Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rode M5 M-Racer
#1
Volgens mij was ik het forum nog een paar foto's van de rode M-Racer verschuldigd. Bij deze een poging dat in te lossen:


[Afbeelding: y4mJtvoIBVanAXv4G9TYBcFWQbooeyveQkEMh4r8...pmode=none]
.
[Afbeelding: y4mRFyB6p4JcOMaP7dJk4ATE3n2prz5z887Oc3Qs...pmode=none]
.
[Afbeelding: y4mCiL_odR_D_0S7vITwIacEI0cZNycvaZXHunYw...pmode=none] [Afbeelding: y4m3Lyb8Cci4llzx9qO4Wc3gD0Z8Uh4EFikBReX0...pmode=none] [Afbeelding: y4mxAIu4ORazTNPLjm-jL5GXIMhi7GM_Lg3YdHEW...pmode=none]
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , Hoekie , emgaron
#2
Lekker kleurtje!
Jij woont redelijk in de buurt, toch? Zin om in het nieuwe jaar een keer een rondje te M-Racen?
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Dat is een mooie M-racer. Welke maat banden zijn dat?
Een M-racer rondje, ik doe mee.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#4
(24-Dec-2021, 02:40 PM)365cycle schreef: Lekker kleurtje!
Jij woont redelijk in de buurt, toch? Zin om in het nieuwe jaar een keer een rondje te M-Racen?

Mag ik geld inzetten op de winnaar van de M5 m-race?

Blijven fraaie fietsen. Ik heb 2x een m-racer gehad. Een rode, zoals deze met een 26" (571) voorwiel en een paar jaar later een zwarte.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(24-Dec-2021, 03:42 PM)ZoefZoef schreef: Mag ik geld inzetten op de winnaar van de M5 m-race?
Zeker. Als je op mij wilde gaan gokken: Houd er rekening mee dat ik vooral explosief ben, en niet bepaald aerodynamisch >>> Wink
[Afbeelding: IMG-1893.jpg]

(24-Dec-2021, 03:42 PM)ZoefZoef schreef: Blijven fraaie fietsen. Ik heb 2x een m-racer gehad.  Een rode, zoals deze met een 26" (571) voorwiel en een paar jaar later een zwarte.
Klopt! Ik wilde 'm per se op 28" hebben, zodat ik naar hartelust met wielen en banden kon spelen.

(24-Dec-2021, 03:41 PM)gideon schreef: Een M-racer rondje, ik doe mee.
Gezellig!
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(24-Dec-2021, 03:41 PM)gideon schreef: Dat is een mooie M-racer. Welke maat banden zijn dat?
Een M-racer rondje, ik doe mee.
Zowel achter als voor heeft hij 25-622. Dat gaat nèt zonder crankoverlap met mijn 85 cm bbl.

Ook @365cycle: Ik ben ook wel te porren voor een toertochtje, "racen" zit er met mijn <1.000 km ligfiets- en <500 km M-Racer-ervaring nog niet in. Smile Mijn uitvalsbasis is Breda, volgens mij opereren Gideon en jij beiden ergens vanuit "Groot-Rotterdam"?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#7
(24-Dec-2021, 04:48 PM)Bacchus schreef: Ook @365cycle: Ik ben ook wel te porren voor een toertochtje, "racen" zit er met mijn <1.000 km ligfiets- en <500 km M-Racer-ervaring nog niet in. Smile Mijn uitvalsbasis is Breda, volgens mij opereren Gideon en jij beiden ergens vanuit "Groot-Rotterdam"?
Klopt volgens mij ook. Maar gezien wij volgens mij allebei wat ervarener zijn is het dan misschien een idee als wij dan een stuk in jouw richting afzakken.
Alleen is het dan wel fijn als het iets warmer is dan rond het vriespunt  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Och, er is altijd een trein om me een stuk op weg te brengen maar je kan ook hier fantastisch fietsen.
Iets beter weer is inderdaad wel lekker. Maar de komende twee maanden komt "zacht" waarschijnlijk ineens met "nat". Als we een goede kans op aardig weer willen, komen we richting het voorjaar uit. Dat vergroot ineens de kans dat je ergens voor een kop koffie kan binnenduiken.

(Maaruh: wordt dit niet een topic op zich?)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#9
Mooi speledingetje. Maar scherpe bochten, is dat een beetje te doen? De ketting lijkt voor links en rechts aardig in de weg te zitten.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Serieus mooie fiets Bacchus !
Bedankt voor de foto's.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(24-Dec-2021, 05:17 PM)Lopopodium schreef: Maar scherpe bochten, is dat een beetje te doen? De ketting lijkt voor links en rechts aardig in de weg te zitten.
My 2 cents: Als je hard genoeg gaat wel  Big Grin
Manoeuvreren is k* met peren.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
bacchus & 365cycle (ik woon in Mijnsheerenland), Breda is prima te doen, maar idd. iets warmer en droog vind ik wel een must.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#13
Een hele mooie fiets!!!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#14
(24-Dec-2021, 05:17 PM)Lopopodium schreef: Mooi speledingetje. Maar scherpe bochten, is dat een beetje te doen? De ketting lijkt voor links en rechts aardig in de weg te zitten.

De M-racer is niet gemaakt als stadsfiets, maar om er lange afstanden; snel mee te kunnen rijden.
Bij naar links sturen komt de band inderdaad tegen de ketting; dit maakt herrie maar belemmerd bij gewone snelheid niet de bocht. Haakse bochten kan lastig zijn als je de bocht met zeer lage snelheid moet nemen. Dit is op te lossen door goed buiten-binnen-buiten te sturen, dan heb je een zo lang als mogelijke bocht. Zo sturen vraagt bij meerdere fietsers om voor de bocht strategisch te rijden om de ruimte te hebben in de bocht.

Niels, fietservaring, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#15
@Lopopodium: De stuuruitslag is inderdaad beperkt. De technieken die 365cycle en Niels beschrijven werken goed om ook scherpe bochten netjes om te gaan. Hard genoeg gaan, zoals 365cycle aangeeft is wel tegennatuurlijk in een scherpe bocht.
Er blijven altijd bochten die je echt niet (veilig) kunt maken maar om eerlijk te zijn, vraag ik me daar ook op de bukfiets af hoe je ze kan bedenken.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Maar uuuh, is de bocht naar rechts de lastigste met de M-racer?
Antwoord }
Bedankt door:
#17
(25-Dec-2021, 12:10 AM)gideon schreef: Maar uuuh, is de bocht naar rechts de lastigste met de M-racer?
Mijns inziens maakt het weinig uit, al ben ik wel vaker naar links gevallen (gelukkig, want rechts zit de derailleur)  Big Grin . Het moeilijkste is een bocht omhoog, zoals ik vlak bij m'n huis heb. Je kan namelijk niet blijven trappen terwijl de ketting tegen het wiel zit. Bij m'n Challenge gebruik ik de "standaard" ligfietstruc bij manouvreren: Minder hard trappen om de bocht in te "vallen", versnellen om wijder uit te komen.
Antwoord }
Bedankt door:
#18
(25-Dec-2021, 01:37 AM)365cycle schreef: Mijns inziens maakt het weinig uit, al ben ik wel vaker naar links gevallen (gelukkig, want rechts zit de derailleur) 

Daar heb je een beugel voor die je op de as kan zetten. Heb ik op mijn Nazca Gaucho ook. Heeft zich voor die vijf euro al een paar keer bewezen in vijf jaar. Zie: https://www.ligfiets.shop/nl/derailleur-...ckbox.html. Kost ondertussen 7 euro, zie ik.
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus
#19
Mooie fiets. Ziet er netjes uit. Heb je er geen verlichting op? Of zijn ze zo klein dat ik ze heb gemist?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#20
(25-Dec-2021, 09:13 AM)Fietsbennie schreef: Mooie fiets. Ziet er netjes uit. Heb je er geen verlichting op? Of zijn ze zo klein dat ik ze heb gemist?
Het B&M Ixon IQ voorlicht zit er op de foto inderdaad niet op. Het achterlicht is een Ikzi-achtig 2xAAA-lampje. Daarvan kun je net een schim zien achter de cassette in de derailleur-foto en de foto schuin-achter.
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Is dat dan toch de standaard verlichting? Ik heb ook precies die set. Eigenlijk niet zo kapot van van die losse batterijtjes, ga toch eens kijken of ik dat om kan brouwen naar oplaadbare LiIon.
Antwoord }
Bedankt door:
#22
Ik kocht de fiets zonder enige verlichting. Zeker de Ixon IQ heb ik juist gekozen vanwege de 4xAA: daar heb ik altijd wel een reservesetje van liggen. Ik moet wel zeggen dat de cellen de neiging hebben een beetje te rammelen in de behuizing maar een stukje binnenband of schuimrubber helpt wel.
Als je toch al een Ixon IQ hebt liggen, kan ombouw een leuk project zijn, maar praktisch of kostenefficient is het niet.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#23
Zojuist een slowchat op Strava:
ik zei de gek schreef:Lekker bezig! Als het weer wat warmer is willen we (een paar ligfietsers.nl-leden en ik) een keer een M-Racer only rit gaan doen (richting Breda/Biesbosch). Zal niet zo hard gaan, maar wordt vast wel lollig. Doe je dan mee?
andere M-Racer rijder schreef:Interessant, lijkt mij een goed idee. Dan ook maar een verhaal over het resultaat schrijven in ligfiets & .

Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: gideon
#24
Dat wordt nog besmettelijk zo! Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#25
(07-Jan-2022, 08:45 AM)Bacchus schreef: Dat wordt nog besmettelijk zo! Big Grin
Goed gejat grapje: Nooit zo besmettelijk als Douwe Bob Rolleyes 

T.z.t. M5/Bram ook maar even inlichten. Kunnen er misschien nog wat lui vanuit Westelijke richting meekarren Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#26
Misschien wil Bram een leuk shirt sponsoren ofzo.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM