Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gemiddelde snelheid woon werk verkeer
#1
Na de kerst heb ik mijn lamborghini oranje Strada gekocht, een goede tweedehands om de 30km enkele reis naar mijn nieuwe werkgever te overbruggen. 
In de wintermaanden heb ik me voorgenomen zo'n 2 dagen in de week te gaan fietsen.
De kilometers in de benen te krijgen.
De voor en nadelen van een velomobiel te ervaren.
De fun en sommige nadelen te erkennen.

Nu verrast het me dat mijn snelheid per dag behoorlijk kan verschillen. 
Waarbij ik nog steeds niet snap waar aan dit soms ligt.
Motivatie, lange werkdag, lichamelijke varianten of juist aspecten van buitenaf?
Eerst dichtbij dat het aan de bandenspanning lag, deze pomp ik nu wekelijks tot 6 bar op, dus deze zou nu vrij constant moeten zijn.
De eerste maand was dat ongeveer anderhalf uur over die 30km. nu inmiddels al 10 minuten minder.
Het belangrijkste vind ik de fun factor van deze reis.

Ik vraag me ook af of jullie allen dagelijks naar het werk fietsen?
Welke afstand en welke gemiddelde snelheid?

In deze donkere dagen is de motivatie, kou (kleding keuze), regen nog niet optimaal.
Gelukkig worden de dagen alweer langer en ook ik nu nog iedere week de mooiste feestdagen eruit.
Maar zodra mijn spekkie lichaam een beetje conditie heeft, en ik hopelijk dagelijks kan gaan fietsen, zal ik daar nog weinig in gaan variëren. 

Heb jij dagelijks veel snelheids verschil tijdens woon werk ritten?
Met welke gemiddelde snelheid fiets jij naar en van je werk?
Welke afstand woon werk fiets je?
Hoeveel dagen in de week?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , ThijsR
#2
Ik fiets dagelijks 10 km enkel. Komt neer op 100 km per week. Ongeacht de weersomstandigheden. Ik doe er een half uur of 35 min over met Gazelle Impala. Soms moet je wachten voor het spoor of fiets stuk met collega mee, dan duurt het wat langer. De ligfiets gebruik ik enkel voor de maandelijkse tochten, uitgezonderd vrijdagen met mooi weer dan wil ik hem ook wel eens meenemen naar het werk. Dan ben ik ook wat sneller dan met de Gazelle. Dat is dan Vroomshoop Almelo. Welk traject moet je doen dan?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Als het om de technische kant van variatie in de snelheid gaat:
Naast bandenspanning is het soepel draaien van de ketting van belang. Zit deze, en de lagers van andere draaiende delen, goed in de olie? Ondank dat de ketting in een velomobiel uit de regen ligt is regelmatig oliën nodig. En kijk ook alle andere draaiende delen na.

Verder hebben banden bij koudere temperaturen meer rolweerstand en geven je spieren minder kracht bij kou.

Veel fietsplezier!

Niels, gesmeerd, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(13-Feb-2022, 11:53 AM)GerDilven schreef: Na de kerst heb ik mijn lamborghini oranje Strada gekocht, een goede tweedehands om de 30km enkele reis naar mijn nieuwe werkgever te overbruggen. 

In de wintermaanden heb ik me voorgenomen zo'n 2 dagen in de week te gaan fietsen.
Supertof! Welkom trouwens Big Grin 

(13-Feb-2022, 11:53 AM)GerDilven schreef: Ik vraag me ook af of jullie allen dagelijks naar het werk fietsen?

Welke afstand en welke gemiddelde snelheid?
Ik ga zelden met de auto naar m'n werk. Binnenkort helemaal niet meer, want m'n auto gaat verkocht worden.
Afstand en gemiddelde snelheid... ik ben een extreem geval met een erg snelle velomobiel, dus verslik je niet: 53 km en gemiddeld 1u20, met bij "normaal" rijden zo'n 5 minuten variatie (meer en minder). Als ik maximaal rijd kan het bij niet al te ongunstige weersomstandigheden onder de 1u10.

(13-Feb-2022, 11:53 AM)GerDilven schreef: Heb jij dagelijks veel snelheids verschil tijdens woon werk ritten?
Nee dus. Ook met lekke banden wisselen ben ik inmiddels zo handig geworden dat het me hooguit 5 minuten kost. Als ik m'n kind moet ophalen van de kinderopvang rijd ik dus 1u30 voor sluitingstijd weg, en dan ben ik ergens tussen prima op tijd en net op tijd daar, ook als het tempo maximaal tegenzit en ik 1x lek rijd.

(13-Feb-2022, 11:53 AM)GerDilven schreef: Met welke gemiddelde snelheid fiets jij naar en van je werk?

Welke afstand woon werk fiets je?
Hoeveel dagen in de week?
Ik rijd tegen de 40 km/h gemiddeld, maar eigenlijk is de gemiddelde snelheid geen relevante vraag, en wel om twee redenen: 
1. Dit is een bewogen gemiddelde; echte stops (stoplichten, open brug, spoorbomen) worden niet meegerekend. Dat beïnvloedt het daadwerkelijk gemiddelde niet tot enorm; in Oost-Groningen is überhaupt weinig verkeer en is je bewogen tijd gelijk aan je daadwerkelijk gereden tijd. In Amsterdam sta je waarschijnlijk evenveel stil als dat je rijdt. Mijn stop-tijd op m'n woon-werkritten is zeer beperkt, meestal 1 a 2 minuten. Waarom bewogen gemiddelde tóch een goede indicator is, heeft te maken met het volgende:
2. Een velomobiel is gebaat bij een optimale route. Ik rijd met een vermogensmeter, en zie daar bij vlot accelereren soms zomaar even 1000 watt op verschijnen. Bij constante snelheid zit ik vaak ergens tussen de 150 en 250 watt, afhankelijk van hoeveel zin en haast ik heb. Op snelheid komen kost dus veel tijd óf veel vermogen, en zo komt het dat mijn route van 53 km consequent sneller is dan de "racefietsroute" van 48 km.

Ik heb het ergens anders op het forum al eens uitgewerkt, maar omdat ik door m'n diverse verantwoordelijkheden zo aan tijd gebonden ben, ben ik ook vrij serieus bezig met het verkorten van m'n reistijd. Om die reden gebruik ik Strava om al m'n ritten op te meten, en ook te analyseren of bepaalde segmenten sneller kunnen. Dit is bijvoorbeeld een onderdeel van mijn woon-werkrit, en de route buitenom (bovenlangs) is zowel het langst als het snelst.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
(13-Feb-2022, 11:53 AM)GerDilven schreef: Heb jij dagelijks veel snelheids verschil tijdens woon werk ritten?
Met welke gemiddelde snelheid fiets jij naar en van je werk?
Welke afstand woon werk fiets je?
Hoeveel dagen in de week?

Ik rijd 4 dagen in de week ww-verkeer. 2x15km. 
Op vrijdag ga ik roeifietsen, zaterdag rust en zondag roeifietsen. 
Dit is mijn ideale week. Is dus wel afhankelijk van het weer in het weekend. Is het op vrijdag slecht, dan ga ik op zaterdag.

Kruissnelheid ligt op de heenweg tussen de 30 en de 38km/u. 
Op de terugweg tussen de 32 en de 42km/u.
's Zomers nog iets hoger.

Gemiddelde ligt een stuk lager. 5 verkeerslichten, 3 onoverzichtelijk kruispunten en 3 rotondes halen de snelheid er wel uit.

Ik pomp ook iedere week mijn banden op. Altijd een halve bar meer dan de maximale spanning.

Ik fiets redelijk stabiel, maar er zijn dagen dat het echt niet wil en dagen dat ik verbijsterd naar de snelheidsmeter kijk.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#6
Als contrast, ik ben niet snel.
Ik rij een 3 x 20 Quest.

WW afstand 5 km, 3 stel stoplichten, een overweg en twee drukke kruisingen die in de ochtend nogal wat tijd kunnen kosten.
Mijn snelheidsmeter geeft regelmatig snelheden tot 20 km/u aan op het grootste deel van de route, alleen in het ene tunneltje onder een weg komt het standaard omhoog tot zo'n 30 km/u.

Er zijn twee stukken weg die recht en lang genoeg zijn om met trappen snelheid op te bouwen (voor mij) en daar breng ik het vaak tot 25 km/u.

Het gemiddelde dat mijn snelheidsmeter aangeeft voor de week, 13 tot 15 km/u.
Werkelijke reistijd, 20 minuten ongeveer, met pakken en wegzetten 30 minuten ongeveer, net zo snel als op welke andere fiets dan ook. Ik Quest omdat ik het leuk vind en omdat ik op deze manier wel spieren opbouw voor de langere ritten.

P.S. wel 5 keer per week.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#7
Ik rij in principe 2x in de week 65km (maal 2) woon-werkverkeer, met een gemiddelde van zo'n 27km/h (Hierin zit wel het stilstaan voor stoplichten etc.)
In verband met thuiswerken rij ik dat momenteel niet, dus de eerstvolgende keer zou wel eens een stuk minder goed uit kunnen pakken.

Ik heb niet zoveel variatie gemerkt in reistijd, behalve die ene keer dat de brug in Boskoop ruim een kwartier open stond.
Banden netjes op spanning houden is wel belangrijk, plus je energie doseren. (De eerste 20 kilometer kunnen makkelijk een stuk sneller, maar ja, er komen nog 45 achteraanSmile )

Het valt me juist op dat in een velomobiel je tijden niet veel veranderen met de windrichting en/of de hoeveelheid wind.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
#8
Ontzettend bedankt voor het delen van jullie persoonlijke situatie.
Hier is dit forum ook juist voor bedoeld.
Mijn rit Tilburg-Boxtel is ideaal om flink in snelheid te kunnen racen. Véél lange stukken met mooie fietspaden. Bewust een route gekozen (5km omweg) zodat ik mooie wegen heb langs een kanaal, in plaats van door het centrum, waarop je op ieder kruispunt op een normale fiets al erg moet oppassen voor fietsers die domweg voorrang nemen.

Als ik de verhalen zo lees, moet ik erop vertrouwen dat de snelheid nog wel komt, door gewoonweg veel kilometers in de benen te krijgen, de weg eigen te maken en het mooie weer dat nog komt.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Dag Ger,

Dank voor het compliment; ik denk dat het inderdaad klopt dat dit forum er is om van elkaar te leren en wat je weet of denkt door te geven.
Je hebt een 2e hands; zoals ik eerder zei kan de wisselende snelheid een technische oorzaak hebben. Loop alle draaiende delen van je velo langs om te voelen of deze goed zijn. Zo zeer je tegelijkertijd je fiets goed kennen; handig voor als er iets stuk gaat of lijkt :-)

Voor het opbouwen van snelheid en dus het opbouwen van spieren:
Maak niet de (beginners)fout door heel zwaar te gaan trappen. Dit voelt als goed, maar je levert meer kracht en dan vermogen. Zoek naar een bij jou passende trapfrequentie (omwentelingen per minuut). Dit vraagt leren (coördinatie); maar verbetert je traptechniek en vergroot je vermogen.
Er is hier een discussie geweest over wat de ideale omwentelingssnelheid is. Afhankelijk van de persoonlijke voorkeur en de theorie die je aan gaat hangen zal de ideale trapfrequentie voor lange ritten tussen de 80 en de 110 omwentelingen per minuut liggen.
En dan heb je ook nog traptechniek (rondtrappen! :-) )

Maar kijk maar of je hier meer over wil lezen.

Niels, 110, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#10
Trapfrequentie is ook afhankelijk van de lengte van je cranks.

Ik rijd nu met 140mm en dus is de frequentie weer iets omhoog gegaan.

Met 155mm kan ik best rustig rijden met een frquentie van 85.
Met 140mm wordt het toch eerder 95.

Op tempo kan het wel 120 worden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#11
Direct nadat ik de strada had opgehaald, ging ik bij velomobiel.nl langs om de hele fiets goed na te laten kijken en op mij te laten afstellen.
Ze hebben bijna een hele dag eraan gewerkt. Véél tips gegeven, ook omtrent mijn cranks en het daarbij horende trapfrequentie.
Er waren een drietal elementen cruciaal die tot stilstand onderweg zou leiden op korte termijn, welke proffessioneel zijn vervangen.
Het was zeker de moeite waard. Maar na ruim 25 jaar ligfietsen en nu de 6e velomobiel in mijn bezit, weet ik dat een jaarlijks onderhoud bij de producent een must is om vervolgens een jaar lang probleemloos te kunnen toeren.
Het is dan wel meer dan 10 jaar geleden dat ik een velomobiel (quest 3x20 inch) reed en zoveel kilometers fiets. Maar de intentie en de situatie is er weer volop te gaan genieten van velomobielen.

Goed dat jullie aangeven dat het noodzakelijk blijft om de kettinglijn goed te smeren. Dat zou ik nog niet zo snel doen, omdat deze mooi is weg gewerkt.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#12
Ik heb geen velomobiel, maar een open ligfiets. Desalniettemin smeerde ik de ketting in de winter geregeld. Daar ben ik meegestopt omdat teveel smeerolie veel erger is dan te weinig. De hele zaak liep vast. Ik ben nu met smeren gestopt en alleen als ik constateer dat de ketting niet meer soepel loopt dan smeer ik iets. Dat verhelpt dat probleem.

Kortom ik vraag mij af of geregeld smeren niet leidt tot grotere problemen. Bij geregeld smeren hoort ook schoonmaken en dat is een rotklus. Lijkt mij ook in een velomobiel van toepassing. Als anderen hun ketting geregeld smeren en dat daar niet tot problemen leidt verneem ik dat graag.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Ik heb een open ligfiets en fietste voor ik corona kreeg met 27 gemiddeld over 16 km enkele reis (4 daagse werkweek). Hele tijd nu al niet meer dan een paar dagen achter elkaar kunnen fietsen maar ben nu weer aan t proberen met een gemiddelde van 25. Ik merk het verschil tussen zomer en winter altijd goed. Het verschil tussen makkelijk boven de 30 fietsen of ploeteren om 30 te blijven halen. De temperatuur doet bij mij best veel. Geen idee of dit aan de fiets, aan mij of aan de combi ligt. Verder weinig dagelijks verschil.

Ketting smeer ik als nodig zoals marco.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Ik heb een kleine 15km enkele weg naar werk. Normaal doe ik dat vijf dagen per week, maar sinds afgelopen zomer moet ik om priveeredenen soms 1-2 keer per week de auto pakken. De gemiddelden liggen met de Strada nu tussen de 26km/h (Winter) en iets boven 32km/h in de zomer, maar ik heb de Strada pas sinds juli, dus nog niet veel werk in "tuning" gestopt. De waardes met de Mango daarvoor lagen misschien 1-2km/h lager.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Eigenlijk zit ik met mijn quest en overige ligfietsen meestal rond een uurtje, 55minuten als ik tussen mn ouderlijk huis en eigen stekkie pendel. 22km enkele reis.

Ik ben gewoon voorzichtig met die quest eigenlijk. Vooral in bochten.

De enige fiets waarvan ik merkte dat ik er wel echt wat sneller mee was, was de M5 lowracer met de grote M5 tailbag erop. Daar was ik echt sneller mee dan andere fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#16
(13-Feb-2022, 10:24 PM)amararock schreef: Ik merk het verschil tussen zomer en winter altijd goed. Het verschil tussen makkelijk boven de 30 fietsen of ploeteren om 30 te blijven halen. De temperatuur doet bij mij best veel. Geen idee of dit aan de fiets, aan mij of aan de combi ligt. Verder weinig dagelijks verschil.

Het verschil tussen zomer- en winterlucht is soms erg groot. Het absolute nulpunt is 0 graden Kelvin of - 273,15 graden Celsius.
Dus circa 27 graden Celsius verschil is circa 10% verschil in luchtdichtheid en gewicht. Dat verschil merk je direct in de luchtweerstand van de combi ligfiets met rijder.
Antwoord }
Bedankt door:
#17
(13-Feb-2022, 08:45 PM)Roepers schreef: Kortom ik vraag mij af of geregeld smeren niet leidt tot grotere problemen. Bij geregeld smeren hoort ook schoonmaken en dat is een rotklus. Lijkt mij ook in een velomobiel van toepassing. Als anderen hun ketting geregeld smeren en dat daar niet tot problemen leidt verneem ik dat graag.



Groet,



Marco


Schoonmaken doe ik nooit, want dat trekt dieven aan. Smeren doe ik alleen als ik niet meer vooruit kom.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , wim harwig
#18
(13-Feb-2022, 08:45 PM)Roepers schreef: Kortom ik vraag mij af of geregeld smeren niet leidt tot grotere problemen. Bij geregeld smeren hoort ook schoonmaken en dat is een rotklus. Lijkt mij ook in een velomobiel van toepassing. Als anderen hun ketting geregeld smeren en dat daar niet tot problemen leidt verneem ik dat graag.
Ik zweet nogal en moet dus wel, anders roest ie weg. Smeer +/- om de tien dagen (iedere ~500 km) een beetje bij, poets iedere maand. Maak altijd eerst de cassette en derailleur zo goed mogelijk schoon. Heb een poetstooltje gebrouwen van 3 oude tandenborstels, waar ik dan een vierde overheen houd. Dan zet ik de velomobiel achter op een jerrycan en een stuk schuim kruip erin, doe de tandenborsteltool over de ketting en ga trappen en schakelen tot de ketting z'n eigen kleur weer laat zien. Dan weer even langs derailleur en cassette, schoonmaken en direct luben. Daarna opnieuw in de velomobiel, ketting smeren, alweer trappend en schakelend.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#19
(13-Feb-2022, 11:53 AM)GerDilven schreef: Nu verrast het me dat mijn snelheid per dag behoorlijk kan verschillen. 
Waarbij ik nog steeds niet snap waar aan dit soms ligt.
De eerste maand was dat ongeveer anderhalf uur over die 30km. nu inmiddels al 10 minuten minder.
[...]
Maar zodra mijn spekkie lichaam een beetje conditie heeft, en ik hopelijk dagelijks kan gaan fietsen, zal ik daar nog weinig in gaan variëren.
Ik weet niet hoe fit je in december was en hoe fit je ooit geweest bent maar als je nu van ver komt en je bent ooit behoorlijk fit geweest, kan het best zijn dat je lichaam vrij snel kan aanpassen. Daarbij win je natuurlijk veel handigheid en vertrouwen in de eerste maanden op (in) een nieuwe fiets. Sinds december wordt het ook steeds lichter, dus beter zicht en meer vertrouwen. En er wordt alweer minder auto gereden, dus minder opstoppingen en verkeerslichten die tegen zitten.

Citaat:Heb jij dagelijks veel snelheids verschil tijdens woon werk ritten? Met welke gemiddelde snelheid fiets jij naar en van je werk? Welke afstand woon werk fiets je? Hoeveel dagen in de week?
Hier een bukker bij verwacht nat weer en een open ligger anders. Woon-werk-traject is 2,7 à 2,8 km door de stad over de snelste route. Tijd wisselt tussen de zeven en negen minuten, afhankelijk van verkeerslichten en verkeersdrukte (daarmee ook indirect wel van weersverwachting, want natte verwachting -> veel autoverkeer) De open ligger lijkt gevoeliger dan de bukker voor ongunstige omstandigheden.
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Hier een nu langzaam aan weer regelmatig wordende 22km enkele reis, 3x per week. Nadat ik begin deze maand door mezelf ben teruggefloten omdat ik véél te hard van stapel liep ben ik nu beter gedoseerd aan het rijden. De gemiddelde snelheid vlakt ook meteen af.

Wat ik ermee wil zeggen: misschien loop je iets te hard van stapel en fluctueert je snelheid simpelweg omdat je tegen je herstel op aan het boksen bent?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#21
Afhankelijk van waar je fietst, kan de verkeersituatie ook veel invloed hebben op de snelheid. Fiets je door druk bevolkt gebied, heb je veel kruisingen, oversteek situaties e.d. gaat de snelheid duidelijk omlaag.

Ik heb 10km reisafstand enkele reis, en fietste daar met de ligger ongeveer een half uurtje over. inclusief het fiets uit de schuur halen, op slot zetten, om het gebouw heen lopen e.d. Met de Velomobiel heb ik de route wat veranderd en zit ik aan bijna 11 km. Dat doe ik in ongeveer 25 minuten. Dan fiets ik redelijk rustig aan, in de no sweat modus. Het kan ook in 20 minuten, maar dan moet ik wel 5 minuten douchen.

Op de ligger zat ik meestal ergens tussen de 25 en 30 km op de teller, op de open stukken. Met de Velomobiel baal ik als ik onder de 30 zit, maar dat is soms met kou en veel tegen wind echt wel wat werken. Bij heel goede omstandigheden haal ik in de afdaling van de es bij Varsselder (een met de auto nauwelijks merkbaar hobbeltje) in de zomer wel eens de 40.

Fiets ik hetzelfde stuk recreatief, dan ga ik iets harder.

Een zeer wijze les qua fiets forens snelheid leerde ik in Utrecht, langs de gracht rond het centrum, bij iedere brug een nieuw stoplicht. Het scootertje natuurlijk volgas weg, ik met de lowracer er achteraan. Oma op haar Gazelle was als een pion bij de slalom. Met de tong op de knieen kwam ik iets na de scooter bij het volgende licht. Daar konden we bij rood even uitpuffen, precies lang genoeg voor oma om de achterstand goed te maken, waarop ze zonder iets in te houden vloeiend door het inmiddels groene licht kon, terwijl scooter en ik de sprint weer aan gingen. Enige stoplichten verder was de scooter nog steeds niets opgeschoten, en hadden we oma nog niet afgeschud. Ik trok de conclusie dat het soms weinig effect heeft hoe hard je je best doet, en dat langzaam aan soms best handig kan zijn.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
#22
Dat laatste is een trucje dat ik bewust weleens doe; een beetje versnellen of juist vertragen als ik ander verkeer zie. Auto's op een 60 km/h-weg laat ik me soms gewoon inhalen (knipper naar rechts en inhouden), omdat er dan verderop een stoplicht staat waarvan ik weet dat hij vrij snel reageert. Gevolg: Ik kan met 25~30 km/h de bocht aansnijden ipv full stop en wachten Smile
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM