Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsstandaard voor Challenge Chamsin
#1
hi, 

De fietsstandaard van mijn Challenge Chamsin is een beetje een zwak punt. Er zit een Atran Velo, Stylo Blackline op, KSA 40. Deze is maximaal uitgeschoven 36 cm lang. Past daarmee prima naast het 28" achterwiel waar deze net voor de as aan de fiets is bevestigd. Echter, zover naar achteren met een flink gewicht wat er soms op leunt, is het niet voldoende om de fiets echt rocksolid ergens neer te zetten. Loopt de ondergrond ook nog iets af, gaat de fiets gegarandeerd om.

Iemand ervaring of bekend met een alternatieve fietsstandaard voor aan de Challenge Chamsin die deze steviger neerzet en echt laat staan?

mvrgroet Edmond
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Welkom Edmond,

Ik gebruik meestal een muurtje, paaltje, of boom om mijn fiets tegenaan te zetten, want zijstandaards zijn inderdaad meestal nogal wankel bij een ligfiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ik ben wel erg blij met mijn standaard. Al was het alleen maar op een verlaten landweggetje zonder bomen en paaltjes, om je fiets even weg te kunnen zetten als je twintig seconden voor discrete afwatering nodig hebt. Maar goed, uitgezonderd in een garage (waar geen wind komt) laat ik mijn fiets nooit langdurig op een standaard staan.

Heb je overwogen om de standaard een stukje in te korten, er een halve centimeter af te zagen voor iets meer stabiliteit?
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Dank voor de reacties. Ik zou ook heel blij zijn met de standaard als de fiets er beter door bleef staan. En een muurtje, paaltje is niet altijd beschikbaar. Ook verwacht ik dan eerder omvallen doordat er tegenaan gelopen wordt etc. Vandaar mijn vraag. Hij moet ook niet korter, eerder langer, of met een andere hoek. Zodat in elk geval de fiets rechters op staat wanneer geparkeerd. Dan zal die minder omvallen.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Eigenlijk zou je dus een veel langere standaard moeten hebben die flink schuin naar de voorkant wijst.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Misschien iets met een stok fabriceren? Zie https://ligfietsers.nl/thread-1112.html

[Afbeelding: medium.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik weet niet of het voor jou gaat werken maar op mijn Flevo (knik-kantel 2 x 20") fiets heb ik twee standaards. Een bij de voor as, een bij de achter as. Kost een paar seconden extra met neerzetten maar geeft een heel stabiel resultaat.

Ik heb zo'n tweede standaard ook gezien bij rechtop-zitters met voor bagage.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#8
Een standaard standaard kun je niet zo makkelijk kwijt op een ligfiets, maar ja dat is standaard...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM