegd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#17
(24-Sep-2023, 02:39 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Hmmmm, misschien mn naam veranderen in Pipi Langkous Tongue  

Helaas heeft Pipi dat ene bekende zinnetje dat zelfs op tassen en T-shirts staat nooit gezegd.

Pippi Langkous heeft het niet gezegd. Maar Pipi misschien wel... Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#18
Ik ben overtuigd dat de wereld ooit zal vergaan,... maar gelukkig niet door dit verleng project van de QV.
Succes!!!! het komt goed!
Antwoord }
Bedankt door: Arend-Jan , Willeke_IGKT
#19
Voor mensen die dit soort dingen bedenken en uitvoeren heb ik altijd veel waardering en respect.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
Het leven lijkt me dodelijk saai als je nooit eens iets nieuws probeert of af en toe een beetje risico neemt.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Arend-Jan , Willeke_IGKT
#21
het is al meerdere keren gedaan hoor, de Milan, de Alleweder, zelfbouw. Het is alleen moeilijk te geloven dat je een peperdure QV in stukjes gaat zagen, ik hoop dat het een stevig resultaat op gaat leveren en geen dure grap wat knak zegt zodra je er met zn tweetjes in springt..
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
Klinkt als een eng taakje. En over een jaar of twee past de kleine wéér niet. Wat ga je dan doen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
(24-Sep-2023, 06:32 PM)Lopopodium schreef: Klinkt als een eng taakje. En over een jaar of twee past de kleine wéér niet. Wat ga je dan doen?
Tsja, dat weet ik niet...
Misschien is dan de Tuna4 er. Of komt die mythische Milan4.2 toch nog op mijn pad. Of is ze het zo zat om achterin een rammelende kliko te zitten dat de tandafdrukken in het stuur van mijn auto staan van de frustratie. Misschien woon ik dan wel ergens anders, het kan allemaal
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bellowsqueezer
#24
Leuk project.! Gewoon doorzagen die handel en dan krijg je er wel een beeld bij!

Je hebt het nog nooit geprobeerd, dus het lukt best!
Succes!

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
Wordt best een flinke klus, maar het is vast wel te doen. Ik vrees alleen dat je het in twee weekjes kerstvakantie niet gaat redden. Doorzagen wel, maar aan elkaar plakken met een stukje erbij?

Het praktijkhandboek kunststoffen zou ik proberen te pakken te krijgen, dat geeft heel erg veel goede informatie.

En kijk ook eens op deze site, heel erg veel projectjes en stroomlijn projecten. Kun je vast wel iets afkijken wat in jouw situatie van pas komt. http://recumbents.com/wisil/whatsup.htm
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
Doorzagen op het punt waar de vlakken parallel lopen aan de lijn van voor naar achter, dan krijg je geen problemen met schuine vlakken die ineens verspringen.
Je maakt hem dus op het dikste stuk langer.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM